Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.
Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.
Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU
… více »GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.
Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
vyraz1() && vyraz2
udělá zkrácené vyhodnocování, kdežto vyraz1() & vyraz2()
vyhodnotí vyraz2()
bez ohledu na to, jak dopadl vyraz1()
Samozřejmě vyraz1()
i vyraz2()
musí vracet stejnou - boolean - hodnotu (0 nebo 1), protože jinak to nebude fungovat
#define TRUE 1
, #define FALSE 0
), pak na použití bitových operátorů v podmínce nevidím nic špatného.
I když abych pravdu řekl, sám to taky nedělám - ještě nikdy jsem nepotřeboval, aby se podmínka vyhodnotila kompletně.
To že některé jazyky mají a jiné nemají (případně to jde nastavit v překladači) zkrácené vyhodnocování podmínek je známá věc. Prakticky každá učebnice programovacího jazky to uvádí asi tak na dvacátý stránce...
Jinak co se týče tvého GNU fanatismu - jistě můžeš učitelku "udat", ale komu tim pomůžeš?!. Dosáhneš tak maximálně toho, že si ostatní budou shánět Visual Basic někde jinde... (a to ještě ani nezmiňuju možnost, že je tvoje škola v nějakém MSDNAA programu, takže je vše legální...)
Jazyk který se učíte se tím stejně nezmění. Já bych kvůli nějakýmu fanatikovy taky neměnil prostředí, natož jazyk ve kterym programuju (vyučuju). Požadavky prostě určuje škola (což neznamená, že se s vyučujícím nelze rozumně domluvit). Tu školu sis vybral dobrovolně a pokud ti tak nepřekonatelně vadí operační systém a jazyk ve kterém se tam programuje, můžeš jít jinam.
To je naprosto spravny pristup. Pokud se ovsem nejedna o statni skolu.Jazyk který se učíte se tím stejně nezmění. Já bych kvůli nějakýmu fanatikovy taky neměnil prostředí, natož jazyk ve kterym programuju (vyučuju). Požadavky prostě určuje škola (což neznamená, že se s vyučujícím nelze rozumně domluvit). Tu školu sis vybral dobrovolně a pokud ti tak nepřekonatelně vadí operační systém a jazyk ve kterém se tam programuje, můžeš jít jinam.
Pokud se ovsem nejedna o statni skolu.
Co to na tom mění?!
Takže až po tobě budou chtít naprogramovat nějakou semestrálku, tak si zažádáš o počítač, protože je nemyslitelné, aby tě škola tlačila do koupě nějakého HW?! Software je prostě nástroj jako jakýkoliv jiný.
A druhá věc - na ČVUT tě někdo nutil jít? Pokud by ti nevyhovoval přístup školy k používanému/požadovanému SW*, můžeš jít přece jinam, studium na ČVUT je dobrovolný, stejně tak jako studium na libovolný střední škole.
* zrovna na ČVUT s tímhle problémy nejsou, jednak se ve velké míře dá používat opensource a jednak má škola pro studenty různé multilicence a MSDNAA programy.
Takže když je někdo chudý, tak nemá právo na vzdělání?
Říká kdo?! Já akorát tvrdím, že máš v případě školy (narozdíl třeba od státní správy) možnost volby. Že nejseš v postavení prosebníčka ale zákazníka. Nicméně - ano, vzdělání se stalo zbožím a za kvalitní si holt musíš připlatit, (ne bezdůvodně je například Harvard jedna z nejdržších univerzit...) je to možná smutný, ale je to fakt.
Vzdělání že je zboží. HMM zamysli se mad tím co tu tvrdíš.
A zamyslel jsi se ty? Proč existuje nepřeberný množství jazykovejch škol, rozmáhají se soukromé vysoké školy, o různejch odbornejch kurzech a školeních ani nemluvě? Protože to lidi chtějí, stejně jako chtějí "zasraně velkou televizi a elektrický otevíráky na konzervy"! Proč si lidi v USA berou na studia celoživotní hypotéky, "jenom" aby mohli studovat ty nejlepší školy? Stejně jako u zboží je tu nabídka a poptávka a i státní školy mezi sebou "soutěží" o studenty...
Třeba v mém případě mne nikdo neupozornil při nástupu do školy, že si budu muset koupit jiný software a případně i hardware. Nikde v podmíkách ke studiu není uvedeno že škola (nemám na mysli ČVUT, ale obecně) je jen pro MS klienty. Navíc u nás ty podmíky mění během studia a nedávno jsem se dozvěděl že diplomku musím odevzdat jen v DOC formátu a anotace musí být jen v angličině (že jsem se anglicky neučil nikoho nezajímá). Kdybych to věděl u zápisu tak bych tam nelez, protože už jsem se kvůli škole musel vícektát snížit ke kradení software. Pomalu nabývám dojmu že na našich školách se v čímdál větší míře vychovávají zloději a individualita slušných lidí se potláčí.A druhá věc - na ČVUT tě někdo nutil jít? Pokud by ti nevyhovoval přístup školy k používanému/požadovanému SW*, můžeš jít přece jinam, studium na ČVUT je dobrovolný, stejně tak jako studium na libovolný střední škole.
To je prece jasne porusovani zakona...To nemusí být pravda. Školy docela často dostávají k dispozici multilicence pro studenty.
if (!udelej_neco_hrozne_zleho ()) { fprintf (stderr, "Kua, nepovedlo se mi neco hrozne zleho, to bude pruser!\n"); }
... CObluda *pObluda; if( (pObluda = new CObluda('velka')) && (pObluda->zarvi() ) this->lekni('se'); ...
To je pěkně pitomý přístup, asi jako když je zadané udělejte práci v TeXu a nějaký dement se poté zeptá, jestli by mohl ve Wordu (ideálně, když je to předmět na TeX přímo zaměřený), jen z druhé strany. Je zadán nějaký úkol a definován nástroj, ve kterém ho máš zpracovat, tak ho v tom principiálně uděláš, ne? A k tomu, jak máš dělat ty úkoly, tak jí vysvětli, že doma Windows nepoužíváš, nechť ti tedy umožní jít úkol udělat do učebny po vyučování.
Školy vyšší než základní jsou dobrovolné. K povinostem a právům doporučuji přečíst školský zákon a školní řád příslušné školy
Existuje něco jako VisualBasic-LE (learning edition) - právě pro potřeby výuky. Jinak i když je licenční politika Mikrosoftu ke školám podivuhodně široká, pochybuji že by (středo)školská multilicence licence umožňovala instalaci jakéhokoli softu na počítač žáka.
Doporučuji dotaz typu:
Prosím jakou to má licenci... používám otcův firemní počítač a občas legálnost (zaplacení) softu kontrolují z finančního...
Pokud ti to nebude stačit, zjisti si sériové číslo programu a kontaktuj české zastoupení MS (na jejich stránkách najdeš informace i k podobným případům. K tomu doproučuji pročíst také stránky BSA). Možná tak trochu znepříjemníš život učitelce, řediteli školy, ekonomickému úseku a při troše štěstí i pracovníkům tajuplné Služby Škole.
Pokud bude vše legální, zkus to rozchodit ve wine, qemu a wmware jsou emulátory a musíš do nich nainstalovat OS - čili je nutná legální instalace windows
Jako poslední řešení se můžeš pokusit sehnat nějakou free implementaci basicu, vzpomínám si, že jsem kdysi zkoušel něco co se jmenovalo nejak jako X-Basic.
Tiskni Sdílej: