abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Pozor na Radiokomunikace (aktualizováno)

    1.12.2006 02:05 | Přečteno: 2173× | Ze života | poslední úprava: 7.12.2006 19:46

    Máte u Radiokomunikací "obyčejné" (přeprodávané) ADSL a chcete přejít na ADSL Premium (tj. přes LLU)? Pak si dejte zvlášť velký pozor - může se vám totiž stát, že budete bez varování na nedefinovanou dobu odstřiženi od Internetu.


    UPDATE: 7.12.2006: ADSL Premium již funguje. Podrobnosti uvádím na konci zápisu.

    Donedávna (tedy přesněji řečeno do včerejška) jsem Radiokomunikace považoval za velmi solidní firmu. S jejich (byť vlastně jen přeprodávaným) ADSL jsem byl velice spokojen, a zatímco kdekdo si stěžoval na časté výpadky, zažil jsem takové problémy během víc než 2 let pouze třikrát, a z toho dvakrát to byl problém modemu (pronajatého od Radiokomunikací). Také rychlost byla vždy výborná, bez dopadů agregace. Jenže nyní je všechno jinak.

    Jak známo, "kyslíkovské" ADSL je - ačkoli se nám někdo občas snaží tvrdit opak - silně omezené, protože buď se uplatňuje příšernost známá pod zkratkou FUP, nebo se platí za nadlimitní data. Druhá volba je z praktického hlediska lepší, ale poněkud leze do peněz. Proto, ihned jak se objevila možnost objednat ADSL přes LLU, kde žádné omezení není (tj. skutečný neomezený Internet), učinil jsem tak. Tím spíš, že mě pár lidí (kterým věřím) ujišťovalo, že výpadek nebude delší než 4-5 hodin.

    Krátce po objednání mi volala slečna z Radiokomunikací ohledně upřesnění nějakých detailů. Kromě jiného jsem se tí také zeptal, kdy a jakým způsobem proběhne přepojení, a jak dlouho bude trvat výpadek. Sdělila mi, že nám bude přepojení včas sděleno a ohledně délky výpadku se mám obrátit na zákaznické centrum. Neobrátil jsem se, což sice byla chyba, ovšem jak se později ukázalo, nic by to stejně nevyřešilo.

    Od té doby bylo ticho po pěšině. Až tu najednou předevčírem večer přestalo fungovat připojení. "Normální výpadek", řekl jsem si a již to neřešil. Až teprve včera, když už to nejelo 24 hodin, jsem zavolal na helpdesk. A přišel první šok: "U vás tu žádnou službu ADSL Classic nemáme. Jen objednané ADSL Premium." zněla odpověď operátora. "Podívejte se prosím pořádně. Není možné, aby tam nic nebylo.". "Ale ano, tady vidím malou poznámku: služba zrušena."

    Před očima se mi v tu ránu promítly příběhy různých lidí, kteří si nechávali zavádět ADSL. Jenže rozdíl byl v tom, že oni měli problém s "velkým žlutým", kdežto já nyní s firmou, která se dosud chovala zcela jinak. "Nová služba je nyní objednaná u Telefoniky, až to proměří a potvrdí nám uvolnění smyčky, můžeme službu zavést." pokračuje operátor. "A kdy to bude?" "Těžko říct. S Telefonikou je to těžké." "A jak si to vůbec představujete, jen tak zrušit původní službu, když nová bude bůhvíkdy?" "Telefonika potřebuje čisté dráty. A já za to nemohu, já o tom nerozhoduji..." Adrenalin zapracoval a operátor mohl být rád, že ho ode mě v tu chvíli dělí pár desítek kilometrů. Ač za to nemohl, schytal to za celou firmu (v mezích slušnosti ovšem, nic nepublikovatelného). Raději jsem to pak rychle ukončil.

    Protože operátor za to opravdu nemohl, chtěl jsem se o své pocity a názory na chování firmy podělit s někým výše postaveným. Přes dvě ústředny jsem se propracoval až k někomu z vedení divize telekomunikačních služeb. Ten toho už musel mít po celém dni dost, nicméně nezůstal ušetřen. Zmohl se následně jen na odpověď, že tyto problémy může vyřešit jen helpdesk. A na závěr mě tak také přepojil (což jsem hned típl, protože při předchozím volání tamtéž jsem se k operátorovi dostal až po 8 minutách čekání). Ale hlavně, helpdesk - jak jsem se přesvědčil v praxi - vyřeší leda kulové.

    Takže situace je nyní následující - staré připojení nejde, nové také ne. Půjde za neurčenou dobu, třeba za měsíc. Možná. Připojení jsem zatím vyřešil nouzově skrze GPRS, ale to je řešení o několik kvalitativních úrovní níže. A místo Radiokomunikací (tedy doufám, že nebudou chtít peníze za dobu, kdy to nefunguje) na tom vydělá kyslík. Hodně si rozmyslím, zda i potom u Radiokomunikací vůbec zůstávat, i když je to cenově tak výhodné.

    Proto všem radím, aby si dali dobrý pozor, kdyby chtěli přejít na ADSL Premium. Mohou zůstat delší dobu bez Internetu, a to bez jakéhokoli upozornění předem. A ve výsledku může "výhodné" připojení stát navíc spoustu peněz a hlavně nervů.


    UPDATE 7.12.2006: Při kontrole stavu ADSL modemu jsem před chvílí zjistil, že na druhém konci již něco funguje. Proto jsem si hned telefonicky ověřil situaci, a nové ADSL bylo již opravdu zprovozněno (a tedy jsem při tom telefonátu obdržel též přihlašovací údaje). Tedy v tuto chvíli musím říct, že po technické stránce je vše v pořádku, jen to vypnutí bez varování byla pořádná rána. Takže kdo si bude chtít ADSL Premium pořídit, ať si na to dá pozor.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.12.2006 08:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    V téhle oblasti nám ta ruka trhu moc trny z paty netrhá. Operátoři jsou čím dál stejnější a výběr podobný výběru: Na déšť nebo raději pod okap?
    1.12.2006 12:18 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    mam takovy pocit, ze "nám ta ruka trhu moc trny z paty netrhá" prave proto, ze tady skutecny trh neni - tohle je preprodavane adsl a O2 ma porad jeste prilis mnoho nastroju, jak konkurenci hazet klacky pod nohy.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    1.12.2006 08:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Myslím, že v tomto případě ale nejde technicky o problém Radiokomunikací, ale kyslíků. Protože oni musí linku ověřit, uvolnit a předat Radiokomunikacím – a nejspíš nemají v žádném zákoně ani nařízení stanoveno, jak dlouho to má maximálně trvat, takže s tím nepospíchají.
    Luk avatar 1.12.2006 13:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Rozumím tomu, že u kyslíků nejsou schopni to technicky zvládnout hned. Ale co mě nadzvedlo - a o co mi hlavně jde - že to Radiokomunikace neoznámily nijak dopředu.

    Kdyby přišel týden předem mail, kde by psali "Ke dni xx.xx. musíme linku uvolnit kvůli zavedení nové služby. Od tohoto dne tedy nebude fungovat původní služba. Omlouváme se za tento výpadek." nebo něco podobného, bylo by to sice nepříjemné, ale rozhodně bych se na ně nezlobil.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.12.2006 09:35 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace

    Zdravím. To je mi líto, že to takhle dopadlo. Zažil jsem jednou pomstu za přechod jinam v podobě smazání DNS a MX záznamů a bylo to dost hrozné :-( .

    Já mám s Radiokomunikacemi smíšené zkušenosti. Připojení funguje už několik let s jedním zaznamenaným (opravdu krátkým) výpadkem. Není to však ADSL, ale wifi. Důvod, proč jsme zvolili Radiokomunikace je ten, že jsme na tak neobvyklém místě, že jiná možnost tu nebyla. Kromě někdy výrazě snížené rychlosti jsem celkem spokojený. Ale souhlasím s tím, že mají v některých věcech asi docela "hokej":

    Před již téměř rokem (!) jsem žádal o přidělení další IP adresy. V centru mne přesměrovali na člověka, který to má v našem regionu na starosti. Ten řekl, že to vyřeší. Ani přes urgence na centru nastalo jediné: "Ticho po pěšině". Asi zapomněl ;-) Neměl jsem to dál čas řešit pro jiné věci, ale docela mne zaujalo, že nevědí, že nevyřídili požadavek zákazníka. Kromě toho mi ale volal nějaký "obchoďák" s nabídkou rozšíření služeb. Protože jsem zrovna neměl čas řekl jsem mu, že bychom nejspíš měli zájem, ale že to právě v tuto chvíli nemohu řešit. Domluvili jsme se, že zavolá později... a už nezavolal. Zajímavé. Takže jsem nabyl dojmu, že pravá ruka neví co dělá levá. Což je škoda, protože kromě těchto věcí jsme se spolehlivostí spokojení...

    Luk avatar 1.12.2006 13:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Zažil jsem jednou pomstu za přechod jinam v podobě smazání DNS a MX záznamů a bylo to dost hrozné
    Ano, na ten blogový zápis si vzpomínám. Ale v tomto případě to není přechod jinam, nýbrž přechod na službu, která pro ně bude výhodnější. O to je to nepochopitelnější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.12.2006 13:55 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Jo jo, když jsem si po zveřejnění svůj příspěvek přečetl, říkal jsem si přesně totéž = že z toho není dostatečně jasné, že v prvním odstaveci reaguju obecně na to, že je špatné, když je člověk (z jakéhokoliv důvodu) offline. Terpve dál jsem reagoval na Bluetone (ani ne na O2 atd..) Mrzí mě, že jsem to napsal nejasně. Teď jse to snad už lepší.. :-)
    1.12.2006 15:08 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Tak něco podobného jsem zažil, když jsem loni koncem léta přecházel na ADSL od Telenoru. Bylo to také v rámci jednoho operátora (Emea Telecom) a výpadek byl měsíc a půl!!! Podle vysvětlení pracovníků Emey se nějaký telecomácký systém tvářil, že jejich požadavek na přepojení zaregistroval, ovšem ve skutečnosti došlo k nějaké chybě a do Telecomu ta žádost nedorazila či co. Na což přišli až po několika mých urgencích.

    Sranda byla, že mi na té lince visí můj soukromý mailserver a web (při návštěvnosti, na kterou je to dělané, 256kbit na uploadu bohatě stačí) a ačkoli se mi podařilo zprovoznit náhradní provizorní - a silně zarušené - spojení přes wifi, nezískal jsem pevnou adresu, takže jsem to musel řešit pomocí tunelu na spřátelený server známého. Původně to mělo být jen na dva dny, než to přepojí, takže jsem o přehození věcí ode mně někam jinam neuvažoval.

    Řekl bych, že je nebezpečná jakákoli změna způsobu připojení, v níž figuruje Telecom. Protože svým smluvním partnerům v oblasti termínů nejspíš nic negarantuje. Už jsem, vzhledem k cenám, uvažoval o přechodu od Emey (-> Contactelu -> GTS) k ČRa, ale po předchozí zkušenosti to asi nerisknu. :-(
    TomCat avatar 1.12.2006 20:04 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Za prvé je zcela logické, že pokud odcházíš od O2 k jinému poskytovateli a zároveň máš na telefonní lince nabundlovanou ADSL službu libovolného jiného operátora, je technicky i obchodně nutné nejdříve linku "očistit", aby se dala v rámci unbundlingu předat jinému operátorovi. Kvůli technickým, ale hlavně lidským obstrukcím ze strany O2 dochází často k tomu, že O2 shodí DSLAM a teprve následně (klidně i po několika dnech) pošle info jinému poskytovateli, který teprve potom může spustit proces přenosu linky k němu. Po převedení je teprve od nuly spuštěn proces zřízení ADSL přípojky (trvá od 2 do 30 dnů). Narozdíl od O2 ČRa linku nechává testovat ("měřit") atd. místo spoléhání na papírové předpoklady (O2: "když to není dál než 3,4 km od DSLAMu, bude to fungovat"), takže často závisí na spolupráci O2 (přístup, měřící hlavy ve stojanech atd.) a to může chvíli trvat...

    Kdyby ses aspoň trochu zajímal o praktický průběh přechodu, určitě by ti informace o nutném výpadku ADSL služby po dobu až 30 dnů nikdo netajil, a to včetně případného vysvětlení. Každý prodejce tyto informace má a je povinen je zákazníkovi poskytnout.

    Myslím, že bulvární titulek tohoto blogpostu rozhodně není na místě. V současné době považuju ČRa za nejkvalitnějšího poskytovatele připojení k Internetu pro SOHO a hlavně domácí sektor. O2 tady nemá smysl zmiňovat a GTS Novera šla po sloučení s Aliatelem, Contactelem a Nextrou kvalitativně dost dolů, IMHO dokonce i pod obvyklý předchozí (ne zrovna vysoký) "standard" GTS... Každopádně jako ADSL klient bývalé Nextry pociťuju dosti citelné snížení kvality poskytované služby, ať už pokud jde o čím dál častější výpadky, nebo o opravdu žalostnou úroveň GTS helpdesku. Osobně odcházím právě k ČRa a jsem smířen s výpadkem ADSL při předání LLU - tuto informaci jsem dokonce dostal automaticky, aniž bych se o to zajímal (protože to samozřejmě jako vyškolený prodejce ADSL služeb dobře vím ;-)).
    Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
    1.12.2006 20:30 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Naprosto souhlasim. Kdyby se pisatel blogpostu vice zajimal o prubeh prepojovani, tak by prekvapen nebyl. Ja jsem na zrizeni pred rokem taky cekal peknou dobu (cca 2 mesice), ale vedel jsem predem, ze se to muze stat. CRa je pro me nejlepsi firma na trhu, akorat maji trochu bordel v tom jejich uradovani...
    Luk avatar 1.12.2006 23:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Kdyby ses aspoň trochu zajímal o praktický průběh přechodu, určitě by ti informace o nutném výpadku ADSL služby po dobu až 30 dnů nikdo netajil, a to včetně případného vysvětlení. Každý prodejce tyto informace má a je povinen je zákazníkovi poskytnout.
    Snad jsem to napsal dostatečně jasně. Slečna z Radiokomunikací mě tehdy (po odeslání objednávky) ujistila, že o odstavení původní služby budu včas informován. Za což nepovažuji "informování" výpadkem samým.

    Proto znovu opakuji, nejde ani tak o výpadek samotný, jako o to, že jsem se to nedozvěděl předem. Tečka.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    TomCat avatar 2.12.2006 15:27 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Kvůli technickým, ale hlavně lidským obstrukcím ze strany O2 dochází často k tomu, že O2 shodí DSLAM a teprve následně (klidně i po několika dnech) pošle info jinému poskytovateli, který teprve potom může spustit proces přenosu linky k němu.

    Měl jsem dojem, že jsem jasně vysvětlil, že se to stát může. A nejenom, že může, ono se to běžně stává. A ČRa jsou v tom víceméně nevinně. Podobné potíže jsou i u GTS Novera (také nabízí vlastní ADSL na technologiích Telenoru). Problém "neinformování" je způsoben zhovadilým chováním Telefónicy, proto jsem psal, že ten titulek je poněkud nevhodný.
    Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
    TomCat avatar 2.12.2006 15:35 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Ještě bych dodal něco - pro jistotu. Zaměstnanci ČRa mají zakázáno navážet se do konkurence, takže nečekej, že by ti "slečna" podala příslušnou informaci tak přímo, jako jsem to udělal já ;-)

    Nejsem zaměstnancem ani jedné diskutované společnosti, nicméně informace, které jsem tu napsal, nepocházejí z agentury JPP. Řekněme, že jsou velmi "interní" a bohužel se s jejich dopady potkávám osobně několikrát do měsíce. Opravdu není nic příjemného vysvětlovat klientům řídícím se zdravým selským rozumem, že byznys v tomto státě se bohužel tím ZSR tak úplně neřídí a že český telekomunikační trh se spíš podobá pískovišti s hašteřivými kluky, kteří se navzájem překřikují, kdo má větší péro a šlapou si přitom po bábovičkách...
    Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
    Luk avatar 2.12.2006 16:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Zaměstnanci ČRa mají zakázáno navážet se do konkurence, takže nečekej, že by ti "slečna" podala příslušnou informaci tak přímo, jako jsem to udělal já
    Člověk, se kterým jsem mluvil bezprostředně po odpojení (a kterého volně cituji), se nicméně do konkurence (rozuměj "kyslíku") navezl. Tedy ne nějak tvrdě, ale přece. To jen pro upřesnění.

    Ale hlavně - očekával jsem, že Radiokomunikace dostojí svému slibu a o odpojení informují včas. Nejde o to, že by byla technická příčina u nich, ale právě o zmíněnou věc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.12.2006 21:03 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Nechci urazit, ale když jsem četl smlouvu co je na jejich stránkách v PDF, tak tam bylo upozornění, že touto smlouvou zároveň budou ukončeny všechny stávající služby a až následně zřízeny nové.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    1.12.2006 21:15 Jaroslav Šmíd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Mohu mít dotaz? Když si na stránkách O2 nechám ověřit dostupnost Internet Express na mém čísle, ukáže mi to, že není dostupná. Když to ověřím na ADSL Classic od ČRa, ukáže, že služba dostupná je (to by bylo prima). U ADSL profi ukáže, že dostupná není. Co si o tom mám myslet?
    TomCat avatar 2.12.2006 15:13 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Ono to není tak jednoduché. Pravděpodobně si malinko pleteš názvy služeb.

    ČRa poskytuje služby ADSL ve variantách Premium a Classic (ta má ještě podvarianty Standard a Profi).

    Produkt Premium ADSL je služba na bázi unbundlingu (včetně telefonu), je poskytována na technologiích ČRa, dovoluje vyšší rychlosti (až 5 Mbps), má agregaci 1:20 a nemá žádné limity pro množství přenesených dat. Cenou za to je nižší dostupnost, menší pokrytí (ale neustále se rozšiřuje, ČRa dělá, co může :-)).

    Produkt Classic ADSL je přeprodávaná služba ADSL od O2, která samozřejmě z principu trpí některými neduhy (ale aspoň člověk od ČRa i některých dalších ISP dostane opravdu pevnou IP, což u O2 není možné, a to ani za příplatek). Varianta Standard má agregaci 1:50 a FUP limity na pženášená data, varianta Profi má agregaci 1:20 a je bez limitů.

    Čili u Classic ADSL se dostupnost ověřuje vždy u O2. Bohužel existují nejméně dvě různá rozhraní pro ověřování dostupnosti ADSL - pro velkoobchodní partnery (ČRa, GTS Novera...) a pro koncové zákazníky (na webu O2). Nebudu spekulovat, zda je to úmyslně (ať si každý udělá názor sám), ale v praxi je celkem často rozdíl v informacích, které tato rozhraní poskytují. Konkrétně např. rozhraní pro partnery tvrdí, že přípojku zřídit lze, ale po jejím objednání je po několika dnech od O2 vrácena hláška, že není dostupný volný DSLAM, takže pápá a máúcta. Každopádně (a to platí vždy!) - informace z webových "samoobslužných" rozhraní jsou pouze orientační a nelze na ně stoprocentně spoléhat. Relevantní je až konkrétní technické šetření (včetně měření vedení), které teprve ukáže, co lze a co ne. Ještě nutno dodat, že jsem opakovaně narazil u O2 (resp. ještě u bývalého Telekomu) na to, že se nenamáhají nic měřit, klidně spustí službu a je jim dost jedno, jestli to neustále padá ("problém musí být u zákazníka").
    Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
    Luk avatar 2.12.2006 16:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    aspoň člověk od ČRa i některých dalších ISP dostane opravdu pevnou IP
    Pokud vím, tak Radiokomunikace oficiální pevnou IP nenabízejí, člověk ji ovšem fakticky (automaticky) dostane.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.12.2006 16:35 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Mluvíte oba o tomtéž? Afíra píše o přeprodávaném ADSL od Telecomicy (Classic ADSL), tam jsem skutečně nabídku pevné adresy nenašel (čímž netvrdím, že ji nedávají), naproti tomu u Premium ADSL to v nabídce mají je to v ceně.
    Luk avatar 2.12.2006 18:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Mluvíte oba o tomtéž?
    Samozřejmě. Oba mluvíme o Classic ADSL.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    TomCat avatar 6.12.2006 05:36 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Ale samozřejmě, že nabízejí pevnou IP adresu v ceně, jen je dobré si ji explicitně vyžádat (pro jistotu)...

    Najdete to v ceníku Classic ADSL, sekce 4.3 ;-)
    Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
    Luk avatar 7.12.2006 19:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    Teď už to tam možná je, ale nebývalo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.12.2006 22:19 Pizizubka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na Radiokomunikace
    "Bohužel existují nejméně dvě různá rozhraní pro ověřování dostupnosti ADSL"

    Jenom jestli tady nahodou nekdo nekeca ... Nebo si neplete dostupnost ADSL a LLU (ktera je pochopitelne ruzna)?

    12.4.2007 16:11 Garrous
    Rozbalit Rozbalit vše Nikdy vice Radiokomunikace
    Rád bych se s Vámi poděli o svou negativní zkušenost se společností České Radiokomunikace. Po této zkušenosti Vás prosím, ať se taky nenapálíte a neobjednáte si službu u této společnosti.

    Byl jsem velmi nespokojen s českým telecomem a jejich ADSL připojením na internet – zřídil jsem si u nich ADSL internet na základě reklamy na pevný internet. Zřídili mi pevnou linku a vše se zdálo být v pořádku, dokud za půl roku používání neposlali dodatečnou fakturu za pevnou linku. Na základě této zkušenosti jsem začal hledat jiného poskytovatele internetu přes telefonní linku (UPC ještě služby v místě mého bydliště neposkytovalo). V tu chvíli se mi nabídka radiokumunikací zdála v pohodě. Objednal jsem si proto tuto službu od nich a musím uznat, že na mě jejich přístup udělal dojem. Vše jde on-line, smlouvu pošlou poštou a vše jde rychle (když ptáčka lapají, hezky mu zpívají). Podepsal jsem smlouvu a chtěl si nakonfigurovat svůj ADSL modem, neuspěl jsem ale. Když jsem chtěl pomoci po radiokomunikacích, odkázali mě na svou placenou linku, že prý zadarmo to nejde. (TO JSOU SLUZBY). Toto je samozřejmě absurdní, proto jsem je informoval o tom, že již o danou službu nestojím a ukončil jsem smlouvu s radiokomunikacemi. Radiokomunikace ovšem trvají na tom, abych rok platil, i když danou službu nevyužívám. Bohužel se ukázalo, že smlouva je sestavená tak, že člověk skutečně musí rok platit. Musím uznat, že jsem hloupý sám, neboť jsem si pořádně nepřečetl malý hutný text na konci návrhu smlouvy na postkytnutí internetu od této společnosti, díky tomu teď platím spoustu peněz za službu, která mi není poskytnutá.

    LIDÉ BDĚTE A VYHNĚTE SE RADIOKOMUNIKACÍM. Skončil jsem bez internetu, ale bude mě to stát 7000,-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.