Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Bohužel asi ano, jinak si totiž neumím vyložit jeho naprosto nesmyslný článek v posledním Reflexu, který se nedá přeložit jinak, než jako úžasná myšlenková zkratka. Něco ve stylu vtipu: "Máš doma akvárko? Tak seš buzerant" (pamětníci fór zajisté znají).
Že své výlevy vaří z vody, no budiž. Nějaké zasvěcené recenze by od něj čekal asi jen bláhovec. Ovšem jak došel k tomu že lidé kolem Linuxu jsou rasisté?! Zcela jednoduše. Vyzkoušel live linuxovou distribuci Ubuntu, za tou stojí jistý Mark Shuttleworth, který pochází jak známo z J.A.R. A tam přeci donedávna byl tuhý apartheid a rasová diskriminace, že? Tudíž když jistému J.X.D. nejede toto distro, tak v něm nutně musí být zadrátovaný nějaký softwarový detektor, který vyčuchá že se je snaží spustit fanoušek MS a zdiskriminuje ho tím, že se mu prostě nespustí. Kdo by se toho nadál.
Nic proti pane J.X.D. pište si co chcete, ale co se sereš mezi nás?
Tiskni
Sdílej:
černý oči, černý tělo to není můj kamarád
s názorem, že Landa je nácek jak poleno ovšem plně souhlasímJe zajímavé, že Iveta Kováčová, která hrála v Landově muzikálu Krysař, ho vidí zcela jinak: "Vím, že autor Krysaře Dan Landa je považován za rasistu a za člověka, který tu kdysi s kapelou Orlík rozjel skinheadské hnutí. Slyšela jsem i o jeho údajných protiromských názorech. Jenže on je to spíš takový čistý, příjemný a sympatický kluk, ze kterého na mě úplně sálá teplíčko. Taky jsem v novinách četla některé kritiky na Krysaře, že prý je to skrytě rasistický a xenofobní muzikál s dvojsmyslnými texty. Ale když člověk chce, dají se podobné souvislosti najít ve všem. Já se v Landově divadle s rasismem nesetkala ani náznakem." Ať si to každý přebere sám...
Je to rozhodně mnohem větší důkaz než kecy těch, kdo ho znají jen z CD a z televize.Kecy. Odkazy na texty Orlíku jsou taky jenom kecy? Ale chápu, že se musíš svého oblíbence zastat. Už si laskavě nikdy nedovoluj hodnotit někoho, koho dokonale neznáš, pokud ti teda vadí, že bys jinak jenom vypouštěl nějaké "kecy."
I am branded, I have power I have vision of the new world order The time is to come, to gather the beasts To rewrite history, to head for the final apocalypse war To make the sweins pay, pay with their pathetic lives To create an elitist world, for we have given the power WE HAVE THE POWER!!!! We are the gods, the strongest ones And we will exterminate And we will annihilate And we will desecrate 'Cause we have the powerTohle ti přijde závadné či ne?
Ale chápu, že se musíš svého oblíbence zastat.Mimochodem, zkus se zamyslet, jak jde dohromady moje obliba Landových písní (včetně Orlíku) s tím, co jsem napsal třeba tady. Možná to pochopíš
Za sebe bych teda... třeba takhle. Texty písní mne nijak super nevzrušují a neděsí. Pokud nad něčím bystřím, tak nad zakládáním lóží na povznesení společnosti. Z hlediska osobní a momentální bezpečnosti je parta nalitejch, holohlavejch a prázdnohlavejch tupounů s bejzbolkama hodně nebezpečná. Ale jejich globální vliv je pofidérní. Chytne se toho pár lidí, samotné aktéry to přestane bavit. Tady se poperou, tuhle si zahajlujou a šmytec.
Jestli mi něco děsí, tak jsou to krásná hesla, s kterými jde souhlasit, ale co mají někde čertovo kopýtko. Třeba, nevím, kde jsem četl, ale: "Nenedovolme utlačovat náš národ" No, s tím lze souhlasit. A čtenář už má v hlavě axiom "národ je utlačovaný". Tím, že se reflektuje nějaká skutečnost, přeskočí se rovnou dál a to implicitní tvrzení tam je, už nedojdeme k tomu, je-li výchozí skutečnost skutečností. A pak to jede dál. Kdo určí utlačovatele, tresty, způsob obrany? No, přeci ten, kdo se postavil hrdinně do čela toho boje.
Pokud chci získat vliv na společnost, nemůžu hulákat "bílý čechy", ale musím svůj program obalit do vznešeného hávu boje za spravedlnost, právo, lidstvo... Jak to jde odlišit od opravdu čistých úmyslů? Těžko. Ale patos, teatrálnost, abstraktní obecná vznešenost, velkolepé akce a cíle... Slova jako: nesmíme, musíme, jed, nedovolme... Varují.
Ale patos, teatrálnost, abstraktní obecná vznešenost, velkolepé akce a cíle... Slova jako: nesmíme, musíme, jed, nedovolme... Varují.Přesně tak
Já bych neřekl, že jsou na něj tak vyhraněný názory. Já ho taky začal pořádně "řešit" až inspirovanej touhle debatou.
On má určitě charizma. Je přesvědčenej sám o sobě, i ten jeho pěveckej projev je bez stopy zaváhání. Je srozumitelnej, ty jeho texty není třeba luštit. Lidem schází ideál, i když se to třeba nezdá, člověk potřebuje někam patřit, mít nějaký ideál a hledá řád.
On to dodává. Jistotu, jednoduchost, vznešenost bílých říz v kostele, trochu mystického tajemna, city...
Na mne z toho řádu jde spíš děs. Organizace, která očišťuje. Ty druhé. Oni se neženou do očišťování sebe, oni se nemusí očišťovat, oni jsou (se považují) čistí už samotnou příslušností v řádu, svojí vznešenou fazónou, ideou. Bez humoru, nadhledu, nějací rytíři vykopaný z hory Blaník. Obrovské a často krásné cíle. Realizace nějak kulhá, ale to jim nevadí. Ty cíle jsou tak vznešené a krásné, že si snad ani nejde být proti. Jsem přesvědčený, že kdyby měli moc, tak být proti by opravdu ani nešlo, nebo by to bylo proklatě nebezpečné. Agresivity je v tom také dost. JXD je také agresivní. Tak zmateně, neuroticky, možná po někom jednou vystřelí. Landa a studeně agresivní, to je na rozměrnější malér.
Podívejte se na fašizmus, komunizmus a podobné. Co je, krom jiného, spojuje. Obrovská pompéznost, průvody, symboly všude, strnulá důstojnost...
A co opačná strana? Nalitej Churchill pronášející jedovaté vtípky v parlamentu. On si taky vystřihl patos, když šlo do tuhýho, ale jinak to bylo civilní.
Stejně jako američani. A proti vznešení samurajové. Co vznešeně masakrovali celé vesnice v Korei a Číně.
Komunistická pompéznost Kremlu, mauzolea na Vítkově a prvních májů. Za zesměšnění Velkého Ideálu trest smrti. A ti co stáli proti -- obyčejní strejdové, otahaný vlasatci, roztržitý intelektuálové.