Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Brouzdal jsem na disku a narazil na jeden svůj starý projekt. Něco přes 10k řádek v C++ a něco málo v Object Pascalu.
Jako adolescent jsem C++ doslova miloval. Tehdy jsem si to užíval, mohl jsem dělat OOP kouzla, přetěžovat operátory a třeba i použít virtuální vícenásobnou dědičnost. A přitom dělat ďábelské nízkoúrovňové kousky. Třeba jsem si udělal lehkotonážní skoroimplementaci COM, abych se vyhnul práci s windows registry. Prostě se nějak posílal ukazatel na tabulku virtuálních metod, detaily jsem dávno zapomněl. Protože klientská aplikace nemohla uvolnit objekt, který získala z DLL knihovny (každý modul má vlastní heap), musela se zavolat metoda Delete, kterou objekt spáchal elegantní sebevraždu.
void __stdcall xcfgM::Delete()
{
  delete this;
}
Používal jsem taky jednu krásnou fintu, kterou bych se ale chlubit neměl. Někde jsem potřeboval, aby funkce vracela celé číslo s nějakým chybovým kódem. Nechtělo se mi deklarovat k těmto chybovým kódům konstanty (např. const int ERROR_OPENING = 5;), tak jsem používal čtyřznakové identifikátory (uzavřené do apostrofů), které šly přiřadit do 32bitového integeru. 
int result = 'cnof'; // cannot open file
Problém C++ byl, že všelijakým triků se člověk nevyhnul i kdyby chtěl. Třeba přinutit k bezešvé spolupráci moduly překládané různými překladači vyžadovalo občas invenci.
/* Some compilers tried to set enum types size to 1 byte, this constant _
   is defined to make them set this size to 4 bytes.
*/
const int _32_BIT_ALIGMENT = 2147483647; // = 2**31-1
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
enum TInitState   {
                    istInited    = 0,
                    istNotInited = 1,
                    istDefault   = 2,
                    istNone      = 3,
                    ist_32_bit_aligment =  _32_BIT_ALIGMENT
                   };
Potom jsem ale z C++ vyrostl. Oblíbil jsem si bezpečné, silně typované jazyky jako Ada, Java a C#. To jsou nástroje pro zralé muže .
.
Samozřejmě vím, že na spoustu projektů je C++ z různých důvodů nejlepší volba. Tak ať mě tu někdo nepranýřuje, že firewall se v Javě píše blbě, já to vím. (Ale v Adě už by to šlo
A z čeho jste vyrostli vy?
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 . PHP bylo tehdy ještě nefrčelo.
. PHP bylo tehdy ještě nefrčelo.
             18.11.2005 01:24
wake             | skóre: 30
             | blog: wake
             | Praha
        18.11.2005 01:24
wake             | skóre: 30
             | blog: wake
             | Praha
         
             
             18.11.2005 09:14
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        18.11.2005 09:14
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
         
             18.11.2005 13:48
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        18.11.2005 13:48
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
         
             18.11.2005 13:53
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        18.11.2005 13:53
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         
             .
 .
             
 