abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xkucf03 avatar 13.10.2015 23:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Ivan Langer + Microsoft

    BTW: dneska zatkli1 Ivánka Langerů, který uzavíral ty smlouvy s Microsoftem. Bohužel v tom jede mnohem víc lidí, takže dá ještě hodně práce, než se ve státním sektoru ČR něco změní…

    [1] sice kvůli jinému případu, ale aspoň něco

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.10.2015 18:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ivan Langer + Microsoft
    Tu fotku jak se na sebe culí s Ballmerem mám dobře schovanou, a občas jí ukážu těm, kteří nevědí kdo naše školství prodal za třicet stříbrných do otroctví...
    15.10.2015 08:48 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ivan Langer + Microsoft
    Hmm. Dobře pamatuju dobu (a asi by se to dalo i dohledat) kdy se na rootu a na podobých odborných portálech diskutovalo o tom co to je za prasečinu, ale nikoho z vládnoucí garnitury to nezajímalo a prostě to podopsali. Docela se divím, že to chtěli po tolika letech otevírat. Bohužel u Langera to nebyl jedinej evidentní přehnam. Škoda, nevypadal jako grázl, spíš byl jenom blbej. :-D
    15.10.2015 08:49 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ivan Langer + Microsoft
    podepsali, přehmat
    15.10.2015 19:55 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ivan Langer + Microsoft
    Blbej nebyl, byl a je to grázl.
    13.10.2015 23:15 source
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Finta je vždy v prodejci. Za prvé je na SW marže klidně 2000%. To u HW je obvykle pouhých 2% a ještě navíc musíš držet záruku. Proto prodejci cpou do prodávaných krabiček Windows s crapware. Prakticky jenom díky tomu můžou finančně vyjít. Dále jsem měl tu čest s Ubuntu na AiO. Dellík tam nacpal 12.04 LTS a k tomu dal nějaký svůj ovladač na wifi, který ještě nebyl v jádru. No a jednoho dne se stalo, že po aktualizaci kernelu wifi nešla! Opravdu bravo- takhle se asi Linux v moc dobrém světle neukáže. Skončilo to přeinstalováním na W7. Nebo si pamatuju, jak Ubuntu pojebalo bluetooth a snad i více jak půl roku to prostě nefungovalo. A ještě stále to má občasné výpadky. Nebo správce disků, ve kterém nešlo(nejde?) pořádně formátovat disk, protože vyhodí chybu. Neříkám, že Windows těch chyb nemají taktéž požehnaně, ale pokud chceme přesvědčit uživatele užívat Linux, pak se tyto chyby v rámci nejjednoduššího používání nesmí objevovat. Z hlediska BFU se musí jednat o solid-stable systém, který bez administrátorského hesla nelze rozjebat.
    14.10.2015 09:38 beb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Mám podobnou zkušenost. Koupil jsem si Dell s Ubuntu a co se týče obecné podpory Linuxu, byl to nejhorší notebook, co jsem měl, horší než kterýkoliv, který jsem koupil s Windows. Ovladač ke grafické kartě a wifině nějak dohákovaný do toho předinstalovaného Ubuntu, když si tam chtěl člověk hodit něco jiného včetně standardního Ubuntu, byl ten počítač prakticky nepoužitelný. Než něco takového, to raději počítač s předinstalovanými Windows.
    Václav 14.10.2015 18:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Podobná zkušenost, tentokrát bohužel situace které by se dalo bez problémů vyhnout (a přitom by to byla šance jak prezentovat Linux v dobrém světle). Thinkpad T61 od ImportPC, Ubuntu. Bohužel dodáno s (již nevím jakou) verzí, která dávno neměla podporu. Jakákoliv instalace balíčků beznadějná. Pro mě bez problémů, stejně tam šlo moje SSD a Arch, ale být laikem který si koupí notebook s Ubuntu Linuxem abych ušetřil, pomyslím si o tom OS něco nehezkého :/
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    15.10.2015 11:04 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Odkud jsi vzal 2%? Za takovu marzi ani kure nehrabe.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    pavlix avatar 15.10.2015 11:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Mně spíš baví ty 2000% a lidi, kteří si myslí, že procenta byla vynalezena k vyjadřování velkých násobků.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.10.2015 16:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    E-shopy s takovou marzi opravdu pracuji, od reditele jednoho velkeho e-shopu mam, ze marze na elektro je opravdu 2-4 procenta, mall.cz to potvrzuje.

    Podivej se na fin. vysledky Alzy, TSB, CZC... obrat v miliardach, zisk v milonech/desitkach milionu, coz odpovida temto silenym marzim. Proto se snazi prodavat cokoliv jineho nez elektro, treba perfemy nebo pojisteni.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    kyknos avatar 17.10.2015 16:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No ovsem mnohdy se stane, ze je zbozi v alze (ci jinde) treba o10% drazsi nez jinde..

    Ale je fakt, ze na pastelkach jsou marze asi vyssi, Ted jsem zmenou kramu usetril na nakupu pastelek pres tisic korun :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.10.2015 15:38 AsciiWolf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Nebo správce disků, ve kterém nešlo(nejde?) pořádně formátovat disk, protože vyhodí chybu.

    Buď rád, že tam vůbec nějaký grafický "správce disků" je. ;-)

    Pokud se nemýlím, tak dříve nebyl. Stejně jako např. GUI pro nastavení firewallu (musí se doinstalovat GUFW) a celkově nějaké rozumné GUI pro správu systému.

    vlastikroot avatar 13.10.2015 23:36 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    To nema cenu, Linux a distribuce jsou tu pro ty, co to vyuziji a chteji. Windowsakum bez poradny podpory vubec nema cenu Linux doporucovat. Jediny, co se da delat, je instalovat to vsude kolem sebe ale hlavne se o to tem BFU starat, aby jim to fungovalo. Proste takovy ten guru zpusob. Samo domo adminovani proste nefunguje, za to na widle je kazdy odbornik, to zpusobuje frustraci ega.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.10.2015 15:33 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    vlastikroot necital som celu diskusiu len tak ma zaujal tvoj prispevok a poviem ti mas uplnu pravdu asi pred 2 dnamy som chcel jednemu znamemu kedze pouziva Windows XP a nejako a koli istym programom nemoze updatnut si notebook na linux pripadne ani ten W8 ci W10 nemoze lebo pouziva este stare XP specific nazvyme to soft a ukazal som mu Porteus linux s usb pekne nakonfigurovany kedze som tam mal datovu posix porteus.dat s nastaveniamy pozrel ukazal som aj programcek ktory pouziva na widnowse a zhodou okolnosti z roku 2009 este mali linuxovy port a hej bol nadseny ze ten program funguje ale ten linux mu nejako vyzeral nadivoko a to som mu ukazoval perfektne nastavene LXDE aby vyzeralo fajn ikony na ploche a tak takze on programuje microchipy, nema len jeden pc ze by bol pc neznaly ale ak ludia ako on maju problemy si zvyknut na grafickom prostredi ktore ma panel+start a ikony tak nechcite po windowsakov zeby zacali pouzivat dovolim si pvedat "podivnosti" typu GNOME SHELL, precackane KDE4 a podobne ... skoda
    Václav 14.10.2015 18:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    KDE 4 je většinou celkem v pohodě (matka ho miluje), každopádně z mé zkušenosti je přechod na Linux se slušným DE podstatně jednodušší pro laiky než pro powerusery. Prostě je těžší zbavovat se starých návyků než začít takřka „nepolíbený“. Ostatně, já si v jakékoliv verzi Windows taky připadám jak bez rukou.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.10.2015 19:45 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Já jsem KDE nikdy neměl rád, právě proto že je moc widloidní, zato Gnome 2 mi vyloženě pasovalo. Ale po roce a půl soužití s KDE 4 ve Slaxu bych ho klidně pro přechod doporučil, i když je trochu línější. Pár widlákům už jsem malinko rozhodil fazónu Dolphinem, když jsem si otevřel v jednom okně dva adresáře najednou (F3), pod tím ještě příkazový řádek (F4), a dělal několik věcí současně :-D
    Václav 14.10.2015 19:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Lenost nepozoruji a widloidní je v defaultu. Osobně jsem zůstal u GNOME docela dlouho, protože jsem se zalekl možností konfigurace KDE. Pak jsem pochopil že na většinu hrabat nemusím a ten zbytek mi umožňuje vytvořit si prostředí, které mi na práci naprosto vyhovuje. A Dolphin je úžasný :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bedňa avatar 15.10.2015 16:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Jj, naposledy som Ubuntu nainštaloval kámošovi čo je umelec, robí grafiku aj na počítači a čakal som kopec telefonátov. Ukázal som mu ako stlačí WIN klávesu a začne písať čo chce a ono mu to podhodí čo hľadá a ako si hodiť program do panelu a on mi vôbec nevolá :-) On bol proste vo Win láma a to je aj na Linuxe, ale naučil sa z YT Blender, FreeCAD, Inkscape, GIMP a je unesený, normálne v tom valí a profesionálne pracuje.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Václav 15.10.2015 16:37 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Pro umělce je ještě super Krita.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bedňa avatar 15.10.2015 18:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Toto zatiaľ neprevádzkuje, načmára to rukou a oskenuje.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Václav 14.10.2015 18:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Částečně podobná zkušenost. Dvě uživatelky kterým jsem Linux nainstaloval byly i pod Windows relativně zkušené, takže jim to nedělá problém a moje podpora je potřeba tak jednou za rok (U Windows to bývá mnohem častěji). Trochu častější podpora je moje matka, která je počítačový analfabet. Linux nainstalován jako náhrada Win XP který je bez podpory. Na stranu druhou, při výběru nového PC byl její zásadní požadavek: Musí na tom fungovat Linux.

    Takže, podporu to chce, ale uživatelé jsou pak spokojeni. A čím víc nás bude, tím líp :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kyknos avatar 14.10.2015 06:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ja kdyz se kolem sebe rozhlednu mezi normalnimi lidmi - skola, knihovna, cajovna ci kavarna... tak ma snad pulka lidi apple. Takze mi prijde, ze UNIX uz vitezi, jen lidi proste sere gnome :) a je pravda, ze to je asi prostredi s vyssi nez prumernou inteligenci, ve fotbalove hospode to bude asi jinak.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.10.2015 07:28 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    mezi normalnimi lidmi - skola, knihovna, cajovna ci kavarna
    Ja myslim, ze tohle ma celkem slusnou vypovidaci hodnotu i pro jine diskuse :-D
    nway avatar 14.10.2015 08:54 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Naprosto "normální" lidi :-). Aha. Zbytek jsou už jen kobliháři a simply clever piloti. Světe to se pak nediv.

    Mám i takový poznatek, že si uživatelé vybírají především to co mají v práci kolegové/kolegyně. Protože to je prostě to jediné správné. Být jiný nebo dokonce vlastní je nepřijatelné. Co tomu řeknou lidi...že jó mámo.

    A také je faktem to, že když někoho převádíš na Linux, je mnohem citlivější na chyby, kterým se nevyhne žádný software. K tomu má Linux občas i dost trapné chyby. (Např. nenaběhne s připojeným LG telefonem, widle ano).
    14.10.2015 09:44 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ja bych to nevidel jako "jedine spravne" jako spis ze to slibuje vyhody. Maly priklad... zacinal jsem s tucnakem a libil se i windowmaker. Vydrzel jsem s nim snad dva mesice. Ne, ze by byl nejak spatny, ale proste to neustale prepinani v hlave "jsem doma/jsem v praci" mi vadilo. Sel jsem na KDE (tenkrat snad jeste 1.x), protoze to bylo nejpodobnejsi NT na kterych jsem pracoval.
    kyknos avatar 14.10.2015 11:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Promin, je to samozrejme subjektivni, pro tebe jsou asi normalni lidi po pivnicich s fotbalem, co maji s bidou devatou tridu, ajtaci, co nechodi mezi lidi nebo nevim jakou alternativni skupinu si vymyslis, aby jim byla skola a slusna restaurace cizi :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    nway avatar 15.10.2015 07:02 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ale no tak, nečerti se :-). Takto na to právě nepohlížím. Mezi řádky byla řeč o lenosti, hlouposti, maloměšťáctví těch, kteří vybírají aniž by se pokusili o vlastní porozumění.

    Možná alternativa.

    Václav 14.10.2015 18:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Vítězí marketing Apple. Celkem pochybuju že ty uživatele (až na pár výjimek) nějak zajímá to že pracujou na Unixu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kyknos avatar 14.10.2015 19:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Zajima je, ze to funguje , dobre vypada a nerozpada se to (hw i/ani sw). Cilize skutecne spis kvalita produktu nez marketing.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 14.10.2015 19:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    A uprimne receno, kdysi jsem lidem doporucoval misto widli Linux. Ale dnes apple. A uvazuju, ze si ho zas poridim taky. Protoze Linux jako pracovnice stanice jde do haje.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.10.2015 14:21 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No, alespoň se tím narušuje ta hegemonie Microsoftu. Společně s androidem si tak lidi postupně zvykají, že je normální mít různé operační systémy a že to není dáno přírodními zákony.

    Nesmí samozřejmě dojít k hegemonii Apple (to ještě zlatý Microsoft), ale myslím že to reálně nehrozí.
    Grunt avatar 15.10.2015 15:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Asi tak jak když pracují na Androidu, tak pracují na UNIXu či GNU či Linuxu :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 15.10.2015 15:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Android je mrdka ale macos je normalni UNIX bez gnome a podobnych kurvitek.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 15.10.2015 16:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    WTF? UNIX bez GNOME? A jak vypadá UNIX s GNOME? :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 15.10.2015 17:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Nainstaluj si sled a uzivej is not
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 15.10.2015 17:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    A uzivej si.. A Android me uz taky sere
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 15.10.2015 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No hlavně mi šlo o reakci na autorovo já bych v marketingu úplně vypustil ono slovíčko Linux.. V Googlu ho taky z marketingových důvodů vypustili. A v Applu zase vypustili slovíčko UNIX :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 15.10.2015 18:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Tak naopak to typicke unixove X je silnou soucasti jejich znacky. Ale o slovicka imho nejde. Proste prodavaji unixove stroje a lidi je kupuji.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Václav 15.10.2015 18:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No, úplně ne, tu certifikaci si asi z nějakého důvodu platí :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.10.2015 19:48 Z.z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    mezi normalnimi lidmi - skola, knihovna, cajovna ci kavarna...
    stavím sa, že chodíš do knižnice či čajovne aby si vyzeral nadpriemerne inteligentne a normálne, ale aj v tej futbalovej krčme by ťa odhalili, len čo by si otvoril ústa
    16.10.2015 20:33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    ...aby si vyzeral nadpriemerne inteligentne a normálne, ale aj v tej futbalovej krčme by ťa odhalili, len čo by si otvoril ústa
    Že to říkáš zrovna ty...
    Bedňa avatar 15.10.2015 16:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ja viem že nepíšem úplne k téme, ale Apple je kopa sračiek, skús ho spustiť na tisíckach rozličného HW. Žiadna sloboda v rozhodavaní použitia HW. Žiadna škálateľnosť od spustenia na kalkulačke, telefóne, alebo super počítači. Mne percento rozšíriteľnosti nič nehovorí a zatiaľ mi do Linuxu prinieslo len sračky ako systemd. Keby množstvo znamenalo kvalitu, tak každé voľby nevyhrávajú zlodeji.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 15.10.2015 18:21 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem

    Masox je kopa sracek. Dlouho jsem si myslel, ze je to to nejlepsi (pamatuju si z dob Tigera), ale je plny chyb horsich jak na widlich. Treba cestina ve Finderu s UTF8 a NFS. Slozky, ktery maj diakritiku (korektne zobrazenou), nejdou rozbalit. V terminalu bez problemu, v programech nepouzivajici Finder taky. Problemy se stabilitou, porad neco mrzne a samo se vypina. Zkousel jsem Mac Pro (hlinikova krabice, ne odpadkovej kos) a MacBook Pro s OS X Mavericks.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    kyknos avatar 15.10.2015 18:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Vidis a ja mam s apple zkusenosti od zacatku devadesatych let, vcetne tehdejsiho appliho unixu (predmasoxoveho) a spolehlivejsi hw ani sw neznam. Jisteze tam jsou chyby, ale kdyz to srovnas s windowsama ci linuxem (a pokud mluvis o gui vyfikundacich tak treba s gnome) tak je to nebe a dudy. Ve prospech apple. Jen to holt neni cele foss a stoji to penize.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vlastikroot avatar 15.10.2015 19:28 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Spolehlivost HW neni kdovi jaka, ale to je asi tim, ze se mi do ruk dostavaji samy rozbity a s problemama :-D Mluvim spis o SW, hlavni je zapojit takovy pocitac do firemni site (klasicky linux server a windows/linux masiny), tak aby vsechno slo hladce a bez problemu. SMB je problem (windows i linux server), kor jeste pres VPN, nastavaji divny problemy jako mizeni souboru nebo jejich casti (hlavne pokud user otevre soubor primo ze site). Takze tedy NFS, vzdyt je to preci UNIX. A ejhle, vetsina aplikaci ma chybu, kvuli ktere je to nepouzitelne. FTP nestoji za nic. Takze nevim no ...
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    kyknos avatar 15.10.2015 19:52 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Mne to funguje. Ne idealne, ale lip nez cokoliv jineho. Ale kazdy ma holt jine pozadavky. A appli hw mi bezi jak ten originalni z roku 90, tak i veci stare par let, jejichz soucasnici napr od lenova jsou jiz nepouzitelny srot.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 15.10.2015 20:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Tak na Linuxe je kopec WM, netreba používať WM/DE čo ti nevyhovuje. Až donútiš IceWM padnúť, alebo proste len tak zblbnúť, tak ti vzdám hold, mne sa to za viac ako dva roky nepodarilo.

    Žerie to pár kilo a robí to presne to čo chcem, teda chcem to trošku dostať aj medzi ľudí, len to robím keď mám trošku voľného času a toho moc nieje.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 15.10.2015 20:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Bohuzel nic, s cim bych byl opravdu spokojeny, uz neexistuje. Pouzivam xfce, ale bohuzel je videt, ze se vse toci kolem gnome apod. Uz jen ty gtk dialogy... No a pak chybejici aplikace ... Proste Linux zaspal, i kdyz nemusel, hlavne, ze se resi ruzne kraviny pro bfu a ficury pro korporat. Mac je radost pouzivat. Kdyby byl Mac a jeho dulezite aplikace foss, tak nema o linuxu vubec smysl mluvit. Ale holt neni, takze idealni reseni neexistuje.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 15.10.2015 20:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ve své době mi několik linuxových přátel přešlo na Mac OS X. Vzhledem ke znalostem Linuxu a absenci závazků peníze nebyly problém, oslnila je právě uživatelská přívětivost a to, jak prakticky všechno rovnou fungovalo. Ale už je to skoro deset let.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 15.10.2015 22:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No mňa zas oslnil Linux svojimi nekonečnými možnostiami a rozmanitosťou, to bola láska na prvý pohľad. Vždy som si chcel prostredie prispôsobiť a pamätám si že som prišiel na to ako si prekresliť tlačítka ešte vo Win 3.11 a Win95 a ďalšie veci.

    No keď som spoznal Linux ktorý mi hneď ponúkal možnosti ako si nastavenia zmeniť, tak som sa cítil ako v nebi.

    Trochu skúseností mám aj s Apple, ale ten ma vždy viac nasral ako Win, proste tie obmedzenia by som nezniesol.

    Chápem užívateľov z pred viac ak desiatich rokov, že ich Linux enviroment mohol štvať, tak napr. vtedy obľúbený Mandrake s ktorým som začínal mal fakt problémy so stabilitou. Zato Debian s Gnome bol rock stable a vyzeralo to podobne ako Win a pritom bol stále trochu bokom, čo vlastne platí aj dnes.

    Ešte som si spomenul na prvú inštaláciu Mandrake, ktorá sa opýtala či chcem aj developerské nástroje z čoho som bol happy, pretože som mal vtedy rozpísaný dosť veľký projekt v Pascale.

    Ja som proste ľuďom okolo Linux enviroment veľmi vďačný za to ako mi spríjemnili život.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 16.10.2015 00:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No mňa zas oslnil Linux svojimi nekonečnými možnostiami a rozmanitosťou, to bola láska na prvý pohľad.
    Linux byl pro nás denní chleba a rozmanitost v uživatelském prostředí pro laptop tehdy moc neoslňovala. Možností byla spousta, ale oproti OS X nefungovaly ani relativně základní věci. V základní použitelnosti vedl OS X jak nad Linuxem, tak nad Windows. Všechno má svoje chyby, ale první dojem co do vzhledu i funkčnosti vyhrával Apple na plné čáře a prakticky jediný důvod se mu vyhnout byla oddanost open source.

    Možná to srovnání není úplně fér, protože všichni víme, jakým způsobem Apple vyřešil problémy s hardware typické pro Linux i Windows. Jenže kluci dělali serverový Linux a koupit si MacBook s OS X znamenalo přestat věčně ladit hardware a GUI a mít víc času na server, tedy na opravdovou práci. Proto byl OS X pro ně OS X tak atraktivní.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 17.10.2015 01:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Asi si to nemusíme písať, ale napíšem to. Slobodný prístup zabraňuje tomu aby niekto znovu a znovu objavoval koleso. Je progresívny a lacný, nie ako marketingové už vlastne sprofanované dezinformácie o inováciach ktoré priniesol Apple, to že na nápady druhých spravil dobrý obchodný model je neodškriepiteľný fakt. To že si ich dal patentovať a vydávať za svoje, je zas vecou morálky, ale to je zas iná.

    Keď to zoberiem z dnešného reálneho sveta, doma máme iba Linux, Používame ho dobrovoľne celá rodina :), akurát dcéra má ešte dual boot, aby mohla robiť do školy veci ku ktorým ich podľa zákona o otvorených formátoch nemôžu nútiť, ale to je zas na inú debatu.

    Prv to s Linuxom bolo horšie, ale ja som ten pocit proste nemal, len som to tak počul okolo ako stojí za kulové. Podpora HW je kapitola sama o sebe, dnes je samozrejme úplne iná situácia, keď už máme aj slobodný HW.

    No a nebyť trochu smoly tak dnes pracujem na vývoji slobodného HW, no neva, spoznal som aspoň fajn človeka a pár hodín som si užil ako sa také niečo tvorí. Teda cestu do firmy mám otvorenú a hocikedy sa môžem zastaviť a niečo si ošahať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.10.2015 16:06 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem

    Takto potom ľahko vznikne kopa rôzných štandardov, ktoré sú v podstate rovnake veci ale absolutne nekompatibilne. To je podobná situacia aka bola s nabijačkami mobilov. Z toho vzniklo len veľa odpadu. Čo sa týka moralky, tu ide skôr o zarobenie peňazi a klamani o tom,že aký je výrobca úžasny.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Bedňa avatar 17.10.2015 22:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Súhlas.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.10.2015 11:05 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Mě by zajímalo, co pořád člověk potřebuje ladit s hardwarem na Linuxu (třeba i s porovnáním s jinými systémy)? Používám linux jako hlavní systém na svých kompech (později noteboocích) už, řekl bych, skoro patnáct let (od RedHatu 6.2, předtím jsem míval slackware a dualboot s w95 a w98, pak jsem se vrátil ke slackovi ve verzi 10). A vždycky to bylo tak, že jsem systém nainstaloval, během tří čtyř dnů zprovoznil, co jsem potřeboval (což byla v podstatě i doba přizpůsobení si woken, když jsem teď nedávno dělal ve firmě, kde jsem je měl povinně) a pak mě hardware vlastně nezajímal... S Macos zkušenost nemám, jejich notebooky se mi nelíbí a navíc na klávesnici chybí spousta potřebných kláves :-) Ale nezdá se mi, že s prací na nich by to mělo být moc jinak - ledaže by tam bylo tak málo dostupných věcí, že není co a jak přizpůsobovat...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    16.10.2015 17:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Vidis a ja mam s apple zkusenosti od zacatku devadesatych let, vcetne tehdejsiho appliho unixu (predmasoxoveho) a spolehlivejsi hw ani sw neznam.
    Nevim teď přesně, kterej OS myslíš, ale jestli starej Mac OS před Mac OS X, tak to nebyl UNIX.
    kyknos avatar 16.10.2015 18:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2015 19:39 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Jenze (bezprostredne) predchozi OS pouzivany na Apple strojich pred Mac OS X byl Mac OS 9 a nikoliv A/UX.
    kyknos avatar 16.10.2015 20:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    A ja jsem nekde tvrdil neco o nejakem bezprostrednim predchudci? Take jsem netvrdil, ze krava umi letat, ale pokud mas chut, muzes mi to vyvracet. Enjoy.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 16.10.2015 20:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Nicmene pokud hledas oponenta a chces se hadat, jsem ochoten hajit lehce upresnene tvrzeni, ze aux3 a jeho soucasnik system7 byly posledni _povedene_ systemy pred osx. Po selhani projektu copland byl apple s os v krizi a system 8 i 9 staly za starou belu. Me to tehdy spolu s cenou hw donutilo prejit na wintel a po rychlem zjisteni, ze takhle to nejde, na Linux.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.10.2015 23:26 škuner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Vidis a ja mam s apple zkusenosti od zacatku devadesatych let, vcetne tehdejsiho appliho unixu (predmasoxoveho) a spolehlivejsi hw ani sw neznam. Jisteze tam jsou chyby, ale kdyz to srovnas s windowsama ci linuxem (a pokud mluvis o gui vyfikundacich tak treba s gnome) tak je to nebe a dudy. Ve prospech apple. Jen to holt neni cele foss a stoji to penize.

    To s nestabilitou OS X je pravda, hodně lidí si na to teďkon stěžuje. I taková ta mírně snobská třída Apple-bloggerů už to ventiluje, takže na tom něco bude. Vypadá to, že je to postupná degradace během pár posledních let, takže jestli máš zkušenosti ze starších verzí, tak tam to třeba ještě dodrbaný nebylo. Buď na to Apple sere a soustředí se na ty mobilní voloviny, nebo mají nějaké problémy s vývojem/QA.

    Onehdy jsem četl nějaký obsáhlý blog* kde nějakej power user nebo vývojář vypočítával co všechno ho tam sere, a byly tam věci jako nestabilní wifi a síťovej démon, crashe a tak. Psal tam, že restartuje minimálně jednou denně, což pro mě teda bylo absolutní WTF, protože systém, kde je crash/vynucenej reboot denně, to mi přijde naprosto šílený. Za to bych vykopal i Windows, ne to OS kterej podle marketingu výrobce prej "just works". Očividně ne v posledních verzích.

    Bohužel jsem si to nezaložil, takže no idea kde jsem to vzal.

    H0ax avatar 16.10.2015 12:21 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    mount -t nfs -o resvport,nfc
    uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
    vlastikroot avatar 16.10.2015 17:45 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem

    Diky, resvport jsem zkousel puvodne, kdyz byl nespravne nastaveny NFS server. Ale ted uz neni potreba. Co me ale zarazi je to nfc - chapu to spravne, ze jde o dalsi typ UTF8? Ja si naivne myslel, ze UTF8 je proste UTF8. A hlavne pokud se to spravne zobrazi a soubory fungujou i ve Finderu spravne, jen ty slozky nejdou rozbalovat, neni to proste jen blba chyba ve Finderu? Nebo je to chyba na strane serveru, ktery posila nesmysly?

    Problem se tehdy vyresil sam (kolega z firmy odesel), takze to nemuzu vyzkouset.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    H0ax avatar 19.10.2015 14:52 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Já měl problém s tím, že soubory s diakritikou mi přes Finder/NFS nešly otevřít. Po tomto nastavení už jdou. Nicméně se stále najdou soubory, které mi Finder odmítne dokonce i zobrazit v adresáři, přitom v mc je vidím.
    uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
    16.10.2015 02:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ja kdyz se kolem sebe rozhlednu mezi normalnimi lidmi - skola, knihovna, cajovna ci kavarna... tak ma snad pulka lidi apple.
    No, nevím jak u telefonů a/nebo tabletů (ty víceměně ignoruju), ale u počítaču, resp. notebooků, bych se nikdy neodvážil tvrdit, že polovina normnálních lidí má Apple (když už, tak třeba že polovina normálních lidí má nějakou levnou rozvrzanou příšernost, většinou značky Acer, ASUS nebo HP, kterou používá spíš jako přenosný desktop než notebook). Co pozoruju v okolí (a předesílám, že už dávno nenavštevuju školu a v čajovně jsem byl jen jednou), tak Apple mívají lidé, co nemusí řešit peníze (případně lidé, kteří se tak pokoušejí alespoň vypadat) a pak profesionálové z oborů jako grafika či typografie, plus Apple nadšenci (ti mají většinou víc iVěcí) a ti, co studovali na zahraničních/cizojazyčných školách, kde se vyskytují Američané a penetrace hadrwaru od Apple je tam tudíž mnohem větší než v těch běžných českých.
    kyknos avatar 16.10.2015 07:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No prave ze to, co pises, platilo pred lety, dnes ten notas od apple ma strasne moc lidi. Kdyz jsem to vcera psal, sedel jsem v narodni knihovne a koukal kolem sebe. Tam tech macu byla asi vic nez polovina.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2015 12:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    No prave :-) A pak se nahodou dostanes mimo svuj akademicky a "kavarensky/knihovnicky etc" biotop a zjistis, ze jses v pr... Z lidi co znam (takovej prurez spolecnosti od nezamestnanych pres remeslniky, delniky, techniky, podnikatele ... po projektanty, grafiky...) maji jabko dva. Jeden grafik a jedna z TV. Zbytek widle ruzneho stari, nasel by se i ojedinely tucnak.

    Ve svetle toho dle mne tve predstavy o "normalnich" lidech a nazory fakt neprekvapuji :-)
    kyknos avatar 16.10.2015 13:11 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    jak rikam, kazdy ma jine meritko normality - to moje se urcite nekryje s populacnim prumerem - cist, studovat a chodit do knihovny je u me bezna cinnost normalnich lidi a popravde ani neznam moc lidi, co by to nikdy nedelali

    jeste bych mohl prihodit muzea, galerie (koupil jsem si celorocni permanentku do NG, tak mam ted docela prehled, co za lidi tam chodi) a dalsi, ale to by ti asi pripadalo podobne nebo jeste vice elitarske

    na fotbal holt nechodim, ale verim, ze tam ma vetsina lidi acer s widlema
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 16.10.2015 13:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    nicmene zas takova mensina, jak to licis, nejsme, v okoli kampusu pravidelne kolabuje mhd a v narodni knihovne si clovek casto nema kam sednout - a mala tedy neni :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 16.10.2015 13:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    a mestska knihovna - ktera ma plno pobocek po cele praze - ma na unixu (vetsinou ubuntu, obcas mac) vsechny (pokud je mi znamo, o vyjimce nevim) pocitace pro verejnost - a tam krome ctenaru chodi i lide z opacneho spektra - protoze internet zadarmo - takze i ti masivne zachazi s unixem, i kdyz se jejich cinnost asi vetsinou omezuje na spusteni firefoxu :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 16.10.2015 11:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    mimochodem, ted jsem byl nahodou svedkem velmi zajimaveho pruzkumu - vylezl jsem ze studovny dat si kafe a hned na proti je nejvetsi prednaskovy sal v Suchdole (myslim ze pro 1000 lidi), tak pri doplnovani kofeinu chvili sleduju prednasku - takova ta uzivatelska informatika pro prvaky neinformatickych oboru - dotaz do poslucharny: "pouzivate nekdo mozilla firefox?" - zvedne se snad deset rukou - "hmm, to moc neni, a google chrome?" - les rukou, urcite bohata vetsina - "a internet explorer?" - smich v sale, jedna ruka

    na os se bohuzel neptal :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.10.2015 09:31 Vladimír
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Zdar, naprosto se mýlíš.

    Linux není rozšířen hlavně kuli tomu že nejsou na linux k dispozici profesionální aplikace.

    lobotron avatar 14.10.2015 10:14 lobotron | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Kteréžto každý domácí BFU nutně potřebuje.
    We must steer between the "romantics" and the "ostriches".
    14.10.2015 18:04 Vladimír
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    BFU potřebuje hlavně hry.
    kyknos avatar 14.10.2015 18:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    ne kazdy BFU je pubertak, co si neumi najit holku
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 15.10.2015 20:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Tak foti dnes snad kazdy, napriklad.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.10.2015 12:59 Franta Jizva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Jestli je něco omyl, tak představa, že ten důvod je jenom jeden.
    14.10.2015 18:05 Vladimír
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Souhlasím.
    vlastikroot avatar 14.10.2015 20:41 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Pro mou profesi aplikace mam (vim,gcc ...). Pro nekterou malou skupinu lidi nejsou aplikace. A domaci uzivatel nepotrebuje vubec nic krome prohlizece s flashem. Pokrocilejsi vyuzije i media player, mailoveho klienta a office. Problem je docela s ruznyma HW vyfikundacema, co si ti BFU v dobry nadeji koupi.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.10.2015 10:13 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Najlepší je prechod na Linux pre ľudí, čo to nejak moc neriešia a ide im viacmenej len o výsledok. Linux už niekoľko rokov používa moja ženská a keď sa na niečo sťažovala vždy sa to nejako vyriešilo. Inak si s Linuxom dokonale vystači. Dokonca čo ma prekvapilo, pred nedávnom som skúšal Mint na laptop mojej mamma, ktorý sa prehrieval a vypínal. Síce sa to zmenou OS nezlepšilo ale po vyčistení stroja profíkom za mnou mama prišla, že tam chce ten systém, čo tam bol naposledy, lebo jej na tom všetko fungovalo - "nie ako na tom Windows". Som skoro padol ;)

    Podľa mňa sa Linux môže rozšíriť len týmto spôsobom a nie tak, že niekto príde do obchodu a vyberie si niečo, čo vôbec nepozná.
    Polívčička byla..
    randy avatar 14.10.2015 11:49 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ludom je jedno, na com im "ide" facebook :)
    R>
    14.10.2015 12:28 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Asi tak... tazeni tabletu a chytrofonu budiz toho prikladem.
    14.10.2015 13:00 Franta Jizva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Od těch lidi měli/mají jinak formovaná očekávání.
    Grunt avatar 14.10.2015 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Doporučuju si zjistit něco z historie počítačovnictví. Jedni z prvních mikropočítačů, které se začaly vyrábět a nabízet na trhu byly Altair 8800. V podstatě to bylo určeno nadšencům, nemělo to žádnou klávesnici, monitor, pouze přední panel s přepínačema a LEDkama a ty naflákané přímo na sběrnice 8-bitového Intelu 8080. Po zapnutí úplně prázdná paměť, takže kdo nechtěl flákat strojový kód přes přední panel k tomu musel sehnat ještě nějaký program (interpret konkrétně) v kterém by se to vůbec dalo programovat/skriptovat (tehdy ještě operační systémy jak je známe dnes neexistovaly). Proto se to prodávalo jako předpřipravený set – počítač (tehdy spíš krabice), sériová IO karta, paměť a pak na nějakém médiu BASIC (nejdříve děrné pásky, později kazety a diskety). BASIC byla sice softwarová volitelná položka, ale bez něj toho moc s počítačem dělat nešlo (aspoň ze začátku). V podstatě se to důležitostí rovnalo dnešním operačním systému. BASIC dodávala jistá nejmenovaná, nově zformovaná společnost o dvou zaměstnancích-vlastnících (technicky spíš jednom, protože ten druhý byl stále student na Harvardu) z Albuquerque s docela slušnýma autorskýma honorářema. No co čert nechtěl, i když se samotné počítače a příslušný HW prodával jak na běžícím páse, protože poptávka dalece přesahovala nabídku, s přibundlovaným BASICem to tak slavné nebylo. Zákazníci (hobysti, brejlatí nerdíci a nadšenci do elektrotechniky) totiž poprvé v historii počítačů přišli na to, že software≠hardware. Jedny z prvních kopií BASICu byly ukradeny (a to doslova, protože šlo o fyzickou krádež role děrného štítku z dodávky která jezidla po Kalifornii a propagovala počítač) a začaly se kopírovat na kopírovačkách děrných štítků a následně bezúplatně nabízet v klubovnách nadšenců. Celý spor začal gradovat a vygradoval v otevřený dopis hobystům, ve kterém se tehdy ještě generální partner společnosti rozčiloval nad tím jak to není fér, jak jsou zákazníci zloději, no v podstatě prskal nad tím jak jeho bundlovací strategie nefunguje i když ji tak geniálně vymyslel. Dokonce vyhrožoval s tím že se psaním softwaru pro tehdy dostupný HW sekne, protože se mu nezaplatí jeho vývoj a odejde z biznisu. To bylo poprvé a naposledy v historii počítačů co software nutný k běhu počítače byl prodáván jakožto volitelná položka.

    Kdo přijde na jméno společnosti o které mluvím a jejího generálního partnera, těch dob stále studenta na Harvardu má u mě pro svůj tým pět bludišťáků.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2015 20:44 Alhambra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Kdo přijde na jméno .... jejího generálního partnera,
    Václav Klaus?
    Grunt avatar 15.10.2015 07:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    To je za dva bludišťáky milý Dagu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2015 23:24 střevní chřipka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    vygradoval v otevřený dopis hobystům, ve kterém se tehdy ještě generální partner společnosti rozčiloval nad tím jak to není fér, jak jsou zákazníci zloději, no v podstatě prskal nad tím jak jeho bundlovací strategie nefunguje i když ji tak geniálně vymyslel. Dokonce vyhrožoval s tím že se psaním softwaru pro tehdy dostupný HW sekne, protože se mu nezaplatí jeho vývoj a odejde z biznisu
    Freetard detected. Ten chlap měl přece úplnou pravdu (teda třeba až na to, že třeba nesplnil tu hrozbu a nezapíchl to - jenže to neznamená, že máš pravdu ty).
    15.10.2015 07:33 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Škoda, že tu hrozbu nesplnil. Jeho místo by pravděpodobně zaujal Kildall s o třídu lepším vzděláním v oboru a třeba by vše kolem PC pak bylo daleko lepší.
    Grunt avatar 15.10.2015 12:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ten chlap měl přece úplnou pravdu
    Jo a v čem? Že kvalitní software nebude vznikat bez těžkých investic a bez jeho firmy? Zajímavé že všichni ti freetardi se na brejlatého krokota vyprdli a radši napsali svůj vlastní BASIC. Mimochodem jedny z prvních svobodných projektů ještě dávno před vznikem hnutí pro svobodný software. A nebo v těch $40,000 co údajně měl investovat do vývoje Altair BASICu? Dneska už se ví, že to s Allenem flákali na Harvardském PDPčku jež bylo sponzorované Defense Advanced Research Projects Agency. (Neměli ani Altair a jeho emulaci na PDP-10 musel Paul Allen napsat) Když se na to přišlo, všichni samozřejmě měli příslušnou radost. Jediný koho platili byl Monte Davidoff který do BASICu napsal rutiny pro FP aritmetiku. Další student Harvardu. Číslo si naprosto vycucal z prstu a je to důkaz pouze a jedině toho, že nejbohatším mužem planety se člověk rozhodně nestane, pokud putuje po krajině a šíří pravdu, lásku a rodinou pohodu. Co otevřel hubu, od těch dob z ní lezou pouze lži a až ji zavře tak zas přestanou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.10.2015 07:57 chlastodont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Když byli tak schopní a sqělí, tak proč to teda museli krást, aha? Trošku si odporuješ.
    20.10.2015 08:00 chlastodont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    A to jsem ještě pominul, že pořád to přece někdo musel napsat. Podle tvý logiky vlastník firmy nepotřebuje příjem, takže se zboží může dávat zadarmo, když ho vytvořil čistě on. Tyvoe, co to tu čtu.
    15.10.2015 07:28 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Operační systémy, jak je dnes "známe" - tedy ty určené pro interaktivní práci - už přece existovaly - včetně Unixu. V Xeroxu už měli i GUI...
    Problém byl s OS pro tehdejší 8 bitové mikroprocesory, který se nahrazoval interpreterem Basicu. ALE - přibližně v té době G. Kildall dokončoval CP/M - opravdový OS pro podobné počítače, který vlastně pořád splňuje dnešní měřítka(je úplně jedno, že nemá grafiku a spoustu dalšího, jednoúlohový diskový operační systém to prostě je včetně toho, že Digital Research tehdy vlastně vynalezla BIOS). Určitě se později našli takoví uživatelé, kteří jej provozovali na Altairu s rozšířenou RAM a řadičem FDD...
    Grunt avatar 15.10.2015 12:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Operační systémy, jak je dnes "známe" - tedy ty určené pro interaktivní práci - už přece existovaly - včetně Unixu. V Xeroxu už měli i GUI...
    Jasně, ale šlo o doménu sálových počítačů či minipočítačů (ve skutečnosti klidně o velikosti skříně, viz slavné PDP-8). To si rozhodně nikdo nekoupil domů. Nebo o tom aspoň nic nevím. Já ani nikde záměrně netvrdím, že Altair 8800 byl první počítač. On to totiž dokonce nebyl ani první mikropočítač. Ale rozhodně byl první za takovou cenu a s takovou dostupností, že si ho mohly dovolit domů i úplně obyčejní nadšenci do elektrotechniky. Viz HCC. To bylo právě kolem Altairu.
    přibližně v té době G. Kildall dokončoval CP/M - opravdový OS pro podobné počítače
    Nevím kdy to dokončil, ale CP/M v2.2mits hlásí copyright z roku 1980. Pokud se nemilým tak je to až po zániku (nevím jak dávno, ale řekl bych že chvilku jo) firmy Micro Instrumentation and Telemetry Systems. Takže s BASICem se nějakou dobu muselo žít. Ale jinak ještě když byl MITS naživu tak krom BASICu dodával taky jistý Disk Operating System, že?
    Určitě se později našli takoví uživatelé, kteří jej provozovali na Altairu s rozšířenou RAM a řadičem FDD...
    Samozřejmě. Ale FDD bylo drahé (zezačátku prej dražší než samotný Altair). To si mohli zase dovolit pouze podnikový uživatelé. Ale CP/M se už dodával i na disketách.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Hans1024 avatar 14.10.2015 14:19 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Skoly jsou klasicky zacarovany kruh. Vsichni to automaticky pouzivaji, protoze se to ucili na skole a vsechny skoly to uci, protoze se to vsude pouziva :-D

    A vyrobcum se to proste nevyplati. Vetsine lidi by asi bylo jedno na cem si spusti prohlizec, ale cast lidi by zacala brecet, ze jim nejedou hry a dalsi cast lidi by zacala brecet ze to funguje jinak nez jsou zvykli. Z pohledu obchodnika proste sebevrazda.
    Veni, vidi, copi
    14.10.2015 15:06 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Nevidim duvod k nejake propagaci linuxu, sam to nedelam. BFU at klidne pouzivaji windows kdyz jim vyhovuje.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    14.10.2015 19:23 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Já jsem to už taky vzdal. Ve skutečnosti to funguje tak, že k Linuxovému stroji přijde kamarád majitele (oba BFU) a řekne: "Ty tam nemáš Windows? No tak to Ti tam nebude fungovat ..." a je vymalováno.
    14.10.2015 19:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Hele, to je dobrá inspirace, když se to otočí... :-D
    Václav 15.10.2015 10:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    „Znáš nějaký dobrý střihový program zadarmo?“ „Jasně, Openshot, Kdenlive… Aha, ty máš Windows, tam to nepůjde“
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    19.10.2015 17:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Jo, přesně takhle jsem si to představoval. A třeba ještě zmínit cenu komerčních náhražek pro Widle ;-)
    15.10.2015 09:04 V
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Já už to taky vzdal. Prostě jsem doma všude nainstaloval Linux a řekl jsem, že pokud chtěj něco jinýho, tak ať si to přeinstalujou a nakonfigurujou. Už je to cca 5 let a zatím nic, takže jsou asi spokojený. :-)
    15.10.2015 11:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Jo asi tak... mam se o to starat? Tady je tucnak. Rodice na notebooku, doma na velkem a notebook. Jde to uz leta.
    juraj-bit avatar 14.10.2015 16:27 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Myslím že nasilu niečo niekomu vnucovať nič nevyrieši. Možno trochu pomôže, sadnúť si so známym alebo známou a pustiť mu aspoň pilot seriálu Mr. Robot. Medzi rečou možno trochu vysvetliť, o čom to tam tí maníci hovoria ;)
    14.10.2015 16:45 GolOjáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Neřeší se tohle už posledních cca dvacet let pořád dokola s konstantně nulovým výsledkem?
    Grunt avatar 14.10.2015 18:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ono by hlavně bylo potřebné dát tomu slušný marketing. Asi by se to někomu nelíbilo, ale já bych v marketingu úplně vypustil ono slovíčko Linux. Prostě bych nabízel počítače s operačním moderním systémem Ubuntu od společnosti Canonical. BFU nechce a nepotřebuje vědět, jaké jádro má ten systém pod kapotou.
    Jinak tohle je špatná úvaha. Kdo by takové věci jako měl? Canonical? Nějaký distributor? Prodejce? Nebo snad dobrovolníci?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2015 19:59 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Zavádějící titulek
    S obsahem článku plus mínus souhlasím, ale s nadpisem ne.

    Čím míň počítačů s linuxem, tím míň virů pro linux (pokud nějaké jsou) a tím míň mám práce s administrací počítačí v rodině. Pokud se o nějaký počítač starám, tak jenom o linux a funguje to bezvadně vždycky tak 5 let, než musím dát nějakou novější verzi.
    Jiří Němec avatar 16.10.2015 12:22 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Chromebooky tu v nabídce jsou, jen ty modely prodávané u nás nejsou tak cenově konkurenceschopné oproti situaci třeba v USA. Ti kteří nepoznají jestli běží na windows/linuxu jelikož jim stačí webový prohlížeč tak dostanou stroj s aktualizací každých 6 týdnů (start se tím prodlouží asi o 5s) a nemusí se o to vůbec starat.

    Já osobně jsem dávno vyrostl z šíření linuxového desktopu každému BFU, podle mě to s ním jde do kopru a v ChromeOS vidím asi jedinou budoucnost. Pokud člověk někomu nainstaluje ubuntu a vše hned po instalaci funguje, pak je to asi jediná možnost, ale jakmile je nutné na cokoliv máknout, třeba hplip tiskárna, pak se to časem rozbije a člověk jen žije ve strachu kdy mu ten daný příbuzný zavolá. Ale možná jsem jen poslední měsíce pesimistický, jelikož doma jsem nedávno upgradoval na Plasmu 5.4 a nechová se to úplně nejlépe narozdíl od 5.3.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2015 14:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Zkus si koupit loď a vyrazit z Francie směrem na západ, třeba objevíš nějakej novej kontinent...
    xsubway avatar 16.10.2015 22:31 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Spočítal jsem množství HW, které u mně doma obsahují nějaký OS s jádrem Linux: 2 x notebook, 1 x router, 2 x smart mobil, 1 x RPI2 (který OS je v TV a v DVD přehrávači nevím).

    Ano, Windows vlastním 1 x ve verzi 8.x, ale prakticky je nepoužívám. Windows používám jen přes RDP.

    Je mi jedno kdo používá jaký OS. Zneužívání dominantního postavení MS mi samozřejmě vadí, ale pro moje potřeby je Linux (ať už deriváty Ubuntu nebo Andoroid, a další) zatím dostačující.

    V domácnosti příbuzných se už GNU/Linux infiltroval na dva NB a jedno PC a jeden Smart phone :-)

    (Počet linuxových serverů se kterými přicházím denně do přímého kontaktu ani nedokážu spočítat :-D)
    kyknos avatar 17.10.2015 15:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Prave Ted, NK, velka historicka studovna, rada stolu u okna: 13x Apple 6x PC. Telefony jsem nepocital, iphonu plno.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    24.10.2015 23:36 škuner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ty kráso, to je dost hrozný. Před nějakejma 7 lety to tak nebejvalo :(
    17.10.2015 17:14 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Většina výrobců občas PC s některým Linuxem na trh uvedou, i velcí výrobci, bývají o tom zprávičky, ale časem tu nabídku stáhnou. Možná je to tlakem Microsoftu, možná nezájmem lidí.
    kyknos avatar 17.10.2015 17:22 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    no ty predinstalovane linuxy byvaji fakt strasne, jeste horsi nez to ceho by se dalo dosahnout s nejakou slusnou distribuci (jednou jsem takhle dostal na notasu ubuntu s unity a dvakrat nejakou noname distribuci, co ani nespustila xka)

    no a k tomu nedostatek aplikaci... ja se tem lidem nedivim, pokud to nekdo nepouziva jen jako zavadec www prohlizece nebo naopak neni poweruser, ktery chce a dokaze vyuzit vyhod linuxu, musi to skoncit spatne
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Václav 17.10.2015 19:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    To distro co nespustí ani xka tipuju na Linpus, nejvíc ho tuším používal Acer. Úžasná medvědí služba Linuxu, protože to nabíhalo do terminálu který začínal řádkou ve smyslu „Linpus Linux <verze>“. Kdyby tam ti idioti aspoň hodili Freedos jako je tomu často zvykem, když už se nechtějí patlat s GUI…

    Proti pověrám „Linux je jen konzole“ tohle fakt moc nepomůže. Být mým koníčkem konspirační teorie, viděl bych v tom Microsoft :) Na stranu druhou, Dell měl co jsem viděl instalace celkem zmáklé. Vše fungovalo bez problémů.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kyknos avatar 17.10.2015 20:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Jo asi linpus. Ja to mel na Asus eee
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.10.2015 17:29 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Mám tu dokonce instalační CD Linpusu, co dostal brácha s notebookem, asi kdyby to někdo rozbil a potřeboval přeinstalovat :-D
    Václav 20.10.2015 13:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Tak on je to pokud vím fork fedory a defaultně se to s GUI instaluje, vážně nechápu proč to do těch laptopů osekávaj.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 20.10.2015 16:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Já si pamatuju systém s nějakým velmi základním GUI, které umožňovalo alespoň prohlížení webů a takové věci, co se můžou hodit, když se hlavní systém sesype.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dreit avatar 20.10.2015 18:58 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem

    Něco takovýho má moje Lenovo, ale nainstalovat se to dá jen z widlí :-D

    Nope
    pavlix avatar 20.10.2015 19:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Já jsem to viděl pouze předinstalované. Nevím jestli to bylo na harddisku, ale minimálně to myslím nemělo read-write storage.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Václav 21.10.2015 07:42 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Něco podobného měl Asus (express gate)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bedňa avatar 21.10.2015 21:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Ja to nechápem, tiež ma pred hádam dvoma rokmi kolega prekvapil s NTB a na ňom Limpus a iba boot do terminálu a že aby som mu poradil že to nejak nefunguje. Pritom to distro s Xkami nieje vôbec zlé, ja by som tú konšpiráciu s MS úplne nezatracoval :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.10.2015 22:55 Z.z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    tak teda dobre, tento šk. rok končím so školou (kde máme na počítačoch len Windows) a tiež už potrebujem nový notebook, takže si kúpim bez nainštalovaného OS a dám sa na Linux. Budem si asi ťažko zvykať, ale ak zmeny, nech už stoja zato.).
    20.10.2015 13:49 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem

    Problém je v tom, že ľudia chcu systém bez údržby a nechcu sa s tým zaoberať. Niektorí možno považujú staranie sa o systém ako službu počítaču. Iní zase nerieša bezpečnosť a podobne.

    Asi je zbytočné o tom písať.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    vlastikroot avatar 20.10.2015 18:22 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce to více PC s Linuxem
    Taky zacina byt velmi oblibeny Android, prave kvuli bezstarostnosti a jednoduchosti. A to je skoro Linux. Takze ta potreba widli neni zas takova.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.