abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    17.11.2005 00:09 | Přečteno: 2445× | Různé | poslední úprava: 8.4.2006 18:49

    Tento zápis neobsahuje nic, co se týká Linuxu. Obsahuje sprostá slova, jedná se o směs pocitů, vzteku, nasrání a touhu VYŘVAT SE.

    Aktualizace: Poloměry se změnily a já jsem s rozhodl tento blogpost vymazat. Byl napsán v okamžiku, kdy jsem byl velmi naštvaný a urážky a nadávky v něm obsažené urazily mnoho lidí, často neprávem. Stydím se, že jsem si to nenechal pro sebe a nešel se radši pěkně ožrat.

    Uvedené komentáře tímto pochopitelně ztrácejí smysl.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.11.2005 00:15 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Co k tomu dodat, snad jen .. jsou nekde ty fotky?
    17.11.2005 00:17 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Časem budou. Až vychladnu. Snad během víkendu.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 00:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Tý jo, naprosto typický učitel němčiny, oni je snad vyrábějí podle šablonky či co.
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 00:22 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Proč typický? Že chci, aby uměli říct po více než šesti letech 'studia' němčiny souvětí? Nebo že chci spojku weil? Ono to souvisí s tím, že spojka weil je přirozenou součástí jazyka - slouží k prezentaci a odůvodnění vlastních názorů, pokud je ovšem dotyčný má a není jen papoušek, že...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 00:24 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Už máte dárky? Vánoce jsou za dveřmi!
    --vo

    Dárky nemáme, stačí, že se na štědrý den přijedu po delší době podívat domů :-)

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.11.2005 00:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    No prostě přesně tak jak jsem říkal :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 00:27 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Pořád nechápu.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 00:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To nic, ty jsi na té druhé straně barikády :-)

    Naše učitelka se zlobila úplně stejně jako ty, když se objevili jedinci co neuměli složit ani souvětí.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.11.2005 00:37 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Já tak poznám, jestli má moje práce smysl, víš? Dřív to zkompilovat nejde... :-/

    Ale chyby nebyly v parametrech, algoritmu či špatném zadání, ale v nekvalitním hardwaru.

    Lepší?
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 00:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Asi to bude rozdílnou představou obou stran o tom, co by taková písemka měla mít za cíl :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 09:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    ;-)Již léta nakukuji na obě strany barikády a je to úžasné. Od těch studentů, co potkávám a hovořím s nimi, se dozvídám o učitelích s neúměrnými požadavky, jejichž jedinou snahou je kazit život studentům. Pak dojdu domů, ke stejným pedagogům (někdy totožným osobám) a ti pláčí že už neví co s nimi. Nejen že to žáci neumí, ale že když jim dají (jako pokus o záchranu známek) nejprve cvičnou písemku na probranou látku, pak stejné příklady zopakují ještě jednou a zodpoví dotazy, pak teprve písemku, tak zase nic.
    "Ať mi dají šanci! Ať mi dají šanci jim tu slušnou známku natlačit!" Volají pedagogičtí veteráni, co přežili již několik školských reforem (sic!). Na středních i VŠ.
    Takto putuji z jedné strany barikády na druhou a tak to slýchám. Již léta, nic se memění. ;-)
    17.11.2005 11:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To mi povídejte. Když jsem cvičil na matfyzu, nechal jsem jednu studentku napsat zápočtovou písemku pětkrát. Byly to pokaždé stejné příklady, jen jsem upravoval konstanty, které neměly na postup vliv. Pokaždé jsem jí po písemce vysvětlil, jak se to dalo spočítat. Stejně to pětkrát nezvládla a pošesté už nepřišla. Později jsem se dozvěděl (náhodou se potkala s mou přítelkyní), že o mně vypráví, jaký jsem byl strašný nelida… :-)
    17.11.2005 11:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Přesně tak. Smutně se směje má žena. :)
    17.11.2005 12:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Pokaždé jsem jí po písemce vysvětlil, jak se to dalo spočítat.
    Tak asi blbě, nelido :-) Ale často si myslím, že by ve výuce pomohlo prostřídat učitele (někdy bych se nebál ani radikálnějšího prostřílet, teda :-)), protože jiný pohled opravdu někdy pomůže. Když jste jí to vysvětloval popáte, už z toho určitě nemohla vůbec nic mít.
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 13:08 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Jestli budte zlobit, žáku Batroši, tak do těch vašich Strakonic dojedu a nechám si vyložit něco z počítadlologie!!! :-)
    Vůbec není všem dnům konec! Třeba budeš dělat učitele informatiky. Do třídy vejde bujarý thingwath a z ní se po hodině odpotácí vetchý paňčitel Bartoš. :-)
    17.11.2005 13:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Tak to by byl už opravdu definitivní konec školství v zemích Koruny české :-) Ale tady opravdu povídáš o věcech zcela nepředstavitelných, asi jako kdyby měla Matka Tereza šéfovat v Osvětimi nebo něco podobně praštěného, možná ještě o trošku víc.
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 13:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Odříkaného chlebíčka... Než se naděješ, už stojíš před třiceti vřeštícími par..nééé fak... nééé milými dětmi a snažíš se jim vysvětlit, že Enter se používá na něco jiného, nežli Ctrl, že příkaz cd je něco jiného nežli CD: "to ste nám teda neříkal, vy ste říkal, že je CD je cédéčko a tak se to přeci musí pustit cd dylít, dyť ste to sám říkal pane učiteli!" Rodiče si budou chodit stěžovat na zlého Bartoše, co křivdí jejich geniální ratolesti... A až se vypotácíš ze školy, tak na lavičce před školou budu sedět já a dělat kýš, kýš... :-) :-)
    17.11.2005 13:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Víte jaký je rozdíl mezi pedagogem a pedofilem? :-)
    17.11.2005 14:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Pedofil ma deti rad! ;)
    17.11.2005 16:21 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    ..uprimne rad!:-)
    17.11.2005 14:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Třeba jeden můj spolužák odevzdává písemky z programování ve formě
    #include <stdio.h>
    
    int main () {
      /* Tohle jsme se přece vůbec neučili a vůbec, kdo tomu má rozumět??
      [...] */
      return 0;
    }
    
    Bych musel vraždit, učit něco takovýho :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 14:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 13:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Zajímavé je, že zbytek kruhu to zvládl a celkem si to pochvalovali. Zejména to, že kdo dostal u mne zápočet, většinou neměl problémy se zkouškovou písemkou - což v jiných kruzích nebylo zrovna pravidlem…

    Sakra, něco tu smrdí. Že by sebechvála? Ne, je to v pořádku, je to jen ten zdroj, co se mu netočí větráček. :-)

    17.11.2005 14:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Někteří studenti vyžadují individuální přístup, no, a některým holt nepomůže ani ten, ale to ještě neznamená, že ten který vyučující pro ně není blbec :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 00:40 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Chápu, asi půl roku jsem dělal školení pro jednu firmu a vždy to končilo výstupním testem. Bohužel byly přesně dané osnovy co "studenti" museli absolvovat. Když jsem viděl některé odpovědi, tak jsem myslel, že z toho vyrostu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 00:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Já mám za sebou pět a půl roku studia němčiny a větu s weil dohromady dám, ale jenom když budu mít dobrou náladu, protože němčinářku upřímně nesnáším.

    To vše bude tím, že o němčinu je mezi studenstvem (alespoň na mojí škodě) veliký nezájem - ale taková angličtina, to je ono... ;-)
    17.11.2005 01:03 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    O němčinu je veliký nezájem i u nás. Hehe, dostat tak pan učitel Ott DNJ v naší třídě (druhý německý jazyk, povinný nepovinný předmět o který vůbec nikdo nestojí, pro ilustraci ;-)). To by psal podobné blogy každou přestávku :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 01:15 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    O němčinu je veliký nezájem i u nás.

    Což je IMHO škoda, i když já zřejmě nejsem příliš objektivní. Zrovna totiž erasmim na TUHH (Technische Universität Hamburg-Harburg), kde i to souvětí s weil využiju :)

    Ale alespoň jeden objektivní důvod bych mohl nadhodit. Dva z našich sousedů (shodou okolností dva vyspělejší) používají jako oficiální jazyk němčinu. Není od věci se jí naučit. Ne snad proto, že s angličtinou bys tam nepochodil - pochodil, a zejména v IT - ale proto, že tě znalost němčiny může v seznamu uchazečů o zaměstnání posunout na čelní místa.

    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    17.11.2005 01:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Tohle říkají učitelé němčiny také, dokud ještě věří, že to má cenu…
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 13:36 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Fakt začínám mít pocit, žes měl pravdu a dělají je podle šablony... :-)))
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    17.11.2005 07:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Tož, já po více jak pěti letech (letos končím středku) neumím ani skloňovat podstatná jména, natož pak třeba přídavná jména. Se slovní zásobou jsem na tom mizerně. Vystřídalo se u nás hned několik němčinářek, ale přišlo mi, že všechny, až na jednu, byly nějak stejně „postižené“.

    S japonštinou, kterou dělám čtvrtým rokem a strašně ji flákám, jsem na tom o dost lépe, řekl bych. (Protože k ní mám nějaký vztah, zní nádherně, stále ji slyším, mám trochu snahu si z ní sem tam něco přeložit.)

    A to jsou na pořadu ještě jazyky jako švédština, korejština, ruština a Slovio... Ale vím, že tu němčinu potřebovat budu, a docela rád bych se ji naučil alespoň na úrovni, kdy si budu schopný něco přečíst na německé Wikipedii.

    Vlastně... ještě bych někdy rád ovládl češtinu. ^_^
    17.11.2005 11:12 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    O němčinu je veliký nezájem i u nás.
    Zajímavé. A já tu pravidelně zuřím vzteky, když zjistím, že 90% našich studentů umí jenom německy a anglicky (což je u nás občas dost potřeba) neumí skoro nikdo :-( (Asi si umíte představit: "Proč je ta knížka/program/cokoli ANGLICKY? Bůůůů, my umíme jen německy! To po nás nemůžete chtít!") Takže mám spíš pocit, že je v okolí malý zájem o angličtinu ;-)
    17.11.2005 13:21 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Na základní škole jsem začal s němčinou. Angličtinu prej nebudu potřebovat a v té době jsem tomu nerozuměl.

    Na střední škole mi nedovolili angličtinu, že prej prostě ne (rozhodla škola). Musel jsem pokračovat v němčině. Určitě si umíš představit jak rád jsem se němčinu učil...

    Angličtinu jsem se začal učit sám, když jsem začal s počítačem a tím i s Linuxem. :-(
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    hwsoft avatar 17.11.2005 20:58 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    No to bud rad, zes neucil me. Ja u matury prosel za 4 jenom proto, ze jsem se snazil. A jako externista s ditetem, jsem mel u ucitelek ulevy. Umim sice programovat, vyvinout novy vyrobek, ale jazyky neumim. Po osmi letech rustiny umim jen par frazi, francouzky jen to ze francouzky neumim (2 roky), nemecky si maximalne objednam jidlo(4 roky). Anglicky mi to jde nejlip, ale to jsem se na skole neucil, to az pri praci.

    Zkratka jsem na jazyky levej jak turecka savle. Ale tobe preju studaku jako jsem ja co nejmin.
    vencour avatar 17.11.2005 22:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    Nevim, jak je v to jazycích, ale v matice, když doučuju, tak se mi daří vysvětlovat a mít výsledky. Ovšem chce to čas a trpělivost a víru.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.11.2005 00:22 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Z němčiny si pamatuju velký kulový, snad jen, že dort není dort.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.11.2005 00:51 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Pod to se podepisuju, po 4 letech netuším, co to je weil. Jedinou větu co si pamatuju: "Du fick wie eine Konnig." Uz nevim, odkud to mam :-D
    17.11.2005 01:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    No, němčinu už jsem zapomněl téměř dokonale, ale přesto na první pohled ve vaší "větě" vidím čtyři hrubky. Docela výkon, uvážím-li, že má pouhých pět slov…
    David Watzke avatar 17.11.2005 01:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    No, hlavně, že nemá 4 slova a 5 chyb. Je správně ,,Mach die kusche zu"? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 01:41 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Hm, skoro možná jo, až na to malý pismeno.
    David Watzke avatar 17.11.2005 01:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    No jo, nemám to rád. Co je to za blbost psát podstatný jména velkýma.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 01:45 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Však na to na netu často kašlou, ignorujou to tak, jak hodně lidí u nás diakritiku. :-)
    David Watzke avatar 17.11.2005 01:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Hm, já umím jen texty Rammsteinů zpaměti... :-D Co je to weil?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 01:34 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    A co jejich obsah? ;-)
    David Watzke avatar 17.11.2005 01:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Jej, nestraš. ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 17.11.2005 04:00 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    Weil je protože, jedná se o podřadící spojku, pak by mělo třeba "..., weil ich dort gehe."

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.11.2005 11:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Moudře vencour hovoří… :-)
    17.11.2005 00:21 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    Nepotrpím si na oficiality, ale když už něco má být, tak ať to stojí za to. Tohle mi někdo udělat, tak asi vraždím.

    Naštěstí jsme na průmce udělali stužkování v hospodě, úplně neoficiálně a za přítomnosti naší paní učitelky a všech pozvaných učitelů, kteří přišli.

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.11.2005 00:23 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Rozhodně alespoň ti dospělí a o to víc když jsou to jejich učitelé by mohli chápat, že je to pro ty holky důležitý.
    17.11.2005 00:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Ale oni mají přece 'své' holky. Ty naše jsou pro ně 'nedostačující', jsou to přece 'jenom sestry' - citát výchovné poradkyně. Že typy, které u nás propadnou, jdou na pajdák a jsou tam za hvězdy, jaksi nechce nikdo vidět...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 00:33 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    a jééé, ještě chvilku a napíšu podobně nasranej zápis do blogu. Tohle by bylo něco na mě. Docela se divím, že jsi to s tím vztekem vydržel čekat až do blogu.
    17.11.2005 00:35 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Ne, už jsem řval jinde. Ale je to fakt silné, musel jsem si odkydnout ještě sem.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 00:50 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To jsi narazil na obecnejší problém. A to nenávist či rivalita mezi skupinou obyvatel... :-) A to asi nevyřešíš. Prostě bojuj za svoji stranu. :-)
    17.11.2005 00:23 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Příkaz zněl jasně, nebyl čas ptát se... Nikdo z nás tam nechtěl, naši čtvrťáci ze všech nejméně.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 00:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To je normální, jak jinak by taky mohla vypadat podobná akce v režii školy.
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 00:36 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Náhodou... v tomhle se musím škol zastat. Na spse.cz tyhle akce umí dělat. Oficiální přivítání prváků na škole panem ředitelem, předání toho papíru co dostaneš po maturitě, maturitní ples. Prostě všechno pěkně připravené a bez problémů. To samé u sestry ve škole a u dalších známých.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.11.2005 00:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To u nás se do toho moc nemontují, nějaké takové hurá akce škola víceméně nepořádá, což je ale spíš plus, protože tak nic nezkazí :-) Máme sportovní dny pana ředitele, to je zážitek celkem dostačující :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 00:41 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Stejně nejlepší školní akce byl chmel :))

    Kdo to pamatuje ví o čem mluvím.
    18.11.2005 11:48 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Normální to není, normální by bylo, že se domluví parta která se nějak snese kamkoliv do hospody a je jedno jestli s vlastní invencí sólo nebo s vedením školy. Ale naschvál dělat ze stužkové natruc zákopovou vojnu je demence, BTW takový rozkaz z vedení školy nechápu. Docela se nedivím VO že je nasrán, do takové akce mě někdo natlačit ještě s tlupou harantíků (ke kterým člověk asi musí mít trochu vztah že, tím víc by ho to štvalo i za ně), tak ho ženu až do Svratky a na vedení školy bych se více v#$@%l... Jinak my jsme na SPŠE měli fajnou akci, hlavně ne nijak extra oficiální, o to byla lepší.

    Snow is falling down on this glorious land
    Kéž by... běžky zahálí ve sklepě, jezdit není na čem a nutně potřebuji shodit :-(. Jinak tuto od Hammerfall miluji, hezky se hraje a jde z ní správná nálada. Ale na depkoidní Why Are We Here nebo Cold Winter Nights od Stratovarius nemá :-).
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    18.11.2005 15:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    No, dovolit si něco takového jako píše VO je přinejmenším na rozbití držky. Ale teď už se to asi nespraví. Omluvit by se mohli určitě.

    Dneska tu trochu sněžilo. Ale nevím, jak moc je ta naše land glorious :-) Trochu snad určitě. Ta písnička není depkoidní, ale o to v ní přeci nejde, kdyby měla být, dal bych tam jinou :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 00:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Když jsem zjistil, že ti idioti neumí vytvořit souvětí s weil

    No vida, stejne jako rodily Nemci ;)
    17.11.2005 00:52 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Když tak čtu některý příspěvky, tak získávám pocit, že ta čeština nám některým taky moc nejde :-P
    17.11.2005 00:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Když tak čtu některý příspěvky, tak získávám pocit, že ta čeština nám některým taky moc nejde :-P
    A co kdyz je to podle vzoru "zku*veny psi/kravy/hovada"... ostatne uplne stejne jako ty "nektery prispevky" od "vas nekterych"(?) :P
    vencour avatar 17.11.2005 04:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    Hm, taky už občas používam pořadí slov ve větě jako v angličtině - příslovce na konec třeba.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.11.2005 01:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Jak se říká člověku, který umí dva jazyky?

    bilingvní

    Jak se říká člověku, který umí jeden jazyk?

    monolingvní

    Jak se říká člověku, který neumí žádný jazyk?

    Američan

    17.11.2005 08:08 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Nejlepší je, že tenhle fór mi říkal jeden Američan. ^_^
    17.11.2005 00:46 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Chtělo se mi ocitovat jedno souvětí, které jsem kdesi viděl na záchodě (fakt), nicméně mi v tom zabránilo několik věcí. Především nevím, kdo to napsal, pak taky komu to adresoval (byly to nějaké dopisy někomu -- asi Olze, těžko říct, google zarytě mlčí) a už vůbec si nepamatuji, jak se to celé jmenovalo.

    Šlo ale o toto: "Život učitele je těžký :-)"

    Ten smajlík tam myslím nebyl, nevím, ze kterýho je to století. V tomhle se fakt nevyznám.

    Konec vtipu :-D
    vencour avatar 17.11.2005 04:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    Němčinu si snažím neprotivit, pár let jsem se ji učil. V Nebi nad Berlínem mi zní nádherně.

    Manželka je zdravotní sestra a mám za to, že je (ona) poklad.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.11.2005 10:27 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    My píšeme slovíčka před testem. Vyřešilo to problém, který popisuješ. :-) Máme vždy sérii písemek -- nějaký text z učebnice, slovíčka a opak. test.

    Konjunktiv radši nezačínej, dokud nebudou umět préteritum a perfektum, ale určitě víš. (když je učíš ty, tak asi umí)
    17.11.2005 10:46 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Ten test byl víceméně "na slovíčka" - tzn. že měli umět slovíčka, aby mohli tvořit věty a pracovat se strašně dlouhým, čtyřřádkovým, textem. Slovíčka se naučí cvičená opice, o znalosti jazyka to neříká vůbec nic.

    Préteritum ani perfektum povětšinou neumí, protože to opakujeme jenom dva roky. Někteří chudáci pořád neví, co je co a jak se to perfektum tvoří.

    Takže proto musí umět i pasívum, futurum. Konjunktiv rámcově, aby to dokázali pasivně přeložit.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 12:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Préteritum ani perfektum povětšinou neumí, protože to opakujeme jenom dva roky. Někteří chudáci pořád neví, co je co a jak se to perfektum tvoří.
    Znam lidi, co se desne leknou, jen jak uslysi terminy "perfektum" a "preteritum", ale minuly cas jim problemy vetsinou nedela... ;) Co treba rict to pisni?

    Vedle i u nas popularniho Rammsteinu bych doporucil texty skupiny PUR, Westernhagena, pripadne pisnickare Reinharda Meye (a docela uvital takto vznikle ucebni materialy pro sbírku, co zacinam pomalu budovat :)

    Z mych zkusenosti mam dojem, ze to nejdulezitejsi pri uceni se jazykum je motivace. Ta bohuzel teenagerum velmi chybi. (A co treba nejaka ta puvodni nemecka teenies-telenovela jako ucebni material (tip: ZDF, Julia - Wege zum Glück... nebo na co to tak zavisle cumi miliony nemeckejch pubertalnich divek od 10 do 35...) :P
    17.11.2005 14:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Z mych zkusenosti mam dojem, ze to nejdulezitejsi pri uceni se jazykum je motivace. Ta bohuzel teenagerum velmi chybi...
    Přesně. Z angličtiny jsem se nejvíc naučil, když jsem si přečetl knížku v originále...
    17.11.2005 14:12 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Preteritum a Perfektum neumím taky, ale je fakt, že jsme se to začli učit teprv před půl rokem.

    Ale s motivací je to pravda, naše učitelka je silně demotivační :-)

    Ale třeba se to kvůli vám naučím :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    vencour avatar 17.11.2005 17:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    Dyť se jedná "jen" o jednoduchý s složený tvar, něco jako ich ging a ich bin gegangen?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.11.2005 12:42 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To ano, ale já jsem líný se naučit seznam těch nepravidelných sloves s jejich tvary.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    vencour avatar 20.11.2005 19:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    Mně se vyplatilo učit se to najednou. V současnosti si toho sice pamatuju minimum, ale aspoň, že to minimum.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.11.2005 11:14 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Dokud se lidi nenauci zakladnim pravidlum slusnosti (jako treba: i kdyz me to fakt nebavi, slusnosti je zustat a vyslechnout nebo shlednout cele predstaveni - zvlast kdyz se jedna o dobrou vec nebo spolecenskou udalost), tak to bude v tomhle state porad vypadat tak, jak to vypada ted. Nebo dost mozna jeste hur.
    17.11.2005 11:22 br
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Lze to vzít jako bojovou přípravu životní. Tvrdívá se často: co nezabije, to posílí. Beim Abgang sprach der Lehrer von den Nöten
    Der Jugend und vom ethischen Niveau -
    Es hieß, wir sollten jetzt ins Leben treten.
    Ich aber leider trat nur ins Büro.
    Masha Kaléko, *1912
    17.11.2005 11:27 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    :-)

    Mně nejde o tu němčinu, toho se tradičně chytil Honza Bartoš. Mně jde o to hnusné chování oněch lidí.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    Marián Kyral avatar 17.11.2005 11:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Moje asi největší chyba byla, když jsem si v sedmé třídě (1990) vybíral, mezi angličtinou a němčinou a zvolil jsem němčinu, protože jsem si myslel, že bude jednodušší. Ale nebylo a nesnášel jsem ty šíleně dlouhá slova přes celý řádek.

    Po šesti letech němčiny, jsem raději maturoval z matematiky, protože jsem věděl, že němčinu bych nedal, ačkoli jsem měl jedničky. Mé tušení se vyplnilo, učitel většinu potopil.

    Hodiny němčiny byly fraška. Stačilo se před hodinou naučit pár slovíček, písemka byla za 1 a pak je zase zapomenout.

    Angličtinu jsem se začal učit s počítačem, takže přečíst dokumentaci mi problém nedělá a o ostatní doháním v kurzu angličtiny v zaměstnání. Půl roku v Maďarsku mi taky dost pomohlo :-)

    Z němčiny umím jen Ich bin, Du bist a Achtung die Kurve ;-)
    17.11.2005 12:08 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Nejhorší je, když nemáš možnost volby, jaký jazyk se chceš učit.

    Mně se stalo, že mi prostě hodili učebnici němčiny a od teď se učíš (a budeš učit) německy. Změnit to již nikdy nejde, protože je systém nastaven - tak a tak. (Podvodem to změnit jde.) Chodil jsem do 4. třídy.
    17.11.2005 19:58 Greenhorn | skóre: 8 | blog: Linux is good way to freedom. | Proseč pod Ještědem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To je pravda. Já měl na výběr rusky a nebo rusky. Takže jsem se učil 8 let ruštinu. Škoda. Kdybych se takto mohl učit anglicky nebo německy, bylo by to pro mne lepší. Na mou otázku, proč je povinná zrovna ruština, dostalo se mi odpovědi v tom smyslu, že se jedná o jazyk osvoboditelů. A jako vzdání díků se všechny generace budou na věčné časy učit rusky. Naštěstí již tomu tak není.
    21.11.2005 11:33 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    ... a přestože mám z ruštiny maturitu, posledních 15 let jsem rusky neřekl ani ň, takže už vlastně nic neumím ...
    17.11.2005 12:24 elerhc
    Rozbalit Rozbalit vše a mohli si vybrat jazyk?
    problem casto spociva v tom, ze jsou studenti nuceni ucit se jazyk, o ktery nemaji zajem. na nasem gymnaziu naprikald nabizeli 3 ruzne jazyky mimo anglictinu, ja se prihlasil na francouzstinu, ale v zari nam oznamili, ze vsichni budeme mit nemcinu...

    ucil jsme se ji 4 roky a co je weil jsem pochopil jen z kontextu. navic jsem ji (a je to uz vice nez deset let) od te doby nikde nikdy nepotreboval. a to pracuji v SUSE. francouzstinu jsem mezitim potreboval mockrat
    17.11.2005 12:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Tak nějak, my jsme o DNJ opravdu vůbec nikdo nestál. Ale věřím, že pro učitele je velmi příjemné učit ve třídě která odporuje nejenom pasivně nezájmem, ale často i aktivně (různé sabotáže, vlastně některé věci jsem se naučil jenom proto, abych je mohl důsledně říkat špatně). Sice je mi jich občas i trochu líto, ale vždycky mají možnost to vzdát, že :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 12:49 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Tak nějak, my jsme o DNJ opravdu vůbec nikdo nestál.
    Takovou tridu vyvezt rano do Norimberku (Vidne, Lipska - podle polohy), bez jidla a piti (dat kazdymu 20 EUR) a rict, ze ve 22.00 je odjezd z te a te ulice, at se do te doby o sebe staraji jak umi. Myslim, ze jeden den v cizojazycnem meste, kde se musi o sebe postarat by stacil :)
    17.11.2005 12:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Proč ne třeba do Vladivostoku nebo Šanghaje či ještě do nějaké větší p.dele? Protože se vám zrovna tyhle hodí do krámu :-) Ale pevně věřím, že bych i s velmi prostou angličtinou neměl zásadní problém. A když ne, podobné situace se dají zvládat i bez kontaktu s domorodci ;-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 13:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Protoze jde o nemcinu... a taky nejde o zkousku preziti, jde o motivacni zkousku pocitu cloveka v cizine. A to lamana anglictina v Nemecku rozhodne nenapravi (zvlast kdyz mas v kapse 20 €, takze se jaksi nemuzes usadit na celej den do nejaky turisticky privetivy hospudky nerkuli hotelu).

    NO ale to je jen naznaceni smeru, ono by melo kazdy skolni dite mit moznost stravit rocne aspon 14 dni nebo mesic v nejaky ty cizojazycny zemi (bez kolektivu ceskych spoluzaku pokud mozno). To by jako motivace k uceni se zakladum jazyka mohlo stacit.
    17.11.2005 13:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Část naší slavné třídy motivačně vyslali na projekt do Německa, pokud mohu soudit, odpor k výuce němčiny u nich ještě zesílil :-)
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 19:18 Billy The Pilgrim | skóre: 1 | blog: Swamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Nechci Ti kazit iluze, ale pri sve posledni ceste jsem se za cca 5 Eur dostal z Olomouce az na Costa Brava (severni pobrezi Spanelska). Trvalo to asi tyden (mala zajizdka pres Slovinsko a sever Italie).
    17.11.2005 13:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Ale pevně věřím, že bych i s velmi prostou angličtinou neměl zásadní problém.

    V Německu asi ne. Ale taková Itálie… Darmo mluvit…

    17.11.2005 13:48 elerhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    proto ma take imho vetsi vyznam (a je vic motivujici) ucit se italskynez nemecky. i kdyz to asi take neni velka vyhra. ja bych dal prednost spanelstine, francouzstne...

    ucit se jazyk, ktery neuplatnis, je demotivujici. nemeckou kulturu mam rad, mam nemecke pratele, kolegy (nemecka firma), casto tam jezdim, preo sem pro ni nenasel uplatneni. vse obstara anglictina.

    jedine k cemu by mi moihla byt nemcina dobra, je pro cteni nekterych mych oblibenych literarnich del v originale. to ano. jenze to vyzaduje tak dobrou znalost jazyka, ke ktere pres propast te zacatecnicke a stredne pokrocile nemciny, pro kterou nemam absolutne zadne uplatneni, nikdy nedosahnu
    17.11.2005 13:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Podle této logiky je nejlepší učit se používat Windows, protože nejsou kompatibilní s ničím, zatímco s jinými systémy se vždycky nějak domluvíte…
    17.11.2005 13:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Itálie, hm, kampak odcestujeme za chvilku :-)
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 11:26 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Vladivostok by mi asi nevadil, nějaký zapadákov víceméně také ne, ale s angličtinou v Německu jsi (možná jak kde) optimista. Co jsem zažil tak někde neuměli vůbec (ani francouzsky nebo jakkoliv jinak než jim zobák narostl). Třeba v Rakousku je to bez problému, tam se člověk domluví skoro jakkoliv, protože mají prý povinné jazyky a umí mluvit i jinak než německy. Ale němci mají stejně příšerné sebevědomí jako Angláni či Amíci, že si myslí, že jim asi musí rozumět každý nebo co a tak se neučí nic. Pak se člověk učí třeba němčinu a v Anglii je mu také naprd. Zajímavé, že třeba ve Francii jsem nějak výrazné problémy neměl, kombinace velice chabé frániny a trochu angličtiny (kterou zase já nesnáším, protože je to nedeterministické a chaotické žvatlání, u Anglánú na půl huby, u Amíků na celou, které nemá ani melodii ani rytmus a rozumět tomu narozdíl od čehokoliv -- ruštiny, frániny... prostě nejde) pro domluvení se stačila. Jinak s kontaktem s domorodci s tebou souhlasím, dobrá mapa a orientační smysl vyřeší všechno :-).
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    17.11.2005 13:09 elerhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    ale ano, krasny vylet. anglictina to v pohode obstara. prijemny den, a nemcina nikde...

    problem je, ze jazyk, narozdil od dejepisu, se imho neda naucit ve skolni lavici (a doma nad ukolem a beznou pripravou na hodinu). jazyk se da naucit pouze pouzivanim v bezne praxi. proto umim velice dobre anglicky (a ve skole sem anglictinu nikdy nemel, protoze jsme byl vzdy napred diky samostudiu, a ucitele me ani nenutili davat pozor pri vykladu prubehoveho pritomneho casu, kdyz videli ze si misto toho pod lavici ctu Poea v originale), zatimco neumim ani slovo nemecky

    proto je podle me nutne, aby studenti meli moznost vyberu jazyka, ktery je zajima, a ktery mohou (a jsou ochotni) uplatnovat pri studiu v praxi
    17.11.2005 17:22 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    Souhlasím.

    Debata je ale zcela akademická. Všude hrají peníze roli až v první řadě. Studenti mají problém párkrát za rok vybrat 50 Kč na divadlo nebo podobnou věc. Reaguji souhrnně i na předchozí názory.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    17.11.2005 17:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a mohli si vybrat jazyk?
    To se po nás chce furt a kdyby to byla jenom padesátikoruna. Sice to není kulturní akce školy, ale když jenom uvážím jakých šílených peněz už stál maturitní ples, který navíc pořádáme společně s druhou třídou, no, děs.
    Copak toho není dost?
    17.11.2005 21:05 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    ja bych se vratil k nadpisu tohohle clanku.

    Dival jsem se na tvoje osobni stranky, kde je fotka, kde jsi s nejakou partou (tvoji zaci?) a bud jsi na ni postipanej od vcel, nebo je opravdu mezi fotkou na tvejch strankach a v tvem profilu zde znatelny vahovy rozdil.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    17.11.2005 21:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    To dělá dobré bydlo.
    18.11.2005 18:25 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Jakože jsem na jedné výrazně tlustší? Problém je v tom, že tady v profilu je fotka někdy z května a ta na webu je 30. června. A tlustý jsem až teď, teda jestli se bere přírustek asi pěti kilo jako výrazný rozdíl. Prostě furt +-metrák... ;)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    18.11.2005 13:27 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Neber si to tak. Slovy klasika:

    Jsi ten, ktery svym zakum muze ukazat dvere, ale projit nimy musi kazdy sam.

    Oni na to vetsinou prijdou casem sami. Ja jsem napr. 10 let nepouzil nemcinu, protoze jsem ji proste nepotreboval (jina doba... kazdej chce dnes anglictinu a kdejakej blbecek z USA je tady za kinga a dela konverzace za 250,- na hodinu). Jenze ted se naskytla profesni prilezitost, kde bych nemcinu uplatnil a jsem rad za to, ze ji umim a mohu se ji prezentovat.
    20.11.2005 20:24 fazole
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...
    Myslím si, že v dobrém kolektivu, zvláště ve škole, by se to nemělo stát. Je mi těch holek líto. Je smutné, že za tuto trapnou akci jste ze studentů tahali peníze. Prý nejsou ??? A stránky zdravky jsou taky ubohý, to tam bude až do konce roku??? Vždyť tam máš pěkně starý věci.
    Isah avatar 21.11.2005 22:49 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    No já nevim, jsem jenom zdravotní sestra, ale z vlastní zkušenosti mohu říct, že i na lidi z Peďáku dojde. Mně umřel v rukou kdysi nenáviděný učitel matiky....ještě jsme stihli oba zjistit, že si nejsme až tak cizí. Sester je hodně a zákonitě se setkají i se svými "prudiči" z vedlejší školy, zvláště jde-li o malé město. Pak však záleží na charakteru té sestry, jak moc zůstane nad věcí.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    vencour avatar 29.11.2005 02:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vztekem snad i hubnu, nebo co...

    No, jaký "jenom zdravotní sestra"? A jednou dojde na každýho, "konec má i doživotní kriminál" :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.