abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (61%)
     (10%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 93 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Windows Power Shell - používáte někdo ?

    23.6.2010 19:59 | Všechno možný | poslední úprava: 23.6.2010 19:59

    Nedávno jsem ve Win 7 zkoumal power shell z pohledu uživatele *nixoveho terminálu.

    Spouštět binárky Win32UnixUtils umístěné někde v PATH je sice možné, ale terninál je takový neohrabaný (Copy, Paste nijak nefunguje tak jak je zvykem apod). Proto asi vytvořili jakýsi editor v jehož horním okně se píše jakožto běžný text a po spuštění se v dolním okně vypisuje výstup, tzn neco jako IDE (geany).

    Je to vůbec použitelný jako terninál v *nixu ?

    Dají se s tím dělat podobné věci ? Nebo je to jen nějaká MS featura pro správu systému a jeho případnou automatizaci třeba v rámci podnikové sítě.

    Za komentáře budu vděčný. Za nějaké vzorové skripty s popisem funkce ještě více.

     

    PS: jen má zvědavost a sorry za zápisek o MS produktu. Hned si do lisknout a kleknout na hrach.

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vlastikroot avatar 23.6.2010 20:13 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Ne, je to uplně na hovno, neumí to ani smazat adresář.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    23.6.2010 20:38 Radek Miček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Ale ono to jde. Ještě dodám, že toto omezení souvisí s .NET Frameworkem.
    Michal Fecko avatar 23.6.2010 20:57 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Povedzte LOL...
    23.6.2010 21:13 hemed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    "Za nějaké vzorové skripty s popisem funkce ještě více."
    http://seven7.blog.zive.cz/
    Jendа avatar 23.6.2010 22:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Co jsem o tom četl, tak mi na tom přijde jako zajímavá myšlenka mít výstupy a vstupy ve formě objektů.
    kleknout na hrach
    Stále sem nikdo nepřišel.
    clayman avatar 24.6.2010 07:20 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?

    Myšlenka jistě zajímavá, stejně asi jako filesystem založený na SQL (WinFS), co v M$ plánovali pro Vistu, ale nakonec se ho zbavili, protože to bylo táááák ppóómmáállýý, že se ještě rádi vrátili k NTFS.

    Z toho plyne poučení, že zajímavá myšlenka != užitečná myšlenka.

    24.6.2010 09:06 Radek Miček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    že se ještě rádi vrátili k NTFS

    WinFS byl postaven nad NTFS; soubory se ukládaly v NTFS

    protože to bylo táááák ppóómmáállýý

    Jak jste na to přišel?

    24.6.2010 19:20 zelial
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    nahodou, co bych za to obcas v linuxu dal: kdyz narazim na utilitu, ktera vystup formatuje "pro cloveka". sed-uj a cut-uj si takovy vystup, kdyz to neumi vlastni formatstring a delimiter se obcas objevi i v datech. lahoda.

    a pokud je clovek pythonista, ktery pouziva dir() na vsechno, tak se mu bude psh libit.
    24.6.2010 19:23 zelial
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    a na druhou stranu: text je text. kdyz si v psh pustim neco ne-psh, dostanu vystup v textu a muzu se jit klouzat s objektovym pristupem. v unix-like shellech je text vsechno a tak nejak se s tim pocita.
    pavlix avatar 24.6.2010 22:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Objektový přístup má své velké výhody a těžko říct, jak by Unix dopadl, kdyby byl vytvářen s dnešními zkušenostmi.

    Ale ono ani není třeba tolik spekulovat, pořád se rýsují různé DBUSy a podobné objektové hračičky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.6.2010 07:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Konkrétně v Linuxu nebývá zase takový problém si ten format patch napsat a poslat upstreamu. Horší je to s podomácku udělanými špagetovými skripty :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.6.2010 23:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Znám člověka, co s tím ve výkonu povolání pracuje (MS Certified Professional), ale když vidím, co za hovadiny se tam obskurně řeší, říkám jen LOL.
    23.6.2010 23:44 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Nainstaloval jsem si ten pro win xp jenom tak ze zájmu, protože to bylo mezi aktualizacemi. Výhoda oproti cmd.exe je v tom, že můžu listovat adresář pomocí ls, je tam i příkaz man a o trochu líp funguje tab (dokonce nabídne možnosti i z jiného adresáře než z aktuálního :). Nevýhoda, že to není klasický shell, ale .net konzole. Je to dost rozdílné proti unixovým nástrojům a ani nevím jak to smysluplně využít.
    24.6.2010 08:18 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    cituji z konzultant.net:
    Kromě přechodu na platformu x64, v sobě Exchange Server 2007 skrývá ještě jednu, opravdu velkou novinku. A tou je přesun správy produktu z grafického rozhraní (GUI) do Windows PowerShellu. Toto je opravdová revoluce v administraci (nejen) Exchange Serveru.

    (..)

    Co je tedy na administraci Exchange Serveru tak revolučního? Jednoznačně to, že grafické rozhranní (GUI) pouze vykonává příkazy PowerShellu. Nic víc. Jinými slovy – bez GUI se obejdete. Bez PowerShellu nikoliv. GUI je určeno jen a pouze pro základní úkony, zatímco PowerShell je určen na všechno! Z toho také vyplývá, že jakmile budete někdy v budoucnu hledat, jak nastavit něco, co nebudete moci nalézt v grafické konzoli, musíte do PowerShellu a nalést zde potřebný příkaz. Ano, pravděpodobně budete muset otevřít help a s příkazem se podrobněji seznámit.
    Ale Linux prece obsahuje tu blbou prikazovou radku a proto je uplne na nic ne? :-)

    Nepochopil jsem proc kdyz uz maji prikazovou radku tak ten interpret je uplne stejne debilni jako cmd.exe. Na druhou stranu diky za powershell. uz jsem s tim vyresil spoustu veci ktery bych proste nenaklikal.
    24.6.2010 08:37 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Jj, inak aj mnohe domenove zalezitosti vo Win 2003 sa museli z cmd riesit pomocu roznych hroznych cmd interaktivnych MS programcekov. Cele to klikanie bol a je jeden obrovsky o*eb na blbeckov a MS fanboyov.

    Kazdopadne PS oproti klasickemu cmd je ako spasenie. Toz stale defaultne cmd je na urovni DOSu...
    24.6.2010 14:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Lol! :-D v M$ objevili CLI...
    To oni vždycky čas od času něco "objeví", z toho nejvíc nemůžu...
    24.6.2010 15:02 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    +1
    24.6.2010 10:00 mike
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Muj prvni pocin v PS:

    Verte tomu nebo ne, ale trapil jsem se tim asi pul dne. Ano, je to trivialni vec, ktera urcite jde napsat vyrazne jednoduseji, efektivneji a za 1min. Ale mohu potvrdit, ze koncept PS je divny. Nejvetsi problem delala ta smycka. V jednu chvili jsem napr mel smycku, ktera korektne prbehla pouze poprve, pak 2min ticho a nakonec vyjimka... nechapu

    Pracuju jako vyvojar a myslim si, ze snad nejsem uplnej diletant,ale tenhle tool mi nesedi. Nicmene souhlasim s tim, ze CMD je nepouzitelne. Mozna, ze PS se casem vylepsi. Vypada totiz celkem nabusene. Presto z nej mam pocit jako z vetsiny M$ devel. produktu. Nekdo se tam v RedM opravdu snazi (to je fakt videt), ale tak nejak trochu "po svem".

    Je to videt napr. i na C#. Tam se autori evidentne snazili poucit z chyb jinych (java,...), pouzit veci ktere lidi uz znaji (C syntaxe,...), dodat veci, ktere "stare" jazyky nemeli (dokumentace, reflexe, set/get...), ale nejak se to uplne nepovedlo. Stvorili proste jen dalsi slozity moloch, ktery sice umi par hezkych kousku, ma par super-feature, ale jinac je takove rozpacite. Proste je to takove mrskvosofti. PS analogicky. Je to URCITE lepsi nez CMD,ma to byt nove generace shellu, ale je to takove ... Ja nevim, widlaci se to asi nauci pouzivat a budou machrovat jak jednim predpripravenym skriptletem udelaji neco uzasne jednodusse narozdil od *nix shellu, ale vubec ji asi nedojde, ze to neni plnohodnotny tool, protoze shell stoji na integraci s FS, procesy, ... a obavam se, ze tady na low-level urovni bude PS tvrde neohrabanej, kostrbatej, prave diky OO pojeti. No nevim, uvidime jaky nazor na to mate vy. Ja tenhle tool pouzil jen jednou a vodvarenej z nej fakt nejsem. Prijde mi to jako lepsi Visual basic nebo tak neco. Flame! :-D


    Vylistovani vsech clenu skupin se jmenem /^XXX.*/ :-):
    $result=get-adgroup -filter 'CN -like "XXX*"' -Property member
    $result | foreach { write $_.name; write "------"; $_.member; } > sec_grp.txt

    Netlucte me, muj prvni kod v PS... Pokud nekdo vite jako to elegantne vypsat pomoci ted formatovacu - list, tabulka,... tak sem s tim. K tomu jsem PS proste nedokazal donutit. Pro vysvetlenou proc to delam ve smycce: get-adgroup sice "dokaze vypsat" members (a la java toString()), ale urizne to, aby to nebylo moc dlouhe. Jo, a slo by to napsat v jedne radce, ale takhle je to asi prehlednejsi. Jinac videl jsem i pekne veci, ktere to dokazali kopnout primo do XLS, ale osobne preferuji plain-file (Njn, halt *nixove zvyky)

    Ruža Becelin avatar 24.6.2010 13:02 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Kdyz Microsoft avizoval PowerShell, tak jsem se tesil, ze se zbavim zombie zvane cmd.exe a VBscriptu, a dostanu neco jako bash pro Windows. Zal prvni pohled na syntaxi PS ve mne vyvolal zdeseni a nechut se tim zabyvat, cehoz jsem se nezbavil doted.

    Pokud potrebuji skriptovat neco pokrocilejsiho ve Windows, sahnu po ActiveState Perl.

    Doufam, ze MS pochopi, ze sila shellu je v jednoduchy prikazech a ne hruzach typu VylistujMiVsechnyZaznamuVole... :-(
    24.6.2010 19:20 powershell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Ja ho použivam,mam o něm malý blog na živě ale nema cenu to řešit tady,jestli o něm chceš něco vědět najdi si třeba Dimitri Sotnikov,Tobias Weltner,jako zaklady něco od Maliny.S tou blbostí typu neumí smazat adresař jsem se celkem pobavil ,nicmeně hodně lam se najde i když komentují něco čemu nerozumí kolem linuxu - takže je to tak 1:1
    24.6.2010 19:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    S tou blbostí typu neumí smazat adresař jsem se celkem pobavil
    A jak se teda spustí ten příkaz tak aby to fungovalo?
    24.6.2010 19:55 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    je to jednoduché, stačí před ten příkaz nevkládat chr(160). mrkni pozorně na ten screenshot.
    [jk@master ~]$  ls
    bash:  ls: command not found
    
    24.6.2010 21:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    eh? Proč to teda nevypsalo taky "command not found", jestliže tam byl nějakej stray character..?
    24.6.2010 21:47 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    no to já nevím, na to sem moc blbej.
    26.6.2010 09:07 powershell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    není špatný když něco komentuju vědět o čem mluvím.Za prvé existuje víc výpisů jak řešit chybové hlašky A JE TŘEBA JIM ROZUMĚT,ON PIŠE PŘESNĚ KDE JE PROBLEM za druhe existuje víc způsobů jak něco dělat...Napřiklad Remove-Item C:\test nebo Remove-Item C:\Test -recurse Takže powershell není na ho.no - není pro lidi co se neorientují.TEČKA.

    26.6.2010 10:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Uklidni se proímtě jo?
    Já jsem nikdy neřekl, že powershell je naho**o.
    Zajímal jsem se o to čistě ze zvědavosti, a taky proto jsem položil tu otázku.
    Nicméně nelenil jsem, a powershell vyzkoušel.
    Takovýhle byl výsledek:
    PS D:\Temp\tmp> mkdir aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    New-Item : The specified path, file name, or both are too long. The fully qualified file name must be less than 260 cha
    racters, and the directory name must be less than 248 characters.
    At line:38 char:24
    +         $scriptCmd = {& <<<<  $wrappedCmd -Type Directory @PSBoundParameters }
        + CategoryInfo          : InvalidArgument: (D:\Temp\tmp\aaa...aaaaaaaaaaaaaaa:String) [New-Item], PathTooLongExcep
       tion
        + FullyQualifiedErrorId : ItemExistsPathTooLongError,Microsoft.PowerShell.Commands.NewItemCommand
    
    Ptám se, a to upozorňuju, že naprosto nestraně, jak tento příkaz provedu tak, aby ta chyba nenastala. Jinými slovy, jak vytvořím v PS adresář s takovým jménem?
    Nestraně dodávám, že na linuxu mi tento příkaz žádný probblém nezpůsobí ;-)
    26.6.2010 10:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Dodám ještě, že když nepoužiju alias, ale přímo ten příkaz, je výsledek úplně stejnej:
    PS D:\Temp\tmp> New-Item aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Type: directory
    New-Item : The specified path, file name, or both are too long. The fully qualified file name must be less than 260 cha
    racters, and the directory name must be less than 248 characters.
    At line:1 char:9
    + New-Item <<<<  aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        + CategoryInfo          : InvalidArgument: (D:\Temp\tmp\aaa...aaaaaaaaaaaaaaa:String) [New-Item], PathTooLongExcep
       tion
        + FullyQualifiedErrorId : ItemExistsPathTooLongError,Microsoft.PowerShell.Commands.NewItemCommand
    
    Upozorňuju, že žádný stray chars (char(160) ani nic podobnýho) tam nejsou.
    26.6.2010 11:37 powershell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Začni s tím že se naučiš zaklady get-help,get-help *,nasledně si prostuduj něco o chybových hlaškach,windowsakům odpovídám RTFM takže i pro tebe RTFM...Jestli považuješ za rozčilování konstatovaní faktu tak se nedá nic dělat.Malý hint - Windows XP je 152, Windows Vista je 195,celkový součet 259 znaků,dále Windows API-MAX_PATH - pokud by jste ovšem použil alespon zakladní věc,máme problem zkusím nejdřiv identifikovat hlašku,nasledně se mrknu do dokumentace a pote teprve pastuju dotaz,tak by šlo uvažovat o pastnutí věci která to řeší.takto si myslím že bud o MAX_PATH víte ale hurá našel jsem něco co nejde - nicmeně smůla jde to,nebo prostě by jste měl nejdřiv nastudovat základy.
    26.6.2010 11:40 powershell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Ale budiž - SHFILEOPSTRUCT to be of length MAX_PATH +
    26.6.2010 17:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    takto si myslím že bud o MAX_PATH víte ale hurá našel jsem něco co nejde
    O MAX_PATH vím jen to, že existuje, čili vím, že taková konstanta je ve windows API definovaná, ale nemám tušení, jaká je její hodnota. Přepokládám ale, že vysoká, čili řádově tisíce ne?
    Nebo snad má MAX_PATH hodnotu 260? - Předpokládám, že ne, páč to by bylo dost absurdní.

    Nastudovat si to určitě nebude problém, nicméně já v současné době nevidím důvod studovat powershell.
    Já se prostě ptám jednoduchou otázkou: Jakým příkazem v PS vytvořím složku/cestu s názvem delším jak 260 znaků?
    Nemůžeš mi to řešení prostě už konečně napsat, abych to nemusel složitě googlovat?
    26.6.2010 20:09 Radek Miček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Nebo snad má MAX_PATH hodnotu 260?

    Ano. Nicméně některé funkce umí pracovat s cestou dlouhou až 32767, kde její jednotlivé části mají délku až 255.

    Předpokládám, že ne, páč to by bylo dost absurdní.

    To je z důvodů kompatibility s Windows 95, Windows 98, Windows ME a snad i s 16-bitovými Windows. V těchto verzích se používaly tzv. ANSI verze všech funkcí, které měly toto omezení. Tehdy to ani nevadilo, protože FAT nepodporuje delší cesty.

    Já teď nemám k dispozici PowerShell, ale domnívám se, že s cestami delšími než 260 znaků by mělo jít pracovat (alespoň ve Windows Vista a novějších).

    26.6.2010 20:36 Radek Miček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    s cestami delšími než 260 znaků by mělo jít pracovat

    s cestami -> s některými cestami

    26.6.2010 23:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Ok, díky za vysvětlení.
    Já teď nemám k dispozici PowerShell, ale domnívám se, že s cestami delšími než 260 znaků by mělo jít pracovat (alespoň ve Windows Vista a novějších).
    Ten výpis, co jsem poslal, je z Windows 7. Takže buďto to nejde, nebo je potřeba ten příkaz nějak specielně upravit, nevim...
    27.6.2010 00:00 Radek Miček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Ale vy jste zkoušel jen vytvářet složku s dlouhým názvem, ne? Délka názvu složky může být jen těch 255 znaků. Ale já to myslel tak, že když budu pracovat například s cestou aaa...\bbb...\neco, kde aaa... má 200 znaků a bbb... má také 200 znaků, tedy délka cesty je větší než MAX_PATH=260, tak by to mělo jít.
    27.6.2010 00:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?
    Zkoušel jsem vytvořit i a/a/a/a/......../a a nešlo to.

    PS D:\Temp\tmp> mkdir a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/
    a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/
    a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a/a
    New-Item : The specified path, file name, or both are too long. The fully qualified file name must be less than 260 cha
    racters, and the directory name must be less than 248 characters.
    At line:38 char:24
    +         $scriptCmd = {& <<<<  $wrappedCmd -Type Directory @PSBoundParameters }
        + CategoryInfo          : InvalidArgument: (D:\Temp\tmp\a\a...a\a\a\a\a\a\a\a:String) [New-Item], PathTooLongExcep
       tion
        + FullyQualifiedErrorId : ItemExistsPathTooLongError,Microsoft.PowerShell.Commands.NewItemCommand
    
    25.6.2010 18:08 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Power Shell - používáte někdo ?

    Používám Powershell už asi dva roky jako hlavni shell na windows.. jsem zvykly z linuxu mit pusteny jeden terminal a bezne operace delat v nem. powershell je z pocatku trochu neohrabany, ale je to vcelku mocny nastroj. Mam v nem i jednoduchou zpravu ukolu do MS Outlook, aliasy a la linux, sprava procesu.. nektere principy (jako zakladni pojmenovani funkci) mi uplne nesedi, ale libi se mi treba princip drivů.. navíc jeho největší síla je opravdu ve správě MS serverových produktů.. Pěkný web s hezkými skripty je např. http://thepowershellguy.com/blogs/posh/

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.