abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (8%)
     (8%)
    Celkem 423 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / nic /  

     

    19.4.2007 23:52 | nic | poslední úprava: 31.12.2018 16:03

    Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.

           

    Hodnocení: 38 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Ježek avatar 20.4.2007 06:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Zdravím a pozdravuji. Máš "kliku" žes tu týden, jinak bych tě možná "pucoval" za to, že v podstatě z velké části duplikuješ zprávičku :-D.

    Jinak já osobně pomalu začínám být alergický na neustálé omílání toho, co kdysi Linus prohlásil na účet GNOME. Mě kupříkladu GNOME vyhovuje, ale nemám důvod zavrhovat ani KDE: I s ním bych byl spokojen, kdyby zde nebylo něco, co mi vyhovuje více, tedy GNOME. A to, že jeden z mnoha hlavních tvůrců kernelu jednoho z mnoha operačních systémů, kde se oba desktopy používají, prohlásil cosi o sympatíím ke KDE, mě opravdu nechává klidným. Wokenice mám ostatně také nastavená tak, jak to vyhovuje mě a vůbec mě netrápí, jaký skin používá Gates (PS, slyšel jsem fámu, že provozuje bb4win ;-)). No flame, chápu žes to tak nemyslel, já si jen potřeboval vylít srdíčko.
    20.4.2007 07:00 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Ja myslim, ze tady uz asi nikdo nemysli KDE vs. GNOME vazne, ale jen z vtipu....:-D

    Kdyz uz jmse u toho, u me kazdy pokus zkouset pouzivat GNOME vzdycky zkonci stejne..... s kladivem v ruce :-D. Navic se tam stejne vzdycky snazim napcat co nejvic Qt aplikaci.

    Co se tyce samotneho Kubuntu, vzdycky co se prvni snazim udelat, je obnovit roota. Ubuntaci sice na svych strankach kdesi uvadli vetu, ze to nedoporucuji, ze cosi prestane fungovat, ale ja jsem presvedcen, ze by to preci nemel byt zadny problem.... Nakonec zkoncim u toho, ze me prestane bavit editovat vsechno, co pouziva root, aby to slo bez "sudo" spustit.... :-(
    20.4.2007 07:43 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Ano, protoze vsichni prece stejnak pouzivaji dynamicky desktop jako je treba Wmii ;)
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.4.2007 08:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Nakonec zkoncim u toho, ze me prestane bavit editovat vsechno, co pouziva root, aby to slo bez "sudo" spustit.... :-(
    Tak tuto větu bych ocenil ještě jednou a s velkými písmenky, abych to pochopil i já :-)

    BTW: pořád netuším, co je na sudo tak hrozného, že na to musí každý "takygeek" nadávat? Prostě, pokud je nechci používat, tak si do .bashrc hodím alias su='sudo su' a nerozčiluji se na fórech, ukazujíce takto veřejně svoji neschopnost, nastavit si systém tak, aby mi vyhovoval ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.4.2007 09:03 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    1. Nezaměňujte neschopnost za lenost. Nemam zajem se s tim patlat (zbytecna prace oproti jinym distrum) a v systemu CHCI roota, ne jeho "nahrazku"! Ubuntu pouzivam ryze z povinosti, obych byl v obraze. Ale mam pocit, ze na 7.04 uz asi nebudu mit zaludek!

    2. Ze by opet jeden Ubuntu uřvanec??? Opět na muj osobní názor co se mi nelíbí se dočkám ironizujícího "Geeka" :-D. Potvrzuje se, ze sahnuti ubuntakum na modlu vyprovokuje osobni utok.... (uznavam ze ve slusnych mezich na hranici vtipu, zatim... :-D)
    20.4.2007 09:07 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Co je na "SUDO" blbeho? Hlavně ten princip. Zatimco ignoranti z redmondu u Visty uz konecne pochopili, ze odděleni usera a admina je NUTNE a zcela JASNE, Soudruzi z Canonnicalu se jaxi vydali opacnym smerem, kdy delaji s usera skoro-admina, cimz se v tomto bode degraduji na Wokenice pred mnoha lety... :-D
    20.4.2007 10:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Hodně zajímavý mázor. První co mě napadlo: "To je ale krávovina". A zatím mě to nepustilo. Koncept sudo má Ubuntu, tuším, z MacOS. Vážně nechápu co to má společného s Windows. To by byla pravda, kdyby člověk pouštěl pod sudo webový prohlížeč, kecálek, nebo mailový klient. Sám s tím mám někdy problém, ale chce to nejdřív myslet, pak ještě jednou myslet, a pak teprve psát.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.4.2007 11:29 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Opakuji po 50-te. Spolecneho ma PRINCIP! User A, je uzivatel a zaroven administrator. Nikdo tu nemluvi o tom, jak se co spousti! Tvurci unixu asi nebyli idioti, kdyz zavedli odelene ucty....
    20.4.2007 11:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Ne, princip společný rozhodně nemají. V Ubuntu, stejně jako v každém unixu, jsou oddělené účty, samozřejmě. Na tom sudo nic nemění.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.4.2007 11:51 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Reknete to userovi, ktery o vnitrku OS nic nevi :-D... to je to o cem celou dobu mluvim...
    20.4.2007 11:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    A co? Userovi je jedno že existuje nějaký jiný user zvaný root. Díky sudo se naučí se při administrativních úkonech zadat heslo, a o tom to je. Když by se mohl nalogovat jako root, určitě by nakonec pod rootem pouštěl grafické prostředí. A pak teprve by na tom byl jako ve Windows. Sudo je skvělé řešení. Tyhle námitky nechápu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.4.2007 12:03 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Ne. BFU user proste nema mit zadna administratorska prava. Urcitou vyjimku tvori domaci stanice, kde si BFU hospodari sam a system se uci. Tam by mel vedet, ze existuje administratorsky ucet, po nimz se nepracuje a uzivatelsky ucet.
    Když by se mohl nalogovat jako root, určitě by nakonec pod rootem pouštěl grafické prostředí. A pak teprve by na tom byl jako ve Windows.
    Za prve, spousta distribuci brani spoustet graficke prostredi jako administrator! Za druhe. Jestlize je uzivatel DEBIL a ma administratorske prava, tak si system rozesere at uz pouziva su nebo sudo!

    Nechapu, ze se nekteri jedinci nejsou schopni smirit s tim, ze se mi neco nelibi. A protoze se mi to nelibi, musim byt podle nich nutne nekdo, komu je treba nadavat, urazet ho, nebo ironizovat... Pak mam totiz pravdu kdyz tvrdim, ze co ubuntak, to urvane sproste hovado..... (chudaci pak ti "normalni" slusni, kteri s nimi spadnou do jednoho pytle)
    20.4.2007 12:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Bla bla bla. Moje milá je taky BFU, takže jsem jí žádná administrátorská práva nepřidělil. Já spravuju domácí počítač a několik počítačů na katedře. Jsem jediný administrátor, a tím i jediný uživatel kdo může použít sudo. Nevím co bych z toho měl, kdybych se mohl nalogovat coby root. V konzoli místo su root udělám sudo -s, tak v čem je tak zásadní rozdíl?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.4.2007 12:19 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Zasadni rozdil? V nicem. Nikde to tu netvrdim! Me se to proste nelibi a ty se s tim smir! Nevim co bych z toho mel, kdybych do konzole misto su psal sudo!

    Mimo to. To bude asi vesela katedra, kdyz tam mate Ubuntu....:-D
    20.4.2007 12:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Je mi jedno jestli se ti to líbí nebo ne, jenom jsem se ozval, protože šíříš bludy. Nechápeš výhody sudo, to je tvoje chyba. Raději si něco přečti. Od té doby co máme Ubuntu, jsme opravdu mnohem veselejší. Je to nejlepší OS, IMHO.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.4.2007 12:37 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Prosil bych citaci tech bludu! Jestli vam prijde fakt ze se mi sudo nelibi, nebo ze mi vadi jeho filozofie, jako blud... tak uz prosim fakt nehulte!

    LIBI/NELIBI je veci osobniho zalozeni!!!!
    20.4.2007 12:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    1) Soudruzi z Canonnicalu se jaxi vydali opacnym smerem, kdy delaji s usera skoro-admina, cimz se v tomto bode degraduji na Wokenice pred mnoha lety...

    2) Ne. BFU user proste nema mit zadna administratorska prava. Urcitou vyjimku tvori domaci stanice, kde si BFU hospodari sam a system se uci.

    3) Me se nelibi, ze je konto bezneho usera zaroven kontem administratorskym.
    Co dodat?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    12.5.2007 15:24 urban87
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Jsem rad, ze mohu cist vase prispevky, jsou velmi poucne a velmi silne, citim jaky vyznam maji pro pratelskou komunitu kubuntu ubuntu. vybrana velmi frekventovana slova jsou pro mne upominkou toho, co tady v cechach velmi postradam. asi nebude prekvapenim, ze je to slusnost, vciteni, pratelsky duch, vam vsem, kteri neznate vyznam techto slov bych doporucil je rychle nastudovat a prijmout za sve a pokud se vam to nepovede hned mejte sami se sebou trpelivost a trpelive v tom pokracujte cely svuj zivot. dekuji za trpelivost kterou jste vynalozili pri cteni meho neodborneho prispevku oldrich wba@o2.pl
    20.4.2007 11:59 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    však ti to řekl, ale jsem rád, že už sis to konečně zjistil, teď už musíme přečkat jenom pár maskovacích komentářů "věděl jsem to od začátku, jenom jste mě nepochopili" a bude zase dobře
    20.4.2007 12:06 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Tebe tady zboznuju nejvice. 16 let, uhry na xychte, dulezity jak brzda u pohrebaku, argument jsem nikde nevidel, a jedinou zabavou je neustale navazeni do ostatnich. Takove jako ty muzu politovat :-D, zasmat se a to je vse.... ale pro pobaveni dobre....

    Jak rikal Jan Werich. Klauni nejsou, ale šašků je!!! vid?? :-D
    20.4.2007 12:09 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Jeste bys nam tady mohl rict, ze mas jiste nejdelsi pero ze vsech :-D
    20.4.2007 12:29 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    spíš to vypadá tak, že máš největší péro ty.
    hmm
    20.4.2007 12:38 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Protoze se mi nelibi Ubuntu?
    20.4.2007 12:44 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    ne, nejsem linuxák, kterej miluje svoje ubuntu a ostatní distra jsou podřadný. \reaguji pouze na styl prezentace tvých názorů.
    hmm
    20.4.2007 13:08 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Tuhle pasaž zbožnuju. :-D Ty pouze reaguješ. A že bys reagoval na prvotní příčinu, kdy jsem za to, že se mi na Ubuntu něco nelíbí nazývám "geekem", lhářem, závistivcem až kokotem???

    Je jasne, že když se do mě někdo pustí jen proto, že mi nesedí kus softwaru, že s nim nebudu diskutovat v rukavičkách
    20.4.2007 13:28 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"

    Ehmm ... nedalo mi to a jak blog, tak zdejší diskuzi jsem si ještě jednou pořádně přečetl a prohledal odpovědi. Bohužel i přesto mi patrně unikla nějaká skrytá souvislost s vašimi reakcemi...

    Tuhle pasaž zbožnuju. :-D Ty pouze reaguješ.

    Co jiného by podle vás měl člověk udělat než reagovat, pokud chce nějak vyjádřit svůj názor na vaše afektované příspěvky?

    A že bys reagoval na prvotní příčinu, kdy jsem za to, že se mi na Ubuntu něco nelíbí nazývám "geekem", lhářem, závistivcem až kokotem???

    Nikdo vás nenazval ani jednou z výše uvedených přezdívek ... maximálně mohu uznat toho "takygeeka", kterého zmínil Michal Vyskočil, ale připadlo mi to spíše jako zobecňující přirovnání. Ale pokud jste natolik vztahovačný - budiž, jste tedy zařazen do kategorie "takygeek".

    Co se týče předmětu, o kterém tady vedete spor - nelíbí se vám sudo. OK, nepoužívejte ho. Nevidím však žádnou souvislost mezi házením Windows a *buntu do jednoho pytle a použitím sudo. Při instalaci *buntu zřídíte primární účet, kterému je zároveň umožněno přes příkaz sudo vykonávat veškeré administrátorské úkony, které přísluší účtu roota. Považujte tedy tento primárně vytvořený účet za konto roota a pro běžnou práci si zřiďte jiný účet s omezenými možnostmi.

    To, že jeden z uživatelů přes sudo vykonává funkci roota, nevidím jako žádnou bezpečnostní benevolenci. Pokud ostatní neprivilegovaní uživatelé nemají implicitně možnost využívat sudo pro administraci systému, pak nevidím sebemenší rozdíl mezi privilegovaným účtem s možností admisitrace systému přes sudo a účtem roota. Snad jen to, že se nejmenuje "root" ... ale to opravdu jako důvod k zavržení *buntu za jeho přístup a plivání jedovatých slin okolo sebe nevidím.

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    20.4.2007 10:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Sudo was first conceived and implemented by Bob Coggeshall and Cliff Spencer around 1980 at the Department of Computer Science at SUNY/Buffalo. It ran on a VAX-11/750 running 4.1BSD. An updated version, credited to Phil Betchel, Cliff Spencer, Gretchen Phillips, John LoVerso and Don Gworek, was posted to the net.sources newsgroup in December of 1985.
    No a Windowsovatění unixů začalo to už před 27 lety na 4.1BSD na VAXu, co? ;-)

    Sudo je naprosto legitimní nástroj pro přenesení (části) rootovských práv na jiné uživatele. sudo neobchází systém uživatelských práv a jeho princip je naprosto v pořádku. Ovšem, možná víš něco co já ne.

    Lenost je ještě horší, než neschopnost ;-). Unixové systémy jsou známé tím, že jsou nastavitelné do nejmenšího detailu a ani Ubuntu není výjimkou, tak proč toho nevyužít? Já taky nemám rád výchozí nastavení vimu, ale řeším to tím, že si konfiguráky nosím sebou, abych měl prostředí, které vyhovuje mě ... Ano, mohl bych nadávat, jak je výchozí nastavení nepoužitelné, ale proč bych to dělal?

    Ano máš pravdu, jsem uřvaný Ubunťák, ovšem moje verze se jmenuje lenny/sid, nikoli edgy, nebo feisty :-P
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.4.2007 11:26 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Vam ji asi slovicko "princip" cizi ze. Navstivte knihovnu :-D

    Me je uplne putna, jak se user prihlasuje administratorskym pravum. Me se nelibi, ze je konto bezneho usera zaroven kontem administratorskym. Z principu chci konta dve! Ale to by jste musel vedet, co to znamena "Princip" a ne mi tady blabolit neco o VAX VMS :-D
    20.4.2007 12:27 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Me je uplne putna, jak se user prihlasuje administratorskym pravum. Me se nelibi, ze je konto bezneho usera zaroven kontem administratorskym. Z principu chci konta dve!
    Uživatel, který systém instaluje, není běžný uživatel, ale administrátor systému. Pokud chcete konta dvě nebo víc, tak si je máte při instalaci nebo kdykoliv později založit - instalátor to pokud vím nabízí (ale nevynucuje). Není vůbec racionální důvod k tomu zakládat konto "root", pouze to bývá zvykem z historických důvodů.
    20.4.2007 12:38 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    ja nevim. Furt nechapu, kde berete tu skalopevnou jistotu, ze zrovna sudo je ta jedina spravna cesta! Nechtel byjste si podat ruku s Gatesem???
    20.4.2007 12:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    ja nevim. Furt nechapu, kde berete tu skalopevnou jistotu, ze zrovna sudo je ta jedina spravna cesta! Nechtel byjste si podat ruku s Gatesem???
    O jediné správné cestě tu melete pouze vy. A taky jste to vy, komu se nelíbí, když někdo (Ubuntu) opustí vyšlapanou cestičku "jediné správné cesty" a začne to dělat po svém. A to i tehdy, když svůj postoj nemáte jediný logický argument - namísto toho dštíte kolem sebe jedovaté sliny o Windows a Gatesovi. Typické chování někoho, kdo si dobře uvědomuje, že nemá pravdu, ale trucovitě si stojí na svém.
    20.4.2007 13:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Toto je typický TuxClusterův styl psaní, stačí projet jeho starší blogy. Jednoduše jsme tu všichni příliš omezení, než abychom kajícně uznali, že je sudo (potažmo Ubuntu, nebo třeba AMD) nástroj Billův pro zničení Linuxu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.4.2007 13:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Kdybys četl pořádně, tak se tam mluvilo o 4.1BSD a ne o VMS ;-)

    Mě je zase úplně putna, co se tobě nelíbí :-P. Když si nedokážeš/nechceš nastavit systém tak, aby ti vyhovoval a ještě máš potřebu to pořád vykřikovat, je to čistě tvůj problém, Ubuntu je v tom skutečně nevinně.

    Principiálním rozdílem mezi Win9x a sudo je v tom, že sudo pouze umožňuje delegování určité části práv na jiného uživatele, prostě jemnější nastavení stavu - root jako všemocný vládce a uživatel, který nemůže nic dělat. Ale ty účty jsou i v Ubuntu oddělené, spojují se až pomocí starého a standardního unixového nástroje. Navíc pomocí visudo je možné si konfiguraci sudo upravit k obrazu svému.

    Pomocí sudo su, sudo bash, nebo jakkoli jinak se přepneš na rootovskou konzoli, ve které můžeš pracovat bez zadávání sudo. Ale proč si prostě neplivnout na zlé Ubuntu, které tě "nutí" psát alias, nebo psát o 5 znaků víc pro přepnutí se na roota?

    Prostě když se nechce, je to horší, než když se nemůže (a teď dostanu od xkeshe, že zase používám lidová moudra :-D), zvlášť, když je někdo přesvědčen o vlastní neomylnosti :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.4.2007 10:49 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Jo tu větu jsem taky nepochopil, napsat sudo passwd a vytvořit tak rootovi heslo je opravdu těžké.

    Mně se koncept ubuntího sudoování líbí, takže ho používám i ve své Mandrivě (roota ale zachovávám).
    20.4.2007 11:24 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    vrat se do prvni tridy zakladni skoly. Protoze neumis cist:

    "Nakonec zkoncim u toho, ze me prestane bavit editovat vsechno, co pouziva root, aby to slo bez "sudo" spustit...."

    To znamena, ze jsem "sudo passwd" jiz provedl, ale vsechny administratorske ukony stale ocekavaji "sudo" misto uzivatele root. otrava je prepisovat to nastaveni, a alias sudo = su se mi nelibi uz z principu...
    20.4.2007 11:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    To znamena, ze jsem "sudo passwd" jiz provedl, ale vsechny administratorske ukony stale ocekavaji "sudo" misto uzivatele root. otrava je prepisovat to nastaveni, a alias sudo = su se mi nelibi uz z principu...
    To jsem opět nepochopil. Jistě víš, co to znamená, když Ignor něco nepochopí :-D
    20.4.2007 11:31 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Nic. Jen ze je o blba vic, co se za to nestydi, to to znamena :-D
    20.4.2007 11:32 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    zdá se, že jsi nepochopil proncip sudo
    hmm
    20.4.2007 11:52 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    zda se, ze jsi nepochopil, co se mi na sudo nelibi!
    Fluttershy, yay! avatar 20.4.2007 08:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    S duplicitou informací: Ve sloupku je psáno, že *buntu vyšlo a dále vede jen odkaz na web. V onom blogu je těžce doformovanou češtinou napsáno, že vyšlo Ubuntu a má 3D desktop. Tady píšu, že má balíčky v té a oné verzi a hlavně se dá stáhnout tam a tam. Na ty balíčky by musel čtenář zabrouzdat do Distribučních novinek a najít ten odkaz ke stžení je zábava na aspoň dvě minuty.

    S KDE a GNOME: Já jsem taky začínal na GNOME, jenže bylo nechutně pomalé a nešel mi nakonfigurovat správně se skrývající panel, takže jsem zkusil Xfce. To je super, ale protože je odlehčené, chybí mu nástroje integrované do prostředí. Takže už týden jedu na KDE, které je co do rychlosti mezi nimi, co do konfiguravatelnosti vysoko nad nimi a co do nástrojů s ním soupeří jen GNOME a to se střídavými úspěchy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Rezza avatar 20.4.2007 09:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Tak zazraky se deji, toto Kubuntu rozjedu dokonce i na mojem ntb! Velky pokrok, ale jinak vse zustalo pri starem, takze jeste chvilku pockam, snad se jednou dockam ;)
    21.4.2007 13:01 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšlo Kubuntu "Feisty Fawn"
    Jej, nainstaloval som po zdolani narocnych prekazok (najdenie prazdneho CD) Ubuntu... som KING.

    Kral umrel (Slackware, *BSD, ...), nech zije kral (*buntu)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.