abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 867 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr

    11.3.2014 21:20 | Přečteno: 3085× | upol | poslední úprava: 17.3.2014 22:05

    Už mi tu notnou chvíli hnije (jak si můžete všimnout v URL) draft zápisku o pokračování mého studia na KMI UPOL (první a druhý semestr) a příležitostně mě prudí kolega Vaňušanik (modří i oranžoví vědí). Navíc už je po uzávěrce pro podávání přihlášek, tzn. teď už nikoho nestihnu odradit, takže vzhůru do třetího semestru! (Podotýkám, že to dopisuju s odstupem. Čtvrtý semestr bude v dohledné době v obdobné podobě.)

    Předzápis

    Na předzápis někdy v červenci se mi úspěšně podařilo zapomenout, ale protože jsem měl jenom tři povinně volitelné předměty a jinak všechno povinné, o nic jsem nepřišel. Možná jsem si naopak ušetřil nervy, když uvážím kvality STAGu.

    Kolik nás prošlo?

    Jak jsem psal, v druhém semestru nás bylo zhruba 25 potenciálních informatiků, resp. kolem stovky i s aplikovanými. Do třetího semestru si udělalo rozvrh 13 nás teoretických (z toho jeden se ve škole vůbec neukázal, jeden během semestru de facto přešel na aplikovanou a asi polovině chyběl některý předmět z prváku) a asi 42 aplikovaných. Další redukce proběhla až o zkouškovém.

    Studium

    Má přání se nenaplnila. Rozvrh jsem měl tentokrát jen tři dny v týdnu (úterý až čtvrtek), zato dvakrát z toho na osm ráno, jednou do osmi do večera a dvakrát vlastně šest hodin v kuse jen s čůrpauzami.

    Dobrá zpráva je, že se mi podařilo ukořistit skříňku, takže jsem si mohl na katedře nechávat prodlužku a bačkory (pro lepší ventilaci nohou, zvláště s ohledem na nabitý rozvrh).

    Algebra 2 (doc. Kühr)

    První “navazující” předmět. Akorát na lingebru (aka Algebra 1) nenavazuje, místo toho se probíraly různé algebraické struktury od grupoidů přes okruhy po svazy, následované úvodem do univerzální algebry. Klasicky základních vlastnosti, homomorfismy, kongruence, nakonec stručně něco o polynomech a dělitelnosti.

    Změnil se také vyučující a s ním i styl výuky. Pan docent, též zvaný Algebraický Kühr, vždy přišel o dvacet minut pozdě, pak (s čůrpauzou) dvě a půl hodiny se zvláštním přízvukem hovořil, načež o co později přišel, o to dřív skončil. Háček byl v tom, že cvičení prostě nebylo a o skriptech ani vidu, ani slechu, přestože existovala… kdybych o nich byl býval věděl, mohl jsem si ušetřit obkreslování tabule. A k tomu cvičení, nejdřív jsme měli dostat nějaké příklady na řešení doma a na konci semestru jsme si měli napsat písemku, pak z toho byly řešené příklady koncem semestru a příklad u zkoušky… a nakonec nic.

    Dnes (od LS 2013) oba kurzy algebry vede Dr. Kolařík. Na přednáškách jde přesně podle skript (ve dvojce jsou to Grupy a okruhy (Rachůnek), svazy ze skript Algebra 3 (Chajda) a polynomy z Algebry 1 (Krutský)). A jsou i cvičení! Počítají se na nich jednoduché příklady a pak se z toho píšou písemky (taky jednoduché). Akorát se kvůli tomu nestíhá univerzální algebra.

    Zkouška je oproti lingebře velmi snadná, překvapivě o poznání praktičtěji orientovaná… přesto jsem si opět odnesl D, jelikož nejsem schopen myslet a mluvit současně.

    Matematická analýza 2 (Dr. Tomeček)

    Další navazující předmět, matalýza obvykle bývá rozdělená na část s derivováním a část s integrováním. Nám se do druhé poloviny nachomýtly ještě “derivace” funkcí více proměnných a řady. Opět to bylo docela zjednodušené, ale místy tak nějak podivně, jako kdybych v tom cítil výčitky, že jsme se málo učili nebo co. Přednáškocvičení i potom zkouška měly v podstatě stejnou podobu jako v předcházejícím kurzu. Akorát ze zkoušky jsem si bohužel odnesl známku z opačného konce spektra a neměl jsem už chut ji odmítnout a pokusit se o opravu, protože v tu chvíli už jsem měl za sebou tři zkoušky na druhý pokus, vždy po podobném zatmění. Takže k těm třem předmětům…

    Mimochodem, matalýzu dneska má někdo zevnitř z katedry, neautsórsuje se to u matematiků.

    Algoritmická matematika 3 (Dr. Osička)

    Po polopatické jedničce a dvojce kapánek jiné kafe^Wkakao. Tentokrát to totiž konečně měly být techniky návrhu algoritmů, resp. ve skutečnosti spíš taková zoo problémů a algoritmů pro jejich řešení. Výklad FFT doprovázely výkřiky kolegy Vaňušanika o tom, jak jsou důkazy a matematika vůbec zbytečnost. S tím z principu nesouhlasím, naopak bych měl výhrady spíše ke způsobu výuky. Přednášky ještě oukej, ovšem učební texty byly plné chyb nejen jazykových, nýbrž i v práci s mocninami apod. (leč korekturu jsem jako správný grammar nazi poslal) a ze cvičení, na něž jsem chodil, jsem si odnášel především historky ze studií. Ale proč ne.

    Na ústní zkoušce jsem začal popisovat jiný algoritmus, než na který jsem byl tázán, dokonce jsem přitom i zapomněl, že jsem na cvičení připomínkoval jeho popis v učebních textech, za což jsem dostal symbolický bonusový půlbod, ne-li bod (s tím, že když někdo dostane bonusové body, stejně by zápočet dostal tak jako tak). Na druhý pokus už to ale bylo A.

    Paradigmata programování 3 (doc. Krupka)

    Po objektově orientovaném programování zpět k funkcionálnímu. Makra v Common Lispu, pak hrátky s vlastním interpretu zjednodušeného Scheme s líným vyhodnocováním, pak zásobníkový interpret Scheme a pokračování. Pohodový předmět, ačkoliv u domácích úkolů jsem si máknul, jelikož studijních materiálů, ze kterých by se některé věci daly pochopit, bylo pomálu. Vlastně jen wget -r puštěný na stránky předmětu. Přitom obvykle nešlo o složité problémy a třeba v Racketu by nebyl problém IIRC.

    Další zkouška, na kterou jsem ráno přišel, usedl k písemce (tradiční programování na papír) a rázem za očima nic, tma, prázdno. Na většinu otázek jsem odpověděl tak, že jsem odpověděl na otázku poněkud jinou. Někdy jsem za to překvapivě dostal body, většinou ne. Po prvním termínu jsem šel až na ten poslední. To už jsem měl nejen stažený ten archiv webu a dokonce jsem si ho i důkladně prošel včetně historických zadání, díky čemuž jsem si věci skutečně procvičil a ze zkoušky odcházel s béčkem a podařilo se mi nějakým záhadným způsobem vyhnout se ústnímu zkoušení.

    V aktuálním studijním plánu jsou paráče dvojky a trojky prohozené, tak jak to bylo do roku tuším 2009/2010.

    Počítačové sítě (Dr. Outrata, na cvičení Mgr. Dryml)

    Sítě jsou prostě sítě. Na přednáškách postupně jednotlivé vrstvy, na cvičení prakticky síťování a psaní aplikací pracujících se sítí. Na přednášky jsem chodil jen proto, že následoval seminář z Javy. Slajdy, nebo radši doporučenou literaturu (zajímalo by mě, zda se Kabelová tematicky jenom jmenuje, nebo jako šlauch i vypadá) si můžu přečíst sám.

    Cvičení byla o poznání zajímavější, nebo spíš divočejší. Probíhala dvě po sobě, ve vydýchaném labu se tísnilo přes třicet lidí. Na začátku to ještě bylo fajn, dělali jsme si kabely, a to tradičně za doprovodu nadávek kolegy Vaňušanika, je to holt Slovák. Pak to začalo být dramatické. Síť katedry nefungovala, takže jsme se snažili síťovat dodané obrazy MS Windows 2008 Server a Debianu ve VirtualBoxu, což bylo hlavně v GUI windows peklo. Při programování primitivního HTTP klienta/serveru na konci semestru na druhou stranu vlastně stačilo jenom upravit ukázky z dodaných tutoriálů. Cvičení navíc spočívala jenom v kontrolování úkolů.

    Na zkoušce jsem se – jak jinak – nedokázal vymáčknout, takže jsem tam byl dvakrát. Na druhý pokus jsem se pro změnu vymáčknout dokázal, ale příliš jsem trval na své osnově, takže se obávám, že C jsem dostal hlavně kvůli tomu, že jsem za podstatný význam UDP prohlásil real-time streamování. ^_^

    Ročníkový projekt (vedoucí Dr. Osička)

    Náš ročník byl poslední, který měl ročníkový projekt. Ten spočíval v samostatném naprogramování deskové hry tak, aby na výstupu (obhajoba v dalším semestru) byla hotová stabilní aplikace s hezkým klikátkem, počítačovým hráčem, dokumentací atd. V zimním semestru stačilo implementovat pravidla, což jsem nějak zbastlil v Pythonu, přestože v létě jsem to skoro celé přepsal.

    Byly k tomu nějaké semináře o doporučeném ošetřování chyb, testování aj.

    Informatická propedeutika 2 (teoreticky doc. Vychodil a někdo na cvičení, prakticky nikdo)

    V rámci blokové výuky jako v prvním semestru jsme se měli učit LaTeX apod. Jenže doc. Vychodil onemocněl a přednášky nebyly, takže samostudium. Pak prý měl jít nějaký e-mail s požadavky na zápočet, ale nějak to vyšumělo. Nakonec ale byl, byť podpis do indexu jsem ještě rok sháněl.

    Úvod do programování 3 C# (Mgr. Kašpar)

    Legendární předmět. Dva kredity byly za docházku a závěrečný projekt dle vlastního výběru, ústně obhájený na posledním semináři. Jenže znáte to, lidi z praxe mají porady, a tak nám asi třetina seminářů odpadla. V letním semestru, kdy jsem bohužel na C# nechodil, jich dokonce odpadla většina, a to včetně obhajob projektů.

    Ty semináře, které doopravdy proběhly, měly prazvláštní náplň. Na tom prvním jsme se mohli naučit docela dobře orientovat ve vižuál stúdiu, což byl jediný přínos celého předmětu. Tou dobou jsem se ale marně snažil na virtuálu rozběhnout MS Windows 2008 Server ze sítí a aktuální MSVS stejně na vistách nefungovalo. Rezignoval jsem na něj a seminárku napsal v MonoDevelopu, což šlo překvapivě dobře… také protože jsem se dokázal vyhnout požadavku na WinForms. Ale zpět k průběhu výuky. Na druhém semináři jsme programovali projekt nazvaný Štrůdl nebo Buchta (aby to bylo didaktické) a v něm frontu babiček (aby to bylo didaktické). Fakticky nekecám. Ani jsem nebyl překvapený, protože jsem pana Kašpara měl na gymplu z výpočetní techniky – tam jsme dělali webové stránky třídy (jako místnosti) s fotkami, na kterých byl pavouk z jednoho rohu, fíkus z druhého rohu atp. To ale zase odbíhám. Po několika odpadnuvších hodinách jsme začali probírat XML (OK, tohle byla druhá potenciálně užitečná věc) následované poli. Ano, poli. A to bylo, vážení, vše.

    Můj finální projekt splňoval veškeré požadavky, tj. zadání (konzolová hra), použití návrhového vzoru dle vlastního výběru (protože návrhové vzory v korporátní praxi frčí, tak ať se s tím seznámíme) a práci s XML (ukládal jsem skóre do souboru). V rámci práce na něm jsem si dokonce musel nastudovat, jak se v dotnetu mění barva písma textu v příkazovém řádku.

    Úvod do programování 3 C++ (Dr. Večerka)

    Programování v C++ se neslo v duchu úvodu do programování z prvního ročníku, přeložit si to můžete jako úvod do syntaxe C++, a sice OOP, šablon a přetěžování operátorů, a do toho úkoly na úrovni algoritmiky z prváku. Máte rádi čtení přepsané dokumentace a kódu v MS Wordu z projektoru? Pak je to ideální předmět pro vás. Ani jsem moc nepochopil, za co byl zápočet, a tedy i dva kredity. Zřejmě za docházku, přičemž na pseudonáhodně vybraných seminářích jsme dostávali navíc puntíky – kdo puntíky neměl, musel na konci semestru vypracovat odpovídající počet celkem jednoduchých úloh… takže za docházku, protože si nevzpomínám, že bych toho nějak moc naprogramoval v souvislosti s tímhle předmětem.

    Úvod do programování 3 Java (Dr. Krajča)

    Jediný skutečně smysluplný praktický předmět v tomhle semestru, a to klobouk dolů, fakt to stálo za to. Mno, za dva kredity to teda určitě nestálo, jelikož vzhledem k časové náročnosti by byl adekvátní tak dvojnásobek, ale nechodím přece do školy kvůli kreditům, že? Takže jsem jeden den v týdnu věnoval rýpání se v jávě, bastlením úkolu na další seminář (dedlajny musí být!) a posléze práci na závěrečném projektu, který musel nakonec být oproti tomu do C# tak desetinásobný na logické řádky. Do toho jsem zůstával na seminářích až skoro do osmi večer, protože jsem se tam dokonce něco dozvěděl, a nestíhal tak co hodinu jedoucí autobus.

    Závěr

    Tenhle semestr už byl časově náročný, když nic jiného. Nezbyl mi tak čas na volitelné předměty. A začalo mé trápení se zkouškami na druhý pokus.

    Pokračování příště.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.3.2014 22:05 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Existence statniho vysokeho skolstvi je amoralni stav. Doufam, ze pokud nedojde k privatizovani tohoto sektoru, dojde alespon k tomu, ze si studenti budou platit skutecne naklady na sve studium a nebudou tak zatezovat danove poplatniky.
    Hans1024 avatar 11.3.2014 22:08 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    loki zmenil nick?
    Veni, vidi, copi
    12.3.2014 06:44 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Presťahoval sa do Valhaly k Valkýram:).
    12.3.2014 23:21 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Valhalla mne ceka az za par let, snad. ;)
    12.3.2014 23:39 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Vy stejne musite byt velice zajimava. Rad bych Vas nekdy poznal. :-)
    12.3.2014 23:39 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Ten komentar byl myslen v dobrem, zadnou ironii v nem prosim nehledejte.
    12.3.2014 07:28 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Psycholog doporučil změnu nicku? Změnil bych psychologa, protože to zjevně nepomůže.
    12.3.2014 23:26 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Vy povazujete za moralni stav, kdy se svych dani platite studium cizim lidem? Predstavte si, ze bych si s temito vlastnimi penezi chtel nalozit jinak, ale socialisticky stat je vyda na absurdni studium humanitnich oboru studentum, kteri po absolvovano konci na uradu prace. Z vasich dani se toto studium patrne neplati.
    Hans1024 avatar 11.3.2014 22:06 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Hmm to nas je teda vic nez 13. Asi tak 17 :-D

    Na matalyzu nas mel doc. Krupka, takze super, umi to skvele podat.

    U algoritmicke matematiky 3 bych si postezoval na jinymi vychvalovaneho cviciciho Trnecku, ten clovek je proste zrychleny, takze mu vsichni prijdou spomaleni a strasne ho to nervuje (doufam ze to tu necte :-D).

    A Krajca + Java je proste super, takze jsem si vzal i ctyrku tento semestr. (a to jsem javu nikdy nemel rad...)
    Veni, vidi, copi
    Fluttershy, yay! avatar 11.3.2014 22:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Na matalyzu nas mel doc. Krupka, takze super, umi to skvele podat.

    Chtěl jsem se jít podívat, ale krylo se mi to IIRC. Ve škole sice tenhle semestr není, ale používáte na Geometrii ty jeho učební texty? Já jsem z nich byl zoufalý a o písemkách na cvičení škoda mluvit. Na druhou stranu, PP3 bylo fajn.

    U algoritmicke matematiky 3 bych si postezoval na jinymi vychvalovaneho cviciciho Trnecku, ten clovek je proste zrychleny, takze mu vsichni prijdou spomaleni a strasne ho to nervuje (doufam ze to tu necte :-D).

    Vy jste už výběr neměli? Protože ta paralelka by ti asi vyhovovala.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Hans1024 avatar 11.3.2014 23:00 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Jo podle tech skript v Geometrii jedeme, ale jeste jsem je necet. Jinak skripta pro matalyzu mi prisla OK, akorat v MATA2 je trochu nestihal psat :-D

    Cviciciho ALM3 jsme na vyber nemeli. Testy jsem nedaval, tak jsem pak nahrabaval body na domacich ukolech, ktere vetsinou byly "do dnesni pulnoci", takze jsem rychle neco zbastlil v Lispu a poslal mu to. Bonusovych bodu jsem mel asi nejvic ze vsech, ale stejne mi nakonec jeste pulbod chybel, a musel jsem na konzultaci abych dostal zapocet. Pritom zkouska byla v pohode za C (mel jsem FFT).
    Veni, vidi, copi
    Fluttershy, yay! avatar 11.3.2014 23:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Hustě! Skripta věta-důkaz, bomba! To do geometrie je spíš cvičebnice, kde si půlku věcí musíš vyřešit sám, pak se na to pozdější kapitoly odkazujou, a demonstrační příklady tam skoro nejsou, na cvičení jsme je dělali nějak zmateně (taky toho dost odpadlo kvůli nemoci, svátkům a tak), načež jsme totálně vyhořeli na naprosto banálních písemkách.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Rezza avatar 12.3.2014 20:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Z jine skoly, ale meli jsme na predmet jmenem "matematicke struktury v informatice" cloveka, ktery byl zahy prekrten na naspeedovaneho kolibrika :D.
    Saljack avatar 11.3.2014 22:15 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Nedokazu pochopit, k cemu se uci algebra. V prvaku na FELu jsem vubec nevedel k cemu to je a postupem casu se neco z toho sice vynorilo, ale nic co by neslo doucit. Podle me pokud neni algebra pouzita v praxy je uplne k hovnu a to plati u tech teles, grupoidu atp. obzvlast. Co jste meli v analyze 1?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Fluttershy, yay! avatar 11.3.2014 22:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Tak já jsem potenciální "teoretický" informatik a na magisterském/doktorském je to tu samá fuzzy logika, FCA, databáze a tak vůbec. V tom všem je schovaná algebra (ona je teda i v automatech, když jsme u toho), někde dost viditelně (svazy). Kdybych neměl logiku a algebru, na studentských seminářích bych v půlce případů absolutně netušil, o čem je řeč. Takhle to jenom nestíhám.

    Navíc ta (univerzální) algebra dost usnadňuje chápání věcí jako zrovna ta logika nebo relační algebra.

    A nakonec je to docela dobré mentální cvičení, které určitě změnilo můj úhel pohledu na spoustu problémů.

    Algebra 1 byla v minulém zápisku, to byla lingebra.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 11.3.2014 22:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Sakra, ta otázka byla na matalýzu. No limity a derivace, bylo to v minulém zápisku. IIRC jsme taky docela dost řešili metriky apod.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.3.2014 22:38 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Nedokazu pochopit, k cemu se uci algebra.
    Např.: základy programovacích jazyků, návrhové vzory nejen pro funkcionální programování (spolu s teorií kategorií), informační bezpečnost.
    Josef Kufner avatar 12.3.2014 14:23 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Algebra, analýza a podobné věci jsou samy o sobě k ničemu a z počátku to vypadá, že jsou úplně na nic. Tyhle věci ti však pokroutí mozek takovým způsobem, že pak snadněji pochopíš spoustu jiných věcí a uvidíš souvislosti, které bys jinak neviděl. Vyšší a abstraktní matematika je taková pasivní schopnost; používáš ji, ale mnohdy o tom ani nevíš.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.3.2014 18:35 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Tak napriklad klasicka aplikace algebry v informatice (konkretne vektorovych prostoru nad konecnymi telesy) je teorie samoopravnych kodu.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    12.3.2014 07:38 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    "přesto jsem si opět odnesl D, jelikož nejsem schopen myslet a mluvit současně"

    To je krasna vyhovorka, akurat celkom neviem, ci by som s tebou vedel pracovat.
    Fluttershy, yay! avatar 12.3.2014 08:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.4.2014 16:49 lukmor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informatika na KMI UPOL: report za 3. semestr
    Ano, pokud je davkol osobnostní typ INTP a používá Ti (Introverted Intuition) jako svoji první kognitivní funkci, tak pro něj může být těžší mluvit a zároveň přehodnocovat svoje myšlenky, narozdíl třeba od někoho s Te (Extroverted Intuition), kdo dokáže mluvit celkem plynule.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.