Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.
LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.
Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Aby se programátor roztrhl a tvořil všechny verze najednou, jenže to asi nejde.Programátor má svou hlavu. Vyberte si to, v čem se vám pracuje lépe. Jak jednoduché.
O přemisťování a rozšiřování prvků se sice musí postarat programátor, ale není to nic složitého.Ha ha... tohle je docela hrůza.
Z kódu pak není vůbec jasné, jak výsledný layout bude vypadat, a zabraňuje to umisťování ovládacích prvků kamkoliv do okna (či kontejneru, nebo jak tomu GTK nadává) a je pak velmi obtížné rozšířit toto okno o další ovládací prvky (či widgety).Dobrý joke. Proč to píšete ručně místo použití GTK Glade nebo QT designer? Co jsem si hrál s QT Designer 4, tak kam se hrabe návrh GUI ve VS.NET.
Nějaký KDevelop se prostě nemůže rovnat VisualStudiuA Visual Studio se zase nemůže rovnat GNU autotools. Tečka.
Podle mě by měl vytváření oken a ovládacích prvků obsluhovat samotný X server a neměly by kvůli tomu být vytvářeny takovéto knihovny, kvůli kterým je pak celé grafické rozhraní výrazně pomalejší než na Windows.Tím jste celému blogu dodal korunu a celá věc se přesouvá do jiné úrovně - vážně si myslíte, že je to tím?
Nevím, jak je to s GTK, ale tuším, že je pod LGPL, ale jestli pak nemusí zveřejnit zdrojáky, to netuším.Ne, nemusí. To samé se týká toolkitu FLTK.
Myslím, že kdybych neexistoval, nenapsal bych tento blogpost ani žádné jiné.To si jen myslíš. Alespoň doufám, protože jsou věci, kterým prostě nevěřím.
Šipky si hraj na vlastním portrétu, mně nikdo ksicht rozbodávat nebudeTak nic, zavolám klukům, že se to teda ruší... Škoda.
a navíc by pak neměla smysl změna mé identity na tomto portáleProč sis jí změnil(a)? Snad se nestydíš za svý názory!
A nesměji se. Já ten blog myslím vážně.Aha... OK. V tom případě jsem hodnotil správně - nulou.
Provokace, nic víc, hodnotím opět nulou.
-D_FILE_OFFSET_BITS=64 -D_LARGEFILE64_SOURCE
Celé jsem to nečetl, ale večer si udělám čas.
Málem bych zapomněl. Ještě jsem nepřišel na to, jak v Linuxu pracovat s velkými soubory (nad 4GB). Prolezl jsem kde co, ale nikde prostě nic nebylo.
Zvláštní, já tu mám pár souborů nad 10GB a nemám s nimi nejmenší problém. Není chyba náhodou v tobě?
Btw: jaké to je chlubit se vlastní neschopností?
$cat Test10GB.java import java.io.File; import java.io.FileOutputStream; import java.io.IOException; public class Test10GB { public static void main (String[] args) throws IOException { String filename = "test10gb.bin"; int fileSizeKB = 10*1024*1024; File f = new File (filename); if (!f.createNewFile()) { System.err.println("Can't create file!"); return; } byte [] buffer = new byte [1024]; FileOutputStream fos = new FileOutputStream(filename); for (int i = 0; i < fileSizeKB; i++) fos.write(buffer, 0, 1024); fos.close(); } } $javac Test10GB.java $java Test10GB $ls -lh total 11G -rw-rw-r-- 1 tomas tomas 10G Apr 12 19:46 test10gb.bin -rw-rw-r-- 1 tomas tomas 1.1K Apr 12 19:41 Test10GB.class -rw-rw-r-- 1 tomas tomas 562 Apr 12 19:41 Test10GB.java
char bajt = 0; int fd = open("file.dat", O_WRONLY | O_LARGEFILE); lseek64(fd, lseek64(fd,0,SEEK_CUR)/2, SEEK_SET); write(fd, &bajt, 1); close(fd);
int fd = open("file.dat", O_RDONLY | O_LARGEFILE); char *buffer = (char*)malloc(1024*1024); while( true ) { precteno = read( fd, buffer, 1024*1024 ); if( precteno < 0 ) return; //chyba if( precteno == 0 ) break; //konec souboru udelej_neco_s_daty(buffer,precteno); } close(fd);
Škoda jen, že Qt a GTK pro windows stejně jako MFC a VCL jen obalují WinAPI.A v Linuxu zase obalují volání X serveru, popřípadě o něco vyšší úrovně Xlib. Takže ono je to jedno.
Je chybou, že existuje nějaké GTK a Qt. Podle mě by měl vytváření oken a ovládacích prvků obsluhovat samotný X server a neměly by kvůli tomu být vytvářeny takovéto knihovny, kvůli kterým je pak celé grafické rozhraní výrazně pomalejší než na Windows.Aha, takže ta snaha modularizovat X.org je naopak to nejhorší, co se mohlo stát? Právě jediné správné je nastrkat do jediné aplikace vše, co potřebuješ? To si nemyslím. I v Microsoftu mají určitě interně oddělenou komponentu na kreslení od komponenty na okénka. Akorát málokdo zná ten interface, který musí splňovat, takže je malá šance, že se někomu podaří nahradit za jinou. Kdežto naopak u X máš ten interface tak nádherně popsaný, že není problém napsat jakoukoli komponentu a vložit ji místo stávající. To je, myslím si, pointa objektově orientovaného programování. A k pomalosti: ano, komunikace mezi jednotlivými komponentami systému ve windows je natolik znásilněna, že to jde docela rychle. Ale připsat funkci je nadlidský úkon. Ono asi má nějaký důvod to prosazování .NET, to by jim odpadl obrovský kus práce s údržbou WinAPI, které prostě už nevyhovuje (dokonce WinAPI bude co jsem slyšel ve Vistě emulováno právě přes .NET). No a nevím jak u tebe (možná záleží na konkrétním HW), ale mně se jeví .NET kreslení okýnek o dost pomalejší než to Qt.
-D_FILE_OFFSET_BITS=64 -D_LARGEFILE64_SOURCE
ako som uz uvadzal
Tiskni Sdílej: