abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Švýcarská AI centra EPFL, ETH Zurich a CSCS představila otevřený vícejazyčný velký jazykový model (LLM) s názvem Apertus. Vyzkoušet lze na stránce Public AI Inference Utility.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 17:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.9. 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    3.9. 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    3.9. 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    3.9. 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 139
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (3%)
     (1%)
    Celkem 144 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 16:12
    Rozcestník

    Sám jsem člověkem více než cokoli jiného rozporuplným, a bohužel i mé texty jsou začasté plny rozporů. Když si jich někdy všimnu a snažím se o vysvětlování, čitelnost obvykle povážlivě klesá. Celé to je jen snaha zdokonalovat svoje vyjadřování, snaha vměstnat notně zkurvenou poezii do schémat hovorové řeči. A snad i já mohu věřit, že hledat krásná slova je lepší než zabíjet a vraždit.

    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Pár drobných postřehů

    13.10.2006 08:53 | pro temnou strunu | poslední úprava: 13.10.2006 12:05

    Programovací jazyk bez closures není programovací jazyk!

    MySQL s MyISAM tabulkami není databáze.

    Neříkejte, že jste ještě nehráli bowling, když hážete XX.

    Lezečky velikosti 11,5 nejsou na nohu velikosti 13 opravdu to pravé…

    Když jsou tři disky v (SW) RAIDu, pravděpodobně se vám nebude líbit, že jen jeden z nich používá DMA.

           

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.10.2006 09:14 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    ja mam nohu 8,5 a pouzival som lezacky c. 6 :) sice to tlacilo ako svina, ale na skale som to nevnimal .. A vzdy lepsie mensie ako vacsie !
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    vencour avatar 13.10.2006 09:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů

    Hm, bota, co je akorát při nákupu, se pozdějš roztáhne, souhlasí?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.10.2006 10:56 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    S tím roztažením bych tam moc nepočítal (podle výrobce).A už vůbec ne z čísla 11,5 na 13. :-D
    Ku8aZ avatar 14.10.2006 11:32 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    A ve velikosti 11,5 je to stále ještě lezečka? Já myslel, že se v takových velikostech už dělají jen sněžnice :-D BTW, já mám lezečky 41, nohu 42 a s ponožkou se v nich leze úplně lahůdkově ;-)

    Jo a ještě něco, pokud by tady byl nějaký neprofi lezec z Brna (tak max 5+, 6-), mohl by se ozvat? Víc hlav, víc ví... teda, vyleze :-D
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    13.10.2006 11:01 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jo je to dobrý na kuří oka
    V podstatě nic nevím
    13.10.2006 14:08 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Prý existují výrobci, co uvádějí velikost dle velikostních tabulek ostatní obuvi, a u nic je třeba kupovat o pár čísel menší, a výrobci, kteří již uvádějí "přepočítané" velikosti a u nich je třeba kupovat velikost, jako u ostatních bot, alespoň tak mi to tak před rokem (možná o trochu dříve) říkaly v hudáči...
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    14.10.2006 20:45 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Já zase 40,5 na 42. Po dvou letech už děraví (sloveso, ne děravý), ale zase neni zase tak extrémní utrpení v nich vydržet celej den ve stěně.
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    15.10.2006 01:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Děravějí - pokud tedy neděraví jen jedna… :-)
    alblaho avatar 13.10.2006 10:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Taky si říkám, že ta Java mezi ty programovací jazyky tak úplně nepatří.

    Migroval jsi na Groovy? Nebo snad Ruby? Nebo ST? :-)

    V diskusi na root.cz pod článkem no novém Postgresql někdo psal, jak se databáze s multigenerační architekturou nehodí k použití jako "filesystem". To mi přišlo zajímavé. MyIsam je dobrý FS :-)
    kouby avatar 13.10.2006 10:16 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Taky si říkám, že ta Java mezi ty programovací jazyky tak úplně nepatří.

    Myslím, že to zřejmě přestanete říkat s příchodem JDK 7.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.10.2006 10:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    To jsou silná slova, když zatím není ještě verze 6. To je jako kdyby MS v době Win2K říkal, myslím, že se přestanete smát, až přijde Longhorn (nebo jak se to tehdy jmenovalo, ve změnách jmen jsou lepší, jak Firefox) ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.10.2006 15:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jojo, jakkoliv zrovna Vista je od Microsoftu legrační počin, tak Hejlsbergův C# 2.0 není…už jen tím, že na rozdíl od Javy 7 je na už rok na trhu. ;-)
    13.10.2006 15:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    C# 2 je někde tak na úrovni Javy 5. Nějaké (polo?)funkcionální fíčury by měl mít C# 3, který bude… no, taky netuším kdy :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 16:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Aha, takže Java 5 má možnost přetěžování operátorů, umí objektově přistupovat k primitivním typům ve stylu 1.ToString(), umí porovnávat řetězce pomocí operátoru porovnání, má možnost mít více plnohodnotně pojmenovaných tříd v jenom modulu, a další, co mělo už C# 1.0? Jen abych byl v obraze, jestli porovnávání Javy 5 se schopnostmi C# 2 je marketinková nadsázka, nebo to nedejbože někdo snad myslí vážně.
    13.10.2006 16:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Ano, opravdu? A v čem? Nebo to je jen Silný Názor(TM)?
    13.10.2006 18:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů

    Jestli jste to oba nepochopili, tak jsem srovnával Javu 5 a C# 2 z hlediska funkcionálních vlastností. Nebo mi něco uniklo?

    Tu hlášku o přetěžování operátorů jsem měl čekat, měl jsem asi nějakou slabší chvilku…

    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 18:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Nepochopili, nebylo z čeho. ;-) Jediná funkcionální fíčura, o které tu byla řeč, jsou anonymní uzávěry, které C# 2.0 má a Java 5 nikoliv. Uniklo tedy nědo mně? ;-)

    Mimochodem, co je tedy třeba kanonickým ekvivalentem metody ForEach v Javě 5?
    13.10.2006 18:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Však já už vím, viz níže. Tyhle věci jako each, collect a podobně, ty chcu v Javě taky :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    kouby avatar 13.10.2006 16:20 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Silná slova jsou ty vaše, když tu porovnáváte neporovnatelné (vývojový cyklus operačního systému a programovacího jazyka). To je zcela OT. Ale je mi jasné, že si za každou cenu musíte rýpnout..

    Mimochodem JDK6 tu už je jako beta 2 verze a je tedy zcela jasné, co bude obsahovat. Nyní už se připravuje vývojový plán pro JDK7, která by měla obsahovat closures a další změny syntaxe.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.10.2006 16:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    To je zvláštní, podle Ládíčka má mít closures už Java 5, protože je prý na úrovni C# 2.0… :-D
    13.10.2006 18:16 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    OK, věděl jsem, že C# 2 má anonymní delegáty, ale že jsou to plnohodnotné closures jsem netušil. Jo, v tom případě je to moje srovnání zcela scestné.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 16:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    No dobře. Tak z jiného soudku. V roce 2002 vyšla kniha Perl6 a Parrot. No teď máme rok 2006 a Perl6 je kde?

    Tím chci říct, že srovnávat produkty, které máme dnes, jsou odzkoušené a používané, s těmi, které existují víceméně na papíře, není moc dobré.

    Naprosto stejně bych reagoval třeba u vychvalování Pythonu3000, anebo nad tím, jak se báječně zrychlí Ruby, když se to postaví nad Strongtalkem. Dokud nemám v ruce dvě konkrétní implementace, je dost nefér srovnávat reálný produkt s něčím, co prostě ještě není ani napsané. Nemyslíš?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.10.2006 12:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jenom jsem včera poprvé poznal, co to je anonymní vnitřní třída v anonymní vnitřní třídě… Jinak Ruby už pár týdnů používám pro skriptování (a je to nehorázně super jazyk, přinejmenším pro tyhle účely, viz můj první zápisek), a po Groovy pochopitelně pošilhávám… Musím dopsat ten zápisek o closures v Javě.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 11:29 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    No s těma lezačkama, já nosim normálně taky boty 10,5 a mám lezačky 9 a vyloženě sou akorát, ani netlačej ani neplavou, šťastná ruka při nákupu, nevim, spíš bude možná to číslování malinko posunutý.
    13.10.2006 12:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Já si nemůžu pomoct, po čtvrt hodině mne tak bolely prsty, že postavit se špičkou na stup bylo utrpení… Asi tomu ještě málo rozumím :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 12:15 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    no ono je to hlavne tvarem boty
    V podstatě nic nevím
    13.10.2006 20:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Malé lezačky, to už mám zas sebou. Víc nežli šest nelezu a na to jsou lezačky, kam se vejde i teplá fusekle tak akorát. A to pohodlíčko!

    Ovšem já, stále ještě delší část života, lezl střídavě v pohorách a střídavě bos. :)

    Pak jsem se rozhodl být extrémista a koupil si malé. Ale i když jsem omylem zabloudil do cest těžších nežli šest, stejně jsem to lezl v těch pohodlnejch.

    Ještě je mám někde schovaný. Ty malý lezky. :)
    13.10.2006 21:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Lezačky přeci musej bejt s fuselkí! Raději pořádnou! A nebo rovnou takhle.

    Jasně, provokuju. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.