abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (12%)
     (28%)
     (36%)
     (24%)
    Celkem 25 hlasů
     Komentářů: 6, poslední dnes 20:14
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    24.5.2006 12:57 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    a co to vlastne jako presne je?
    never use rm after eight
    24.5.2006 12:59 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Docela slušně nařáchlej šrot s operačním systémem Windows.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Heron avatar 24.5.2006 13:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Spíš cluster, ne?

    64 CPU, 128GB paměti, to je prostě nádhera... Fakt pěkný.
    24.5.2006 13:07 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       To máš jedno. Stejnak to vypadá slušně a nevím kdo by se zlobil, kdy to mohl používat.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 13:09 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně

    To jo. V SETI@Home by ze mě meli radost :o)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    24.5.2006 13:05 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně

    Kolik to má processorů ? 74 ?

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    24.5.2006 13:05 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně

    ee...64

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    24.5.2006 14:13 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    ale ten task manager ukazuje 74
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.5.2006 14:15 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    74 procesů.
    Math, as Barbie says, is hard.
    24.5.2006 14:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Ukazuje 64 procesorů, řekl bych. :-)
    Heron avatar 24.5.2006 14:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Ukazuje 128GB RAM, 64 procesorů, 74 procesů běžících v 514 vláknech.
    24.5.2006 15:20 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    uz na to blbe vidim
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.5.2006 13:12 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    No pokud vim tak dokud nebude .NET 64-bit tak jsou 64-bit windows skoro nepouzitelny :)
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    24.5.2006 13:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Zdá se, že toho moc nevíš.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 13:28 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    no ja jen vyvozuji z toho ze treba Autocad 2006 bez .NET nebezi a kamarad mel problemy s instalaci nejakych driveru pro ATI grafiky prave z duvodu apsence .NET 64-bit. Myslim ze tech programu co potrebujou .NET je vic

    Apropo zarazila me mala podpora HW - 64-bit XP neznaly ani realtek 8129(sitovka)
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    24.5.2006 13:42 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    .NET potřebuje ATI drajvr jen ten divoce barevnej catalyst co k tomu dávaj, jinak drajvr jako takovej normálně chodí.
    24.5.2006 13:45 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       .NET je bohužel používaná platforma, naštěstí však není nutná. Domnívám se, že aby ovladače grafických karet vyžadovali .NET je blbost už z principu. Maximálně ho chce nějaké ovládací centrum, ale driver jako takový určitě ne. To snad uzná i Linuxák. O AutoCADu, se snad ani vyjadřovat nebudu. Proč používat nepoužitelný drahý software?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 13:54 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Ano mate pravdu ted si vzpominam ze slo o nejake konfiguracni nastroje . ale myslim ze pro plne vyuziti te kary potrebne. No vidite to je odpoved i na Windows. Proč používat nepoužitelný drahý software? :D

    AutoCAD je bohuzel na stejne urovni jako Windows to jest - pouzivat se to da ,ale je to drahe a jsou mnohem lepsi veci. Ale vyucuje se to na skolach a jine produkty maji tak odlisne ovladani ze v casove tisni neni cas se je ucit. Samozdejme ze se ted snazim delat vsechno v Archicadu ktery je mnohem lepsi ovsem neumim v nem udelat jeste vsechno co potrebuji ..
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    24.5.2006 14:04 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       Pokud se nepletu, tak ArchiCAD je na druhou stranu brutálně závislej na Javě. Takže z bláta do louže. Doporučil bych ti si ujasnit čím se chceš živit, co chceš dělat, projít si nabídky zaměstnání a požadované schopnosti a znalosti. Pokud jde o strojařské CADy, sice se ještě objevuje požadovaná znalost AutoCADu, ale co se také chce je znalost sytémů jako je Catia, ProEngineer, SolidEdge, SolidWorks a jim podobní. Tyhle systémy se chovají a ovládají v principu stejně, ale v porovnání s AutoCADem jde o úplně něco jiného. Doporučuji si někde tyhle systémy sehnat, nainstalovat a naučit se v nich. Budeš mít větší možnost uplatnění. Nebo se nauč v QCADu a Vimu a zkus tuto znalost u nějakého zaměstnavatele prodat. Přeju ti hodně štěstí.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 14:18 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Myslim ze ArchiCAd je zavyslej na QuickTime ... ikdyz ten bude behat i v 32-bitech na 64-bit OS (teda myslim) Ne nedelam ve strojarine a nikdy delat nebudu, ja dostudovavam stavarinu (stredni),ale uz ted vim ze ji delat nechci. ovsem nekdy se muze hodit. Nevim mam tu kolem sebe 5 vlastniku 64-bit HW a ja jako jedinny mam 64-bit OS (GNU/Linux)
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    Jakub Hájek avatar 24.5.2006 19:15 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    nepodarilo se ti, prosim, ten ArchiCAD rozejet po linuxem? Me se to pod wine nepodarilo.. nebo neexistuje linuxovy port?
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
    Heron avatar 24.5.2006 13:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně

    .NET je bohužel používaná platforma

    Proč bohužel? Co si pamatuju, tak se mi ten návrh celkově líbíl (je to dva roky zpět, tak se asi lecos změnilo). C# jako hlavní jazyk .NET se také povedl.

    24.5.2006 14:22 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    "Bohužel" bych viděl asi v tom, že tak jako některé jiné technologie před .NETem může Majkrosofťáky .NET omrzet a budou chtít zas vytřísat na něčem novym. Samozřejmě že teď je dort NET "in" a je již v takové fázi, že už zůstane, ale postupně se okouká natolik, že hoši od MS budou chtít přesunout hlavní zájem zase jinam a toho mnohdy dosahujou tak, že řeknou "dort NET už je starej, kupujte bábofka NET, ten je lepčí", že tak trochu pohřbí něco, co doposavaď chodilo, ale už to není jejich strategií, nakonec nedá se tomu ani divit, už jsme na to u rošťáků od M$ zvyklí a hlavně nedělají to jen oni. Přijde mi jen prostě, že jim hrozně lehce skáčeme na lep.
    Heron avatar 24.5.2006 14:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně

    No je to tak, ale to je vývoj. dotNET měl nahradit COM a jeho .dll hell. Což se podařilo, nebo ne? Navíc už verse NET frameworku 1.0 měla (alespoň podle mých zkušeností), lepší garbage collector, než java 1.2.

    Přijde mi jen prostě, že jim hrozně lehce skáčeme na lep.

    Mě se knihovny v C# pro .NET programovaly daleko pohodlněji, než v C pro COM. Na druhou stranu tobě možná více vyhovují staré .dll

    24.5.2006 15:30 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    tobě možná více vyhovují staré .dll

    Jo to máš pravdu :-), ten COM je na naučení pravda trošku horší, ale mám ho radši. Pravda nebejt .NETu a ADO ,tak by se asi hodně nejen databázových aplikací programovalo obtížněji (např. co dělám v práci bych v DCOMu a třeba MFC dělat fakt nechtěl), ale hraju si trochu s grafikou a to je hlavní důvod, proč pro své hraní volím MFC a COM. Už jen třeba je s podivem, že prakticky identický program renderující to samé do okna přes Direct3D9 v MFC s programem v C# na form má téměř třikrát takový framerate, tím spíš je to divné, že Directy jsou nativní COMovské komponenty do projektu v .NETu jenom nasosnuté, odkud se přes interfacy volaj, dá se to vypozorovat i na Samplech v DirectX9 SDK a to zpomalení je nepřijatelný, OpenGL je na tom sice líp, ale... ... jen zdůvodňuju svoje nadšení do COMu :-), ale jak říkám, beru že někdo má radši .NET a má k tomu své důvody.
    Heron avatar 24.5.2006 15:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Nevím, nějakej ten měsíc dělám v javě, ale kámoš píše diplomku v C# pro Managed Direct3D 9.0c, přijde mi to hrozně snadný (lehčí než OpenGL a C -- můj názor) a sviští do obstojně. Pravda, když si hrál se shaderama, tak něco neklaplo, protože po zapnutí normálové mapy se to prakticky zaseklo (1-2fps), ale jinak ok.
    Heron avatar 24.5.2006 14:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Btw: když už tady máme ten cluster, jaký je omezení počtu CPU pro Windy? Třeba distribuční SMP jádro Fedory je zkompilovaný na 32 CPUs, což mě překvapilo.
    24.5.2006 16:09 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Server 2003 až 64 procesorů, a co mě zarazilo "doporučený" počet vláken na proces (nikoli procesor) do 256-ti, což uplně nechápu proč, když priority tam udělaj možná větší binec a hlavně do hotovejch aplikací, který si tam nainstaluju nevidim, tak jak přišli zrovna na 256, nicméně bylo to nedávno někde na jejich webu, tak maj určitě pravdu :-), hlavně tam bylo to "recommended", tak bych tomu nepřidával moc velkou důležitost.
    24.5.2006 17:19 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    ono, clovek co pouzije viac ako 1 thread ma s vysokou pravdepodobnostou zle navrhnutu aplikaciu ... asi to chceli naznacit :-)
    Luk avatar 24.5.2006 18:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Dlouho jsem žil s pocitem, že Microsoft je velkým propagátorem multithreadingu. Ale třeba je to úplně jinak ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 25.5.2006 14:11 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    ono, clovek co pouzije viac ako 1 thread ma s vysokou pravdepodobnostou zle navrhnutu aplikaciu ... asi to chceli naznacit

    LOL, takto dobre som sa uz dlho nezasmial...
    24.5.2006 13:42 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Pokud je to cluster, tak kdo říká, že jsou Windows i na jednotlivých nodech :-)

    Pokud to není cluster, tak režie pro správu paměti apod. bude asi docela zajímavá. K těm chvalozpěvům na Windows - zajímalo by mě, když to má 64 jader, kdybych na tom pustil Windows Media Player a minimalizoval ho do lišty, jestli by ta lišta taky každou chvíli padala, jako mě nedávno.

    Na druhou stranu, na tomhle železe by už Windows Vista mohly běhat docela slušně, co myslíte? :-D
    24.5.2006 14:14 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    a co to vlastne jako presne je?

    To je predsa jasné - minimálna konfigurácia pre Vistu.

    24.5.2006 13:09 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    hezka masinka, ale chybi ji operacni system ;-)
    24.5.2006 13:20 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Třeba zrovna neměli instalační diskety MS-DOSu po ruce :-).
    24.5.2006 13:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Do tohoto narvat disketovku je snad svatokrádež :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.5.2006 13:33 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Tak pak snad jedině instalační DVD MS-DOSu :-).
    Max avatar 24.5.2006 16:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Snad FreeDOSu, ne? :-D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Balu avatar 24.5.2006 17:08 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Kde to má čítačku dierných štítkov? ;-)
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    24.5.2006 13:21 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       Ty sis nevšiml nejpoužívanějšího operačního systému Windows? Nebo ho asi neznáš. Doporučuji ti rozšířit si znalosti, jelikož se klidně může stát, že až budeš žádat o práci, znalost operačního systému Windows může být s velkou pravděpodobností požadována. Pokud nebudeš tento systém znát, může to pro tebe znamenat citelnou nevýhodu. Dá se říci, že tak jak je to se znalostí operačních systémů a vyžadováním jejich znalostí od zaměstnavatelů, tak stejné je to i s cizími jazyky. Je fajn že umíš třeba ugrofinsky, ale angličtina je povařovaná jako základ a pokud ji neumíš … . Ovšem volba je na tobě.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 13:26 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Windows jsou nejpoužívanější systém na desktopech, na velkých počítačích vítězí UNIXové systémy.

    Co si představuješ pod pojmen "znát windows"? Podle toho co si představuju já o znalostech, tak začínám něco tušit o Linuxu a Solarisu. O Windows vím, že existují a určitě bych o sobě neprohlásil, že je znám. Jak jsem tu už napsal, asi bych je ani nedokázal korektně nainstalovat (na desktop je samozřejmě natlačím, ale server by mohl být problém). Přesto se necítím znevýhodněn na trhu práce...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    24.5.2006 13:41 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       Pokud ale, jak autor komentáře naznačuje, že nepoznal provozovaný operační systém a byl v domění že žádný operační systém sestava neměla, donmívám se z jeho reakcí, že Windows nezná. Pokud je tomu opravdu tak, nepovažuji to za výhodu. Dovolím si tvrdit, že statisticky je zaměstnavateli více vyžadována znalost fungování a ovládání operačního systému Windows. Buďto budu věřit informaci, že zaměstnavatel s velkou pravděpodobností chce po zaměstnanci znalost MS Windows na prvním místě, nebo si projdu nabídku zaměstnání a pročtu si jejich podmínky, nebo nemá cenu se o tom dohadovat. Souhlasím, že existují zaměstnání, kde je preferovaná znalost Unixu a o Windows téměř není zájem (Řekl bych spíše že se s ní automaticky počítá). Nedokázal bych ale tvrdit, že tito zaměstnavatelé jsou v drtivé většině.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 14:23 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    imho autor povodneho prispevku naznacuje, ze na tom stroji by uz slusilo nainstalovat dajaky operacny system, nie len m$ windows :-))
    24.5.2006 14:25 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    pro slepce, kteri prehlidli smajlik: < flame > autor komentare naznacuje, ze na poradny stroj ma prijit poradny operacni system a ne nejaka parodie. < /flame >
    24.5.2006 20:06 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Dovolím si tvrdit, že statisticky je zaměstnavateli více vyžadována znalost fungování a ovládání operačního systému Windows.
    Ano ano, statisticky je také častěji vyžadována znalost MS Office, než C. Zajímavé potom je, že mě se nikdo na Office neptal a ani nevadilo, že je nemám v životopisu ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 24.5.2006 13:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Nebo ho asi neznáš.
    Nebo ho spíš zná až moc dobře :PPP
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.5.2006 14:03 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    kdyz jsem zadal o praci, tak jsem rovnou rekl, ze s widlema nechci mit nic spolecneho. a tak spokojene administruji unixy :-)
    24.5.2006 14:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Znalost OS Windows? To by předpokládalo, že bych šel někam dělat admina Windows. Což dělat teda nebudu. :-D Přestaň s těmahle kecama. Pokud nejsem profesí admin Windows, nepotřebuju nic nad rámec toho, co vím, což je víc, než ví většina populace, přinejmenším - stejně jako asi většina lidí na tomhle serveru. Z téhle absurdní logiky pro mně vyplývá jen to, že se pokoušíš o flejm. Díky, nechci. Pod dekou je mi teplo dost. :-D
    24.5.2006 13:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Mám taky hezké obrázky - jeden, druhý - správcem procesů z Windows nemohu konkurovat, protože na Linuxu jaksi není k dispozici :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.5.2006 13:27 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Škoda, že sem si nevyfotil co jsme s kolegama v práci montovali. To by mohlo být pro spoustu lidí zajímavé :-(
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    24.5.2006 13:34 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Co to tam pouzivas za nemoderni os, taskmanagera maji uz i mobilni telefony...
    24.5.2006 13:24 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Pěkný to je, až na to, že MS bych na to teda rozhodně nedal. Něco podobného s LCD televizorem místo monitoru (monitory byly moc malý ;) dělal teď jeden známý ale s OS Linux + síť s bezdiskovými stanicemi a dalšími LCD televizory jako monitory a také s dotykovými monitory. Byla to zakázka pro jednu velkou firmu. Fotky žel nemám, i když by se sem asi hodily :-)
    24.5.2006 13:32 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    A není to škoda na takovouhle supr stanici dávat linux? :-)
    24.5.2006 13:49 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       By sis mohl zkompilovávat jádra a aktualizovat balíčky a všechno zkompilovat a optimalizovat na tuhle mašinu. Aktualizace a nové verze choděj docela často, tak si myslím že by si tenhle stroj docela vytížil.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 13:52 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Když už nemáš co říct k tématu, tak začneš plácat blbosti?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    24.5.2006 14:46 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Přesně, tohle by neměl dělat! Tuhle strategii už jsem si totiž zabral já!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    24.5.2006 13:59 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    No, Windows Update by taky nebyla žádná procházka zahrádkou, ty restarty by s tímhle strojem taky pěkně zacvičily.
    24.5.2006 14:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Na takových strojích může být kompilace updatu dokonce rychlejší než restart, řekl bych. :-D
    24.5.2006 14:20 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    krom toho na tomhle musi TotalCommander a WinSCP behat fakt rychle, a mozna by se dala hacknout i kernel32.dll
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.5.2006 14:41 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    To je výborný nápad, kernel32.dll pude cracknout určitě, du se kouknout do stomegy, jesi tam takovejhle komp nemaj.
    Heron avatar 24.5.2006 13:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    To pmx: Nevím jak na 64, alá kámoš provozuje W2K na 2CPU a spokojeně si chrochtá (i přepínání kontextu a prohazování cache není tak hrozné). Režie OS nebude tak moc vysoká.

    To all: O Windows se šíří hodně nesmyslů. Špatné je, když i někdo z abc po půl roce používání Windů úspěšně (napotřetí) nainstaluje mandrivu a pak zasvěceně vykřikuje, co všechno na Windech nejde a jak se tam hloupě dělá to či ono. Dalších 15 podobných mu to odkývá. V tomhle má XPlesa pravdu (i když ji dává najevo svým osobitým stylem). Když chce někdo kritizovat cokoliv, měl by to znát.
    24.5.2006 14:22 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Osobitým? Spíše svým debilním a urážlivým stylem. Píše sem stějně jen kvůli tomu...
    S OS Windows jsem dělal 12let a nemyslím si, že by byly zase až tak moc špatný (až na ty šílené díry)... Ale nemusím se kvůli tomu chovat jako Plešinger...(viz jeho některé přísvěvky)
    Heron avatar 24.5.2006 14:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Já s nimy dělám 10 let. Pléšovo chování se mi taky nelíbí. Ale tolerujuho asi víc, než pubertální výlevy některých linuxáků, co o Windech neví naprosto nic.
    24.5.2006 14:39 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Puberta je hrozná, ale časem odezní....:-)
    24.5.2006 14:20 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    hmm, to asi uz m$ opravil bug, ze windoze na obsluhu 4-teho a kazdeho dalsieho procesora spotrebovali viac ako 100% vykonu daneho procesora :-)) alebo sa znova len tak tvaria ?
    unknown_ avatar 24.5.2006 14:25 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Tohle nevypadá špatně??? Trochu se divím, že na tom ty windowsy jedou, kamarád pretaktoval procesor na 7 GHz a Xp mu odmítly nabootovat (možná to je ale tím pretaktovanim)
    Heron avatar 24.5.2006 14:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Zvedl jsem FSB z 166 na 178 a Linux zahlásil kernel panic už při bootu. To je skvělej OS, ani nenabootuje :-D
    24.5.2006 14:55 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    rekl bych, ze to nebude OS... ale nekde mezi klavesnici a zidli
    never use rm after eight
    Max avatar 24.5.2006 16:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Hmm,zvedl jsem FSB ze 166 na 200(bez změny voltáže) a mé gentoo stále chodí pěkně :)
    Zdar Max
    Ale paměti si to moc nedávají, tak jedou přes děličku :(
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 24.5.2006 17:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    No tak 200 je trochu jinde, že jo. :-) Tam už zafunguje dělička a PCI a AGP je na normálním taktu. Ale třeba 199 by to nedávalo, pokud to nemá PCI / AGP lock (což moje stařičká ECS, nemá ani náhodou).
    24.5.2006 14:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    nemá to 64 procesorů, ale jenom 64 jader

    trochu více tady http://www.zive.cz/h/Bleskovky/AR.asp?ARI=129590

    někdo tomu tady říkal cluster, což je podle mě označení špatné
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 24.5.2006 15:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    No podle obrázku se to špatně poznává ;-) Já tam vidím 8 x (asi)4U rack, tedy 8 jader na server. Což může být 4x DualCore. Na Živě nic moc dalšího není.
    24.5.2006 15:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    I trocha stačí, ten třetí Plešingerem nepublikovaný (nudný) obrázek říká, že se to jmenuje ExtendiScale. Pak už stačí Google.

    a možná, že by se to i clusterem nazvat dalo, ale třeba

    "Unlike clusters, the ExtendiScale Architecture preserves the SMP programming model, enabling customers to run current applications faster and tackle much larger problems easier."
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    24.5.2006 15:15 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    teda vlastně askjeeves, lycos, altavista, google a jiní

    aby mě odpůrci Skype a jim podobní neosočovali, že podporuju monopol
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    24.5.2006 21:36 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Buďto jsi odpůrce Skype nepochopil a nebo je provokuješ schválně.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    24.5.2006 21:40 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    myslím, že jsem je pochopil docela dobře, ale neprovoku ju je - jenom je dávám za příklad bojovníků za velký nesmysl
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    24.5.2006 15:13 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Už jsem se bál, že ho odsud vyhnaly nekonečné politické debaty o ničem, ale zřejmě je mnohem odolnější.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Max avatar 24.5.2006 16:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Zkoušel jsi Raid proti hmyzu ? :-D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.5.2006 16:21 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Nevěřil bych, že to řeknu, ale tentokrát je Plešingerův blog blíže k tématu tohoto serveru než většina ostatních nedávno publikovaných zápisků.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    24.5.2006 17:15 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Ale pořád je to ta stejná "podprahová" provokace jako to byla vždycky.

    Co myslíš? Dal by sem ty fotky, kdyby na tom LCD nebyl zobrazenej Woknous? Jsem si více než jist, že ať by tam byl Linux, BSD a nebo nic, tak by se to tu neobjevilo. A nebo alespoň né v JEHO blogu.
    24.5.2006 17:21 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    no v prvom rade *nix sa nepotrebuje chvalit tym, ze zvlada aj 64 procesorov :-D
    24.5.2006 17:44 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       Screeny Linuxu a Unixu jsem již několikrát ukazoval. Tohle mi přišlo zajímavá, protože jsem již mockrát slyšel, a ne jen od Linuxáků, že Windows se na více procesorech provozovat nedá. Jak je vidět, šlo jen o bludy obludy.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 17:50 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Tím screenshotem jsi jen "dokázal", že windows na daném stroji nabootují a ukazují něco na monitoru. O praktcikém provozu windows to vůbec nic nevypovídá.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    24.5.2006 17:59 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       Dá se říci, že to má stejnou vypovídající hodnotu, jako sreeny SUNovkejch serverů. Nic proti SUNu, své místo zajisté má, ale pokud bych si měl osobně vybrat, s největší pravděpodobností bych volil šrot, na kterém poběží Windows. Můžu si tam nainstalit i Linux, ale hlavně pro Windows mám k dispozici tuny zajímavých aplikací, games, výpočetních systémů, konstrukčních systémů. Co budu provozovat na SUNu? Databáze, httpd server, ftp server, smb server, nebo z toho udělám jednoúčelovém výpočetní stroj?

       Ono je to asi jedno, ale nechápu kolik rozruchu vyvolal tak neškodný, neurážející, nenapadající blog, ve kterém jsou dva screeny a věta že to nevypadá špatně.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 18:07 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    A že to nevypadá špatně, to je tada fakt! Zvlášť ten display by se šiknul, procesor mi stačí bohatě jeden :-)

    Taky jsem narazil na další nevýhodu linuxu - neumí přehrávat video chráněné DRM. Takže filmečky ze http://emacspeak.sourceforge.net/ nebudou, dokud si nepořídím Okna. Ach jo.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    24.5.2006 18:13 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       Jsem si vzpoměl. Na katedře rušili starý SGIčka Dvakrát Indy a jednou Octane. Měl jsem možnost si ho za pár šupů koupit, ale co s ním? Co si na něm pustím? Budu zajímavej, ale to je asi tak všechno. Budu mít krumpl na kterej těžko seženu náhradní díly a když tak draze. Pokud na něm něco poběží tak pomalu a vlastně mi to bude k prdu. Není pro mě výhodnější PCčko? Podle mě jo.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 18:20 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Sakra proč se mi do toho komentáře vloudila ta podivná adresa, správně jsem chtěl napsat http://seznam.kinomania.cz/. To je tím, že kopírovat lze v linuxu dvěma způsoby.

    Měls je brát, Octane i Indy jsou sexy :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    24.5.2006 18:29 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
       Nějakou dobu jsem na nich dělal. Bohužel už je to jen pomalá historie. Octane má sice hezkou kisnu a řešením by bylo do něj narvat nadupaný PCčko, ovšem že bych se na to nevy**al.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.5.2006 18:32 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    chlape. ty si fakt uchyl :-)) tie stroje, to je investicia do buducnosti :-)) ... napr by si ich o 10 rokov predal na nahradne diely :-D
    24.5.2006 18:12 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle nevypadá špatně
    Klidně si pořiď ten server od SUNu, v dnešní době si můžeš vybrat mezi různými procesory (UltraSPARC II a III, UltraSPARC IV, UltraSPARC T1 a Opteron). Můžeš na tom provozovat co tě napadne :-)

    Myslím, že to moc rozruchu nevyvolalo, je to prostě jiné téma než povíání o daních a volbách.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.