Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
ostatni pochopte ze nekdo je proti brutalnimu nasili a krveprolivani...On je jaksi rozdíl mezi _počítačovou hrou_ a brutálním násilím ve skutečném životě. Tipuji, že pokud má někdo sklony k násilí, nepotřebuje tuto hru, aby začal řádit. A ti ostatní mají jen zvrácený smysl pro humor - nikoliv opravdu násilnické choutky.
Tipuji, že pokud má někdo sklony k násilí, nepotřebuje tuto hru, aby začal řádit.Je spousta lidí, kterým tohleto nevysvětlíš. Dítě někoho zabije, je potřeba najít viníka, vinit rodiče, kteří oba chodí z práce v sedm večer, je politicky nekorektní, tak to svedeme na televizi a počítač.
kdo je podle vas lepsi clovek, ten kdo se hulvatsky vyjadruje ale jinak by mouchu nezabil, nebo nekdo, kdo naprosto svele ovlada etiketu, chova se slusne, ale pritom to je nasobny brutalni vrah???To je naprosto nesmyslné přirovnání, protože podsouvá myšlenku, že ti, kteří tu reagují v tom smyslu, že by se anonym "xxx" měl krotit ve svých sprostých výlevech, jsou vrahy. Položím ti jinou otázku: Kdo myslíš, že je rozumnější... ten, kdo nenávidí násilí, ale ostatním nadává a uráží je, nebo ten, kdo rovněž násilí nemá rád, ale spokojí se se slušným vyjadřováním a nebojí se sprostého "bojovníka proti násilí" okřiknout?
co me se nelibilo bylo to, ze on rekl nevhodnymi slovy ze ta hra je nechutna zvrhla a ze mu je blbe a ostatni mu zacli nadavat do debilu idiotu atd.Já bych spíš řekl, že to byly reakce na výroky typu "Táhni polít svou mámu Napalmem, vrahu, možná se Ti postaví."
Imho ten kdo orkikne toho kdo nadava tak ze mu rekne debile nebo idiote se vlastne posouva na jeho uroven.Reagoval jsi však na komentář uživatele "Deda Jabko", který nic takového neříkal. Naopak pouze slušně požádal, ať se dotyčný krotí.
PS: každá hra, která si najde hráče, má právo na život, respektuj toTohle u mě narozdíl od geniálního System Shock II není hra. Tohle je jenom simulátor zvráceností pro zvrhlíky a úchyláky, který pouze těží ze své kontroverznosti. Ale budiž, ať si ty sračky koupí, kdo uzná za vhodné. :-/
Predovšetkým by som chcel poďakovať Lubošovi za precíznu, detailnú a informatívnu recenziu; myslím, že potenciálny záujemca o Postal sa dozvie úplne všetko podstatné.
Celkom ma udivuje, že sa niekto obťažuje (v súlade s mierou svojej osobnej kultivovanosti pochopiteľne anonymne) kritizovať úkaz ako je vydávanie recenzií na hry (áno, svedčí to o morálnom úpadku vedenia serveru, ktorý podľa mňa započal už vtedy, keď sa dali zlákať na zlorečenú cestu propagácie grafických aplikácií a využívania myši pri práci s Linuxom všeobecne), keď riešenie je tak jednoduché: príslušný zástanca ideovej čistoty svojho profilu unixového nadčloveka takýto hanebný článok jednoducho neotvorí.
Rozdeľovať hry na myseľ rozvíjajúce či ubíjajúce je správna a povznášajúca zábava, hodná tých najtvrdších chlapov, pretože presne v tom pochopiteľne spočíva ich spoločenská úloha (hier, nie správnych chlapov). Ideálne by sme mohli podľa podobnej preferencie automaticky deliť užívateľov ábíčka a tých neárijských rovno blokovať.
Mimochodom, keď sme sa s Ryanom Gordonom rozprávali o Postal-e, prirovnával ho k poviedkam Flannery O'Connor (ktoré sa snažia vyvolať zamyslenie čitateľa nad istým problémom tak, že ho vystavia šokujúcemu obrazu -- často groteskného -- násilia); navyše, hráč v Postale dostáva úlohy zapadajúce do bežného života a k násiliu sa (teoreticky) vôbec nemusí uchýliť. Netvrdím, že z každej obrazovky na človeka dýchne scholastická filozofia, ale prvoplánová dementná režba to tiež nie je.
Jinak me opravdu dostalo jakym smerem se diskuze zvrtla - myslel jsem si, ze neco podobneho je mozne jen na zive (ktere je tim jak se v diskuzich lidi urazi, proslavene), ale na abclinuxu.cz jsem to necekal ...Bohužel jsou tu lidé, kterým připadá normální kolem sebe házet sprostá slova a nadávky. Patrně si tím dodávají sebevědomí - nebo prostě jinak ani mluvit neumí.
Ale proboha co Tě kamráde přimělo hledat v něčem takovém zábavu a ještě se svými nejniternějšími duševními vý(ú)chylkami veřejně chlubit a naparovat?!Hehe, jsem naprosto nenásilný typ - věřil byste tomu, že jsem ani nikdy nikomu nedal pěstí? Vždy vše řeším domluvou a funguje to dobře. Rozhodně v sobě žádné násilí nepotlačuju, protože v sobě žádné nemám. Já nevím. Tohle je extrémně násilná hra, jak si recenzi takové hry představujete? To tam mám dát screenshoty přírody a smějících se lidí? Navíc to není tak, že hraju jen tohle, a tak jsem o tom prostě napsal recenzi. V průběhu tohoto roku mám v plánu napsat recenze na dalších minimálně šest nových her - že byla tahle mou první je jen náhoda.
Taky trpím mnohými duševními nerovnostmi a hrboly, ale nesepisuju to veřejně pod průhlednou záminkou recenze na hru...Žádné duševní nerovnosti ani hrboly nemám. Opravdu ne.
Tiskni
Sdílej: