abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.4. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 780 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Warzone 2100 – postapokalyptická RTS

    9. 8. 2011 | Dušan Hokův | Hry a zábava | 6696×

    V tomto článku bych rád představil jednu z vynikajících real-time strategií pro Linux. Děj se odehrává ve světě po jaderné válce a vaším úkolem bude postupně získat území a technologickou převahu.

    Hra byla původně vyvinuta jako komerční pro platformu Windows, ale před nějakou dobou byly postupně uvolněny zdrojové kódy včetně grafiky. Nedlouho na to bylo možno hru zkompilovat a hrát nativně pod Linuxem. Nejedná se úplně o klasickou RTS, má na dobu vzniku některé převratné vlastnosti. Hra je plně ve 3D, lze rotovat kamerou, přibližovat. Zvláštní akční mód kamery také nabízí netradiční pohled na bitvy. Lze navrhovat bojové jednotky. Každá jednotka se skládá ze tří částí: podvozek, trup a zbraň nebo vybavení. To dává hráči možnost obrovského počtu kombinací. Lehké kolové jednotky mají větší manévrovatelnost než těžké pásové, ale zase nemohou mít tak silný pancíř.

    Warzone 2100

    Hra je jak pro jednoho hráče, tak podporuje i síťovou hru více hráčů. Základní a jedinou surovinou pro výstavbu je ropa. Ta se těží z ropných vrtů. Ropa je potřeba nejen pro výrobu, ale i pro výzkum. Postupem času lze získat nové technologie prostřednictvím nalezených artefaktů a ve výzkumných centrech tyto artefakty zkoumat. Od jednoduchých kulometných kolových transportérů se tak dopracujete až k těžkým obrněným tankům na pásech či samoopravovacím vznášedlům. Pro síťovou hru více hráčů je k dispozici velké množstí zajímavých map. Dostupný je také tutorial (návod) a možnost skirmish.

    Při hře jednoho hráče začínáte s několika bojovými jednotkami a několika náklaďáky. Náklaďáky umožnují stavět a opravovat budovy a další pozemní stavby. V průběhu hry budete muset takřka neustále dohánět technologickou převahu protivníků a po dobytí jejich základen zkoumat získané artefakty a technologie. Pomocí nich pak budete moci navrhovat a vyrábět nové a lepší jednotky s odolnějším pancířem, dokonalejšími zbraňovými systémy a také vám to umožní budovat nové obranné stavby, případně vylepšovat stávající.

    Jednou z prvních důležitých jednotek je mobilní radar, ten umožní navádění jednotek k palbě na konkrétní cíl, zlepšuje přesnost a umožňuje jednotkám větší dostřel. Pozemní radary zase navádějí k palbě na cíle různé pozemní stavby jako bunkry, věže či minometná hnízda. Radary v neposlední řadě hráči zobrazují pohyb jednotek po bojišti. Další velmi důležitou jednotkou je velitel, což je vlastně takové štábní vozidlo, k němuž navážete další jednotky, které pak tyto jednotky řídí. Velitel pak v boji podřízeným jednotkám určuje priority útoku a tím zvyšuje bojeschopnost a účinnost jednotek. V boji se vedení projeví tak, že jednotky soustřeďují palbu podle příkazů velitele a postupně ničí rychle jednu jednotku nepřítele za druhou, místo aby ničily všechny najednou ale výrazně pomaleji. Neméně důležitou jednotkou je pak také inženýr, který na bojišti opravuje poškozené jednotky. Jednotky se určitě vyplatí opravovat už jen proto, že s kazdým zničeným nepřítelem získávájí zkušenosti a zlepšují své bojové schopnosti.

    Warzone 2100

    Z jednotek lze tvořit různé úderné a speciálně zaměřené skupiny, například pro ničení staveb se hodí mobilní radar s minomety; tanková skupina lépe obstojí v boji proti nepřátelským jednotkám než kolové transportéry s kulometem. Kromě pozemních vozidel postupně získáte technologie pro stavbu bojových robotů, jejichž výroba je rychlá, levná, ale přece jen nemají už z principu výdrž jako obrněný tank. Tyto jednotky se hodí na útok ve větším množství, kdy mohou zaměstnat obránce a tím odvrátit palbu na hlavní útočící jednotky. Od okamžiku, kdy na vás poprvé zaútočí nepřítel ze vzduchu, co nejdříve ve výzkumném centru vyviňte protileteckou obranu a do každého uskupení začněte začleňovat i protiletecké jednotky. Jakmile získáte sami leteckou technologii, je vhodné vyrábět více druhů letadel, bombardéry jsou pomalé, stíhačky zase nemohou nést tak účinné zbraně.

    Během hry se také vyskytne množství misí, kdy je potřeba dopravit jednotky do jiného sektoru za svým cílem. Při výběru jednotek je třeba uvážit vhodnost jednotlivých typů. Boje v některých sektorech jsou náročnější, proto bývá možnost opakovaně transportovat další a další jednotky. Nesmí ale dojít k obsazení přistávací plochy nepřítelem. Teprve po zničení nepřátel je možno obnovit přepravu. Do transportu bývá vhodné začleňovat i nákladáky a po přistání zabezpečit přistávací zónu obrannnými stavbami a radarem. Někdy se náklaďák vyplatí i tím, že může stavět různé střelecké věže nebo opravárenská zařízení. Dále bývá také výhodnější na vyvýšeném místě postavit radar a několik minometných hnízd, než přepravovat mobilní minomety s radarem, některé mapy k tomu přímo vybízí.

    Warzone 2100

    Hře se podle mého názoru nedá nic vytknout. Atmosféru apokalypsy pěkně dotvářejí pozůstatky měst, staveb, vraky aut. Ovládání hry je klasicky pomocí myši a je k dispozici množství klávesových zkratek. Ty využijete například při vybírání výše uvedených bojových skupin. Texty ve hře jsou lokalizovány do mnoha jazyků, k překladu se používá gettext. Český překlad na tom není špatně, ale určitě by zasloužil dokončit a vylepšit. Hru naleznete s největší pravděpodobností přímo v repozitáři své oblíbené distribuce, nebo stahujte přímo ze stránkek projektu. Příjemnou zábavu při hře!

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 00:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Na jednu stranu je hezké, že hra byla uvolněna jako svobodný software, na druhou stranu mi přijde škoda, že právě tohle je AFAIK zdaleka nejlepší svobodná nativní linuxová RTS. Když jsem ji zkoušel naposledy, moc mě nevzala. Možná je takticky promakanější než třeba má milovaná série C&C, ale nepřišla mi tak zábavná. Oukej, C&C je unikát -- fantastická hudba; vtipná, vymakaná videa; zajímavě, byť přímočaře navržené mise; šílené jednotky (superhrdinové, hafani, krakatice, prism tank,...) atd. Ale což takhle WC, SC, prvních pár dílů AoE? Nedávno jsem zkoušel SWINE (celkem průměrná RTS se zajímavými RPG a taktickými prvky a namluvením postav (prasata s německým přízvukem, králíci s francouzským), uvolněná jako freeware) a docela jsem se bavil... Nativně máme jenom Warzone 2100. No nic, jdu chrnět.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.8.2011 01:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Teď jsem zkoušel 0ad a lepší se to. AI už něco i dělá ;-). Snad ještě pár let... ;-)))
    Baník pyčo!
    9.8.2011 09:02 regergewrtg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    IMHO série C&C je přeceňována. Jediné, co přinesla nového je hromadné označování jednotek. Vše ostatní už tu bylo. Mě prostě nebavila. Zlatá Duna 2.
    9.8.2011 09:37 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Hlave cim novsie C&C, tym vacsi odpadt. Tie posledne uz boli totalne sracky.
    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 09:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Které myslíš? Po Generals už jsem to snad ani nehrál (moje PC by to ani neutáhlo a hlavně mi RA2 vždycky vystačil k orgiím), jenom jsem četl recenzi na RA3 s docela vysokým hodnocením.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    moo avatar 9.8.2011 19:32 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    minimalne urcite C&C 4: Tiberium Twilight. Osobne som to nehral, uz len kvoli pribehu by som asi mal (ked uz mam za sebou vsetky), ale este o nej nic dobre necital/nepocul. Vid napr. reception na Wiki..

    .. a IMHO, ani RA3 nie je uplne Ackovy titul, aj ked kvoli dobremu enginu sa hra celkom fajn
    End the FED!
    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 09:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Pomalu (není čas) se prokousávám C&C: The First Decade a chrochtám blahem. Asi nikdy dřív bych neřekl, že mě u hry dostane grafika a hudba, ale tady se to stalo. Dobře natočená videa se slušnými herci, fakt vynikající hudba, roztomilá grafika (hlavně animace, výbuchy i v původním C&C vypadají výborně), která vypadá docela dobře i na výrazně větším rozlišení. Jinak je to prostě klasická RTS "vyrob maximum jednotek a znič je", ale tak nějak vyvážená. Navíc TS je pro mě srdcovka...

    Duna 2, co si vzpomínám, ještě nebyla moc promakaná, ale hrál jsem ji dávno a jen krátce.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.8.2011 11:23 xcgvsdagrf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Duně 2 chzbělo jen hromadné označování jednotek.
    9.8.2011 11:55 lobotron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Port Duny 2 pro linux s hromadným označováním jednotek. Jsou však potřeba původní datové soubory.

    Link (sourceforge)
    9.8.2011 17:14 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    božíííí, jede tam i original hudba v midi?
    9.8.2011 17:17 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    je, viz tytrubko.com
    10.8.2011 17:09 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    hmm tak to hned hodí segfault.
    luta avatar 11.8.2011 00:18 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    ja si v Archu hned par kol zahral
    luta avatar 9.8.2011 23:11 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS

    pekne, to abych nasel diskety :-)

    10.8.2011 18:06 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    a pocitac s disketovou mechanikou...
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    luta avatar 11.8.2011 00:16 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    od toho mam doma starej tualatin..
    9.8.2011 00:26 gnat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    http://www.wz2100.net/
    Chytrex avatar 9.8.2011 04:07 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Super že jsi zmínil tuhle úžasnou hru..:)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    9.8.2011 06:59 mira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Parádní RTS i pro linux je Spring.

    Spousta modů, map, slušná AI, monstrózní bitvy:-)

    http://springrts.com/wiki/Games
    15.8.2011 18:42 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Musím souhlasit, Spring je opravdu povedená hra. Původně byla vyvíjena jako open-source klon známé klasiky Total Annihilation. Nicméně v dnešních dnech je již v tak pokročilém stádiu, s takovou komunitou, množstvím různých modů, map a skvěle vyřešeným multiplayerem, že osobně ji pokládám za nejlepší hru pro Linux.
    pavlix avatar 22.8.2011 17:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Někdy zkusím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 9.8.2011 07:56 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Hře se podle mého názoru nedá nic vytknout.

    No tak ke grafice bych rozhodne vyhrady mel. Schvalne jsem se dival na oficialni screenshoty, abych nepravem nehanel neco, co ve skutecnosti vypada jinak, ale... Tahle grafika je tak na urovni Terminator:Future Shock a to se psal ktery rok? 1996?

    Hratelnost je jedna vec, ale na tohle se fakt neda divat :-( Takovy C&C:TS vysel 1999 a graficky vypada absolutne bombasticky...
    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 08:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    +1

    Radši pěkně nakreslenou pseudo3D než primitivní 3D, která navíc zhoršuje orientaci (IMHO) a odstraňuje kouzlo třeba jednotek schovaných za objekty.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.8.2011 09:02 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    no ja zasa naopak som schopny obetovat aj 15 rokov grafickeho ponatia hry za aku taku hratelnost. hore zmienovany C&C:TS mozno vyzera graficky absolutne bombasticky, ale jeho hratelnost je pomerne znacne okriplena hoc aj len voci prvej verzii C&C.
    9.8.2011 09:17 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Příloha:
    Kazdy preferuje neco jineho. I na vylepseni grafiky se pracuje, viz. napr. nove textury pro teren. Mozna jsem to mohl uvest v clanku take.
    9.8.2011 09:40 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Jeden clovek dela pekny mod, ktery casem asi nahradi orig. grafiku.

    http://forums.wz2100.net/viewtopic.php?f=33&t=5136&start=765
    http://cyancore.net/goran/shadermod.wz
    9.8.2011 09:48 misa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Máte pravdu každý preferuje něco jiného. Já jsem toho názoru, že je důležité přitáhnout nové lidi, jednak hráče a potom také vývojáře a to podle mého názoru nepůjde u hry, která má sice výbornou hratelnost, ale straší grafický kabát. Dávám přednost hratelnosti před grafikou, ale domnívám se, že spousty lidí se podívá na obrázky a z toho usoudí, že jde o starou hru, která "určitě" musí být špatná. Já bych i pro vylepšení grafické stránky hry.
    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 09:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    To záleží. Nevím o tom, že by někdo měl problém s grafikou Wesnothu, přitom tamní grafika je IMHO ideální... Doporučuji přečíst rozhovor tuším ve Score s vývojáři Civilization 2, ve kterém psali, že pro 2D se rozhodli proto, že grafik měl docela slušný obrázek jednotky přes noc, zatímco 3D modelem by si hrál mnohem déle. Takže radši snadno dostupný, ale promakaný pixel-art nebo třeba vektory, navíc je to i přehlednější.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.8.2011 10:39 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    např viz fallout 1 a 2
    saman2 avatar 10.8.2011 09:03 saman2 | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS

    Jo Fallout ... to bylo probdělých nocí u PC a když jsme ještě kdysi na střední pravidelně sledovali stav překladu od Score ... to byly časy :-) ... každopádně Fallout a staré dobré Ufo (X-COM 1 a 2), to byli jedny z nejlepších her, které jsem kdy hrál a je mi úplně jedno, že na dnešek už je to hrozná grafika, ta hratelnost a příběh, to bylo prostě paráda :-)

    10.8.2011 10:28 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    O překladu od Score nic nevím, třeba mi něco uteklo. S českým překladem to vydal Level. Ve Score 100 vyšel Planescape: Torment.
    Fluttershy, yay! avatar 10.8.2011 10:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Fallout vysel ve Score 187. Cestiny byly, pokud vim, komunitni a od p.levelu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.8.2011 13:02 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Aha, zajímavé. Já jsem tak nějak po Score 100 přestal herní scénu sledovat. To je tedy slušná recyklace. :D
    9.8.2011 19:39 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS

    byla to prakticky prvni hratelna 3D strategie ... a na dobu vydani vypada vic nez good a stale se vyviji a zlepsuje ...

    USE="-gnome -kde";turris
    9.8.2011 11:51 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Clanek je velmi pekny. Tuto hru jsem neznal a urcite si ji rad zahraji. Faktem ale zustava, ze grafika teto hry vypada celkem predpotopne. Je to skoda, ale na takovou to grafiku komunita nove uzivatele nenalaka.
    9.8.2011 11:54 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Nu tak jsem si hru nainstaloval (debian squeeze) a hra asi po 3 vterinach po spusteni padne. :-(
    Ravensun avatar 9.8.2011 14:26 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    NO vona tahle hra je taková náladová.

    Mě to také občas padalo. Ale pak mě to na jednu dobu chytlo hodně. Jen ten zvyk na to ovládání a na to, že některé věci se dělají jinak , či chybí nebo tak něco...

    Problém je, že většina tuto hru odsoudí po 5 minutách hraní. Ona tahle hra chytne až po +- hodince, což chápu že je pro některé na zkoušení dost.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    9.8.2011 17:59 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Tak mi to padlo a ze souboru, co ta hra vygenerovala moc moudry nejsem:
    Program: /usr/games/warzone2100(warzone2100)
    Command line: "warzone2100" 
    Version: Version 2.3.8
    Distributor: Debian
    Compiled on: May 21 2011 10:17:35
    Compiled by: GCC 4.6.1 20110507 (prerelease)
    Compiled mode: Release build
    Executed on: Tue Aug  9 17:56:22 2011
    Operating system: Linux
    Node name: vesuv
    Release: 2.6.38-2-686-bigmem
    Version: #1 SMP Sun May 8 15:43:39 UTC 2011
    Machine: i686
    
    Pointers: 32bit
    
    Compiled against PhysicsFS version: 2.0.2
    Running with PhysicsFS version: 2.0.2
    
    Misc Data:
    [17:56:23]OpenGL Vendor : ATI Technologies Inc.
    [17:56:23]OpenGL Renderer : ATI Mobility Radeon HD 5400 Series 
    [17:56:23]OpenGL Version : 4.1.10834 Compatibility Profile Context
    [17:56:23]OpenGL GLSL Version : 4.10
    [17:56:23]Video Mode 1366 x 768 (32 bpp) (fullscreen)
    [17:56:23]OpenAL Vendor: OpenAL Community
    [17:56:23]OpenAL Version: 1.1 ALSOFT 1.13
    [17:56:23]OpenAL Renderer: OpenAL Soft
    [17:56:23]OpenAL Extensions: AL_EXT_DOUBLE AL_EXT_EXPONENT_DISTANCE AL_EXT_FLOAT32 AL_EXT_IMA4 AL_EXT_LINEAR_DISTANCE AL_EXT_MCFORMATS AL_EXT_MULAW AL_EXT_MULAW_MCFORMATS AL_EXT_OFFSET AL_EXT_source_distance_model AL_LOKI_quadriphonic AL_SOFT_buffer_sub_data AL_SOF
    [17:56:23]Using language: Systémové místo
    
    Dump caused by signal: SIGSEGV: Invalid memory reference: Address not mapped to object
    
    
    GLIBC raw backtrace:
    warzone2100[0x81ff237]
    [0xb781b40c]
    /usr/lib/libGLC.so.0(__glcRenderCharTexture+0xaed)[0xb761918d]
    /usr/lib/libGLC.so.0(+0x118f9)[0xb76168f9]
    /usr/lib/libGLC.so.0(__glcProcessChar+0x97)[0xb760fe17]
    /usr/lib/libGLC.so.0(+0x11074)[0xb7616074]
    /usr/lib/libGLC.so.0(glcRenderString+0x6b)[0xb761627b]
    warzone2100(iV_DrawTextRotated+0x112)[0x81e6a62]
    
    No extended backtrace dumped:
    - GDB not available
    
    Patrne nejaky problem s pameti..
    9.8.2011 18:00 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Snad jeste doplnim, ze v jinych hrach funguje opengl perfektne.
    9.8.2011 19:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS

    me to na xorg-video-radeon s R600g slape perfektne ...

    USE="-gnome -kde";turris
    9.8.2011 14:06 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Je to vošklivý.
    pools avatar 9.8.2011 14:09 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    +1 za náhledy fotek ;-) Jinak grafikou je tahle RTS dost ubohá, ale někdy ji určitě vyzkouším. Připomnělo mi to mladé léta s Red Alert...
    Vivre libre ou mourir!
    9.8.2011 15:27 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Jsem to teď na rychlo zkusil, grafiku bych i překousl, mám i větší štěstí než ostatní - hra se pustí a nepadá :) ale trhá se mi to jak prase... asi holt moje notebookácká grafika nestačí ani na letité hry (a to to měl být herní notebook, pché :) )
    Ravensun avatar 9.8.2011 15:43 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    OpenGL tuším needed! :)

    Co máte za grafický počítadlo?
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    9.8.2011 15:53 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    nvidia GS8400M, momentálně s nouveau. glxgears se točí docela hezky a háže to okolo 600FPS, ale to je všechno co o grafikách tušim :D
    9.8.2011 16:42 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    ale glxgears píše
    *** NOTE: Don't use glxgears as a benchmark.
        OpenGL implementations are not optimized for frame rates >> 60fps,
        thus these numbers are meaningless when compared between vendors.
    
    
    je nějaký jiný bench?
    9.8.2011 23:23 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Nic jinýho neznám, když něco nahodíš, můžu vyzkoušet
    poky74 avatar 10.8.2011 00:35 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS

    Oblíbený je extremetuxracer ;-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Fluttershy, yay! avatar 10.8.2011 00:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    +1
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.8.2011 08:29 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Hmm, ukazuje okolo 3 FPS a trhá se jak prase... a jestli mě paměť neklame, tak jsem ho před nějakým časem na tom samym železe bez problémů hrál... takže, buď tam něco chybí anebo nouveau :) jdu to dát pryč, stejně se neuspává :)
    9.8.2011 16:44 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    mě na GeForce 6600 to točí cca 1200 FPS s ovladačem NVIDIA 270.41.06
    Ravensun avatar 9.8.2011 17:00 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Je to blbá otázka, ale zkoušel jste něco jako OpenArena nebo UrbanTerror?

    Tam si člověk docela slušně ověří, jak mu funguje 3D akcelerace.

    Já se svou ATI/AMD Radeon mobility X1600 na openovladačích dávám nad 45fps. POsledně když jsem spouštěl glxgears, tak to házelo tuším něco jako 550framu za 5 sekund na externím monitoru 1920x1080bodů (glxgears skoro fullscreen).

    Zkuste tu hru ještě spustit v terminálu. Třeba vám po skončení hry terminál ukáže nějaký error :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    9.8.2011 23:26 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    No, před nějakým časem jsem hrával sauerbraten - nutno podotknout, že tenkrát s binárníma driverama... a ten šlapal na 24" lcd v pohodě (WZ se mi sekala i na tom 13" přímo na ntb)
    9.8.2011 23:52 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Samozřejmě že šlapala a není důvod aby nešlapala. Pointa mého komentáře byla v tom, že nvidie jsou jediné grafiky, které v linuxu pořádně fungují a navíc dávájí nějaký výkon (intely fungují, ale výkon je slabší a ati... prý někomu fungují, ale nekoupil bych si ji). Ale ty sis ten výkon dobrovolně odebřel oss ovladači. Pokud ti to stačí, fajn - noveau ma spoustu výhod (snadná údržba, instalace, možná o něco vyšší stabilita (nevím), možná lepší podpora více monitorů (nevím), ale prostě si nezahraješ. Pokud chceš hrát, nainstaluj binární drivery.
    Baník pyčo!
    9.8.2011 23:53 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Hm, to mělo být o vlákno níž... no, to je jedno, tady se to hodí taky :-).
    Baník pyčo!
    10.8.2011 07:24 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    No úplně dobrovolně ne; vzal jsem to jako poslední pokus před tím, než ten ntb vyměním za jiný :)) nicméně nouveau podle všeho stejně půjde pryč - podle všeho suspend do RAM ne zrovna vždy funguje...
    10.8.2011 09:10 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Tak problem solved... nainstaloval jsem ty binární (po zápase s libglx i rozchodil), glxgears ukazuje výrazně vyšší čísla a warzone jede jak z praku... to si budu pamatovat, až mi zase někdo bude tvrdit, jaký jsou drivery nvidie fuj :))
    10.8.2011 15:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    ;-), tak cg :-).
    Baník pyčo!
    9.8.2011 21:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    nvidia GS8400M, momentálně s nouveau.

    Myslím, že toto hovoří za vše - chceš-li cokoliv hrát, nainstaluj oficiální driver od nvidie a půjdou ti všechny linuxové hry ;-) (nemají moc velké nároky na grafiku) a nebo prostě hrát nezkoušej. Na vykreslení desktopu a nějaké mírné efekty prostředí + točící se kolečko to stačí, ale víc po tom nechtěj.
    Baník pyčo!
    9.8.2011 23:28 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    No, ne že bych to dělal z nějaké svaté války, ale spíš kvůli experimentům... poslední dobou mi začaly ošklivě vyhnívat Xka (obraz zůstal neměný, max. se hýbal kurzor a proces X bral 100% CPU) a už mě to začalo štvát... tak v rámci testů jsem to celé přemazal, nějak nahodil nouveau co se po instalaci dosralo samo a zkoumám co to jinak dělá :))
    9.8.2011 17:47 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Co máte pořád s tou grafikou? Na strategii stačí jednoduchá, přehledná a nepotřebuju super efekty, přes který není nic vidět a který akorát odvádí pozornost. Třeba jako v SC:BW, kde i při velké bitvě vidím jasně co se děje a můžu stále jednotlivě ovládat jednotky, kdežto v SC2 to je občas dost nepřehledný.

    Škoda, že v článku nebyly víc rozvedeny technologie, protože to je snad nejsilnější stránka hry. Schválně koukněte na kompletní tech tree, to je prostě nádhera. Kompletní výzkum všeho pro jednoho hráče se 4 labkama tipuju aspoň na 2 hodiny :) Navíc ty technologie jsou od začátku reálný až do současnosti, často jsem se pak o ně dál zajímal na Wikipedii. V pokročilejší časti hry se už dostanete k zajímavým kyborgům, lítajícím tankům skoro jakékoli kombinace, super materiálům i zbraním s obrovským dosahem.
    9.8.2011 19:03 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Ono kdyz se hracum vse dopredu prozradi, tak to neni ono.
    Petr Tomášek avatar 9.8.2011 19:40 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Tak teda nevím, co je míněno tou RTS. Já znám akorát RTS&CTS. Případně XON&XOFF... :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 9.8.2011 21:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Real time strategy. To vím i já, a to jsem totální herní lama.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 10.8.2011 14:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Hej, to's nemusel, já doufal, že někdo vytvoří nějakou zajímavou interpretaci této zkratky, takto jsi zkazil hru... :-/
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 10.8.2011 17:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Tobě zkazím hru vždycky a rád :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 10.8.2011 19:36 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    :-P
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    9.8.2011 20:37 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Touhle hrou jsem trávil hodně času. Asi nejzajímavější věc na ní je to, že na rozdíl od jiných RTS nezačínáte další „kolo“ odznova s pár jednotkami, jako je to třeba v C&C, Warcraftu, Duně, Wesnothu, no vlastně všech ostatních strategiích, které znám, ale mapa se pouze postupně rozšiřuje, ale vaše „městečko“ zůstává. I při misích na cizím území máte alespoň k dispozici všechny jednotky (i když jejich převoz je docela pomalý). To byla věc, co mě na té hře zaujala asi nejvíc.
    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 21:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Ve Wesnothu a urcite i dalsich hrach si muzes privolat jednotky z drivejska.

    Sorry za diakritiku, pisu z obskurniho liveCD.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.8.2011 22:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Tak tak, nejenom můžeš, spíše musíš. Protože s tím tažení počítá - ke konci jsou scénáře bez zkušených přivolaných jednotek prakticky nehratelné ;-).
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 23:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Já nevím, já to vždycky hrál na nula mrtvých mých jednotek.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.8.2011 23:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Však jasné :-), ale třeba segra na to ze začátku dojela.
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 9.8.2011 23:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Já nedojel, já jsem veterán -- hraju už od verze tuším 0.7 nebo tak nějak. Tehdy ale šlo mj. ukládat během tahů soupeře (špinavý trik).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.8.2011 00:08 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Taky sem veterán, sice se k tomu vracím dost nepravidelně, ale znám wesnoth od základky ;-).
    Baník pyčo!
    11.8.2011 09:21 _dworkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Podle me to jde doted, pres klavesovou zkratku, ale odezva na ni je dost slaba, chce to delat opakovane za sebou.
    11.8.2011 02:13 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    No jo, přivolat. To ale stojí peníze a často i čas (ve Wesnothu to myslím stojí kolo hlavní jednotky). A přivolá to jenom jednotky, žádné budovy/technologie.
    poky74 avatar 10.8.2011 00:32 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS

    Díky za připomenutí, dalo mi 6 hodin než jsem ty 3 pc na medium umlátil :-).

    Parádní hra

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    10.8.2011 16:32 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    ovladani je HOROR!
    Ravensun avatar 11.8.2011 11:42 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    Ztráta těch jednotek v misích je také horor :D
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    10.8.2011 23:13 Anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warzone 2100 – postapokalyptická RTS
    RTS Spring!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.