Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
pc -----priami_kabel------keystone_zapojeny_podla_T568A---------patch_panel_zapojeny_podla_T568B-----switchBude to fungovat normalne ?
Na rychlost přenosu ne, nanejvýš na to, jak dlouho bude trvat autonegotiation - ale ani to asi nijak zásadní.
Jinak je dobré si uvědomit, že T568A a T568B říkají jen to, jak jsou uspořádané barvičky na konektoru, ale dokud jsou páry připojené na ty dvojice pinů, na které mají být (12, 36, 45, 78), tak na barvičkách vůbec nezáleží, podstatné je jen to, aby byly na obou stranách stejně buď stejně nebo s příslušnou permutací. Tedy pokud u "přímého" kabelu propojíte 12-12, 36-36, 45-45 a 78-78, bude fungovat správně bez ohledu na to, kterou barvu jste použil pro který pár. Stejně tak u "křížáku", kde jde jen o to, abyste propojil 12-36, 36-12 a podle vkusu 45-78 a 78-45 nebo 45-45 a 78-78. V praxi je samozřejmě vhodnější používat ustálené barevné schéma, ale to je kvůli lidem, ne kvůli fungování ethernetu.
U toho křížáku se názory různí: logicky by i ty druhé dva páry měly být překřížené, ale pokud se budete striktně držet schémat T568A/B, tak nebudou. V praxi na tom nezáleží: pro 10Mb/s a 100Mb/s ethernet se ty páry nepoužívají a gigabitové zařízení, které neumělo autodetekci MDI-X, už dnes asi nepotkáte.
BTW: Dokonce se da mit ve stejnym portu jak sit tak telefon, ale tohle sem snad videl jen jednou v zivote pred mnoha a mnoha lety ;D.Ale ne s Gigabitem, tam se používají všechny 4 páry.
Ale ne s GigabitemJak s kterým, existuje i 1gbe na dvouch párech...
Dokonce se da mit ve stejnym portu jak sit tak telefon, ale tohle sem snad videl jen jednou v zivote pred mnoha a mnoha lety
Neviděl jsem to na vlastní oči, ale někde používali (v době předgigabitové) i jeden UTP kabel jako dva - jeden konektor klasicky na oranžovém a zeleném páru, druhý na modrém a hnědém. Smysl to mělo tam, kde už byl jeden kabel natažený a přidat tam druhý by byl problém.
Tiskni Sdílej: