abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (17%)
     (0%)
     (9%)
     (0%)
     (4%)
     (4%)
     (13%)
     (35%)
     (17%)
    Celkem 23 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 16:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jardík avatar 26.3.2009 07:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Nikde nemůžu najít verzi pro svůj operační systém, asi zase přetypovávali pointery na int, achjo.

    Já se jim ani nedivím, když náš učitel na C++ na FELu učí toto:
    T* - T* = int
    T* - int = T*
    
    string a("bla");
    int length = a.length();
    int pos = a.find(blablabla);
    
    Kdyby tam radši napsal:
    T* - T* = {celočíselný typ se sizeof == sizeof(T*)}
    T* - {celočíselný typ se sizeof <= sizeof(T*)} = T*
    
    string a("bla");
    string::size_type length = a.length();
    string::size_type pos = a.find(blablabla);
    
    Za tohle bych fakt kopal do obličeje a je až k pláči, že se na "prestižní" škole učí takovýhle kraviny. Ani mu snad o tom nebudu říkat, aby si na mě nezasednul, nikdy nevíte, co ten člověk může být zač.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 26.3.2009 07:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    No i když v C++ jde i něco takového:
    template<typename T>
    inline int operator-(T*, T*) { return prase_cast<int>(T - T); }
    
    Tak by i mohl mít pravdu, ale nemyslím si, že to myslel takto.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 26.3.2009 08:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Menší oprava:
    template<typename T>
    inline int operator-(T* a, T* b) { return prase_cast<int>(a - b); }
    
    To je tím, že jsem nejdřív chtěl napsat jen prototyp, ale ten prase_cast byl tak lákavý :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    26.3.2009 08:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Někteří lidé si vystačí sami, co? :-)
    26.3.2009 08:32 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Říká se tomu sebeuspokojování ;-)

    26.3.2009 08:32 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Proč jsi nešel na FIT? Pan Dr. Peringer by ti (alespoň co se týče C/C++) vyhovoval. Ale nevim, jestli byste byli kamarádi kvůli té věci, které říkáš operační systém. :-D
    Jardík avatar 26.3.2009 08:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Proč, nemá rád Linux, Windows, Solaris, BSD ani MacOS? To jsou věci, kterým říkám OS. Jenom teda musí být 64bit (MacOS zatím není, ale už se chystá), jinak to OS není :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    belisarivs avatar 26.3.2009 08:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Ale no tak. Jsi tu obligatni prudic s Windows Vista 64bit. Dokonce jsi pro nej chtel rozprodavat binarky toho tveho Commanderu co jsi nakonec neudelal.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 09:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    No jo, debilita jazyků s neurčenými velikostmi základních datových typů. Ten string::size_type je vážně úchylárna, a nedivím se nikomu, kdo to nepoužívá.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    26.3.2009 11:22 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Když už řešíš toto, tak především:

    T* - T* = ptrdiff_t
    Jardík avatar 26.3.2009 21:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    No vida, on to i určuje standard ... ale proč je to proboha signed, když např sizeof vrací size_t, který je (snad všude, kde jsem to viděl) unsigned?
    Věřím v jednoho Boha.
    27.3.2009 09:22 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Logicky je to signed, protože od bázového pointeru se lze pohybovat na obě strany, takže to je číslo se znaménkem.

    Velikosti jsou oproti tomu vždy nezáporné, takže jsou unsigned.
    27.3.2009 10:50 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Fakt je, že když už to rpm má 60+ MB, tak by nemuselo chtít ještě nainstalovat dalších 60+ MB 32bitových blbostí coby závislostí. Nakonec stejně budu muset dělat korektury a někam to tímpádem nainstaluji, ale je to hnus velebnosti.
    26.3.2009 08:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Opět není česky :(
    Cohen avatar 26.3.2009 09:34 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Osobně tohle jako zásadní problém nevidím. Celkově ale mám z tohoto vydání poměrně dobrý pocit. Byla přidána reload funkce (není tedy už potřeba „hack“), podpora pro pipeline, (Open)Solaris, prohlížení v tabech (to nemá ani windows verze Adobe Raderu 9.1!) apod. Z changelogu mám jednoduše pocit, že tato verze alespoň částečně vyslyšela přání uživatelů unixových operačních systémů.

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    26.3.2009 10:16 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Důležité je, že se - alespoň podle zprávičky - zrychlilo spouštění.
    26.3.2009 11:26 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Spousiteni se da zrychlit velice snadno - alespo u starsich verzi. PDF format podporuje spoustu "blbosti" mpeg, avi, javascript, formulare, ... na kazdou vec ma acroread zvlastni plugin, staci jenom vyradit za startupu vsechny neupouzivane formaty.

     

    26.3.2009 11:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    To je zásadní problém, když to chceš nasadit na veřejné místo. A ohledně changelogu by bylo s podivem, kdyby neobsahoval změny specifické pro UNIX, když to je Changelog unixové větve.
    Petr Tomášek avatar 26.3.2009 11:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Dá se u té mrchy vypnout javascript?

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Nicky726 avatar 26.3.2009 12:23 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Přináší Edoubí prohlížeč pdf nějaké výhody třeba proti Okularu?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    26.3.2009 12:55 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Už jdou v Okularu dělat korektury?
    26.3.2009 13:05 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Myslíte takové to začerňovaní, jak s tím byla aféra, protože zakrývané informace ve skutečnosti nikam nemizí a pdftotext je dokáže získat?
    26.3.2009 13:16 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Ne.

    Korektura znamená, že v PDF přidává/mažu/měním text a připisuji poznámky, jak opravit/upravit sazbu dokumentu. Viz nějaký slovník cizích slov...
    26.3.2009 14:31 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    A ono tohle jde dělat v Readeru? Nepletete si to s plným Acrobatem? Nemám Reader nijak zvlášť prozkoumaný, ale dost by mě překvapilo, kdyby uměl editaci PDF...
    26.3.2009 15:07 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Samozřejmě v Readeru. Plný Acrobat jsem snad v životě neviděl. Není to editace PDF, ta fíčura se oficiálně jmenuje Commenting and markup tools (http://help.adobe.com/en_US/Acrobat/9.0/Standard/WS58a04a822e3e50102bd615109794195ff-7e7f.w.html).
    26.3.2009 15:10 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    V Okularu je to podle všeho Annotations a zatím se na ní pracuje... (http://okular.kde.org/formats.php).
    26.3.2009 16:07 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Aha, mě zmátly ty změny textu, pod tím jsem si představil něco poněkud jiného.
    Nicky726 avatar 26.3.2009 14:57 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Tak připisovat poznámky a čmárat si v PDFku zvýrazňovačem v rámci Okularu jde.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    belisarivs avatar 26.3.2009 15:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Akorat ze se to neuklada do PDFka ale do nastaveni Okularu IIRC.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 13:11 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    To je otazka. Neviete niekto, ako je to s FDF (kludne aj read-only)?

    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    26.3.2009 21:57 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    umí javascripty, viz třeba acrotex

    27.3.2009 11:03 jenicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Umí Okular kontrolovat elektronický podpisy v pdf dokumentu?
    26.3.2009 15:26 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Tak moc pěkně to vylepšili, zběžně jsem to ozkoušel a vypadá to super..

    Adobe u mě opět o kousek stuplo... :)

    frEon avatar 26.3.2009 16:46 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    vlastni instalator, probuh, kde to sme
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Pavel Stárek avatar 26.3.2009 17:23 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Proč? Pokud má někdo nějakou "méně standardní" distribuci tak mu verze s selfextract instalátorem může pomoci.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    28.3.2009 21:40 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Pomoct zaprasit system tak, aby polovina veci prestala fungovat a nejblizsi aktualizace systemu zase zneprovoznila dany program? Dekuji, ale takoveto prasarny, at si strci do ****

    Pavel Stárek avatar 30.3.2009 16:15 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Však je nemusíš používat (máš tu xpdf,evince, ghostscript atd...) . Ale co jsem koukal tak například ten rpm balík se spůsobně umístí do /opt a nikde nic neprasí.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    default avatar 26.3.2009 17:25 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    To maj jako dělat sto tisíc balíků? Chlape, vždyť by nedělali nic jinýho než jen balili! :-D

    frEon avatar 27.3.2009 10:28 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    samozrejme si uvedomju, ze uzivatelum vsech distribuci se vyjit vstric neda. Ale kdyz udelaj baliky pro par nejpouzivanejsich distribuci (red hat, suse, mandrake, debian, ubuntu), tak pokryji vyznamnou vetsinu uzivatelu operacnich systemu postavenych na linuxovem jadre. Napriklad Opere to takovy problem nedela.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    27.3.2009 10:34 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Ale vždyť ty k dispozici jsou, tenhle odkaz sem už jednou dával randy. Jenom máte možnost volby použít i instalátor.
    27.3.2009 10:35 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Ostatně vy sám jste mu to, jak tak teď koukám, chválil. :-)
    frEon avatar 27.3.2009 15:21 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    jj :-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.3.2009 21:41 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Ne. Maji dat k dispozici .tar.gz s rozumnou licenci a zbytek nechat na tvurcich distribuce.

    Jardík avatar 29.3.2009 04:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Licence je volba autora. Nelíbí, nepoužívejte (mně se např. nelíbí 32bit verze, tak to nepoužívám, protože jiná není). Definujte rozumnou licenci ... např. GPL je strašná zhovadilost a nedá se označit za rozumnou.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.3.2009 09:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    My se spokojíme s libovolnou která nám dovolí patřičný software libovoně redistribuovat jako součást distribuce :-)
    29.3.2009 09:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    A taky samozřejmě povolí úpravy na úrovni nutné pro rozchození té jejich obludnosti a její napasovní na slušné chování ve světě Linux...
    29.3.2009 21:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Dodám, že jak jsem si stěžoval, že jejich licence neumožňuje provoz na X11 terminálovém serveru, tak to vyřešili opravdu originálně. Současná licence neumožňuje běh na žádném serveru, protože zakazuje spouštět více jako jednu kopii najednou.
    default avatar 29.3.2009 21:18 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    To víš. Pokrok nezastavíš. :-D

    26.3.2009 18:05 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Kde to sme? Vo bordeli stovky linuxovych distribucii s desiatkou balickovacich systemov. A to nikto so zdravym rozumom supportovat v celej sirke nebude.
    27.3.2009 08:50 pheeror
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    nebo treba LFS kompatibilni rpmka :-) vlastni instalator je opravdu pravek

    belisarivs avatar 27.3.2009 09:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    Nemyslel jsi spis LSB?

    IRC is just multiplayer notepad.
    David Watzke avatar 27.3.2009 16:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    Nebo FHS.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    randy avatar 26.3.2009 20:03 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1

    je to jedna z moznosti, takze kto chce deb, rpm,.. nech si posluzi ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/unix/9.x/9.1/enu/

    R>
    frEon avatar 27.3.2009 10:30 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Reader 9.1
    pekne pekne.
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.