abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500

    AMD vydalo 3D dokumentaci pro grafické čipy R300 až R500. Informuje Phoronix.com, který též píše o tom, na co se můžeme od AMD těšit dále. 3D dokumentace pro R600 je již připravována a bude dostupná brzy, dále Tcore, (možná) spodní vrstva ovladače fglrx a další informace.

    23.2.2008 12:49 | David Watzke | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 23.2.2008 13:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak teď si pomalu začínám být jistý, že můj příští upgrade (za cca 2roky?) bude komplet od AMD.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jardík avatar 23.2.2008 14:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    AMD procesory jsou sračky, teď lituji, že jsem si koupil Athlona 64 X2 5200+. Intel je při stejné ceně výkonější. A ty nové vadné čtyřjádrové procesory od AMD, to je totální shit.
    Věřím v jednoho Boha.
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:05 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    zajímavé, že prehistrické Pentium III 1Ghz utáhne hdtv i hry v pohodě :-D a s Sempronem 2500+ není problém přežít kompilaci KDE4 jednou denně ;-) Na co tyhle procesory vlastně potřebujete (pokud nepočítám stříhání videa a ripování filmů)...
    David Ježek avatar 23.2.2008 14:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    hehe, P3-1ghz, chtěl bych na tom vidět 1080p/x264 a bioshock :-D
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:34 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    bioshock asi ne, ale 1080p mpeg2 jede v pohodě, s x264 nic v tomhle rozlišení nemám... a XvMC je taky dobrá věc :-)
    David Ježek avatar 23.2.2008 14:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    vsadím se o pivo, že ten MPEG2 ti ve skutečnosti akceleruje z velké části grafika. x264 samozřejmě nedáš ani omylem, to ti garantuji. a ten bioshock taky zrovna moc ne, ani s nejlepší dostupnou agp grafikou (HD3850).
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:41 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    x264 běží v pohodě!, jelikož jsem na tom zkoušel spustit film 720p/x264 (bez XvMC). Bioshock by možná na nejnižší šel s trháním (ale fakt jsem to nikdy nehrál, takže jen odhaduju). aktualni conf.: PIII 1Ghz, 512M RAM, 7600GT grafika.
    23.2.2008 14:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ale 720p a 1080p je trošku jiná liga :-)
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    x264 samozřejmě nedáš ani omylem
    To je odpověď na toto. Jinak odhaduju, že to PIII doopravdy asi nedá... a taky neříkám, že dá :-)
    23.2.2008 14:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    A David zase reagoval na tvé 1080p v Mpeg2.... Takže usuzoval, že se bavíme o 1080p (alespoň já si to myslím).
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:58 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    to je možný :-D
    David Ježek avatar 23.2.2008 15:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    SAMOZŘEJMĚ že hovořím o 1080p/x264, o ničem jiném nemá smysl se bavit, cokoli jiného je trivialita i pro 5 let staré procesory
    23.2.2008 17:58 Jaroslav Šmíd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Moc trivialita to není. Např. když jsem měl Athlona64 3000+ (~2GHz) a pouštěl na tom Resident Evil Extinction 720p x264 tak se to docela sekalo při scéně s těma milónama vránama a tím plamenometem - samozřejmě jen na Linuxu. Ve Windows mi totiž na rozdíl od linuxu grafika x264 akceleruje. Ale prostě jsou AMD šit procesory, když to neobstojej.
    Limoto avatar 23.2.2008 18:04 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    V Linuxu ti grafika H.264 určitě neakceleruje. Nevím, jak na to přišels.
    23.2.2008 18:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Zkus číst to, na co reaguješ. Pomáhá to.
    Quando omni flunkus moritati
    Limoto avatar 23.2.2008 18:19 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Aha, sorry, četl jsem to asi 3x a stejně sem to pochopil blbě.
    23.2.2008 18:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    1) Víš určitě, že jsi měl vypnutý Cool&Quiet? Jestli ne, tak zapomeň na ~2GHz.

    2) Ale prostě bys měl ještě říct, jestli by to za stejných podmínek zvládl procesor od Intelu, který v té době stál stejné peníze...
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 23.2.2008 18:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    aha, taže protože ti 3000+ nedalo 720p jsou AMD procesory shit? a co takhle doplnit detaily, třeba zjistíme, že je to pouhej pebkac. pro tvou informaci před 3/4 rokej jsem měl právě A64 3000+ a na něm konkrétní zmiňovaný film a shodný rip běžely zcela v pohodě. s coreavc jsem na něm dával softwarově plynule i 1920x816/x264 rip (byť jen tak tak).
    Jardík avatar 24.2.2008 01:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak to kecáš, páč ten film před půl rokem ještě nebyl ... Cool & Quiet vypnutý byl, takovou zbytečnou pitomost na desktopu bych nikdy nezapnul.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 24.2.2008 01:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    s|před půl rokem|před 3/4 rokem|g
    Věřím v jednoho Boha.
    David Ježek avatar 24.2.2008 06:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    aha, třetí díl. špatně koukám. já hovořím o 2nd dílu.
    24.2.2008 14:42 jozo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    C&Q vobec neni pitomost, ja to mam zapnute, CPU sa chladi vacsinou pasivne, vsetko mi bezi uplne v pohode, o upgrade neuvazujem (nezeby sa nejako hrialo ked je na max., max. sa mi podarilo dosiahnut 46st). A tie tvoje HD videa prehram uplne v pohode a to neni CPU ani na 100% (tiez ide o A64 3000+) a to mam nejaku staru ATI grafiku. Asi si to nevies nastavit, takze chyba bude niekde medzi stolickou a klavesnicou. Mat to vypnute je ako jazdit s autom cely cas na sytic.
    David Watzke avatar 24.2.2008 15:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    C&Q vobec neni pitomost, ja to mam zapnute, CPU sa chladi vacsinou pasivne, vsetko mi bezi uplne v pohode,
    Já to mám vypnutý, vše běží taky v pohodě a CPU se mi též v klidu a při mírný zátěži chladí pasivně (4200+) a to v case ani nemám žádný ventilátory ;-)

    Asi si to nevies nastavit, takze chyba bude niekde medzi stolickou a klavesnicou.
    C&Q se dá nějak nastavovat?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.2.2008 16:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    C&Q se dá nějak nastavovat?
    No jistě: Power Management Options > CPU Freqency Scaling. Cool & Quien řídí větráky podle aktuální teploty procesoru, když procesor nehřeje, není důvod větrat.
    Quando omni flunkus moritati
    the.max avatar 24.2.2008 17:22 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    C&Q sice pouzivam vsude, ale posledni dobou co mi prisli pod ruce boardy, tak meli uz sami automatickou regulaci vetraku podle aktualniho zatizeni. Myslim ze to tam bejva oznacovano jako Smart fan Control, ale krk na to nedam. Kazdopadne co mam 2 desky od Tyanu a to uz celkem dlouho, tak ty to maji take. Kdyz mnapriklad kazdych 5 minut spoustim cronem ipaccounting (posita prenesene data a zapisuje do rrd pro naslednou tvorbu grafu) tak otacky ventilatoru se vzdy zvednou, jakmile parsovani skonci, vetraky se zase spomali. Toto je resene zcela hardwarove. Nicmene k zapnuti/vypnuti C&Q... Kdyz je to zapnute, procesor nenio vytizeny a mame podporu v jadre, snizi si procesor takt a napajeci napeti, cimz se snizi jeho prikon, nasledkem toho se mene zahriva a to nejdulezitejsi, snizi se naroky na napajeni. ve vysledky C%Q setri penezenky. Proto absoultne nechapu nazory, ze C&Q je k h***u.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    David Watzke avatar 24.2.2008 17:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Cool & Quien řídí větráky podle aktuální teploty procesoru,
    Na to jsem si napsal démona v C (i když ten se řídí spíš podle teploty chipsetu, jelikož ten začne při loadu topit, procesor ani ne... a ventilátor na CPU to z nějakýho důvodu uchladí).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.2.2008 18:14 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ve Windows mi totiž na rozdíl od linuxu grafika x264 akceleruje. Ale prostě jsou AMD šit procesory, když to neobstojej.
    Fakt? Tenhle rozsáhlý benchmark tvrdí pravý opak. V přehrávání (bez akcelerace grafikou) tam AMD dost rulují a to včetně dosluhujících K8. A pokud je řeč o HW akceleraci H.264 a VC-1, tak kdopak jí má nějakou dobu dotaženou? Že by zase AMD?
    23.2.2008 18:58 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    U H.264 velice záleží na bitrate. V podstatě lineárně. Odhaduju, že v 720p je při průměrné bitrate okolo 3-4K spotřeba CABAC/zbytek tak 50/50. Jenže ta část pro CABAC roste téměř lineárně. Vaše video bylo od Applu? Ty jsou nenáročné, aby to quicktime přehrál.

    Jinak mnohé filmy v 720p nedokáže s nejnovějším playerem přehrát ani 2GHz A64 bez cukání v momentech, kdy bitrate náležitě "zaspikuje". Zkuste tenhle kousek.
    Jardík avatar 24.2.2008 01:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    rád bych zkusil na nynějším A64 X2 5200+ ale muselo by to jít nejprve stáhnout (žádný volný slot)
    Věřím v jednoho Boha.
    24.2.2008 14:36 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tenhle kousek vám půjde. Jde i na té 3200 bez výpadku.
    24.2.2008 19:19 jozo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Nedalo mi to, tak som ten kusok skusil, samozrejme ide v pohode, sice CPU je skoro stale 90-100%, ale hlavne ze to ide, opat sa mi potvrdilo, ze som sa v dobe p4 rozhodol absolutne spravne a kupil si amd (teraz by to rozhodovanie uz nebolo take lahke).
    24.2.2008 22:59 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Jestli ti jede stále na 90-100%, tak tam asi budou vyhozené snímky/zpomalení. 100% prakticky znamená vyhozený/nestihnutý snímek či spíše snímky. To je způsobeno právě těmi špičkami datového toku. Když máte rezervu jen kolem 10%, tak to špičk neustojí bez cukání. U některých filmů mi nestačí ani rezerva 40% CPU... ohňostroj v (Osamu Tezuka's) Metropolis má nejmíň dvakrát větší požadavky než je průměr pro zybtek toho filmu...
    26.2.2008 18:34 jozo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Nic mi to nedroplo, ono to pise ked to dropne. Ale verim tomu ze pri blikackach by to uz nestihalo, ale to nebyva casto, neni dovod koli tomu kupovat novy komp, obzvlast ked o chvilu budu HD prehravace velikosti mp3 prehravaca so spotrebou par W (nvidia ma na to cpu).
    23.2.2008 14:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Na té P3 určitě 1080p v MPEG4 AVC určitě nerozjedeš.
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:36 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    nevím, nemám možnost vyzkoušet, ale na tom Sempronu už určitě bez jediného trhnutí ;-)
    23.2.2008 14:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak si to vyzkoušej ;-) Apple má na stránkách dost videa v tomto formátu... Trailery a tak.
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:46 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak před časem jsem něco v MOV kontaineru zkoušel přehrát na Sempronu64 přetaktovaným na cca 3500+ a sekalo se to tragicky... z stránek Apple newer :-D jiný hdtv videa i ukázky to bralo v pohodě, ale v MKV/AVI... (zkusím něco stahnout, ale rozhodně to nebudu brát jako objektivní :-) )
    David Ježek avatar 23.2.2008 15:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    ono jedna věc je obecná představa a něco jiného jsou doma vyráběné specialitky. přeci jen když kodeku povolíš 15 po sobě jdoucích B-snímků s možností nelineárního propojení, zvětšíš počet referenčních snímků pro P/B snímky a vše to opepříš větší možností variability bitrate, tak ti garantuju, že leckerý stroj, který běžnou 1080p/H.264 "jen tak tak" dá, se z takovéhoto x264 ripu podělá hrůzou ;-). ale samozřejmě záleží i na dekodéru.
    23.2.2008 19:08 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    refernční snímky nezvyšují spotřebu CPU, jen RAM (no, problémek s cache, ale věřila bych autorovi kodeku :)

    dtto množství B snímků

    spotřebu CPU ovlivní rozlišení, zapnutí/vypnutí CABACu, a bitrate (pálka hlavně při CABAC). Jo a pak samozřejmě in-loop filter. Jak vidíte, problém v tom, že někdy 720p jde a někdy ne, spočívá v bitrate. Dík tomu, že u videjí má hodně velké výkyvy, dochází k cukání v náročných scénách. Dalo by se to spravit, kdyby do MPlaeru implemetovali frontu (buffer) dekódovaných snímků, jako v ffdshow.
    23.2.2008 19:03 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Videa od Apple nejsou moc náročná (quickjtime neumí high-profile, nízká bitrate, bez CABAC, tuším). S tím sempronem by to jít mohlo, POKUD bude bitrate hodně nízká a zároveň velice stabilní. Pokud bude nestabilní, bude to ve špičkách cukat, pokud bude vysoká pořád, máte smůlu. Výše jsem dal odkaz na poměrně dynamické video skutečně vyprodukované kodekem x264. Ale ještě to jde na A64 3200, takže to není to nejhorší, co vás může potkat.
    23.2.2008 14:49 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Kéž by. Nemám sice PIII, ale jen Celeron s Tulatin jádrem na 1,1 GHz (předtím jsem měl Coppermine na 1 GHz) a chtělo by to něco krapet rychlejšího. To mám na desktopu. Kdybych tam měl to co v mojem tři roky starém notebooku, tak bych byl spokojený. Ale i tak to stačí. Jenom na nové módní Javovské a Pythonovské aplikace to už nestačí. Mám sice jen 512 MiB RAM, ale za těch 7 let co ten počítač mám mi to vždy stačilo.

    BTW. Ale i video jsem na tom graboval a stříhal. Dneska se omezuju už jen na zachycení DVB-T záznamu, odstříhnutí reklam a převedení do MPEG PS.
    David Ježek avatar 23.2.2008 14:21 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ááááá, pán je zjevně skutečný odborník. Víš vůbec co je to na Phenomech vadné? TLB-bug, tedy záležitost projevující se pouze při virtualizaci a maximální zátěži všech čtyř jader - kdo s tím asi tak přijde v běžné praxi do styku. Zajímavé, že University of Texas, která teď má čerstvě stroj, v němž čtyřjader od AMD běhá téměř 16 tisíc kousků? Řekl bych že by asi nekupovali, kdyby je to trápilo. Vono ani Intel není bez chyby, errata každého CPU je narvaná většími či menšími problémy a TLB-bug je z velké části jen nafouknutá bublina. Ale což, zahoďme své Phenomy za 4000Kč a vyražmě si koupit Core 2 Quad za 5700Kč.

    Jo a než mě zas někdo chytí za slovo, ja nemluvím o porovnání rychlosti čtyřjader ani o srovnání spotřeby.
    23.2.2008 20:55 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Čert vem TLB bug. Ale kriploidní 3. jádro, to je panečku feature :-D No neber to za tu cenu....
    David Ježek avatar 23.2.2008 21:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    kriploidní 3. jádro? tomu mám prosím rozumět jak?
    23.2.2008 22:19 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Asi myslí tohle.
    23.2.2008 22:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Hmm, to je zajímavý. Monolitická technologie výroby má svoje specifika, ale tohle? Že by se nepodařila maska takovým způsobem, že by bylo ve všech kusech (jedné revize) do jednoho bylo postižené právě jedno jádro? Stát se to může, ale to by měla odstranit tatáž revize, co odstaní problémy s TLB. Radši bych se smířil s tím, že dneska se procesory ladí stejně, jako software, mj. proto, že dnešní procesory z větší části jsou software (viz zdrojáky openSPARCu). A děste se, bude hůř!
    23.2.2008 23:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Most of them cannot be overclocked, yes, this is true and a well-known fact.
    Zdá se mi, že spousta lidí za poslední dobu nabyla dojmu, že možnost přetaktovat procesor je povinností výrobce a když to nejde, tak je špatný procesor.
    Quando omni flunkus moritati
    24.2.2008 08:59 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500

    Doporučuju přečíst znova, 2x se nad tím zamyslet a pak zvážit svoji reakci.

    Řekl bych poviností výrobce je, pokud prodává 2,3GHz procesor, tak aby skutečně byl schopen na 2,3GHz běžet.

    Bohužel, realita je taková, že 3 jádro (core2) není schopno této nomínáůní frekvence, a uživatelům se hroutí systém (BSOD) při jakékoli zátěži. Pokud podtaktují 3 jádro na 2,1GHz, vše funguje jak má. A tenhle problém je reportován poměrně hodně. Kam se hrabe TLBbug :-D
    24.2.2008 11:32 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    A to bude kec. Když to prodávají, musí to být funkční, jinak by se hrnuli do průšvihu. (= špatné chlazení, záměr, blbost...)
    24.2.2008 12:09 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Heh. Na tuhle kartu bych vůbec nesázel. Já bych se svadil, že o tom vědí. Viz avizované 3-jádrové procesory. Je nesporné, že výrobní proces produkuje nadstandartní množství procesorů právě s jedním defektním jádrem. Pouze v AMD asi nejsou schopni míru poškození a počet poškozených kusů a tak jim utíkají defektní procesory ven. Vzhledem k tomu, co AMD pod taktovkou ruize poslední dva roky pedvádí hůř už téměř být nemůže. O nějakém hrnutí do průšvihu nemůže být řeč. Jsou v něm až po uši.
    David Ježek avatar 24.2.2008 12:58 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Souhlasím, že od chvíle, kdy tomu začal šéfovat Ruiz, to šlo od desíti k pěti, ale situace na trhu je v posledních letech zatraceně drsná a nezlob se na mne, AMD poslední měsíce skutečně šlape na plyn a vychází lidem výrazně vstříc. Ať již je to vypouštění specifikací, uvádění levných výkonných grafik (3800) či uvedení prvního nativního čtyřjádra, ne slepence jako intel. AMD i ATI byli vždy technologicky na špici, to že s tím však nedosahují takového výkonu jako Intel, je jiná záležitost, ale myslím že 45nm Phenomy budou skutečným požehnáním.

    Samozřejmě neuspokojí Inteláky, kteří jsou zvyklí kupovat procesor s myšlenkou, že jej ihned po osazení smahnou o 50 až 120% nahoru.

    Nicméně nesouhlasím s tebou v tom, že AMD ví o zmetkovosti a přesto to hází na thr. V tom není absolutně žádná logika, tím by si akorát kazili pověst a zvyšovali nákaldy na stahování. 3jádra nekritizuj, to že výroba není 100% dokkonalá je normální a proč zahazovat třetí funkční jádro, když lidé prahnoucí po co nejlevnějším vícejaderném řešení si třetí jádro jistě koupí (namátkou já bych ho pro x264 velmi ocenil).
    24.2.2008 16:15 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    3jádra nekritizuj, to že výroba není 100% dokkonalá je normální a proč zahazovat třetí funkční jádro, když lidé prahnoucí po co nejlevnějším vícejaderném řešení si třetí jádro jistě koupí (namátkou já bych ho pro x264 velmi ocenil).
    Přesně tak, s tímto začal Intel, který měl problém s L2 cache u Pentií M. Vadným kouskům pak část cache a speedtep vypnuli a prodávali to jako Celeron M. Nihil novum sub sole.
    herne the hunter avatar 25.2.2008 07:35 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Nihil novum sub sole.

    koukám jak mejstřík nakazil všechny latinou :D
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    25.2.2008 09:59 Kokrhel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    ..no jasňačka, páč pak vypadáš jak vzdělanec, žejo.
    24.2.2008 17:33 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Já říkám, že ví o zmetkovosti, a nedaří se jim odfiltrovat všechny vadné kusy. Nevěřím, že záplava vadných CPU s defektním 3 jádrem je kachna. Toto se totiž rozebírá i na foru vlastního webu AMD.

    Co se týče slepenců, to je diskutabilní. K čemu ti to je? Máš jako lepší pocit, že máš nativní 4-jádro a né slepenec? Proč? Jakým exaktním parametrem jsi zhodnotil, že slepenec je špatný. Mimo to. Proč sis tedy zakoupil AMD X2? Vždyť je to slepenec stejně jako byly vysmívané slepence Pentia D. - dvě jádra spojená systémovou sběrnicí. Jediné nativní dvoujádro propojené přímo přes cache je Intel Core. Proč máš tedy slepenec od AMD? :-D
    24.2.2008 18:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    ad 2. odstavec: Athlony X2 jsou na jednom kusu křemíku a k propojení jader používají Hyper Transport...
    24.2.2008 19:57 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    tedy systémovou sběrnici, nikoli L2 nebo L3 cache :-)
    24.2.2008 20:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    HyperTransport není sběrnice. :-)
    25.2.2008 06:36 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Oh pardon. Já zapoměl. Hypertransport je vlastně sekačka na trávu, že? :-D
    David Ježek avatar 25.2.2008 08:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    no ono asi záleží na tom, jak si kdo definuje pojem "sběrnice", ale faktem je, že třeba nvidia ji používá na komunikaci mezi NB a SB.
    25.2.2008 13:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Inu, jak praví Wikipedia, tak "unlike a point-to-point connection, a bus can logically connect several peripherals over the same set of wires". To jen JK asi nedokázal s tou sekačkou odolat, a musel mi to nandat, a až pak pomalejší mozek, co si dal práci se nad tím zamyslet, zaznamenal ten rozdíl. :-)
    26.2.2008 14:33 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    mimo jine maji (X2) jeden pametovy radic a ne 2 (v pripade "slepence"). Tech rozdilu je tam vic, nez aby to slepenec byl ;). Intel proste vyal 2 kusy kremiku, spojil je pres sbernici, lehce neco ohnul a mas slepenec.

    Tim ale nehodnotim, jestli je lepsi slepenec nebo nativni 4jadro.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    24.2.2008 20:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Kde máš zdroj? :-) Já myslel, že mezi jádry je crossbar switch. HyperTransport s rozšířením pro cache coherency propojuje až fyzické čipy, čili i Phenom má mezi čtyřmi jádry, řadičem paměťové sběrnice a řadičem HyperTransportu přímé propojení "každý s každým". Řekl bych, že právě takovéhle "detaily" mají na svědomí to, že v opravdu náročných aplikacích typu vědecké HPC člověk vidí spíš Opterony než Xeony. :o)
    24.2.2008 21:11 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Aha, tak to jsem žil v omylu. Každopádně má AMD vychytané propojení jader "poněkud" lépe než Intel a to i v nových generacích.
    Limoto avatar 25.2.2008 16:10 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ale to nic nemění na tom, že AMD má CPU líp propojený s NB a RAMkama.
    26.2.2008 11:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Přečti si, na co reaguješ. ;-)
    24.2.2008 16:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Doporučuju ti zamyslet se, na kterou část toho textu jsem reagoval.
    Quando omni flunkus moritati
    23.2.2008 14:23 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Intel i AMD/ATI uz plne spolupracuji s OSS svetem takze neni duvod "ideologicky" podporovat ten ci onen CPU. Ja si ale uz nekoupim nVidia kartu protoze to je zbyvajici "cerna ovce" ktera zdroje ovladacu ani dokumentaci nechce a nechce uvolnit.
    David Ježek avatar 23.2.2008 14:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    on je na to takový vtip ... kdyby opensource vývojáři spatřili zdrojáky, tak by se zadusili smíchy, neb na klíčových místech je "(c) 1999 3Dfx interactive" :-)
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:37 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak funkce replace "(c) 1999 3Dfx interactive" "" by taky mohla pomoct ;-)
    23.2.2008 18:13 2008
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Myslim, ze nVidia kupila 3Dfx, takze preco by nepouzili ich software.
    23.2.2008 20:56 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak to já si počkám na funkční RadeonHD a pak se rozhodnu. Funkčního fglrx se totiž asi nedočkám nikdy. Ono se taky může stát, že až v Novellu dobastlí RadeonHD do jakš takš použitelného stavu, nVidia prostě jen otevře vlastní ovladače a vypálí AMD rybník.
    Max avatar 23.2.2008 21:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    nVidia prostě jen otevře vlastní ovladače a vypálí AMD rybník

    Tak to už není optimistický, ale hodně vysněný a nereálný ... :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.2.2008 21:16 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    A proč? V nVidii jsou všechno jen né idioti. Kdo by řekl před rokem že ATI vydá specifikace? Nikdo! pokud si spočítají, že to bude pro ně výhodné, tak to prostě udělají.
    Max avatar 24.2.2008 00:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Heh, ona je Ati taky nevydala ;-). Navíc Ati vydávala specifikace už dříve a i když velmi úzce, tak spolupracovala a nějaký chlup občas pustila. Zjevně ani nevíš, kolik dá práce připravit dokumentaci tak, aby byla ok a hlavně licenčně ok. Fakt si myslíš, že by Nvidia udržela pod pokličkou vydání nějakých specifikací? A pokud si myslíš, že by uvolnily zdrojáky k ovladačům, tak to je úplně nereálný, protože licence na jejich části nevlastní nvidia a tak je nemůže ani zveřejnit (ani kdyby sama chtěla).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.2.2008 09:06 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ano. Vím jak to probíhá, když právní oddělení AMD čistí informace k driverům, než je vyhodí ven. Docela se o to jako laik zajímám. Zkus se ale zamyslet nad jinou věcí. Ovladač k R600 s otevřeným kódem očividně napsat jde. Technicky to možné je. Pokud to technicky možné je, předpokládám, že je to možné i u G80/90. A teď klíčová úvaha. Bude lepší driver k R600 napsaný Novellem, nebo driver napsaný přímo v AMD? Já bych odhadoval že v AMD. Vzhledem k tomu, že unix drivery se v nVidii zabývá hrstka lidí, není problém najmout pár lidí a napsat otevřený driver už ve firmě. Vzhledem k tomu, že to AMD přehodilo na někoho jiného, a navíc ještě ani není schopno dodat pořádný binární driver fglrx jsem vůči AMD tak trošku skeptický. Pokud by nVidia prostě jen vydala "vyčištěný" driver sama, bez toho aby to přehazovala na komunitu, vypálila by AMD rybník.

    Pak je tu ale ještě otázka, zda může být opensource driver stejně dobrý jako closed-source, když se z něho cosi musí vypárat ven.
    24.2.2008 09:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ze svobodného driveru napsaného from scratch se nemusí nic vypárávat ven.
    24.2.2008 10:45 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500

    Tak to taky nebylo myšleno. Základní otázka je:

    bude opensource driver horší než proprietární, když proprietární obsahuje technologie, které v opensource být nemohou? Nebudou tyto patentované technologie někde "chybět"?

    Kdyb AMD tetnto driver napsalo samo, zcela nepochybně by byl lepší, než když ho napíše třetí strana. Odtud moje dedukce, že nVidii stačí pustit ven vlastní opensource driver a eliminuje jakýkoli důvod pro ATI na unix-like OS

    25.2.2008 15:58 Jarda Houska z Rakouska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ono je hlave otazka co za proprietarni technologie musi driver obsahovat? Ja ziju v tom, ze je to jakasi mezivrstva, ktere kdyz reknu treba (zjednodusene) vykresli bod na pozici (128,64) s danou RBGA barvou, tak to prechrousta a posle povel karte. Cistry driver sam o sobe by zadne proprietarnosti obsahovat nemel, ruzne povely, adresy, porty a jine za proprietarnost povazovat nelze.

    Ovsem dnes, kdy je snaha vlitnout na trh rychlosti odbrzdeneho zetoru a HW sam obsahuje radu chyb, ktere se pak resi na urovni driveru softwarove se nedivim, ze zrovna nvidii se nechce nic moc zverejnovat.
    Max avatar 24.2.2008 11:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Předpokládáš špatně, protože obě firmy nemají různé licence na stejné věci. Nvidia nemusí třeba vlastnit tolik licencí na použité technologie jako AMD, nebo jich může vlastnit víc, to se neví. Navíc uvolnění pročištěné dokumentace je x krát jednodušší, než čistit kód. A jak říkám, taková věc se moc neututlá, trvá to hodně dlouho a po takovou dobu se ve firmě vždycky někdo ukecne, buď vědomě, nebo nevědomě, ale ukecne.
    Jinak Nvidia nemá také pořádní driver. To, že má lepší ovladače než AMD neznamená, že jsou dobrý ;-).
    Jinak když se podíváš na dnešní closed-source drivery, tak žádná sláva, třeba taková podpora h.264 apod. věci. Nvidia to za takovou dlouhou dobu nebyla schopna napsat. Zanedlouho tato podpora bude v open-source radeonu. A takových věcí je víc. Myslím si, že pokud to půjde stávajícím tempem, tak open-source ovladač k AMD kartám bude pomalu lepší než ten od Nvidie a hlavně, odpadne sraní pro běžné uživatele s instalací driverů ke grafice a budou mít hned systém jak květ :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.2.2008 12:11 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    doufejme doufejme. Až udivím, tak shodnotím. Pro mě jako uživatele je ATI nepoužitelná (bohužel) a nic jiného mě nezajímá. O opensource a nVidii už n veřejnost cosi uniklo, takže také uvidíme
    the.max avatar 24.2.2008 17:38 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    A to ja si ji klidne koupim. Me tyhle ideologicke kydy nezajimaji. Pro me je dulezitejsi bezproblemovy provoz a instalace, nez to jestli ma/nema uvolnenou specifikaci. Az si budu moci k Atine nainstalovat ovladac tak jednoduse jako k nvidii a bude mit i srovnatelny vykon, tak si treba poridim Atinu. ja osobne proti Atine nic nemam, tez jsem je kupoval, nicmene posledni kterou jsem mel, byla 9800pro. Pak jsem dostal starsi nvidii a jake bylo prekvapeni, jak jednoduse, rychle a hladce sli ovladace nainstalovat:-D Zadna cerna magie ani zarikavani, proste to fungovalo. Tim se potvrdilo i to, coz mimochodem plati dodnes a ne jen v oblasi OSS ale i ve WIN, ze Ati ma sice dobry hardware, ale mely by si najmout programatory pro psani ovladacu, a ne to nechavat psat stredoskolaky misto domacich ukolu...
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Max avatar 23.2.2008 16:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Totální shit? Podle mne to jsou dobré procesory a pokud narážíš na tu chybku v TLB, tak si asi zřejmě dost mimo a možná by jsi si o tom měl někdy něco přečíst, pak by jsi to nadále nešířil v tak velmi zveličované podobě ;-)
    A dost lidí si myslí (zřejmě i ty), že když AMD nemá na trhu nejvýkonější procesor a zrovna nevede v highendu, tak je hned absolutní sračka. to je ovšem tvůj názor a já ti ho neberu, i když s ním nesouhlasím ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.2.2008 16:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Já myslel, že highend jsou serverové věci, a tam si AMD rozhodně nevede špatně - i když dnes je to asi hlavně kvůli interfejsům těch čipů než kvůli kvalitě procesorových jader.
    Max avatar 23.2.2008 16:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Highend je ve všemožném, jak v serverových věcech, tak v desktopech. Bavíme se o desktopových procákách, tak jsem myslel, že to tak bude i chápáno.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.2.2008 17:59 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    ten navrh opteronu jako osmicestnych procesoru se ukazal byt dobrou sazkou... a jeste z toho par let budou schopni velice dobre profitovat...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    thingie avatar 23.2.2008 19:52 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Jo, Opterony bych si asi koupil spíš než Xeony. Myslim.
    Růžové lži.
    Grunt avatar 23.2.2008 18:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    AMD procesory jsou sračky, teď lituji, že jsem si koupil Athlona 64 X2 5200+.
    Mám Turiona 64 X2 Mobile TL-60 a řekl bych, že výkonově to zas taková sračka nebude(i když asi není ono srovnávat Turion a Celer), ovšem topič a žrout je to nehorázný a docela také trochu lituji jeho koupě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.2.2008 20:58 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Prodávej dokud to jde. C2Q + P35 jde te koupit za babku. Vždycky se najde nějaký šílenec nebo fanoušek co tu X2 koupí.
    23.2.2008 13:34 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    amd rulez!!
    belisarivs avatar 23.2.2008 13:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak to je bezva.

    Jenom premyslim jak si poradili s NDA. Jestli vydali jenom to non-NDA, nebo jestli se NDA vztahuje jenom na drivery ale ne na specifikace...
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.2.2008 19:08 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Co si pamatuju, tak hlavni problem s NDA zminovanky kdysi v dokumentaci u fglrx byl u TV-Outu, hlavne kvuli licencim technologii od Macrovision. Zverejnena dokumentace se ale zabyva jen 3D akceleraci, veci jako vystupy a 2D cast se tam neresi.

    Stejne jsou tyto casti uz "proflakle", protoze opensource ovladac ma u R3xx-R5xx plnou 2D podporu a dokonce i ten TV-Out uz je podporovany, i kdyz jeste neni standardni soucasti ovladacu (pokud vim, tak se musi pouzit patche z GATOSu, ale osobne jsem to nezkousel).
    m1c4a1 avatar 23.2.2008 14:02 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Font dokumentace
    Je chyba na mém přijímači a nebo to pdfko opravdu používá nějakej podivnej ozdobnej font prokládanej chaoticky fontem Times New Roman?

    Jinak to vítám, doufám, že se podobně chytne i nVidia.
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 14:05 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Asi je chyba u Tebe. Mně to přijde úplně normální :-) (Foxit Reader)
    23.2.2008 19:11 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Jak se povedlo rozjet foxit? Mě na opensuse 10.3 nenastartuje. (Je to v nějaké knihovně?)
    23.2.2008 19:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Hmm tak jsem ho schválně zkusil... Najede, ale když dám něco otevřít tak hodí SIGSEGV :-)
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 19:42 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    no stáhnul jsem instalačku, v FF jsem dal spustit a nainstaloval jsem to. Takže jsem ho rozjel naprosto v pohodě... OS: WinXP SP2 :-D Jinak pod linuxem používám Okular a je dle mého názoru lepší než Foxit...
    24.2.2008 11:36 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Aha, tak hypotéza potvrzena. Taky SP2 :)
    23.2.2008 14:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    xpdf taky funguje... Taky v to doufám, ještě lepší by bylo, kdyby se toho chytli nejlépe všichni :-)
    David Watzke avatar 23.2.2008 15:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Jinak to vítám, doufám, že se podobně chytne i nVidia.
    Těžko, nVidia na tom není tak špatně jako AMD.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    michich avatar 23.2.2008 17:18 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Alan Cox na LKML:
    Nvidia are a company without a processor in a world where graphics is going to be on CPU soon. Lets say I don't own any Nvidia shares.
    David Watzke avatar 23.2.2008 18:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Už se fakt moc těším na CPU s GPU. Nebo spíš na GPU s CPU? ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.2.2008 18:16 2008
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    CPU s GPU bude len v low-end systemoch.
    David Watzke avatar 23.2.2008 18:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Jo, tomu věřím, ale představ si třeba GeForce 9 na procesoru :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Limoto avatar 23.2.2008 18:21 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    A taky ten chladič :-D
    23.2.2008 18:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Finančně možná ne, ale co se kvality ovladačů týče, tak to začíná docela dost upadat.

    100.14.19 - RTCW se na Linuxu seká pokaždé, když se na scéně objeví plameny (což je docela problém, protože na jenom místě je plamenometná zombie, která se nedá zabít dřív, než si plivne); OpenGL spořič způsobuje zatuhnutí.

    169.09 v Linuxu - černá obrazovka po startu XServeru, chvilku tam svítí No Signal Input, takže zjevně z karty nic neodchází; platí jak pro VGA, tak pro DVI výstup

    169.10 ve Windows - seká se mi Half-Life 2 - verze z Orange Boxu, takže všechny chyby opravené; nechal jsem to chvilku, jestli se nevzpamatuje, počítač se sám vyresetoval a Windows oznámily, že ovladač nvidia pravděpodobně způsobuje nestabilitu systému* Zatím (ťuk, ťuk na dřevo) se mi to podařilo vyřešit downgradem na 163.něco

    * Tohle podle mě Linuxu chybí, když se něco zasekne tak, že prostě pomůže jenom tvrdý reset, člověk si nijak nedozví, co se stalo.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.2.2008 18:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Hmm, mně na 169.xx nefungují 2D sprites (místo textury jsou tam náhodná data) a na 100.xx se občas pokazí XVideo (dá se vyřešit přepnutím VT).
    David Watzke avatar 23.2.2008 19:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Zvláštní, s ovladačema poslední dobou nemám problém, mám 8600GT (ono se to s každou GPU chová jinak) a drivery verze 171.05.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 23.2.2008 19:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    A funguje bez problémů uvesafb?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Watzke avatar 23.2.2008 19:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Naprosto.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 23.2.2008 19:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Agrh, proč zrovna já?

    No nic, bude se muset zbuntovat a nahlásit jim to.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Heidelberg avatar 23.2.2008 19:43 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    co takhle potom projet logy v /var/log/ * ?
    23.2.2008 20:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Ha, kupodivu tam něco je, zdá se, že ten počítač nevytuhne tak úplně
    Feb 23 16:18:06 Jasonn kernel: irq 18: nobody cared (try booting with the "irqpoll" option)
    Takže to nebude zas až tak nová záležitost, tohle se mi dělo už kdysi dávno v době, kdy jsem používal GeForce2.
    Quando omni flunkus moritati
    m1c4a1 avatar 23.2.2008 15:56 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font dokumentace
    Hmm, já používám ten novej acroread 8.1.2 (teda plugin do prohlížeče). Koukám, že xpdf to zobrazuje normálně. Takže chyba někde u soudruhů u Adobe asi.
    David Watzke avatar 24.2.2008 10:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Phoronix.com píše o tom, že byla implementována podpora texturovaného videa (X-Video) pro čipy R100 až R500 a RS690. Koukám, že jak mají dokumentaci, tak docela řáděj :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.2.2008 17:42 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Ono se to píše lépe.....;-) (než tady toto bude ASI znamenat .....:-D)
    Já jim držím palec, za rok, dva si chci koupit novou grafiku.......
    24.2.2008 18:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD vydalo 3D dokumentaci pro čipy R300 až R500
    Tak to je výborná zpráva. Konec problémů s kombinací Berylu a videa.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.