Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Fedora 25, jež by dle aktualizovaného plánu měla vyjít 22. listopadu, bude oficiálně podporovat přehrávání MP3. Pro dekódování MP3 bude použita knihovna mpg123. S kódováním do MP3 se zatím nepočítá.
Tiskni Sdílej:
Ono to už nepřidá moc. Řekněme transparentnost z 192kbps (pro Layer-II a z toho vycházející Musepack který ještě přidává noise-shaping je v tom ještě lepší) na nějakých 128kbps pro Layer-III. To je pár kilobajtů. Jenže nižší vrstva nepřehraje tu složitější (jednoduše protože v ní nejsou implementované tyhle komplexnější prvky)Ty rozdíly (a patenty) budou nejspíš hlavně v enkodéru. Dekodér je triviální.
P.S. To be 110% clear we will not be adding encoding support at this time.mpeg123 umí pouze dekódovat. Nemá vůbec implementované psychoakustické modely, FFT, nic…
Jo ale patenty by měly fraunhofferu vadit jenom v enkodéruTy patenty nedrží pouze Fraunhofer, ale spousta dalších firem. Kdo vůbec dneska vlastní tehdejší Bell Labs nebo Thomson?
pro dekodér snad distribuoval zdrojáky i sámMyslíš jako tenhle? Tam jsou sice implementované věci pro l3, ale ve funkci main vidím pouze implementace pro Layer I a II. AFAIK Fraunhofer měl implementováno Layer III v L3enc což je sharware omezený do 112kbps bez platné licence.
/***************************************************************** /* /* The following routines decode the system information /* /****************************************************************/ /************ Layer I, Layer II & Layer III ******************/Toho jsem si ani nevšiml.
transparentnostSes naučil nějaké nové slovo?
192kbps, 128kbpsJo, jasně...
Psychoakusticky model Vorbisu mi nikdy nesedl, bylo to takove nezazivne az sterilni. Zato MP3 komprimovana lame s temi spravnymi parametry byla krasne komfortni na poslouchani.
--preset insane
(nebo si nastavit alias na lame
) a je to. Je zbytečné používat cokoliv jiného. S těmi psychoaktickými modely jsem si ale nikdy nehrál, nevím, zda z toho jde dostat ještě víc (to už je lepší sáhnout po flacu).
A ať koriguju Herona: Stačí zapnout VBR a lame by měl vyprodukovat u téměř valné většiny materiálu plně transparentní výstup v defalutním nastaven s nějakými výjimkami a např. pro -V 10 mi generuje u testovacího souboru něco málo přes 140kbps. Preset insane je přesně to co popisuje že je: Zbytečné plýtvání místem.For CBR 320kbps (highest quality possible from the --preset switches): --preset insane This preset will usually be overkill for most people and most situations, but if you must have the absolute highest quality with no regard to filesize, this is the way to go.
verkill for most people and most situationsVětšina neznamená všechno, takže je zbytečné se v některých případech nechat omezovat.
plně transparentníPoradím ti takový zvukařský trik. Propíchni si uši, zaveď si tam infekci, nech ji měsíc působit a rázem pro tebe bude veškerá komprese transparentní. Budeš moci rovnou smazat všechny zvukové soubory, postačí ty přesně 0B. Ušetříš zbytečně zabrané místo na disku a nebudeš plýtvat. Totéž lze aplikovat pro zrak. Víš kolik zbytečného místa na disku ušetříš, když si vydloubneš oči? Zkus to.
VBR s kvalitou 0 ty frejmy aspoň vhodně seskládá podle obsahu:
Encoding as 44.1 kHz single-ch MPEG-1 Layer III VBR(q=0) Frame | CPU time/estim | REAL time/estim | play/CPU | ETA 11028/11028 (100%)| 0:03/ 0:03| 0:03/ 0:03| 75.747x| 0:00 32 [ 1] * 40 [ 0] 48 [ 0] 56 [ 0] 64 [ 0] 80 [ 0] 96 [ 1] * 112 [ 2178] *********************** 128 [ 6557] ******************************************************************* 160 [ 1459] *************** 192 [ 496] ****** 224 [ 229] *** 256 [ 107] ** 320 [ 0]Takže v pasážích kde je ticho aplikuje frejmy s menší bitrate. Bohužel i toto naprosté plýtvání místem, protože to vypne polyfázový filtr a kóduje to naprosto celé pásmo odspodu až nahoru:
polyphase lowpass filter disabled
Ideální je preset medium nebo standard, který zapne polyfázový filtr jež odřeže nevnímatelné pásmo:Using polyphase lowpass filter, transition band: 17249 Hz - 17782 Hz
A podľa tvojho vyjadrenia je jeho kvalita porovnateľná s bezstratovou kompresiou.Nic takoveho jsem nerekl.