Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).
Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Fedora 25, jež by dle aktualizovaného plánu měla vyjít 22. listopadu, bude oficiálně podporovat přehrávání MP3. Pro dekódování MP3 bude použita knihovna mpg123. S kódováním do MP3 se zatím nepočítá.
Tiskni Sdílej:
Ono to už nepřidá moc. Řekněme transparentnost z 192kbps (pro Layer-II a z toho vycházející Musepack který ještě přidává noise-shaping je v tom ještě lepší) na nějakých 128kbps pro Layer-III. To je pár kilobajtů. Jenže nižší vrstva nepřehraje tu složitější (jednoduše protože v ní nejsou implementované tyhle komplexnější prvky)Ty rozdíly (a patenty) budou nejspíš hlavně v enkodéru. Dekodér je triviální.
P.S. To be 110% clear we will not be adding encoding support at this time.mpeg123 umí pouze dekódovat. Nemá vůbec implementované psychoakustické modely, FFT, nic…
Jo ale patenty by měly fraunhofferu vadit jenom v enkodéruTy patenty nedrží pouze Fraunhofer, ale spousta dalších firem. Kdo vůbec dneska vlastní tehdejší Bell Labs nebo Thomson?
pro dekodér snad distribuoval zdrojáky i sámMyslíš jako tenhle? Tam jsou sice implementované věci pro l3, ale ve funkci main vidím pouze implementace pro Layer I a II. AFAIK Fraunhofer měl implementováno Layer III v L3enc což je sharware omezený do 112kbps bez platné licence.
/***************************************************************** /* /* The following routines decode the system information /* /****************************************************************/ /************ Layer I, Layer II & Layer III ******************/Toho jsem si ani nevšiml.
transparentnostSes naučil nějaké nové slovo?
192kbps, 128kbpsJo, jasně...
Psychoakusticky model Vorbisu mi nikdy nesedl, bylo to takove nezazivne az sterilni. Zato MP3 komprimovana lame s temi spravnymi parametry byla krasne komfortni na poslouchani.
--preset insane
(nebo si nastavit alias na lame
) a je to. Je zbytečné používat cokoliv jiného. S těmi psychoaktickými modely jsem si ale nikdy nehrál, nevím, zda z toho jde dostat ještě víc (to už je lepší sáhnout po flacu).
A ať koriguju Herona: Stačí zapnout VBR a lame by měl vyprodukovat u téměř valné většiny materiálu plně transparentní výstup v defalutním nastaven s nějakými výjimkami a např. pro -V 10 mi generuje u testovacího souboru něco málo přes 140kbps. Preset insane je přesně to co popisuje že je: Zbytečné plýtvání místem.For CBR 320kbps (highest quality possible from the --preset switches): --preset insane This preset will usually be overkill for most people and most situations, but if you must have the absolute highest quality with no regard to filesize, this is the way to go.
verkill for most people and most situationsVětšina neznamená všechno, takže je zbytečné se v některých případech nechat omezovat.
plně transparentníPoradím ti takový zvukařský trik. Propíchni si uši, zaveď si tam infekci, nech ji měsíc působit a rázem pro tebe bude veškerá komprese transparentní. Budeš moci rovnou smazat všechny zvukové soubory, postačí ty přesně 0B. Ušetříš zbytečně zabrané místo na disku a nebudeš plýtvat. Totéž lze aplikovat pro zrak. Víš kolik zbytečného místa na disku ušetříš, když si vydloubneš oči? Zkus to.
VBR s kvalitou 0 ty frejmy aspoň vhodně seskládá podle obsahu:
Encoding as 44.1 kHz single-ch MPEG-1 Layer III VBR(q=0) Frame | CPU time/estim | REAL time/estim | play/CPU | ETA 11028/11028 (100%)| 0:03/ 0:03| 0:03/ 0:03| 75.747x| 0:00 32 [ 1] * 40 [ 0] 48 [ 0] 56 [ 0] 64 [ 0] 80 [ 0] 96 [ 1] * 112 [ 2178] *********************** 128 [ 6557] ******************************************************************* 160 [ 1459] *************** 192 [ 496] ****** 224 [ 229] *** 256 [ 107] ** 320 [ 0]Takže v pasážích kde je ticho aplikuje frejmy s menší bitrate. Bohužel i toto naprosté plýtvání místem, protože to vypne polyfázový filtr a kóduje to naprosto celé pásmo odspodu až nahoru:
polyphase lowpass filter disabled
Ideální je preset medium nebo standard, který zapne polyfázový filtr jež odřeže nevnímatelné pásmo:Using polyphase lowpass filter, transition band: 17249 Hz - 17782 Hz
A podľa tvojho vyjadrenia je jeho kvalita porovnateľná s bezstratovou kompresiou.Nic takoveho jsem nerekl.