abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 34
    včera 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    28.10. 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.10. 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 282 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops

    V pondělí bylo oznámeno, že superpočítač IBM Roadrunner udržel v testu LINPACK rychlost 1026 teraflops, a tedy pokořil hranici 1 petaflops, více než dvojnásobek výkonu doposud nejrychlejšího superpočítače IBM BlueGene/L. Roadrunner je postaven na hybridní architektuře s 6912 dvoujádrovými procesory AMD Opteron a 12960 procesory IBM PowerXCell 8i, má celkem 103,6 TiB RAM a běží na něm Red Hat Enterprise Linux s xCat.

    11.6.2008 10:53 | kavol | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.6.2008 14:24 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Hm... Jak by na tom asi běhal Crysis..
    Max avatar 11.6.2008 14:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Neběžel ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Watzke avatar 11.6.2008 14:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Na takové to domácí žvýkání... :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    frEon avatar 11.6.2008 14:42 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    nevim co bych stim delal, ale stejne to chci domu ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    David Watzke avatar 11.6.2008 14:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Já bych na tom asi zkusil encodovat do x264 nebo crackovat heslo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.6.2008 15:11 Peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Ja by som to rozložil do štvorca , drbol strechu a mám chalupu :-) .
    11.6.2008 18:39 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Chalupu s takový výpočetním výkonem bych bral ^_^
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    frEon avatar 12.6.2008 11:52 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    a jeste usetris za radiatory ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Xeelee avatar 12.6.2008 16:45 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    A to se vyplatí :-D
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    11.6.2008 14:46 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    I když se představíš, že příkon tohohle broučka se pohybuje v řádu jednotek MW?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Xeelee avatar 11.6.2008 14:51 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    No tak si do sklepa dá jeden termojadernej článek.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    11.6.2008 18:51 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Píší že, Roadrunner is also rated as very energy efficient (green) (performance/watt). Konkrétní číslo jsem ale nenašel.

    Na druhou stranu, protože jej provozují Laboratoře v Los Alamos, tak asi s energii opravdu problém nemají.
    12.6.2008 00:35 Sectio Aurea | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    3.9 MW 0.35 GF/Watt

    Overview
    frEon avatar 12.6.2008 11:52 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    tak bych to poustel jenom na vanoce ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    progdan avatar 11.6.2008 14:55 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    S takovouhle pameti bych tam mohl pouzivat i FireFox :)
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    rincewind avatar 11.6.2008 14:58 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    S takovou pameti by tam mozna bezely i visty :D
    Jakub Lucký avatar 11.6.2008 16:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    By mě zajímalo, jestli na tom mají takovou tu nálepku: Windows Vista Ready (takovou tu, co jsem měl na balení s RAMkama)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 11.6.2008 17:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Já ji měl na PS/2 myši Genius za 70 korun bez speciálních tlačítek a na PS/2 klávesnici bez multimediálních tlačítek za 110 korun. Ta krabice na klávesnici byla z takového hnusného hnědého papíru s vyblitým šedomodrým popisem (snaha výrobce šetřit, kde se dá) a na tom 3x5cm barevná řvavá nálepka s oknem.
    pol128 avatar 11.6.2008 15:40 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    ...a ja sa cudujem, ze preco na tom bezia xChat :)
    Jakub Lucký avatar 11.6.2008 16:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    No, má to docela RAMek... že bych se vykašlal na disk a všechno měl rychle dostupné (počítám, že by k tomu byla nějaká kvalitní UPS ;) )
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    11.6.2008 16:32 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    počítám, že by k tomu byla nějaká kvalitní UPS ;)
    No vzhledem k tomu ze tyhle masiny maji obvykle dedikovane elektrarny, tak asi jo :)
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    11.6.2008 17:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Jo, to by se kompilovalo. :-)
    11.6.2008 20:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    To by se kompilovat ani nemuselo. Všechno by mohlo běžet interpretovaně ze zdrojaků :-).
    12.6.2008 09:00 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    a už TO vyslovilo nějaké moudro?..
    12.6.2008 09:12 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Odpověď prý jo (0x2a), ale nevědí na jakou otázku přesně byla.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Xeelee avatar 12.6.2008 16:49 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Koukám, že použitý OS tu nikoho nezajímá…

    Zvláštní to událost na ábíčku.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    13.6.2008 06:32 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    no zrovna jsem se chystal zeptat, proč tam je Linux. Že by lobbing?
    13.6.2008 07:57 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Ono na systemu moc u tehle pocitacu nezalezi, jde obvykle hlavne o vysokou spolehlivost a maly overhead, protoze nad tim jeste bezi nejaky system pro paralelni vypocty. Docela by mne zajimalo kolik by stal Windows, serverove systemy se licencuji podle poctu procesoru :-).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Jakub Lucký avatar 13.6.2008 09:33 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Dost... Co vím, Vista neumí víc jak 2 procesory, takže Vista Enterprise na každé dva procesory... Navíc na Cellu by to stejně moc nejelo...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.6.2008 09:47 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Já jsem pochopil, že Celly tam jsou jen jako výpočetní koprocesory, že jako CPU slouží Opterony.
    Jakub Lucký avatar 13.6.2008 13:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Jo, to je možný, já to nějak extra nezkoumal...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.6.2008 09:45 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    Třeba by ti dali množstevní slevu :)
    Xeelee avatar 13.6.2008 18:50 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM Roadrunner pokořil hranici 1 petaflops
    No spíš proč RHEL. Windows s uzavřeným kódem, nároky na HW a licenční politikou MS nepřipadá v úvahu.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.