abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (17%)
     (14%)
     (17%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 161 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 07:30
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.1.2011 19:47 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Zajímavé... Každopádně si myslím, že hra se může dále rozvíjet, i když se začnou přidávat další prvky. Dle mého je takovým vzorovým příkladem OpenTTD. Tady se díky novým věcem neustále oživuje zájem o hru, přestože v základu zůstává de-facto stejná. Nebo má na věc někdo jiný názor? Docela by mne to zajímalo :-)
    13.1.2011 21:05 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Coz o to, UFO byla slusna hra. V roce 1994. Ted (po JA2) uz by to bylo jako za trest. Priznejme si, ze emzaci nahodne rozhozeni po nahodne mape, kteri proste tak nejak jsou a cekaji, nez budou nalezeni a zabiti, moc zabavy nenabizi.
    Ale to je jedno. I kdyby ten clovek napsal jen remake, nekdo dalsi to muze forknout a odstartovat skutecny vyvoj.
    Martin Stiborský avatar 13.1.2011 21:08 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Tak to mi asi stačí málo ke štěstí, když mě to pořád baví :)

    Kvík ..
    13.1.2011 21:12 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Je to mozne. *zavidi*
    14.1.2011 00:21 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Mě taky, teď jsem dostal chuť si Xcom zahrát ;-)

    Být autorem, tak bych zvážil trochu vybalancovat obtížnost hry na začátku. Protože mě fakt nebaví, když se emzáci skoro vždycky dokážou strefit přes půl mapy, zatímco moji „vojáci“ se trefí jednou z pěti střel a to ještě na třetinovou vzdálenost. Když mi pár lidí přežije, je to úspěch. Ve městech se už dá líp taktizovat, takže je i slušná šance na úspěch, ale stejně...
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    14.1.2011 15:11 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Bah :). Stačí použít XComUtil a zapnout přidávání tagů do jmen vojáků (a pak nakoupit vojáků hodně a používat ty, kteří i umí střílet). To se pak dá i na superhuman řezat emzáky jen s pozemskou technologií i v dubnu.

    13.1.2011 21:48 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Právěže remaky, a funkční, již jsou, tak mne nenapadá moc smysluplných využití. Snad jedině k uronění slzy nad nostalgickou vzpomínkou. Ale což, když jej to baví dělat... ;-)
    15.1.2011 10:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Priznejme si, ze emzaci nahodne rozhozeni po nahodne mape, kteri proste tak nejak jsou a cekaji, nez budou nalezeni a zabiti
    Což na druhou stranu znamená, že jim na konci jejich tahu zbývá všechen čas a potom tvoje vojáky zabíjí reakční střelbou dřív, než je tvoji vojáci vůbec uvidí.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2011 21:21 xpolish
    Rozbalit Rozbalit vše zkuste UFO: AI
    Zkuste UFO:AI (Alien Invasion) prislo mi to docela slusny, ve hre je i tutorialek.
    14.1.2011 03:43 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Me to moc nechytlo. Prijde mi to(ve srovnani s originalem) celkove dost neprehledne(zakladna, vsechny nabidky, okynka i souboje, proste vsechno)
    14.1.2011 09:19 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    jestli je to takova ta verze, kde je zakladni mapa akorat jedno mesto ve 2d misto cele zeme ve 3d a v tom jedom meste jsou ruzny spolecnosti, ktery muzou byt obsazeny ufonama a pak prestanou pripadne dodavat vozidla, palivo, zbrane a dalsi podobne blbustky, tak to mi prislo prilis lehky.
    14.1.2011 10:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    řekl bych, že myslíš X-Com: Apocalypse (město má přepínatelné 2D/3D zobrazení)

    já to mám teď rozehraný, a asi už to nedohraju, nebaví mě to - v cizácké dimenzi se nedá pohybovat už ani s nejlepší zbrojí a plným batohem štítů, pálí po mě jednu bombu za druhou, aniž bych je vůbec viděl a tedy měl šanci palbu opětovat (a do toho potvory ovládající mysl, taky mi ukradnou vojáka dávno předtím, než je vidím a můžu na ně zaútočit)
    14.1.2011 11:43 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    brani neco v taktice spalene zeme?
    14.1.2011 16:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    že mě to nebaví?
    15.1.2011 11:01 mmn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Mně to zas přišlo příliš lehké i na nejvyšší obtížnost: Po získání biologických zbraní už šlo víceméně jen o zajištění dostatečné výrobní kapacity munice do toxigunu, dát ho každému vojákovi a pak už jen emzáci padali pod sprškou chemie.
    15.1.2011 13:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    mám pocit, že mám rozehranou asi nějakou úplně jinou hru - toxigun vůbec nepoužívám, přijde mi to strašně neúčinný ...???
    15.1.2011 17:24 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Má to slušnou kadenci, ignoruje to štíty (sic!) a vojáci, kteří neumějí mířit, se tím nepostřílejí navzájem. S toxinem typu B (potřeba vyzkoumat živého multiworma) je to už velice slušná zbraň. Rozhodně lepší než ten cizácký kanón, který má sice vyšší účinost na jeden výstřel, ale střílí hrozně pomalu a člověk musí cizákům ještě vybít štíty. A hrál jsem to na RT, protože některé mise byly v tahovém módu hrozně zdlouhavé (schovaný nehybný cizák).
    15.1.2011 12:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    To jsem párkrát zkoušel, ale vždycky mě odradily nedodělky a chyby - ve verzi 1.2 (!) nebo tak nějak nebylo možné scrollovat v seznamu věcí ve skladu, do stabilní (!) verze se dostala chyba, kde cizák tuším házející granát (nebo něco takového, prostě nějaký typ útoku) způsobil segmentation fault a podobné.

    Plus jednotvárné předpřipravené mapy, takže to začne rychle být nuda.
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2011 14:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    řada 1.x byly snad jen nějaký dema ... teď máme 2.3.1, dej tomu znova šanci - přinejmenším můžeš poskytnout vývojářům zpětnou vazbu, a třeba s tím časem, za dalších pár let, něco udělaj ;-)
    18.1.2011 08:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
    Novou šanci jsem tomu dal, to s tím segfaultem snad bylo ve 2.2 (nebo dokonce 2.3?). Asi si zase pár let počkám, tou dobou by se už možná mohly mapy generovat za běhu...
    Quando omni flunkus moritati
    Amarok avatar 14.1.2011 08:15 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Nějak nechápu, proč aspoň neudělali grafiku ve vyšším rozlišení, než byl originál. Docela děs v tomhle dneska hrát na celé obrazovce.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Martin Stiborský avatar 14.1.2011 09:23 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Já myslím, že přesně tohle on teď nechce. Já mám rád UFO i s tou starou grafikou.

    Pokud se to uchytí, časem někdo lepší grafiku určitě udělá jako mod…

    Kvík ..
    Amarok avatar 14.1.2011 10:40 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Tak nezbývá nic jiného, než to hrát v malém okně. Na 1680x1050 se nedá hrát něco při 320x240 :-D
    GNUniverse - May the source be with you...
    14.1.2011 10:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    OpenXcom, což je port původní hry UFO: Enemy Unknown
    vs
    OpenXcom

    Open-source reimplementation of the original X-Com
    jsem sám, kdo vnímá jistý rozdíl mezi "port" a "reimplementace"?

    mimochodem, většina "portů" (sic!) co znám, se principy hry měnit nesnaží ... pouze implementační detaily, jako je použitý 3D engine nebo výčet zbraní a vybavení
    14.1.2011 11:04 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Možná to chápu špatně, ale dle mne: port = přepíši, aby to bylo možno rozběhnout na více operačních systémech a bylo to free a/nebo open source; reimplemetace = vezmu původní ideu a principy hry a ty volně znovunaprogramuji
    Solitary avatar 14.1.2011 14:16 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    Imho bych rekl, ze ve vysledku je mezi temito terminy pouze tenka cara... asi by se dalo v podstate rict, ze reimplementace je portovani. Resp. ze tim reimplementovanim ziskas port.
    Martin Stiborský avatar 14.1.2011 14:23 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Asi tak, ale bavit se o takových jemných nuancích je přece tááková zábava…

    Kvík ..
    14.1.2011 16:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
    mno, pokud ti rozdíl mezi úpravou kódu a jeho psaním od nuly přijde jako "jemná nuance" ... tak mi to tak trochu připomíná "When I got out of school, I thought I was the best programmer in the world. I could write an unbeatable tic-tac-toe program, use five different computer languages, and create 1000 line programs that WORKED (Really!). Then I got out into the Real World. My first task in the Real World was to read and understand a 200,000 line Fortran program, then speed it up by a factor of two."
    Martin Stiborský avatar 15.1.2011 03:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

    Mohli bychom se hádat do krve, ale mně je tohle fakt úplně jedno :)

    Kvík ..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.