abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Konec (IPv4) se blíží

    S tím, jak docházejí adresy IPv4, stále častěji a častěji zodpovědní lidé přemlouvají ostatní, že je na čase přejít na IPv6. Někteří i varují, že by jednoho dne mohlo být pozdě (YouTube).

    6.8.2009 14:49 | houska | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.8.2009 15:02 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Hmm, koukam ze jste nasel dva roky stary video z RIPE meetingu. :D

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    6.8.2009 15:08 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    No a co? Ja sem ho treba doted neznal :-D Musim rict ze je to vcelku dobry :-)

    Free your mind and the ass will follow...
    6.8.2009 15:18 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    To kazdopadne. Kazda osveta je dobra. Pro me uz je IPv6 dokonce "primarni" konektivita a nektere nase servery, ktere nemusi komunikovat s historickymi castmi internetu uz ani IPv4 adresu nemaji. :D

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    6.8.2009 16:49 Vladki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    A mate IPv6 nativne, nebo pres tunel? Pokud nativne, tak prozradte ktery provider nabizi IPv6 konektivitu?

    Jendа avatar 6.8.2009 17:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Pokud nativne, tak prozradte ktery provider nabizi IPv6 konektivitu?
    Nu tady mám svou skromnou databázi, ale pustil jsem to, protože soudruzi odsud jsou k tomu mnohem kompetentnější :-)
    7.8.2009 09:15 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    V nasem pripade mame dve nativni konektivity IPv6 - Casablanca INT (http://www.casablanca.cz) a Coolhousing (http://www.coolhousing.net). Nabizet dal sluzby na tunelovane konektivite by bylo hotove silenstvi...

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    Jendа avatar 6.8.2009 15:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    1) starý :-)

    2) Tu statistiku na potaroo.net sleduju už dejší dobu a je to trochu depresívní :-(

    3) Že bych změnil sloupeček v blogu z panáčka se zelenou :) plácačkou na nějaké z počítadel? Tohle mi bohužel užíírá dost CPU, zkusím nějaké od he.
    Jendа avatar 6.8.2009 15:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Hmm, značky script ani iframe nejsou povoleny!. Nevíte o nějakém obrázkovém počítadle?
    7.8.2009 00:58 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    No praveze ja bych nejradsi kdyby v4 skoncila uz dneska treba, firmy na ni zustavaji, protoze z toho hned tecou prachy...

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    6.8.2009 15:20 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Jeste bych dodal, ze je mozna lepsi ten odkaz zmenit na "original": http://www.secret-wg.org/. Jsou tam hlavne obe dve videa z RIPE 55.

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    Grunt avatar 6.8.2009 16:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Co dneska je? V jídelně dneska rozdávali vtipnou kaši?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 16:23 Elvis | blog: ItsNowOrNever
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Podle nějakých náznaků už se vlak s ipv6 rozjíždí, takže to bude asi i veselá kaše, co se míchá ;-)

    Elvis to byl král :-)
    Grunt avatar 6.8.2009 17:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Jsem myslel dnešní zprávičky a kategorii Humor.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 16:30 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    To video je perfektní, IPv6 už používám nějaký ten pátek, bohužel abclinuxu pořád nic.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    6.8.2009 17:30 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Naposledy se prý čekalo na výměnu switchů. Nevím, na co se vymluví dnes.
    6.8.2009 22:27 sdfwrtwt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Co ma spolocne switch s IPv6?

    6.8.2009 23:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    V dnešní době L3 switchů docela dost :-)
    7.8.2009 01:00 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    akorat L3 switche pokud nemaji starsi FW (at nepropaguji konkretni vyrobce), tak zpravidla v6 podporuji...

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    6.8.2009 17:39 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Ste lamy vsetci ja mam uz IPv8 ale zatial mi to funguje len na dvoch PC :-D

    thingie avatar 6.8.2009 17:02 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Pozdě už bylo…
    Růžové lži.
    hankey avatar 6.8.2009 22:17 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    +1
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    CIJOML avatar 6.8.2009 17:37 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

     
    whois -h WHOIS.ripe.net POEM-RIPE55-SONG

    6.8.2009 17:40 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    % This is the RIPE Database query service.
    % The objects are in RPSL format.
    %
    % The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
    % See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf
    
    % Note: This output has been filtered.
    %       To receive output for a database update, use the "-B" flag.
    
    % Information related to 'POEM-RIPE55-SONG'
    
    poem:           POEM-RIPE55-SONG
    form:           FORM-PROSE
    descr:          At his first RIPE meeting, Gary wrote this and performed at
    descr:          the closing plenary.  It was truly awesome.
    descr:          http://www.youtube.com/watch?v=_y36fG2Oba0
    descr:
    text:           A long long time ago
    text:           I can still remember
    text:           when my laptop could connect elsewhere.
    text:
    text:           And I tell you all there was a day
    text:           the network card I threw away
    text:           had a purpose - and it worked for you and me.
    text:
    text:           But 18 years completely wasted
    text:           with each address we've aggregated
    text:           the tables overflowing
    text:           the traffic just stopped flowing...
    text:
    text:           And now we're bearing all the scars
    text:           and all my traceroutes showing stars.
    text:           The packets would travel faster in cars
    text:           the day the routers died.
    text:
    text:           So bye bye, folks at RIPE 55.
    text:           Be persuaded to upgrade it or your network will die.
    text:           IPv6 just makes me let out a sigh,
    text:           but I s'pose we'd better give it a try.
    text:           I suppose we'd better give it a try.
    text:
    text:           Now did you write an RFC
    text:           that dictated how we all should be?
    text:           And did we listen like we should that day?
    text:
    text:           Now were you back at RIPE 54
    text:           where we heard the same things months before
    text:           and the people knew they had to change their ways?
    text:
    text:           And we knew that all the ISPs
    text:           Could be future-proof for centuries.
    text:           But that was then not now.
    text:           Spent too much time playing WoW.
    text:
    text:           Oh there was a time we sat on IRC
    text:           making jokes on how this day would be.
    text:           Now there's no more use for TCP
    text:           the day the routers died...
    text:
    text:           So bye bye, folks at RIPE 55.
    text:           Be persuaded to upgrade it or your network will die.
    text:           IPv6 just makes me let out a sigh,
    text:           but I s'pose we'd better give it a try.
    text:           I suppose we'd better give it a try.
    text:
    text:           I remember those old days I mourn
    text:           sitting in my room, downloading porn.
    text:           Yeah, that's how it used to be...
    text:
    text:           When the packets flowed from A to B
    text:           via routers that could talk IP.
    text:           There was data that could be exchanged between you and me.
    text:
    text:           Oh but I could see you all ignore
    text:           the fact we'd fill up IPv4.
    text:           But we all lost the nerve
    text:           and we got what we deserved!
    text:
    text:           And while we threw our network kit away
    text:           and wished we'd heard the things they say.
    text:           Put all our lives in disarray
    text:           the day the routers died...
    text:
    text:           So bye bye, folks at RIPE 55.
    text:           Be persuaded to upgrade it or your network will die.
    text:           IPv6 just makes me let out a sigh,
    text:           but I s'pose we'd better give it a try.
    text:           I suppose we'd better give it a try.
    text:
    text:           Saw a man with whom I used to peer,
    text:           asked him to rescue my career.
    text:           He just sighed and turned away.
    text:
    text:           I went down to the net cafe
    text:           that I used to visit everyday.
    text:           But the man there said I might as well just leave.
    text:
    text:           And now we've all lost our purpose,
    text:           my cisco shares completely worthless...
    text:           No future meetings for me
    text:           at the Hotel Krasnapolsky.
    text:
    text:           And the men that make us push and push -
    text:           like Geoff Huston and Randy Bush.
    text:           Should've listened to what they told us
    text:           the day the routers died...
    text:
    text:           So bye bye, folks at RIPE 55.
    text:           Be persuaded to upgrade it or your network will die.
    text:           IPv6 just makes me let out a sigh,
    text:           but I s'pose we'd better give it a try.
    text:
    author:         GF3634-RIPE
    admin-c:        LIM1-RIPE
    mnt-by:         LIM-MNT
    source:         RIPE # Filtered
    
    person:         Gary Feldman
    address:        Demon Internet / Thus plc
    address:        Gateway House
    address:        322 Regents Park Road
    address:        Finchley, London N3 2QQ UK
    phone:          +44 845 272 0666
    fax-no:         +44 845 270 0097
    e-mail:         gfeldman@demon.net
    nic-hdl:        GF3634-RIPE
    remarks:        Demon Internet Hostmaster
    mnt-by:         AS2529-MNT
    source:         RIPE # Filtered
    
    person:       Limerick Coordinator
    address:      RIPE Network Coordination Centre (NCC)
    address:      Singel 258
    address:      1016 AB Amsterdam
    address:      The Netherlands
    phone:        +31 20 535 4444
    fax-no:       +31 20 535 4445
    e-mail:       limerick-wg@ripe.net
    nic-hdl:      LIM1-RIPE
    remarks:      Role object for limerick working group administrator(s)
    remarks:      This is the most secret object in the whole database
    remarks:      Don't ask who's behind this, nobody knows
    remarks:      Feel free to send in new limericks!
    mnt-by:       LIM-MNT
    source:       RIPE # Filtered
    
    
    Salamek avatar 6.8.2009 18:29 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    kdyby firmy a provideři neplýtvali IP adressami jak to jen jde tak by jich bylo o hodně víc, znám několik lidí z OL comají UPC internet a mají veřejnou IP (a ani nevedí co to je)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    6.8.2009 18:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    LOL, ty si vtipálek :-)
    thingie avatar 6.8.2009 18:33 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Jestli není důkazem naprosto zoufalé situace právě to, že někomu může veřejná IP adresa u počítače na internetu připadat jako plýtvání (proboha), tak já už fakt nevim.
    Růžové lži.
    vlastikroot avatar 6.8.2009 18:38 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Jenze u ipv4 opravdu o plytvani jde, ale tim spis je potreba se ipv4 co nejdriv zbavit. U ipv6 plytvani nebude nikdy.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    6.8.2009 18:54 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    nikdy nehovor nikdy .. to sa hovorilo aj pri ip4

    Max avatar 6.8.2009 18:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Žádné plýtvání neexistuje. existuje jen omezování a neomezování ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.8.2009 22:11 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Že se s IPv6 neplýtvá? Proboha! Přenášíme v každém paketu 2×128 bitů adres a kolik z toho je k něčemu? Vždyť se na potkání dávají adresy, které v podstatě zmrazí celou půlku bitů (/64) a subnety se rozdávají /48 (já sám mám 2 subnety /48, 1 subnet /64 a ještě další 4 adresy /64 (a to počítám pouze tunelovanou konektivitu!)), takže si vem, co nám vlastně zbývá… ISP tedy dostávají /32, ti o dost větší i mnohem víc. Pořád to není plýtvání? Ze sto dvaceti osmi bitů? Za tohle bych vraždil, a to jsem prý zastáncem IPv6… :-(
    Kryptoměny a bločenka.
    Heron avatar 7.8.2009 06:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Počkej 40 let.
    8.8.2009 11:33 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Bojím se, že zas až tak dlouho to trvat nebude…
    Kryptoměny a bločenka.
    8.8.2009 19:49 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Jestli ti to pripada jako plytvani, tak jsi pravdepodobne nepochopil nektere mechanizmy IPv6. Toto adresovani je nutne a velikost adresniho prostoru byla s timto ohledem navrzena.

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    8.8.2009 22:41 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    V tom případě je většina článků o IPv6 mystifikujících! (Jen tak mimochodem: mně takové adresování nutné nepřijde. :-D Ale je to věc názoru. ;-))
    Kryptoměny a bločenka.
    9.8.2009 01:16 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    V tom pripade navrhnete vhodnejsi algoritmus autokonfigurace a nezapomente vzit v uvahu kombinaci RA + Privacy extension. Jsem velmi zvedav na vase navrhy.

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    Salamek avatar 6.8.2009 19:02 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    veřejná IPV4 na pc lidí kterým je na prd a je pro ně tak maximálně bezpečnostní riziko ??? to jako není plýtvání ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    thingie avatar 6.8.2009 19:04 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Ne, to je internet.
    Růžové lži.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:12 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    internet může být jedna veřejná ipka - NAT a za ním 300 počítačů
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    thingie avatar 6.8.2009 19:14 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    To je úžasné řešení, no.
    Růžové lži.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:21 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    u IPV4 ano
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    7.8.2009 09:21 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    jo jo a 300x proroutované porty, a nebo je teda lepší aby všechna komunikace mezi počítači šla na nějaký server a zpátky, když to může jít přímo? VoIP, P2P? Není to zbytečné plýtvání konektivitou a časem?

    Internet byl vždy o tom, že se mohou dva počítače na dálku spojit tak jako telefony, ovšem zdarma. Takhle to vypadá, že na spojení dvou mašin potřebuješ ještě třetí, přes kterou jdou všechna data. Není to taky bezpečnostní problém?

    Už aby to (IPv6) tu bylo, právě UPC a O2 jsou ti velcí hráči co s tím tady můžou pohnout ale nechce se jim, protože investice by byla obrovská.. Asi si v obou firmách říkají "no počkáme až nám ty adresy dojdou.." a pak už bude pozdě :-)
    7.8.2009 22:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Ne, Internet opravdu nikdy nebyl o jednom velkém ethernetovém segmentu 0.0.0.0/0
    hankey avatar 6.8.2009 22:19 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Tak to právě NENÍ internet. To je paskvil.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Max avatar 6.8.2009 18:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Zřejmě asi nevíš, co způsobuje ten všemocný NAT, jinak by jsi se za svůj komentář styděl ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Salamek avatar 6.8.2009 19:01 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    co to má společného s natem ? oni fakt mají veřejnou IP , moje mladá má veřejnou IP a je jí na hovno, moji známí co používají ICQ a seznam.cz mají veřejnou IP, sousedka má veřejnou IP a ani netuší co to je, nejsem přece debil kua !...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    thingie avatar 6.8.2009 19:06 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Oni nějakou IP adresu potřebují, bez toho ten protokol nefunguje, a tím pádem ani to ICQ.
    Růžové lži.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:10 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    kua jasny že ip potřebují, ale ne veřejnou !!!
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    thingie avatar 6.8.2009 19:13 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    A to jako proč?
    Růžové lži.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    protože je jim uplně nahovno ???
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    thingie avatar 6.8.2009 19:25 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    A to rozhodl kdo? Že je jednodušší řešit všechny problémy spojené s NATováním, než prostě dát lidem adresy, protože jim jsou „nahovno“. Předpokládám, že někdo jako ty, kdo o těch problémech má jen zoufale vágní a těžce neúplnou představu.
    Růžové lži.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:30 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    já bych klidně dal všem veřejnou IP ale všem a to umožňuje jen ipv6 ,ipv4 adresa by se neměla dávat lidem kteří ji nevyužijí, když je jí omezené množství ,momentální stav je holt na hovno a NAT se stal u ipv4 nezbytnostní, nechápu co řešíte
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    6.8.2009 22:14 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Narovinu: u IPv4 to už je stejně jedno… :-D Klidně ať se IPv4ky vesele rozdávají – alespoň to urychlí běh událostí.
    Kryptoměny a bločenka.
    Max avatar 6.8.2009 19:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Bože chlape, vzpamatuj se. Čím víc lidí za natem, tím míň volných portů, tím větší omezování uževatelů, tím možné výpadky v komunikaci, problémy s některýma programama a hlavně hrama ;-)
    Fakt nechápu lidi, co to obhajují. Vážně si myslíš, že je to nějaká bezpečnostní bariéra? Vážně si myslíš, že by byl nějaký rozdíl mezi tím, kdyby se ipv4 šetřily a tím, kdyby ne? ipv4 se zbavíme tím dřív, čím dřív vyplýtváme všechny volné rozsahy ;-).
    Zar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Salamek avatar 6.8.2009 19:39 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    já ipv4 nepodporuji, byl bych velmi rád kdyby bylo všude IPV6 ale pochybuji že po dojití IPV4 zázrakem najednou všichni přejdou na IPV6 kdyby ano PARÁDA ,ale vzpamatujte se VY většina zařízení na IPV6 připravena, poskytovatelé jsou líní ,velké množství IT "odborníků" ani netuší že nějaky ipv6 je, jakmile dojdou ipv4 tak jsme všichni(co si budou chtít sehnat domů veřejnou IP/zakládat server) v prdeli, new ipka bude stát mailant a celosvětově používané ipv6 bude v nedohlednu
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Max avatar 6.8.2009 20:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    To je věc názoru ;-). Osobně čerpám s dosavadních zkušeností, že provideři na ipv6 kašlou, i když jsou volný rozsahy minimální a ví se, že dojdou. Nikdo nic nedělá a nemyslím si, že jentak rychle začnou ;-). Když to chtějí všichni nechat na poslední chvíli, tak s tím nic neuděláš a pokud si nyní veřejnou platíš, tak o ní stejně nepřijdeš ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 6.8.2009 20:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    nejsem přece debil kua !...
    S tím bych si dovolil nesouhlasit.

    Btw, zkoušel jsi někdy posílat po ICQ soubory bez veřejné IP adresy?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Salamek avatar 6.8.2009 20:36 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    ano
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    7.8.2009 05:01 armg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    a promin, ale fungovalo ti to bez problemu? ;P

    vlastikroot avatar 7.8.2009 10:33 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Abych to tak videl, tak salamek->NAT (jeho ISP)->NAT (moje ISP)->NAT (muj router)->vlastik i zpatky, bez jedineho problemu.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    houska avatar 7.8.2009 11:24 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    a kdyz se k tomu prida jeste jeden NAT u jednoho z uzivatelu ... mnam

    kam se podela teorie internetu ze kterekoliv dva body spolu muzou primo komunikovat ...

    7.8.2009 09:20 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    " sousedka má veřejnou IP a ani netuší co to je, nejsem přece debil kua !..."

    Zklamu te - debil pravdepodobne jsi.

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    Salamek avatar 7.8.2009 18:33 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Děkuji za tvé osvícené konstatování ...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:09 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Mají to udělané tak že mají IP přidělovanou přes DHCP dle MAC adresy (bud na router nebo v případě mé mladé přímo na sítovku v PC)
    znám jich tak 5 co to takhle mají a všechno to jsou lidi stylem "zmáčknout to velký tlačítko a pak klepnout na ikonu kytičky na ploše a na to zelené Ečo" (kromě mladé té sem vnutil archa :-D a furt sejí tam hrabu přes shh)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Ilfirin avatar 6.8.2009 19:22 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    By mě zajímalo kam míříš. Že budem dělat někde zkoušky znalostí, zda si zasloužíme veřejnou IP nebo ne? Tak trochu (hodně) blbost.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:28 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    vy jste to hodně blbě pochopili... to je tady každý debil? když něco DOCHÁZÍ tak by se tím asi nemělo plýtvat ne ??? mě by se veřejná ip například náramě hodila ,na server,na ssh etc.
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Ilfirin avatar 6.8.2009 19:46 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Každej tady je debil. Kromě tebe ;-).

    PS.: Tak si ji kup ne? Já ji také nemám zadarmo.
    Salamek avatar 6.8.2009 19:56 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    nemůžu si ji koupit NEMÁM NET (rabuju wi-fi sítě), A NENÍ ZDE PŘIPOJENÍ ,optika bude až za rok nemám šanci mít veřejnou IP navíc za veřejnou IP budou chtít 200 měsíčně, zatímco lidi které jsem jmenoval že mají veřejnou ip ji mají zadarmo ... to mě sere ještě víc jak to že ji mají a neví co to je
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    thingie avatar 6.8.2009 21:07 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Tobě je nahovno taky.
    Růžové lži.
    vlastikroot avatar 7.8.2009 10:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Kdyz nekdo nechce platit horentni sumy za serverhousing, opravdu IPv4 adresa na hovno neni. Muzu rict, ze mit poradny pripojeni k netu s verejnou IPv4, tak uz se salamkem davno jedem sg1-game na vlastnim serveru.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    6.8.2009 22:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Prostě závidíš :-)... a já mam taky veřejnou, heč :P. A děkuji providerovi, že je to rozdává ;-), jinak bych ji neměl, a nemohl využít.
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 6.8.2009 22:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Já mám dvě veřejný, heč ;-).
    Jendа avatar 6.8.2009 22:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Jako dvě IPv4. IPv6 mám trošku víc :-P
    6.8.2009 23:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    A já 5 :-p
    7.8.2009 01:03 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    ja si dokonce mohl vybrat cislo z celeho /24 rozsahu, ktere se mi libi, hec ;-)

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Heron avatar 7.8.2009 06:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Já 8, heč :-D
    7.8.2009 09:51 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    A ja mam doma sit s /26 prefixem verejnych adres, hec :–) . Pravda, je sdilena s nekolika sousedy a nekolika cizimi servery.

    Heron avatar 6.8.2009 21:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Nemáš pravdu ani v jednom komentáři v této diskusi. Ale to už se ti snažili dokázat jiní.
    když něco DOCHÁZÍ tak by se tím asi nemělo plýtvat ne ???
    1) IP adresa není vzácný zdroj, nelze jím tedy plýtvat. Pitná voda na poušti je super cenný zdroj a jakákoliv kapka nazmar je nebetyčné plýtvání. IP adresa je pouze technický prostředek ke komunikaci uzlů v síti IP. Nic jiného. Navíc existuje okamžitě použitelná alternativa (IPv6).

    2) IP adresama se neplýtvá ani kdyby to byl vzácný zdroj. Každý uzel na internetu musí mít vlastní IP adresu (to je to, čemu říkáš veřejná). To je prostě zcela základní princip fungování internetu. NAT tento princip porušuje. Počítač za NATem tedy není připojený k internetu a NAT pouze opticky snižuje potřebu IP adres. Dále neskutečně komplikuje datovou komunikaci, nastavení firewallů a pod.

    Takže naopak, podle mě by měli co nejrychleji alokovat poslední /8 subnety IPv4, ať už to KONEČNĚ dojde a pak se velice rychle zavede IPv6 (lidstvo po staletí dokazuje, že to co "nejde" celá desetiletí se dá během krize zvládnout za měsíc). Infrastruktura na to je, servery to umí, datové přenosy to umí, OS u zákazníků to umí. Vše je připraveno.

    PS: Bohužel i u nás ve firmě [QCM s.r.o.] je všeobecný vztah k IPv6 poněkud vlažný. Odpovědí kompetentních osob je, že IP(v4) adres máme dost (1024+256+64) tak netřeba zavádět šestku. No a IPv6 obsah by stejně nikdo nečetl protože jsou všichni za NATem. Začarovaný kruh. Nechci (ani nemůžu) nic slibovat, ale rád bych jako vánoční dárek pro linuxáky připravil LinuxExpres.cz a OpenOffice.cz na IPv6. Uvidíme.
    thingie avatar 6.8.2009 21:07 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Označovat IPv6 za okamžitě použitelné tomu taky nedělá stokrát dobrotu.
    Růžové lži.
    Jendа avatar 6.8.2009 22:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Herone, obávám se, že lidi jako Salamek bydlí i "nahoře" - LINK :-( Zase se někdo snaží oddálit Přechod vymýšlením komplikací-hovadin :-(
    7.8.2009 01:01 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    praveze at placaji s nimi co nejvic, tim driv se prejde na v6! :-)

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Cubic avatar 7.8.2009 11:09 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Jo... jen aby to nedopadlo tak, ze vsichni ti co ted maji verejne se najednou octnou za natem a verejna IP adresa se stane privilegiem za sluny poplatek. Trapit to bude jen geeky, kterym nezbude nez zaplatit. Valna vetsina nevi co to IP adresa je a kdyz ano tak jim nat staci. Takove reseni bude z ucetniho hlediska mnohem efektnejsi, nez nakup novych technologii.
    Heron avatar 7.8.2009 12:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Toto nejde. U Natu jsi omezen počtem portů (tedy 65535), více spojení neproleze. Tedy už nějakých 600 zákazníků (to je malé ISP) by bylo omezeno na pouhých 100 spojení a s tím už budou mít zákazníci hodně velké problémy (třeba na Skype). V podstatě stačí jeden torrent a nikdo si vůbec neškrtne. Sto spojení se dá zvládnout i při intenzivnějsím brouzdání na webu.

    Ty společnosti toto vědí, i když je řídí obchodníci. Proto každý ADSL modem dostává na WAN rozhranní a případný NAT tak funguje pro pár (1-5) PC.

    Dále, kdyby někomu ponechali veřejnou IP, strčili by jej za NAT a pak by tutéž veřejnou IP přiřadili nějakému serveru, tak on (a kdokoliv ze stejného subnetu) by se na ten server nedostal, protože by šel vlastně sám na sebe (případně na jiného zákazníka daného ISP).
    7.8.2009 12:55 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    nojo, s těmi porty to mě nenapadlo.. Je fakt že právě počet spojení na BT je to co zahlcuje NATy nejvíc.. Jinak to s tou stejnou adresou by se dalo vyřešit, se stejnou adresou by přece ten server byl v tom samém subnetu jako klient ne? Stačilo by forwardnout porty pro ten server..
    Heron avatar 7.8.2009 13:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Na jednom ethernetovém segmentu nemůžeš mít dva stroje se stejnou IP.

    Nebo to myslíš tak, že server by měl 172.16.1.2 a na natujícím stroji by byl forward veřejná -> 172....? To by v tom byl pěkný bordel a ten server by mohl fungovat v podstatě pouze na TCP a částečně UDP.
    Heron avatar 7.8.2009 13:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Tak či tak si stejně nepomůžeš. PC s nastavenou IP z nějakého subnetu komunikuje s PC na stejném subnetu přímo, nepotřebuje k tomu GW. Tedy i kdyby jsi tam nakrásně měl ten server, udělaný forward, tak pro PC na tomto subnetu by byl ten server na jejich veřejné IP nedostupný.
    7.8.2009 21:49 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Na jednom segmente smieš mať dva stroje s rovnakou IP adresou. Dokonca to bude fungovať, akurát by nemali oba odpovedať na arp, takto funguje load-balancing v linuxe :)

    Heron avatar 7.8.2009 23:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Já věděl, že se v tom někdo začne šťourat.
    Jendа avatar 7.8.2009 13:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Je fakt že právě počet spojení na BT je to co zahlcuje NATy nejvíc..
    Problém je v tom, že provideři to neřeší připojením klientů do Internetu, ale shapem torrentů ve špičce (nebo jejich úplným zakázáním)...
    8.8.2009 11:32 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    To by byl hodně primitivní NAT, jaký jsem si třeba implementovával já. Ty vyspělejší neprovádějí překlad adres na principu portů, ale na principu párů port+IP, takže jeden odchozí port na veřejné IP adrese před NATem může teoreticky sloužit třeba pro tisíc spojení, akorát k různým protějškům. Jedna IP adresa tak dostává zcela jiný rozměr a dá se tak poměrně dobře nafukovat. Nevím, jak moc je tato verze NATu rozšířená v implementacích, ale není obtížné ji napsat. :-)
    Kryptoměny a bločenka.
    7.8.2009 12:50 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    To mě taky napadlo. A je dost možné, že právě O2 a UPC se budou tímto směrem ubírat. Už dnes je u UPC příplatek za statickou IP (mně se mění tak asi +- za půl roku) ten se bude dále zvyšovat a změní se za příplatek za veřejnou... Většina lidí o tom ví opravdu prd, výjimkou jsou snad jen DCčkáři (active/passive režim), ale těch ubývá (bojí se velkého bratra, počet uživatelů na hubech za poslední rok klesl na pětinu :-( ) ..

    Navíc ty "skvělé" nové technologie využívající cloud-computing se do tohoto zaNATovaného prostředí perfektně hodí, to že se kvůli tomu staví ohromná datová centra, ukládající takové věci jako statisíce mailů, fotek a osobních dat uživatelů, jen pomáhá tržní ekonomice.. no jen tak dál :-(
    7.8.2009 13:34 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

     Nemate pravdu. Kdo zaplati ty vykony NATy? Prechod na IPv6 vyjde opravdu levneji.

    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    vencour avatar 7.8.2009 14:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží

    Napadlo mne ... IPv4=nat=méně prostoru pro přístup, poskytování=více se hodí pro stádo ... IPv6=bez natu,dost prostoru pro původní zdroje a tvořivé lidi? Co řikáte na takové zjednodušení?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    thingie avatar 7.8.2009 14:26 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Když už se ptáš, tak: „Wtf.“
    Růžové lži.
    vlastikroot avatar 7.8.2009 14:30 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Spis IPv4 - dost adres pro komerci a zadne adresy pro lidi. IPv6 - "nekonecne" mnozstvi adres pro cokoliv (IPv6 adresu muze mit lednicka, mobil, mikrovlnka), kohokoliv (i kdyby kazdy clovek na zemi mel mit nejaky mensi rozsah jen pro svoje ucely).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Heron avatar 7.8.2009 14:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    mensi

    Každý člověk na Zemi může mít 46912 /48 prefixů. Každý z nich se rozděluje do 65536 sítí po 18446744073709551616 adresách, tedy úplně každý obyvatel planety může mít k disposici celkem: 56713128049761483843816128512 adres. Myslím, že úplně bude stačit, když každý dostane jednu podsíť, tedy /64 :-D. Alespoň mě to teda na nějakou dobu vydrží. V IPv6 nic jako menší neexistuje.

    vlastikroot avatar 7.8.2009 14:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Vsak rikam mensi :-D jinak krasna cisla, diky :-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    7.8.2009 14:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    IPv6 adresu muze mit lednicka, mobil, mikrovlnka
    Skvělá věc, mít třeba možnost dát bojleru vědět, že přijedeš na chalupu o den dřív, tak ať se zapne.
    Quando omni flunkus moritati
    vlastikroot avatar 7.8.2009 15:11 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Fantazii se meze nekladou, hlavne v souvislosti s pouzitim linuxoveho strojku ;-) Ale da se to vyresit i dneska, jeden router s linuxem a tunelem do IPv4. A slo by to i uplne bez IPv6, s tim ze by bojler mel nejaky mikroprocesor s komunikaci pres nejakou seriovou sbernici (napada me i2c,one-wire) a jako master zarizeni by slouzil router s verejnou IP.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 7.8.2009 17:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Díky moc. Perfektní mašinka. Asi by nebylo špatné ve zdejší HW poradně s nejmenšími stoji schopnými utáhnout Linux. Já už znám. min čtyři takové.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 7.8.2009 14:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec (IPv4) se blíží
    Já už začínám být pesimista. Lidé (stádo) si zvykli na ty tři služby (ocelová seď, pěchotní šeď a námořní šeď) (google, facebook, blog), které používají a nikdo dnes asi není zvědavý na tisíce ruznorodých webů tvořených jednotlivci.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.