Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Marketingové oddělení nVidie reaguje na vztyčený prostředníček Linuse Torvaldse a jejich nespolupráci s vývojářskou komunitou — tiskovou zprávu si můžete přečíst na Phoronixu. Píše se v ní, že pro nVidii je Linux důležitý, proto pro něj vydává binární ovladač, který podporuje nejnovější hardware; podílí se na vývoji pro ARM a s podporou technologie Optimus na Linuxu nepočítá, protože už existuje komunitní projekt Bumblebee.
Tiskni
Sdílej:
Já mám teda Nvidia Quadro a stav v Linuxu je tristní. 3D je rychlé, to jo, ale klasický desktop je nepoužitelně pomalý. Na google maps nebo seznam mapy se nedá zoomovat, člověk by si u toho uvařil kávu. Vyměnil bych celé jejich 3D za použitelné 2D. Přes nouveau to šlape mnohem rychleji a nemám pocit že sedím u 386ky. Ale nouveau má zase svoje mouchy. Do Linuxu už si Nvidii znovu nekoupím, mnohem raději vezmu Intel. Tam aspoň všechno víceméně funguje (a obecná práce v desktopu jede 10x svižněji než na binárním blobu od Nvidie). Na hry prdím, potřebuju používat desktop a web.
mnohem raději vezmu Intel. Tam aspoň všechno víceméně funguje (a obecná práce v desktopu jede 10x svižněji než na binárním blobu od Nvidie)Hahaha, jestli se k tomu dostanu tak bych ti předvedl, jak hezky intel funguje. Takové unity na posledním ubuntu je super nádherný příklad výborné slideshow. RandR více či méně rozbitý - náhodně neaktivuje crtc a přitom se tváří, že je aktivován a musím udělat switch do jiného vt a zpět, aby se aktivoval, taky výborná featura. A to nepočítám náhodně se aktivující DPMS a mizerný 3d výkon - např. od verze 7.0 nebo tak nějak mi klesnul výkon v Regnum Online o +/-20 FPS z celkových 30, takže o ~66% což je taky výborný. Pokud pak pustím regnum ve Windows s opengl rendererem, tak mám ~30FPS jako jsem kdysi míval i v linuxu. Jenže hold v linuxu nemůžu používat starší výkonější verzi, protože není kompatibilní s novým drm, xorgem a jánevímčímještě. Ze zkušenosti prohlásím, že linuxový nvidia ovladač je stejně dobrý jako windowsí, na rozdíl od intelu (který mi zaseká klidné celý kernel když jen spustím pitomý demo v Ogre3d) je stabilní, funguje mi s ním suspend (s intelem se nezřídka stává, že po suspendu černá obrazovka a můžu se jít tak akorát 5s muchlovat s power tlačíkem).
To samozřejmě, někomu to funguje tak ten, kdo tvrdí že ne, tak automaticky kecá.Slyšel jsem, že ti byla nabídnuta pomoc, využil jsi ji?
Intel mám v práci, Nvidii doma, na obou Fedoru a Gnome 3. Rozdíl ve prospěch Intelu značný (v porovnání s nouveau) a nebetyčný (v porovnání s nvidia blobem). Co Unity, to vážně netuším.
Deskop + Web ... proč tedy NVidia a zrovna Quadro?Casto proto, ze zamestnavatel kupuje workstation, kde je to uz soucasti dodavane sestavy (treba u nas ted HP620 s NVIDIA Quadro 2000).
xrandr -q
viditelné limity (,se kterými mám osobní zkušenosti).Nechapu proc vsem vadi closed-source driver NVIDIAZejména proto, že systém vybavený takovým driverem je prakticky nedebugovatelný. Kdykoliv se něco pokazí, je velmi obtížné dělat s tím cokoliv jiného, než přestat pracovat, vzít si na měsíc dovolenou a odejít do nedaleké kaple modlit se, aby NVIDIA konečně vydala další verzi driveru, ve které to třeba bude opravené. A nebo také nebude. Už jsem mockrát potkal situaci, kdy počítač tu a tam padal a příčina byla někde v closed-source driveru nebo alespoň velmi blízko něj. Má oficiální podporu? Pokud ta podpora spočívá v tom, že bug reporty se obvykle neřeší, chybějící důležité featury (třeba RANDR) se roky neimplementují, tak děkuji, ale nechci. Raději se zcela obejdu bez 3D, než abych si systém zamořoval takovým krámem.
Problém je v tom, že přístup z ekosystému Windows nefunguje v ekosystému Linuxu.On zas tak skvěle nefunguje ani v ekosystému Windows.
Příčinou této diskuze ale není binární blob, nýbrž:
His main criticism was, they were making a lot of money off Linux (selling chips to run Android), and were being difficult to work with.
Možná vlastně de facto je, cituji:
By and large the "whim" of the Linux community is "tell us how your card works on the register level and we will write the drivers ourselves." Most manufactures fell in line years ago when they figured out that they were being asked to do less, not more. Nvidia is one of the last holdouts.
The most likely reason for their unwillingness to release specs is incompence. They have most likely never produced decent documention even for internal use. In other words, their developement process is disorganized. Producing good documentation might mean employing two or three extra persons. But, it would be worth it since not only Linux driver developers would benefit, their own developers would benefit. After all, the binary drivers of which they seem to be so proud do not exactly have a reputation for high quality.
Zjevně se moc nesnažili, když si vysloužili označení "the single worst company we've ever dealt with".
A právníky podpora linuxu opravdu nezajímá, mají své priority.
Skvěle řečeno. Také proto jsou právníci jednou z nejhorších věcí, které mohly naši civilizaci postihnout.
Nechapu proc vsem vadi closed-source driver NVIDIA - muzete byt radi ze mate alespon neco a i to neco ma oficialni podporu.Nevidím žádný důvod být za to rád. V dnešní době.
Hlavně je to kupa hoven. Namátkou výstižný komentář z diskuze:
Recently, there have been some questions raised about our lack of support for our Optimus notebook technologyInteresting way to describe the situation caused by not supporting or even caring at all about most laptops sold the last 2 years with their graphics hardware. I can feel the deep care flowing my way.