abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (76%)
     (5%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 319 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Opera 9.51 RC 3

    A je tu další stupínek k nové verzi Opery. Byla vydána Opera 9.51 RC 3. Ukládání obrázků už není zaznamenáváno do okna přenosů, je opraveno pamatování vyplněných polí formulářů a tisk v Linuxu. Chyby můžete hlásit na bugs.opera.com.

    1.7.2008 15:08 | Frt | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.7.2008 15:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Nemám pocit, že by se tu psalo o každém RC sestavení Firefoxu x.0.x(.x). A to je řádově používanější než Opera a navíc opensource. Nebylo by lepší psát takové zprávičky skutečně až po vydání aktualizace a RC pro opravné verze (zvláště málo používaného a closed-source sw) nechat na sledování raději lidem, kteří se o to chtějí zajímat a přímo to testovat?
    1.7.2008 15:32 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    nebylo
    1.7.2008 15:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    A vysvětlíš proč? Kdyby se tu psalo o každé RC každé setinkové opravné verze každého programu, který lze použít na Linuxu, i když není standardně v repozitářích, tak se z toho asi poserete.
    1.7.2008 15:46 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    protoze vsude ctu jak je nova opera nestabilni a jak byla vydana predcasne. Proto me prijde logicke ze se napise zpravicka o opravach v produktu ktery dela tolika lidem problemy.
    Nikola Ciprich avatar 1.7.2008 22:36 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    tolika lidem? no nevim. ja bych teda dal nevim co za to kdyby tyhle hromady zpravicek o novych verzich, o alphach, betach atd nemluve sly odfiltrovat. zpravy typu vysel wget-1.2.3.5.2.1 fakt nemusim nutne videt hned, takove veci mi resi automaticke updaty a vubec se o ne nestaram... stejne tak nova RC(!!) verze prohlizece ktery pouziva asi 1.5% lidi imho za zpravicku nestoji. nerikam samba 3.2.0, to je dost vyznamna zmena, ale toto, no nevim...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    1.7.2008 16:27 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Myslím, že Firefox i Opera jsou natolik zajímavý software, že se tu o každé jejich RC verzi psát nejspíš bude.

    Já nepoužívám jako hlavní prohlížeč ani jeden a přesto jsem rád za ty zprávičky.
    kotyz avatar 2.7.2008 10:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ja Operu v repozitari mam (v Archu i v Kubuntu) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    cezz avatar 1.7.2008 15:34 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Tiez som za. Kazdy RC tu naozaj byt nemusi.. Ale nemam problem to ignorovat, ak aj su. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Frt avatar 1.7.2008 15:36 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Zítra odjíždím téměř na tři týdny na dovolenou, tak bude klid. :-)
    1.7.2008 15:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Zato se tu psalo o RC verzích betaverzí Firefoxu. Nicméně používanost programu bych nebral jako hlavní hledisko toho, zda zprávičku zařadit. Jinak je otázka, k čemu by měly zprávičky sloužit. Jestli k nalákání betatesterů, pak ať se informuje o alfaverzích, betách i RC – ale to nebude ve zprávičkách nic jiného. Jinak by mi bohatě stačilo informování o větších verzích (ne opravách, ale verzích přidávajících novu funkcionalitu).
    Frt avatar 1.7.2008 15:41 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    OK, až zaregistruju final 9.51, zkusím zase napsat. No vlastně u 9.51 se mi to asi nepovede, jak jsem psal výše, budu si (konečně) užívat dovolenou.
    1.7.2008 15:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    To už psát nemusíš, z třech zpráviček o RC je lidem jasno, co nového přinese. Buď uživatelé Linuxu používají Operu z repozitářů a aktualizuje se jim sama (tak jako jiné programy nebo jako třeba Firefox), a nebo ji používají z binárky a pak nevidím důvod, proč by měl tento server suplovat neschopnost vývojářů Opery vyvinou systém aktualizací a neschopnost uživatelů jejích binárních verzí si ji aktualizovat aspoň po tom upozornění, které tam má, a zjistit si novinky dané verze. Nechápu, jaká jiná cílová skupina této zprávičky existuje, pro koho je užitečná. Testeři sledují oficiální blog vývojářů Opery a ti, kteří tomu nerozumí, toho asi moc nenatestují.

    Mohu snad vyjádřit názor, že tento server by se měl především koncentrovat na hlavní milníky populárních opensource projektů (a to i případně vývojových betaverzí) a dalších zajímavostí namísto informování o RC na opravné verze téměř nepoužívaných closed-source projektů navíc s odstupem pouhých dvou dní.
    Frt avatar 1.7.2008 15:57 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Takže myslíš, že by se nemělo informovat ani o skocích 9.51 -> 9.52 a tak dale ? Ale třeba až bude verze 10 ?
    David Watzke avatar 1.7.2008 16:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Tak s tím bych nesouhlasil.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Frt avatar 1.7.2008 16:13 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Takže bych to viděl tak, že se můžu pokusit o zařazení zprávičky u "celých" podverzí. No a pokud budu chtít rozproudit debatu s lidma, které Opera a její vývoj zajímá, můžu to zkusit pomocí zápisku v blogu. Myslím si, že k tomu blog slouží - výjádřit svůj názor na něco, případně získat v diskuzi pod blogem názory jiných. Koho to nezajímá, přispět nemusí. Koho ano, ten napíše postřeh či opověď na nějaký vyjádřený dotaz v diskuzi. Když tu můžou být blogy o zdravotnictví, náboženství, pochodeh homosexuálů a podobně, tak snad zápisek o "closed source" programu pod Linuxem nikoho nepobouří.
    1.7.2008 16:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Blog s osobním názorem toužícím po diskusi != zprávička.
    dayvee avatar 1.7.2008 16:37 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    pokud te chapu spravne, tak se tady podle tebe nema objevit zadna zpravicka o firefoxu, dokud nebude uvolnen finalni ff 4 ?
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    1.7.2008 16:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ne, chápeš to špatně.
    Heron avatar 1.7.2008 17:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ne, chápeš to špatně. Správně to má být:

    "tak se tady podle tebe nema objevit zadna zpravicka o jinem prohlizeci nez firefox a o by se melo ff psat minimalne 7x tydne"

    :-D
    1.7.2008 17:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Nesmysl. Viz dolů.
    1.7.2008 15:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Zato se tu psalo o RC verzích betaverzí Firefoxu.
    A kdepak? O tom jste psal tak možná akorát vy do svého blogu, protože jste nepochopil značení. Rozhodně se tu nepíše o 3 RC verzích setinkových aktualizací. To by tu za chvíli nebylo nic jiného. Kdo chce testovat Operu tak ví kde. Nevidím smysl v lákání testování milionů RC verzí setinkových oprav každého programu, zvláště proprietárního. To je úlohou někoho jiného.
    1.7.2008 16:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    A kdepak?
    Firefox 2.0b1 release candidate, o Firefoxu se zde psalo minimálně o beta 2, beta 4, beta 5, RC 1, RC 2, o finální verzi se psalo jednou před vydáním a podruhé po vydání, o FF 3.1 alfa se zde psalo dávno před tím, než vůbec vyšla.
    1.7.2008 16:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    A kdepak?
    Firefox 2.0b1 release candidate
    Já bych takovou zprávičku nepsal a myslím si, že sem nepatří.
    O Firefoxu se zde psalo minimálně o beta 2, beta 4, beta 5, RC 1, RC 2, o finální verzi se psalo jednou před vydáním a podruhé po vydání, o FF 3.1 alfa se zde psalo dávno před tím, než vůbec vyšla.
    Betaverze nové hlavní řady nejpoužívanější linuxové aplikace jednou za několik týdnů nebo měsíců mají diametrálně odlišný dopad než RC verze setinkových opravných verzích uzavřeného produktu, který má méně uživatelů než Linux. Opravdu nevím, proč by čtenáři měli doplácet na neschopnost vývojářů Opery vydat více RC verzí před vydáním problémové Opery 9.50, a teď jim lepit reputaci s každým vývojovým sestavením (RC) Opery 9.51. Ale jestli se to tu bude dít pořád, tak sem začnu každé dva dny psát novinky v trunk verzích Firefoxu 3.1, které obsahují více novinek a oprav a používá je více lidí než tyhlety RC Opery 9.51. V duchu dané logiky a argumentů by se tu mělo objevovat to podstatnější a související s open source.
    David Watzke avatar 1.7.2008 16:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    jestli se to tu bude dít pořád, tak sem začnu každé dva dny psát novinky v trunk verzích Firefoxu 3.1
    To ale ještě budeš muset najít někoho, kdo ti to bude schvalovat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Frt avatar 1.7.2008 17:03 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Spíš bych tě poprosil, abys mi už neschváli nic o Opeře. Kdybych věděl jaká se zase rozproudí diskuse, tak se na to fakt vykašlu. Neuvědomil jsem si, že na některé fanatiky (ten, jehož jméno nevyslovujeme) jakákoliv zmínka o Opeře působí jako červený hadr na býka. Jak vidno, i když uznám, že to teda asi nebylo to pravé pro zprávičku, tak to "někdo" musí pořád omílat dokola v několika příspěvcích.
    David Watzke avatar 1.7.2008 17:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Na to se vykašli. Ty když něco napíšeš, tak je to na adminech, jestli to vydaj, takže když to vydám, už si s tím nemusíš lámat hlavu - bylo to moje rozhodnutí. PT mě v tomhle přístupu určitě neovlivní.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.7.2008 17:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Spíš bych tě poprosil, abys mi už neschváli nic o Opeře. Kdybych věděl jaká se zase rozproudí diskuse, tak se na to fakt vykašlu. Neuvědomil jsem si, že na některé fanatiky (ten, jehož jméno nevyslovujeme) jakákoliv zmínka o Opeře působí jako červený hadr na býka.
    To sis uvědomil špatně a zjevně si sám fanatik, když děláš to, co děláš. To, že si představuješ úplné krávoviny ještě neznamená, že pro svůj názor nemám mnoho důvodů, které s tvými představami nemají vůbec žádnou souvislost.
    otula avatar 2.7.2008 15:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Hele, víš jak se to zpívá: „Don't wory, be happy“. Nenech se deprimovat někým, komu vadí zmínka o jiném prohlížeči, než je FF. Já jsem tvou zprávičku uvítal a udělal jsem si díky ní hned balíček pro svůj systém. A jestli ta zprávička Petrovi opravdu tolik vadí, tak proč mrhá časem, kliká na ni a vybíjí si pod ní své emoce? Když vidím zprávičku, která mne nezajímá, tak ji prostě ignoruji. Kdybych se měl pod každým takovým článek/blogem/zprávičkou rozčilovat, byl by ze mne největší prudič na českém internetu ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.11.2008 10:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Vidiš jak jsi hloupý a nepochopil jsi, že výtka nijak nesouvisela s jiným prohlížečem, ale o informování o takové verzi.
    David Watzke avatar 1.7.2008 15:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Nemám pocit, že by se tu psalo o každém RC sestavení Firefoxu x.0.x(.x).
    Psalo se tu o FF 3.0 RC1, RC2, RC3, final.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.7.2008 15:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ale ty byly vydávány v rozestupech týdnů a šlo o kandidáty na vydání verze, na níž se čekalo rok a půl a vyvíjela se tři roky. Opera 9.51 je setinková aktualizace prohlížeče, který globálně používá ještě méně lidí než Linux (viz Net Applications), a navíc je uzavřený a nevidím smysl v informování o každém RC pro setinkovou opravu/aktualizaci téměř nepoužívaného uzavřeného programu v rozestupu dvou dnů. To nezapadá do motta "Linux na stříbrném podnose". Buď někoho Opera zajímá a umí se účastnit vývoje přes jejich oficiální blog, anebo nezajímá a nemá to tu co dělat. Už proto, že je to neúměrné vzhledem k informováním jiných produktů u takových setinových aktualizací, navých proprietárních. RC verze Firefoxu 3 používalo více lidí než všechny verze Opery dohromady, tak to nelze dost dobře srovnávat.
    David Watzke avatar 1.7.2008 15:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    nevidím smysl v informování o každém RC pro setinkovou opravu/aktualizaci
    OK, na tomhle konkrétním kousku věty určitě něco je, chtělo by to anketu (navrhnu ji).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.7.2008 16:26 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Proč se do zprávičky o Opeře zase vnucuješ s Firefoxem? Tedy pokud náhodou nechceš vyvolat flame, jak je tvým dobrým zvykem.

    Chucpe.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    1.7.2008 16:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Protože je mimo tvou inteligenci pochopit, že se tady s žádným Firefoxem nevnucuju. Pouze prezentuju názor, že sem taková zprávička nepatří.
    1.7.2008 17:06 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Prý inteligenci. No, tak si po sobě přečti první dvě věty svého příspěvku.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    1.7.2008 17:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Přečetl. A co má být?
    mess avatar 1.7.2008 15:31 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Pořád má problémy se zobrazením tagu <br>?
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    1.7.2008 15:55 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Nemyslíš <hr>, co se projevilo tou dírou na titulní straně? Imho nebyl problém v tom tagu, ale v margin-left: -5px, ale jestli to dělá furt, nevím.
    1.7.2008 16:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ovšem ta margin není nijak chybná. Každopádně teď už se ten bug bude sledovat hůře, protože když se stejnou chybou vyšla i Opera 9.50, tak jsem nasadil opravu od Filipa Jirsáka, která zachovává původní vzhled a funguje dobře i v Opeře.
    1.7.2008 16:45 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Příloha:
    No tak ja už som z toho magor. Tie čiary (pozri prílohu) som tu donedávna nemal. Opera 9.27, Mandriva 2008.1.
    SomaFM commercial-free internet radio
    mess avatar 1.7.2008 16:55 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Zkus si pohrát s CSS vlastností z-index u těch čar a hoď si je pod ten pravý sloupec (vypadá to, že máš vlastní CSS :-) )
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    1.7.2008 17:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Heh... už jsem viděl hodně kejklů, které Opera s čárami předvedla, ale tohle je novinka. Jakou máš v tom svém stylu CSS definici pro hr?
    1.7.2008 19:42 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ja som si vybral štýl z tunajšej - abclinuxu - ponuky alternatívnych štýlov
    http://cs.felk.cvut.cz/~zelenp1/abc/moje.css
    hr {
    	border-color: transparent;
    	border-top-color: #2e3436;
    }
    a potom tam je
    .swlist hr { border-top-color: #C0C0C0; }
    Ale tie čiary sú tam aj ked sa odhlásim a mám zobrazený úplne default vzhľad. Definície hr v oboch sa líšia len farbou.
    SomaFM commercial-free internet radio
    1.7.2008 20:00 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    A bude to naozaj štýlmi? Ja už som kopu z toho webdizajnu pozabúdal...
    Môže byť hr zapísané takto <hr />, ak je tam
    <*DOCT*PE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd" >
    ?

    Sorry, musel som zmršiť "doctype", lebo značka nie je povolená vo vkladaní príspevku
    SomaFM commercial-free internet radio
    David Watzke avatar 1.7.2008 20:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ja už som kopu z toho webdizajnu pozabúdal...
    Ano, jinak bys věděl, že si ten DOCTYPE zmršit nemusel :-) Hele:
    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "XHTML1-t.dtd">
    K dotazu: afaik nemůže.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.7.2008 20:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Ano, je to styly. To <hr /> takhle být zapsané může i v HTML – všechny dnešní prohlížeče to zpracují tak, jak se očekává – jako prázdný tag hr. Správně podle SGML by tag mělo ukončovat asi*) už to lomítko a > by už byl normální znak, ale tak to dnes žádný prohlížeč neinterpretuje.

    *) nebo tam je nějaký jiný zádrhel, pravidla pro zkrácenou syntaxi v HTML/SGML z hlavy nevím a hledat to se mi nechce…
    1.7.2008 19:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    V 9.27 mi to zobrazuje stejně, zřejmě to dělá ta úprava, kterou jsem dělal kvůli 9.50. Ale vždyť jsem to testoval i v Opeře 9.2x… Teda ty čáry Opeře nějak nejdou…
    1.7.2008 21:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Moje verze je 9.23, 9.27 uvedené v předchozím komentáři je chyba. Tuhle chybu v řadě 9.2x jsem nahlásil jako 344886, tu chybu z řady 9.5 jako 344885, společnou testovací stránku jsem vytvořil zde: http://jirsak.org/tmp/opera.html.

    Ten jejich wizard pro hlášení chyb je taky vynález. Chybí pole pro komentář, kam by mohl člověk napsat, proč je to chyba, jak na ní přišel, kde a jak se to také projevuje. Chyby člověk zpravidla hlásí v nepříliš dobrém rozmaru po nějaké době „produktivně“ strávené hledáním cizí chyby, tak nechápu, proč nástroje pro hlášení chyb musí mít tendenci oznamovatele chyby odrovnat definitivně…
    1.7.2008 16:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Nemohli byste udělat speciální statickou stránku na nějaké speciální URL pro potřeby testování této vady Opery a aby i ty vývojáři měli nějakou zpětnou vazbu? Jestli se k nahlášené chybě dostali až teď a otevřou si abclinuxu.cz v Opeře 9.51 a uvidí, že to funguje, tak si třeba již budou myslet, že chyba byla od té doby v kódu nějak opravena a neprojevuje se.
    1.7.2008 20:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Testovací stránka pro chybu ve 9.27 i 9.50: http://jirsak.org/tmp/opera.html.
    mess avatar 1.7.2008 16:13 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Samozřejmě myslím <hr> nějak se mi ty <*r> tagy pomíchaly :-)
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    saly avatar 1.7.2008 16:07 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    "A je tu další stupínek k nové verze Opery." Nemá tam být verzi? Strašně to bije do očí ... "je opraveno pamatování vyplněných polí formulářů", nevím, nejsem si jist, ale má Opera 9.5 vůbec tuto vlastnost? Jestli byla rozbitá a teď jí opravili, nebo přidali, tak je to moc super, protože je to pro mě jediná věc, která mi oproti Firefoxu chybí ...
    David Watzke avatar 1.7.2008 16:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    "A je tu další stupínek k nové verze Opery." Nemá tam být verzi? Strašně to bije do očí ...
    Má a dokonce to tam bylo, změnil jsem to já. Musel jsem si to nějak blbě přečíst, tak sorry. Opraveno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Frt avatar 1.7.2008 16:15 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Jejda a já už si tu před kolegou ve firmě podruhé nadávám do pitomců, že jsem si to před odesláním nezkontroloval raději třikrát. :-)
    David Watzke avatar 1.7.2008 16:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Neboj se, chyby jsi tam měl, například jsi napsal, že jde o Operu 9.50 RC 3 :-D Stane se.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Frt avatar 1.7.2008 16:45 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Tady alespoň vidíš, že tu dovču potřebuji jako sůl :-)
    1.7.2008 17:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Při zadávání zprávičky vidím dostupné následující kategorie:
    Zajímavý článek Zprávička upozorňující na zajímavý článek.

    Nová verze Upozornění na novou verzi softwaru, jádra či ovladače.

    Zajímavý software Informace o neznámém či zcela novém softwaru.

    Zajímavý projekt Zprávička informující o zajímavých stránkách.

    Bezpečnostní alerty Upozornění na bezpečnostní chybu.

    Komunita Dění v komunitě kolem Linuxu, Open Source a Free Software.

    Nasazení Linuxu Zajímavá použití a nasazení Linuxu.

    Humor Zábavná zprávička týkající se Linuxu či IT.

    IT novinky Ostatní události a zprávy ze světa výpočetní techniky.

    Pozvánky Pozvánky na veletrhy, semináře a setkání.

    Upozornění Rozličná upozornění, například na upgrade portálu.

    Komerce Informace komerčních firem.
    Chtěl bych se zaměřit an kategorii Nová verze - Upozornění na novou verzi softwaru, jádra či ovladače, s níž souvisí i tato zprávička. Z hlediska softwaru lze vnímat hodnotu (důležitost) informování o nových verzích takto:
    • Informování o open source a free softwaru
    • Informování o closed-source (proprietárním) softwaru
    • Stabilní verze (používané v drtivé většině případů drtivou většinou uživatelů)
      • Nulté verze nové řady (přinášející novinky)
      • Opravné verze stabilní řady (aktualizace související s bezpečností a stabilitou) - například Opera 9.51, Firefox 3.0.1 atd.
        • Testovací verze opravné verze (např. RC sestavení - Opera 9.51 RC3)
    • Vývojové (testovací) "nestabilní" verze
      • RC verze (kandidáti na vydání) - může se jednat o finální verzi, za kterou může být po testování a jistotě prohlášena, nebo následovat další RC verze (z hlediska kódu jsou změny nepatrné - obvykle se změní méně než 1 promile původního kódu, i když ze změn mohou těžit procenta uživatelů)
      • betaverze (většinou méně používané a méně stabilnější než RC, ale více používané a stabilnější než bety; po betaverzích před RC již nejsou přidávány ani zásadně měněny funkce ani UI - tedy s velkou výjimkou například právě Opery 9.50, kde se asi zbláznili nacpali do ní nový vzhled, ochranu před malwarem atd.)
      • alfaverze (většinou méně používané a méně stabilnější než betaverze, ale více používané a stabilnější než denní sestavení - především v daném stádiu vývoje)
      • noční/týdenní/měsíční verze/snapshoty - jejich stabilita odpovídá dané fázi vývojového cyklu, ale bývá ovykle nižší než u milníků coby alfaverzí, betaverzí, RC atd.
    • Populární software používaný většinou uživatelů (Firefox na Linuxu)
    • Software používaný podstatnou částí uživatelů (desítky procent)
    • Ostatní
    • Software většinou standardně předinstalovaný v distribuci(Firefox)
    • Software nepředinstalovaný
    • Software dostupný ze standardních repozitářů distribuce (těch aktivovaných po instalaci)
    • Ostatní software
    Bylo by možná dobré stanovit si v redakci nějakou hranici, od níž už nelze sledovat vše a informovat o všem (schvalovat všechny zprávičky). Informovat v odstupech dvou dnů o 3 kandidátech na vydání setinkové opravné verze uzavřeného nepředinstalováného softwaru s omezeným počtem uživatelů a nedostupným ze standardních repozitářů distribucí a navíc s uzavřenou bugzillou (kde nikdo neví, co, kým a před jak dlouhou dobou již bylo třeba několikrát nahlášeno a feedback ze strany vývojářů je veškerý žádný a tudíž atraktivita pro testování a jeho přínos téměř nulový) dle mého názoru mimořádně silně vybočuje ze záběru zpravodajství tohoto portálu. To snad možná jen do nějakého blogu. Přeberte si to, jak chcete.
    1.7.2008 18:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    dle mého názoru mimořádně silně vybočuje ze záběru zpravodajství tohoto portálu
    No, a v tom to právě je. Dle tvého názoru. Ačkoliv admini, kteří se starají o portál, se vždy snaží naslouchat konstruktivní kritice a nápadům na vylepšení, neznamená to, že seznam, který jsi prezentoval výše, budeme brát jako dogma. Zvláště s ohledem na to, že například já s tím řazením priorit, které navrhuješ, nesouhlasím.

    Například z mého pohledu není vhodné dávat vyšší prioritu major stabilním verzí před verzemi vývojovými, které k takovému hlavnímu vydání vedou. Samozřejmě, o finální verzi zajímavého softwaru se vždy pokoušíme informovat, ale upozornění na RC a betaverze je přinejmenším stejně podstatné, jelikož v tu dobu je vhodné stahovat, testovat a hlásit chyby (a ano, vím, že Opera je uzavřený soft, jehož systém hlášení chyb je stupidní, ale coby jeden z hlavních prohlížečů si také zaslouží pozornost).

    ------

    Nicméně, už tu mnohem dříve padl návrh na rozdělení zpráviček na dva druhy: nové verze a zbytek. Zatím jsem se sice nedostal k tomu, abych reálné fungování takového systému podrobněji promyslel a specifikoval v bugzille, ale přikláním se k tomu, že je to dobrý nápad. Pak by byly zprávy o nových verzích samostatně. Neřeší to sice otázku, o které je tento flejmík, ale předpokládám, že pokud by zprávičky o nových verzích softu byly oddělené, už by lidem tolik nevadilo, když se objeví zprávička o kdejaké vývojové verzi nemajoritního proprietárního browseru... (který stejně není tak důležitý jako FF, že ano).
    1.7.2008 19:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Názor jsem prezentoval. Pokud si zaslouží pozornost Opera 9.51 RC1-3 v rozestupu dvou dní, tak mi to přijde zvláštní, ale jistě tedy budeš schopen vysvětlit, zda budeš schvalovat aspoň dvakrát týdně zprávičku informující o novinkách a opravách různých verzí Firefoxu, určitě si nezaslouží pozornost o nic menší než tyto verze Opery.
    1.7.2008 19:22 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    zda budeš schvalovat aspoň dvakrát týdně zprávičku informující o novinkách a opravách různých verzí Firefoxu, určitě si nezaslouží pozornost o nic menší než tyto verze Opery.
    Bude-li se jednat o RC verze... případně i o "menší" verze, pokud přinesou něco zajímavého. Schvalování zpráviček má určitá pevně daná pravidla, která však ponechávají dostatek volného prostoru pro okamžité rozhodování o tom, nakolik je vhodné konkrétní zprávičku vydat či nevydat. Nemá tedy cenu si vynucovat schválení zpráviček tímto stylem (když jste schválili tohle, tak musíte i tohle).

    Ostatně, mám pocit, že Firefoxu se ve zprávičkách dostává velmi dobrého pokrytí, takže nevím, nač narážíš.
    1.7.2008 20:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Tak šlo mi o to, zda je nějaká představa nebo pravidla pro to, co se pouští do zpráviček, nebo zda je to jen téměř úplně volné. Nedávno tu byla zajímavost to WebKitu a nově podporovaných vlastnostech v CSS, to mi přišlo zajímavé. Tak až se zase něco takového objeví ve Firefoxu, tak zda má šanci se to tu objevit, nebo zda se tu pouští především jen RC verze oprav stability Opery atd.
    1.7.2008 21:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    nebo zda se tu pouští především jen RC verze oprav stability Opery atd.
    Hloupá poznámka - jak už jsem řekl, nikdo z adminů neprotežuje Operu ani jiné programy na úkor jiných. FF se ve zprávičkách objevuje velmi často. Když admini považují zprávičku zajímavou a tato odpovídá formálním požadavkům, schválí ji. Jinak ne.
    Luk avatar 1.7.2008 18:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Informovat v odstupech dvou dnů o 3 kandidátech na vydání setinkové opravné verze uzavřeného nepředinstalováného softwaru s omezeným počtem uživatelů a nedostupným ze standardních repozitářů distribucí
    Tohle je samozřejmě blbost. Například openSUSE obsahuje Operu na instalačním DVD (a lze ji v rámci instalačního procesu přidat, úplně stejně jako Firefox), jinak je též k dispozici ve standardním repozitáři distribuce. Totéž se týká i některých jiných distribucí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.7.2008 19:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Informovat v odstupech dvou dnů o 3 kandidátech na vydání setinkové opravné verze uzavřeného nepředinstalováného softwaru s omezeným počtem uživatelů a nedostupným ze standardních repozitářů distribucí
    Tohle je samozřejmě blbost. Například openSUSE obsahuje Operu na instalačním DVD (a lze ji v rámci instalačního procesu přidat, úplně stejně jako Firefox)
    Na CD není, tam je standardně Firefox předinstalovaný v GNOME i KDE. V Ubuntu zrovnatak a u Fedory a Mandrivy jakbysmet. U Debianu nebo Gentoo tomu jistě taky nebude jinak.
    David Watzke avatar 1.7.2008 19:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    V Gentoo "předinstalovanej" software není, prostě si nainstaluješ co chceš.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.7.2008 19:40 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    V Gentoo je Opera normalne v portage (repositari) a instaluje a aktualizuje sa normalne. Inak s tvojim nazorom na informovanie o kazdej oprave opravy suhlasim. A to som clovek, ktory uz aspon 6 rokov pouziva Opera bez ohladu na OS na vsetkych pocitacoch, kde mam pristup.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    1.7.2008 20:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Tak jsem rád, že aspoň dva další lidi v diskusi. Vůbec to nechápu jako nějakej spouštěč flamu, ale jako praktický námět.
    1.7.2008 20:42 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    diky za zpravicku
    1.7.2008 23:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Chyby můžete hlásit do bugzilly ... hm, ať koukám, jak koukám, na tom odkazu žádnou Bugzillu nevidím?
    David Watzke avatar 2.7.2008 00:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    Opět moje chyba, nahradil jsem odkaz "tady" za tohle, aniž bych se tam kouknul. Jsem zvyklej, že na subdoméně bugs bejvá bugzilla. Opraveno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.7.2008 08:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera 9.51 RC 3
    ok, ď.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.