abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Portable Ubuntu pro Windows

    Tuxradar.com upozorňuje na Portable Ubuntu for Windows. Jedná se o GNU GPL aplikaci, která vám umožňuje spustit Ubuntu přímo ve Windows bez jakékoliv instalace. Získáte tak Gnome panel, na něm klasické menu (Aplikace, Místa, Systém) a aplikace se spouštějí v oknech vašich Windows (viz screenshoty). Takové řešení nabízí zajímavou alternativu k LiveCD, oproti němuž má minimálně dvě výhody - je rychlejší a zachovává provedené změny. Používá coLinux, Xming X server a PulseAudio.

    6.4.2009 22:11 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.4.2009 22:17 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Že to nie je prvý apríl, že nie?

    Hneď to idem vyskúšať.

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    saly avatar 6.4.2009 22:26 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Ne, takových věcí existuje víc, než jenom "pro" Ubuntu.

    Drom avatar 8.4.2009 22:46 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    No jasne, staci Xming a tunelovat X pres ssh :)
    Grunt avatar 6.4.2009 23:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Proč by to byl apríl? Xming umí multiwindow mód co (dokonce) já pamatuju. Pro mě je spíš překvapení, že Windows umí virtualizaci.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.4.2009 23:23 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Ne, apríl to není, coLinux je obdoba User Mode Linuxu , jen místo v Linuxu běží ve Windows. Není to klasická virtualizace, protože jádro Linuxu běží nativně přes kooperativní multitasking, virtualizovaný je jenom ostaní hardware (tj. vše mimo procesoru a paměti), aby si linuxové a windowsovké ovladače nešlapaly vzájemně na prsty.
    m1c4a1 avatar 7.4.2009 00:06 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Připomíná mi to Unity ve vmware. Pěkná věc, jen tak dál!

    Jardík avatar 7.4.2009 01:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Kde se to dá stáhnout? Na tom odkazu je jen nějaká 32bit binárka ...
    Věřím v jednoho Boha.
    belisarivs avatar 7.4.2009 08:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Ach jo. Jednou, jednou se my vsichni dockame tve dospelosti. Pak bude svet zase o neco veselejsi.

    IRC is just multiplayer notepad.
    7.4.2009 09:19 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    +1
    Jardík avatar 7.4.2009 10:19 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Já nevím, ale může mi někdo říct jediný normální důvod, proč to tam není? Kromě toho, že jsou líní to překompilovat s výmluvou, že 64bitů není třeba ... já jedno vysvětlení mám a to už je všem jasné - pointerový prasata.
    Věřím v jednoho Boha.
    7.4.2009 13:14 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    I kdyz to neumim, ikdyz to sam neudelam... vzycky se da nadavat, ze? Stahni si prislusne zdrojaky a opravuj, reportuj... si myslim, ze to (nejen) vyvojari jedine uvitaji.

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jardík avatar 7.4.2009 13:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Jim na to tamto, já to nepotřebuju, tak proč bych s tím ztrácel čas. Jen jsem to chtěl vyzkoušel a bohužel (bohudík) nemůžu, protože nemají verzi pro můj systém.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 7.4.2009 14:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Přesně to samé jsem mu chtěl navrhnout i já. Zdrojáky tady,tady a tady. Ubuntu 64-bitová verze tady. Pokud bude něco nejasné tak se klidně můžeš zeptat tady a nebo tady.

    BTW1: A hele
    BTW2:K dispozi jsou i jiná distra než jen Ubuntu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 7.4.2009 14:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Teda abych to upřesnil, tak jsem nechtěl říct upravuj a reportuj, ale kompiluj, protože z principu by nic nemělo nejet(samozřejmě nějaké bugy asi budou).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.4.2009 08:22 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Možnáby bylo lepší kdyby BFU jako Jardín nic moc neopravovali. To by mohlo dopadnout jako pro příchodu Pata a Mata. :-(


    jose17 avatar 7.4.2009 08:07 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    vyzaduje to pri instalacii prava admina?

    Ja vim, on vi, ty nano!
    jiri.one avatar 7.4.2009 09:14 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

     pridavam se k otazce, mohl bych si to pak nainstalit v praci :)

    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    7.4.2009 09:48 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Prave pisu z firefoxu spusteneho pres zminene ubuntu portable. Vubec se to instalovat nemusi, jen se spusti run_portable_ubuntu.bat a po chvili chroupani nabehne horni lista gnome. Je to ubuntu 8.04, stahovani aktualizaci je standardne nastaveno na server z Argentiny :)
    DevilMuF avatar 7.4.2009 13:08 DevilMuF | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

     musel jsi nejak upavovat nastaveni site? Me se v tom net a vubec cela sit nechce rozbehnout. Vidim tam sitove zarizeni s IP 10.0... ale evidentne to nefunguje.

    7.4.2009 22:22 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Nic jsem nastavovat nemusel. Adresu z rozsahu 10.xx.xx.xx mi taky system automaticky nastavil.
    jose17 avatar 8.4.2009 08:41 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    no, takze sice sa instalovat nemusi, ale prava admina to chce..

    Ja vim, on vi, ty nano!
    7.4.2009 16:47 MilanK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Cooperative Linux Daemon, 0.7.3
    Daemon compiled on Sat May 24 22:36:07 2008

    access denied, not enough privileges
    Cooperative Linux Daemon, 0.7.3
    Daemon compiled on Sat May 24 22:36:07 2008

    access denied, not enough privileges
    The FSUTIL utility requires that you have administrative privileges.
    The FSUTIL utility requires that you have administrative privileges.
    Cooperative Linux Daemon, 0.7.3
    Daemon compiled on Sat May 24 22:36:07 2008

    colinux: manager open: The system cannot find the file specified.
    daemon: exit code 82c7540e
    daemon: can't access CoLinuxDriver, please check status driver!
    Cooperative Linux Daemon, 0.7.3
    Daemon compiled on Sat May 24 22:36:07 2008

    access denied, not enough privileges

    8.4.2009 15:28 Oik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Neinstaluje se to, ale při spouštění se vytváří jakýsi low-level ovladač a při tom práva admina potřeba jsou. I když dočetl jsem se, že něco z toho může běžet jako služba, a pak se k tomu dá jenom připojovat... Podrobnosti viz coLinux.

    7.4.2009 10:03 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Vypada to dost uchylne a zajimave. Realna uzitecnost je asi pro geeky kteri _chteji_ Linux (Ubuntu) a zaroven musi pouzivat wokna. Zkusim to na pracovnim kompu ve skladu kde jsem linej a jeste jsem nenahodil linux. Na obcasne precteni emailu a webu a Jabberu to vklidu staci a s velkym sebezaprenim i putty jde pouzivat.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Grunt avatar 7.4.2009 11:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Já bych naopak řekl, že je to vhodné spíše pro BFUčka, nýbrž geek radši nainstaluje Cygwin nebo MSYS, které jsou kapánek rychlejší a lépe integrované.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.4.2009 13:06 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Ani bych neřekl. Už před nějakými 5 lety, kdy jsem si naposledy hrál s coLinuxem, se mi s ním pracovalo podstatně lépe a rychleji než s Cygwinem.
    gtz avatar 7.4.2009 15:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Zdravím ,

     těžký úchylka ... proč na systému kde mám Openoffice / office 2007 budu cpát něco takového , pokud budu potřebovat JIMM , ICQ nebo něco takového raději použiji Vmware nebo VBox s imagem disku ( image disku se vleze na USB disk ... ) ,  je to jistě čistější , než provádět nějaké změny na hostitelském systému.

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.4.2009 15:52 wintermute
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

     Skusal som googlit, ale nepodarilo sa mi nic podobne najst pre Mac OS X.  Nevie prosim niekto o nieco podobnom (o riseniach  virtualbox, vmware a parallels viem, skor by ma zaujimalo nieco ako colinux nad MacOS). Pre vysvetlenie nezaujima ma beh Mac OS X vo Windows ale Linux v Mac OS X. Ja len aby nedoslo k nedorozumeniu. :)  Dakujem.

    Grunt avatar 7.4.2009 16:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    o riseniach  virtualbox, vmware a parallels viem, skor by ma zaujimalo nieco ako colinux nad MacOS

    CoLinux se moc od řešení VirtualBox či VmWare neliší. Stačí si nepouštět framebuffer a posílat výstup z grafických aplikací po síti do hosta. A MacOS dokonce nepotřebuje další X-Server, protože sám na jednom běží a tak by neměl problém okna mixovat (jen to asi trochu složitější nastavit - Macům moc nerozumím)

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.4.2009 17:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Mac OS X neběží na X serveru. Po standardní instalaci si tam X11 aplikaci nepustíte.
    Grunt avatar 7.4.2009 18:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Já měl za to že jo.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.4.2009 18:26 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Od Leoparda (10.5) je X11 součástí základní (default) instalace.
    7.4.2009 19:12 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    To je možné. Já jsem jen zkoumal Darwina 8.11.0.
    Grunt avatar 7.4.2009 18:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Tedy abych se opravil: Vím že to má nějaké svoje čachry a techtle mechtle a že to není tak jednoduché a přímočaré jako třeba v GNU/Linuxu, ale něco na ten způsob tam prej je.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.4.2009 16:37 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    Jak to vychazi v porovnani s andLinuxem?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Grunt avatar 7.4.2009 21:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    Ihmo prašť jak uhoď. andLinux vypadá jen, že má lepší integraci do Widlí.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    default avatar 7.4.2009 21:42 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    A co support? Docela by se mi líbilo mít "linuxové" prostředí pod zavaděčem na hry. Abych pravdu řekl, i by se mi něco podobného hodilo do mých obchodních záměrů. Ale dokud to nebude podporované, tak je to jaksi — ehm — hračka pro děti.

    A k tomu Xming: zkoušel jsem to. Funguje to, ale padá to. Myslel jsem si, že použiju Windoze jako grafický terminál k RHEL 4 a budu na tom pracovat, ale když to po dvou minutách šlo tam, kam Windoze by design, tak jsem radši přesunul vývoj na jiný počítač a podstoupil merge-hell. :-/

    Grunt avatar 7.4.2009 22:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows
    A co support?

    Co na tom probůh chcete supportovat?

    Docela by se mi líbilo mít "linuxové" prostředí pod zavaděčem na hry.

    I když to tak možná vypadá, tak to tak není. Jsou to dva systémy běžící na jednom procesoru a mixující výstup do jednoho framebufferu. Osobně by se mi více líbilo GNOME kompilované proti GTK s gdkpixbuf = win32 kompilované MSYSem(ale i cygwin1.dll bych ale také přežil).

    Abych pravdu řekl, i by se mi něco podobného hodilo do mých obchodních záměrů. Ale dokud to nebude podporované, tak je to jaksi — ehm — hračka pro děti.

    Eh? Jak podporované? Jak hračka? Vždyť to je hračka.

    A k tomu Xming: zkoušel jsem to. Funguje to, ale padá to. Myslel jsem si, že použiju Windoze jako grafický terminál k RHEL 4 a budu na tom pracovat, ale když to po dvou minutách šlo tam, kam Windoze by design, tak jsem radši přesunul vývoj na jiný počítač a podstoupil merge-hell.

    Tak to já mám zkušenosti přesně opačné. Poslal jsem si od kamaráda po síti kicker a i když párkrát celé prostředí sleťelo, tak Xming to přežil. Co to je za verzi? Popř. můžete použít Cygwin/X, který také umí multiwindow mód.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    default avatar 7.4.2009 22:21 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portable Ubuntu pro Windows

    OMFB, tys mě nepochopil. Ale nevadí. Jsem zvyklý žít v nepochopení. :-D

    Vždyť to je hračka.

    Myslím, že na základě této odpovědi nemusím své myšlenkové pochody (zpětně) vysvětlovat. :-D

    hankey avatar 7.4.2009 22:30 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Tak to joooo!
    Není tohle už trochu ujeté?
    Ale jedno využití mě napadá: tuhle jsem nedokázal pomoci borci s Vista a starým scannerem bez nového ovladače- mohl by si spouštět linux na scanování... :-(
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Grunt avatar 7.4.2009 22:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak to joooo!
    Není tohle už trochu ujeté?

    Pro někoho kdo používá nějaký systém jen z toho důvodu aby byl uspokojen tím, že to vědí všichni ostatní? Určitě ano, nýbrž se nebude moci tak lehce zaškatulkovat.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.4.2009 11:40 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak to joooo!
    Pro někoho kdo používá nějaký systém jen z toho důvodu aby byl uspokojen tím, že to vědí všichni ostatní? Určitě ano, nýbrž se nebude moci tak lehce zaškatulkovat.
    Fakt se slovo "nýbrž" takhle používá? Měl jsem za to, že má užší sémantické pole, než běžné "ale". Takže můžu říct "nemám tam vidle, nýbrž linux", ale už nemůžu říct "chtěl jsem jít do hospody, nýbrž pak jsem si to rozmyslel". Ne?
    8.4.2009 20:51 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak to joooo!

    Ano (nýbrž následuje po záporu). Kromě toho, tady mi to přijde ve významu "neboť".

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.