V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
když se ti nelíbí OpenArenaProč?
postavyA ty tak moc vadí? Vždyť v té rychlosti ty postavičky o velikosti 10x10 pixelů stejně moc nevnímám.
a poněkud jiný objektyO čem to je řeč?
ps. zkoušeli jste někdo novou verzi ioquake3 (angst-build)?
Prý má podporovat IPV6 , VOIP a stereoscopic rendering. Každopádně,já IPV6 nemám a VOIP jsem nějak nedokázal aktivovat (asi musí být podpora VOIP na serveru,či co).
cp build/base/ui/libui.so base/uix86_64.so cp build/base/game/libgame.so base/qagamex86_64.so cp build/base/ui/libui.so base/uix86_64.so ln -s build/xreal/xrealpoprvé sem to musel udělat ručně, ale pak napodruhý to z nějakýho důvodu šlo samo... tohle platí pokud máš 64bit, jinak x86_64 nahraď za i386. Teď je třeba stáhnout ten snapshot (velkej 7z balík), vzít z něj base/*.pk3 a přesunout je do adresáře base/ v trunku. Pak už by mělo stačit
./xreal
cp build/base/cgame/libcgame.so base/cgamex86_64.so
ps. zkoušeli jste někdo novou verzi ioquake3 (angst-build)?Slint! Teď jen zjistit, kde sehnat Red/Cyan brýle. Ale jestli to bude dobře fungovat, tak to bude mazec, zvlášť když člověk odněkud spadne
Dechberoucí mi přijde spíš Nexuiz na upraveným Quake 1 engine (darkplaces). To je fakt maraz, co z toho udělaliAni bych neřekl.
jsou placaty jak ve hre z minulyho stoletiAno, naopak hry z budoucího století se vyznačují tím, že květiny jsou složeny z milionu polygonů, 3x otexturované všelijakými bump-mappingy a offset-mappingy a svítí všemi barvami duhy. Na to si dovolím jednu citaci:Dobře rozmyšlená dynamika pohybu v dynamických akcích dokáže zásadním způsobem zlepšit dojem z virtuálního světa. Obecně platí, že kvalitní animace potlačí špatný dojem z nekvalitního vzhledu modelovaného tělesa, avšak obráceně to neplatí.
Ten screenshot vypadá stokrát líp než ten nexuiz i tahle věc ve zprávičce dohromady, teda.Ano, a o screenshoty jde až v první řadě.
Tiskni
Sdílej: