abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | Zajímavý článek

    Podrobně byla rozebrána kritická zranitelnost v nf_tables (CVE-2026-23111). Další lokální eskalace práv na Linuxu. V upstreamu byla zranitelnost již v únoru opravena. Ve zdrojovém kódu stačilo odstranit 1 vykřičník.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Upozornění pro uživatele Asahi Linuxu: Neaktualizujte macOS na verzi 27 Golden Gate! Apple změnil detekci spouštěcích oddílů. Po aktualizaci oddíl s Asahi Linuxem nevidí. Snad je to jenom chyba.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:11 | Komunita

    Na webu konference Den IPv6, která se konala 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, jsou nyní k dispozici všechny prezentace (v PDF) a jejich videozáznamy. Organizátory konference byly i letos sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:44 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 3. a 4. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. Příjem témat poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a následně sestavení programu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (27%)
    Celkem 1871 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    9.7.2008 06:56 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Tak nebylo by přeci jen lepší zkusit DJBDNS? Co? Chlapi? :-)
    9.7.2008 07:34 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    myslite, ze DJB implementoval jiny protokol?
    A slow biker.
    9.7.2008 08:14 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Ne, ale úpravu, která teď byla implementována do spousty dalších serverů, obsahuje už dávno (pravděpodobně odjakživa). V DNS protokolu se nedělala žádná změna, vše je záležitost jen úprav software. V dokumentu VU#800113 - Multiple DNS implementations vulnerable to cache poisoning odkazovaném ze Slashdotu se píše:
    Daniel J. Bernstein is credited with the original idea and implementation of randomized source ports in the DNS resolver.
    9.7.2008 08:24 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Neviem, ako je djbdns pouzitelny, ale qmail od toho isteho autora je totalne nepouzitelny kus sw (bez patchov ani krok).
    9.7.2008 10:13 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    qmail je docela zajímavý kus softwaru, jeden čas jsem ho běhal, ale pravdou je, že jsem kolem něj měl spoustu udělátek, aby plnil můj účel. Jiné mail servery jsou často jednodušší na nastavení, ale zase chtějí občas provést aktualizaci..

    Jinak djbdns pomalu začíná ztrácet dech, jak přichází nové technologie jako SIP, IPv6 atd., tak už je potřeba patchovat, jinak se tyto záznamy vkládají relativně složitě.
    Kryptoměny a bločenka.
    Věroš avatar 9.7.2008 12:42 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Pockat, on existuje nekdo, kdo soubory pro tinydns pise v ruce? :-)
    Školím Ansible
    12.7.2008 17:28 danc | skóre: 21 | blog: Blog nejen o Linuxu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    ano prosim - treba ja :-)
    9.7.2008 13:17 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Ani ne, vzhledem k povaze problemu a tomu, ze DJBDNS se nevyviji a nema dnes a v budoucnu uz vubec ne sanci dlouhodobe odolavat tomuto typu problemu.
    9.7.2008 13:26 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Na rozdíl od spousty dalších systému tomuto problému djbdns odolával a odolává dlouho a úspěšně.
    11.7.2008 22:54 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Ale houbeles. Kdyby jste aspon trosku se podival na uvedeny problem, tak byste tusil, ze DNS servery byly pouze vylepseny, aby danemu typu utoku odolavaly lepe. Rekneme, ze v tomhle smeru dosahly na DJBDNS. Ovsem na rozdil od DJBDNS davaji moznost pokrocit dal a zabezpecit se proti problemum DNS protokolu lepe, tak, jak DJBDNS nemuze, vzhledem k jeho "vyvoji".

    Pochopte, problem neni v Bindu, MS DNS serveru, ci DJBDNS, ale v protokolu jako takovem. A tim, ze DJBDNS je funkcne limitovane, tak proste nemuze problemu dlouhodobe odolavat.
    12.7.2008 11:32 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    djbdns bylo vyvíjeno hlavně s ohledem na bezpečnost, takže lze očekávat, že ostatní servery budou dotahovat djbdns ještě dlouho. A djbdns se nevyvíjí dál, protože to není potřeba. Pokud by se objevila nějaká bezpečnostní chyba v djbdns, bude jistě opravena – ono by to jinak autora stálo dost peněz. Nevím, co si mám představit pod tím, že djbdns je funkčně limitované – je to DNS server, který vyhodnocuje DNS dotazy a posílá odpovědi. Mně takové chování DNS serveru stačí, já nepotřebuju, aby z toho ještě šly posílat e-maily a dal se v tom naprogramovat tetris.
    Drom avatar 9.7.2008 15:09 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Proc? Taky se poohlizite po novym kole, kdyz mu spadne retez?
    9.7.2008 15:41 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Kdyz chci modernejsi tak ano, nebo ty snad dodnes jezdis na kole znacky Ukrajina a mas na nem dobastleny vsechny ty vychytavky co jsou na dnesnich kolech samozrejmosti?

    :-)
    Drom avatar 10.7.2008 14:36 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Ne, ja nepotrebuju na kolo klimatizaci, domaci kino, prives a bar. Ja chci, aby to kolo jezdilo dopredu a brzdilo. Kvuli pichly dusi si nekoupim novy a uz vubec ne kvuli tomu, ze nejaky kolo je hezci a ma vic prevodu, kdyz to moje jezdi porad stejne dobre a pro me ucely dostacuje.
    10.7.2008 00:28 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Já například používám PowerDNS a to je tam uvedeno jako jedno z mála Not Vulnerable...
    9.7.2008 19:28 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hromadná oprava chyb v DNS serverech
    Tuhle mají "test" poskytovatele DNS, takže si můžete vyzkoušet vaše připojení. DNS servery, co nám nastavil poskytovatel, neprošly. Zdá se ale, že openDNS je v suchu (a taky to tvrdí na svém blogu.)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.