Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
A teď si to porovnejme s tím, co se v tom dokumentu skutečně píše:
On average, surveyed senior decision makers report that their organisations currently use 67% proprietary and 33% open source technology. In an ideal world, they would increase use of open source to 40%, meaning proprietary would still form the majority of their total technology in use at 60%
Konkrétně to číslo vzniklo jako průměr z odpovědí na otázku
In your opinion, what would be the ideal split between your organisation's use of proprietary technologies and open source technologies?
V průzkumu pořádaném mezi určitou skupinou vysokých manažerů.
In your opinion, what would be the ideal split between your organisation's use of proprietary technologies and open source technologies?Dává tahle otázka někomu smysl? Proč by si měla organizace určovat poměr mezi oss a proprietálním software? A proč by měl být nějaký poměr ideální? Která konkrétní vlastnost toho software má dělat ten poměr ideálním? Trochu mi to přijde: na blbou otázku, blbá odpověď.
Tam byla dvojice otázek, které bych volně přeložil asi takto:
Pro vývojáře je ta druhá otázka (a do značné míry i ta první) samozřejmě nesmyslná (a ještě nesmyslnější počítat z takových odpovědí průměr), ale manažeři podobná čísla generují zcela běžně, takže jim na tom asi nic divného nepřišlo.
Hlavní problém vidím v tom, že ti, kdo o tom referovali, z průměru odpovědí na tu druhou otázku udělali jakýsi objektivně ideální poměr, což je samozřejmě nesmysl.
ideální je mix 40 % open source softwaru a 60 % proprietárního softwaruIdeální k čemu?
Tiskni
Sdílej: