Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »A teď si to porovnejme s tím, co se v tom dokumentu skutečně píše:
On average, surveyed senior decision makers report that their organisations currently use 67% proprietary and 33% open source technology. In an ideal world, they would increase use of open source to 40%, meaning proprietary would still form the majority of their total technology in use at 60%
Konkrétně to číslo vzniklo jako průměr z odpovědí na otázku
In your opinion, what would be the ideal split between your organisation's use of proprietary technologies and open source technologies?
V průzkumu pořádaném mezi určitou skupinou vysokých manažerů.
In your opinion, what would be the ideal split between your organisation's use of proprietary technologies and open source technologies?Dává tahle otázka někomu smysl? Proč by si měla organizace určovat poměr mezi oss a proprietálním software? A proč by měl být nějaký poměr ideální? Která konkrétní vlastnost toho software má dělat ten poměr ideálním? Trochu mi to přijde: na blbou otázku, blbá odpověď.
Tam byla dvojice otázek, které bych volně přeložil asi takto:
Pro vývojáře je ta druhá otázka (a do značné míry i ta první) samozřejmě nesmyslná (a ještě nesmyslnější počítat z takových odpovědí průměr), ale manažeři podobná čísla generují zcela běžně, takže jim na tom asi nic divného nepřišlo.
Hlavní problém vidím v tom, že ti, kdo o tom referovali, z průměru odpovědí na tu druhou otázku udělali jakýsi objektivně ideální poměr, což je samozřejmě nesmysl.
ideální je mix 40 % open source softwaru a 60 % proprietárního softwaruIdeální k čemu?
Tiskni
Sdílej: