Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
A teď si to porovnejme s tím, co se v tom dokumentu skutečně píše:
On average, surveyed senior decision makers report that their organisations currently use 67% proprietary and 33% open source technology. In an ideal world, they would increase use of open source to 40%, meaning proprietary would still form the majority of their total technology in use at 60%
Konkrétně to číslo vzniklo jako průměr z odpovědí na otázku
In your opinion, what would be the ideal split between your organisation's use of proprietary technologies and open source technologies?
V průzkumu pořádaném mezi určitou skupinou vysokých manažerů.
In your opinion, what would be the ideal split between your organisation's use of proprietary technologies and open source technologies?Dává tahle otázka někomu smysl? Proč by si měla organizace určovat poměr mezi oss a proprietálním software? A proč by měl být nějaký poměr ideální? Která konkrétní vlastnost toho software má dělat ten poměr ideálním? Trochu mi to přijde: na blbou otázku, blbá odpověď.
Tam byla dvojice otázek, které bych volně přeložil asi takto:
Pro vývojáře je ta druhá otázka (a do značné míry i ta první) samozřejmě nesmyslná (a ještě nesmyslnější počítat z takových odpovědí průměr), ale manažeři podobná čísla generují zcela běžně, takže jim na tom asi nic divného nepřišlo.
Hlavní problém vidím v tom, že ti, kdo o tom referovali, z průměru odpovědí na tu druhou otázku udělali jakýsi objektivně ideální poměr, což je samozřejmě nesmysl.
ideální je mix 40 % open source softwaru a 60 % proprietárního softwaruIdeální k čemu?
Tiskni
Sdílej: