Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.
Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.
Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.
openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.
Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly
… více »Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti
… více »Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:
Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Necetl jsem tvuj komentar, ale feedback uzivatelu vetsinou nikoho nezajima. Bohuzel. Tim spis, pokud byl tvuj komentar nekonstruktivni nebo utocny,
Počkej, ty sis dovolil naznačit, že něco dělají špatně? Tak to se pak nediv, takové věci se v Gnome nedějí.Hergot, co mi to pripomina ? Reakce Sewerse a Harryho L. Potteringa na buglistu systemd ? No jo, RedHeat, banda sr*cu pro kterou jsou komunitni vyvoj a ohleduplnost k jinym jako nejaky sci-fi.
Co je blbě na růžové? Kdyby bylo Ubuntu růžové a ne tak přitepleně oranžové, mám distribuci hned vybranou.Božííínku
... hlavně by měli vědět, s čím mohou pomoci.jo, tak ... já už jsem se lekl, že by náhodou chtěli zlepšit vztahy komunitou tak, že by ji přestali nasírat odebíráním featur a podobně
Ne, jen potrebuji nabrat bug triagery.
Na druhou stranu objektový model mi připadá podstatně lepší než ten z C++,S tim bych souhlasil, ja jsem to vztahoval spise k Vala.
tak může nasekat spoustu bezpečnostních děr ve vašem programuPokud pár těch chyb objevíš, tak máš velkou šanci na úspěch.
Na druhou stranu objektový model mi připadá podstatně lepší než ten z C++, takže bych to neviděl zase tak kriticky.Flamebait alert!
C++ v zásadě nemá Jeden Správný™ obj. modelMám za to, že C++ má vestavěný a standardizovaný objektový model, ale rád se nechám vyvést z omylu. Tím samozřejmě neříkám, že ho nejde obcházet a používat cokoliv jiného jako v C včetně GObject a ekvivalentu.
Mám za to, že C++ má vestavěný a standardizovaný objektový model, ale rád se nechám vyvést z omylu.Ano, ale je natolik obecný (a různé featury a gotchas obsahující), že konkrétní použití se od sebe mohou výrazně lišit (viz také moji tl;dr odpověď Bedňovi níže).
Tím samozřejmě neříkám, že ho nejde obcházet a používat cokoliv jiného jako v C včetně GObject a ekvivalentu.Ani ho obcházet nemusíš, je možné různé věci doplnit. Něco jako gtype různé frameworky dělají (třeba variant v boostu, QMetaObject a QVariant v Qt, wxObject ve wxWidgets atd.). Nebo si měl na mysli nějakou jinou feature GObjectu?
Ano, ale je natolik obecnýNicméně dle mého skromného názoru pořád ne tak obecný jako Python nebo GObject.
GLib + GObject + GIO jsou skutečně báječný.Až tam nebudou nesmysly jako spojáky s API pole, tak se o tom můžeme bavit. Já vím že u seznamů síťových rozhraní na desktopu to nehraje příliš roli, ale to nic nemění na tom, že je to debilita.
Javascript by se mel pouzivat jen na frontend, veci za tim ani v JS rozumne nenapises, tam zustava C.
List<MojeStruktura>: List *next, List *prev, MojeStruktura *value
, místo vhodnějšího List<MojeStruktura>: List *next, List *prev, MojeStruktura value
, kdy máte jednu dynamickou alokaci vs dvě. Je to tedy nevhodné tam, kde je potřeba rychlost a mnoho dat.
Hlavně kvůli privátním metodám; ty nemaj co dělat v hlavičkovym souboru.No tak od toho právě ten pimpl je, aby tomuto zabránil, ne snad?
new Window()
, kde je extra každý new WidgetXX()
, nebo když mám utvořit Window na zásobníku, kde je každý widget přímo součástí objektu a jen se tedy volají konstruktory ... Sice pimpl má výhodu zachování ABI, ale u nějakého GUI toolkitu by to mělo být jedno, většina může být inline a "neinline" jenom nějaké "věci" jejichž kód je náročnější, hrozí nějaké rozbití a je dobré kód sdílet (řekněme implementace síťového protokolu, šifrování, databáze). Okýnka klidně můžou být inline, nebo staticky linkované.
delete
nepsal...
new
je dokonce i třeba v JavaScriptu...
Je to podobné C# a Java + prehľadnejší kód kvôli eliminácií ukazateľov.C# nebo Javě to moc podobné není, sice se snaží nepoužívat pointery, ale Java a .NET mají garbage collector, kdežto U++ GC nemá a místo toho používa stack-based memory management. Pokusím se to trochu rozebrat: Podle toho, co jsem se probíral dokumentací a příklady, U++ se v zásadě drží několika jednoduchých pravidel:
C++ (vrátane QT) je taký praso pes, systémový ako C a vysokoúrovňový ako Python, len všetko robí zleAle nerobí všetko zle, vůbec ne. Qt, například, používá svůj QObject model, kde jsou objekty členy hierarchie, ve kterých nadřazený objekt dealokuje všechny objekty sobě podřazené. Čili to "vlastnictví" objektů je podobné jako v U++, akorát mechanismus de/alokace je jiný a je to dynamičtější. Další podobnost je v objektech jako Buffer a Image (v případě Qt QBuffer a QImage), které alokují na heapu a alokaci následně spravují, v podstatě v obou toolkitech stejně. V Qt ale tyto objekty navíc implementují QSharedData, což umožňuje sdílení pomocí reference countingu a mělkých kopií. Tuto feature U++ zřejmě vůbec neposkytuje, místo toho prosazuje move semantics. No a nakonec, za "správný" model správy paměti se v C++ (zejémna v C++11) často považuje RAII, kde se klade důraz na smart pointery a exception safety. V RAII se v podstatě holým pointerům vyhneš víc než v U++. Jedním z hodně používaných smart pointerů je "scoped pointer" nebo "unique pointer", což je objekt alokovaný stejně jako objekty v U++ (tedy na stacku nebo jako součást struktury), který manažuje paměť na heapu, což spojuje výhody obou. Sdílení objektů se ralizuje pomocí "shared pointerů", které typicky používají reference counting. Nevýhodou RAII/stack based memory managementu je (a toto platí i pro U++), že je potřeba dopředu dobře rozmyslet, který objekt/objekty má vlastnit/spravovat který/které. Abych to shrnul, o žádném z těchto modelů se nedá říct, že by byl jednoznačně vždy lepší, každý má svoje pro a proti - a to včetně U++. P.S. Osobně považuju RAII za dobré řešení, ale to není nějaké objektivní hodnocení.
class Foo
{
private:
class Private;
unique_ptr<Private> p;
public:
//...
};
V zásadě na tom žádné moc velké bolení hlavy nevidím... Pro veřejná API knihoven se to určitě vyplatí.
Zpětná vazba od začínajících uživatelů se nedostaví, obávám se. Uživatelé jiných desktopových prostředí zkrátka nezačnou dobrovolně používat Gnome. Pokud jde o uživatele začínající s Linuxem, jejich setkání s Gnome obvykle skončí rychlým návratem k Windows nebo OS X, takže ani tady se zpětná vazba očekávat nedá.
Tiskni
Sdílej: