Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.
… více »Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
my obyčejní linuxáci občas přehráváme FullHD videa na kompozitním desktopu a to jaksi Intel nezvládáTo je blud! Právě jsem to zkusil (zapnul jsem kompozitění a pustil full HD h.264 film) a jde to naprosto bez problémů.
On by to takový problém nebyl, pokud by se toolkity naučili používat xlib. Samotná knihovna funguje i v konzoli, pokud se nepoužívají funkce očekávající Display* apod. Toolkity si stejně často kreslí sami a od xlib jenom dostávají info o klávesách a myši (které by na chvíli přestaly dostávat, ale aplikace by mohla fungovat dále) a občas nakopírují nějaký svůj vykreslený buffer. Při odpojení od xserveru by stačilo vynechat těchto pár funkcí, zahodit všechna XID a spol. a v pravidelných časových intervalech (např. 5s) se zkoušet zase k serveru připojit (klidně i s nějakým maximem, třeba 1 min), vytvořit znovu potřebná (většinou pouze toplevel) okna, a obnovit funkci kreslení,... a mezi tím si akorát updatují svoje buffery apod. Bez xserveru by se mohly chvíli obejít. Bylo by to sice trošku náročnější na implementaci a muselo by se udělat pár změn, ale určitě by to nebylo nemožné.
Ad vizual - tohle se stát může, ale aplikace (resp. toolkit) si může pak říct o ten nový. Jinak i některé DirectX aplikace ve Windows se dokáží vyrovnat s "restartem" grafického zařízení, pokud zachytávají potřebné události, mohly by jistě i OpenGL aplikace v linuxu a při aktivaci karty by alespoň mohly vyplivnout hlášku "není opengl podpora, ukončuji se", místo obyčejného pádu s hláškou "segmentation fault".
Jestli to taky nebude tím, že ve Windows je možno restartovat grafický subsystém bez ukončení aplikací a tedy je naprosto jednoduché vypnout ho, přehodit ovladač a zase ho nahodit a vše funguje
Tiskni Sdílej: