abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 53 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Max avatar 16.7.2024 08:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    To já se ženkou cestoval vždy jen po ČR a trvalo hafec let "poznat svou vlast".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.7.2024 12:05 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    To je teda řiť todlencto. Ovšem celkem pěkná... Něco jako zruč nad sázavou... Ale článek je dezinformační, v rakousku žijou rakušáci a né němci a bratislavská ulice tam nejni, je tam dyž už prešpurská ulice.
    Ale aspoň mají slováci inspiraci kam táhnout svoji eurokárku, u nás ve fialovém čechistánu moc nepochytěj...
    17.7.2024 10:16 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Spousta obyvatel rakouskeho uzemi se identifikuje s nemeckou narodnosti.
    17.7.2024 13:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Zase ta progresivní propaganda od Valgrinda. Vy levicoví aktivisté byste se pořád nějak identifikovali. "[chlapský hlas se silným rakouským přízvukem] Jsem z Vídně a identifikuju se jako německá žena, she/her."

    Můžeš se identifikovat jak chceš, ale pravdu říkají geny a podle genů žijí v Rakousku Češi, lol. (Nebo obráceně.)
    18.7.2024 08:59 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Ne, to neni zadna propaganda OMG. Ja chci, aby kazdy mel svobodu identifikovat se tak, jak sam uzna za vhodne. Na druhou stranu nikdo nema povinnost a stat nesmi nikoho nutit na to brat zretel. Proste: mej si jake chces pohlavi, v me hospode jsou jen damske a panske zachody. Takze muj, nazveme to treba pravicovy a spravny, pristup spociva v tom, ze kazdy si muze rikat, co chce, a kazdy ma svobodu chovat se k druhemu tak, jak sam chce. Proste svoboda a prirozene mezilidske vztahy a respekt nebo treba disrespekt. Proste ti do toho v mem systemu nebude stat nijak zasahovat. To same by mohl aplikovat nas umirajici stat tak, ze by u svych obcanu proste prestal pohlavi resit.

    Dalsi vec - narodnost. Ta prece s genetikou vubec nesouvisi. Zrovna Cesi a Rakusane jsou brutalni smesice haploskupin... A co? Chcete urcovat narodnost ci prislusnost k narodu podle genetiky? Opravdu?
    18.7.2024 14:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    V pořádku. Asi bych měl dodat, že jsem ten komentář myslel ze srandy.

    To cos popsal je za mě prostě anarchismus a jestli je pravicový nebo levicový mě osobně nevytrhne, neviděl jsem ani jedno :-D

    Když se nad tím zamyslim vážněji, jedna věc, které úplně nerozumim, je, jaký má smysl se identifikovat s nějakým národem, jestliže zároveň postuluješ zrušení států, ie. pak ten národ nemá takříjakjíc "právní subjektivitu" a je otázka, co to teda vlastně znamená. Vlastně je to opravdu analogické tomu progresivnímu přístupu ke genderu: Progresivismus propaguje genedrovou sebe-identifkaci, ale zároveň se nechce omezovat genetikou a bojuje za zrušení (resp. dobrovolnost) tradičního rozdělení rolí, takže v důsledku také nerozumim, co je to gender, jestliže se nepojí ani s biologií ani se společenskou rolí. Mam z toho pak dojem, že v obou případech to jsou pak jenom taková označení bez inherentního významu, něco jako jméno.
    19.7.2024 09:14 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    To není náhoda, to tak samozřejmě vždy bylo. Celý moderní nacionalismus je prostě ta původní "identity politics". Obyčejní kmáni si začali sami rozhodovat o tom, k jakému národu patří podle toho jak se cítí (jak se identifikují) místo toho aby prostě byli poslušni svého právoplatného, bohem vyvoleného, pomazaného pána (jak je/bylo "přirozené").

    Pak se to začalo aplikovat na jiné oblasti, což samozřejmě spoustu lidí irituje. Za dvě století budou tito lidé vykládat jak samozřejmě volba rodu je naprosto přirozená věc a nedá se srovnávat s tím, že se někdo identifikuje jako Andorian.
    20.7.2024 07:01 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Narod a stat, i kdyz narodni, jsou dve naprosto odlisne veci. Narod je skupina, do ktere se dobrovolne zaradime, jelikoz nas spojuje jazyk, kultura, zaliba v tucnych jidlech, atd atd. V evrope samozrejme mame historicky staty vetsinou castecne odvozeny od narodu. Kdyz uz musi existovat stat, je dobra volba, aby byl narodnim, jelikoz se tak minimalizuji vnitrni tlaky, ktere mohou vznikat. Podivejme se na slepenec, kterym bylo ceskoslovensko po prvni valce.

    Neni spatne, ze se nekdo s necim identifikuje. Nesmi jen vyzadovat po ostatnich, treba i prostrednictvim statu, zmenu chovani k nemu. V tom vidim jen to, ze chci ostatnim doprat svobodu a zaroven si zachovat svobodu svou. Jaka anarchie??? Ano, anarchie je zruseni naseho dekadentniho statu, ale to je jina pisnicka.
    21.7.2024 14:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    No já si právě nejsem jistej, jak by ten koncept národa vlastně vypadal bez národního státu. IMO nejsilnější aspekt je rodný jazyk, který ale není něco, co si můžeš vybrat / sebeidentifikovat se - to prostě záleží na tom, jakým jazykem n tebe hovořili tvoji rodiče a v dospělosti už s tím nic moc neuděláš. Jasně, můžeš se naučit jiné jazyky, i do úrovně srovnatelné s rodilými mluvčími, ale prostě rodný jazyk to nikdy nebude.
    22.7.2024 08:15 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Tak mame zde narodni staty, ale mame i staty, ktere s narody nesouvisi. Co treba Belgie? Co treba Svycarsko? Vlastne i USA? A souhlasim, ze materske jazyk a vychova jsou klicove ve vetsine pripadu k identifikaci s narodem, to je pravda.
    22.7.2024 10:08 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Jako, tak zkus prohlásit že jseš američan, třeba až budeš dělat pohovor na imigračním při svých určitě častých cestách do us, když si to bereš dohuby. Uvidíš jak funkční je ten tvůj koncept ;-)
    22.7.2024 13:24 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Koukam, ze sdeleni nebylo pochopeno. :-D
    22.7.2024 10:03 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    No to rozhodně ne. Dřív na to měl áda takový dost přísný metriky, ale i dneska na to jsou určitý požadavky, aby ses mohl stát součástí nějakýho národa. Samozřejmě plácat si můžeš cokoliv, stejně jako se můžeš prohlásit čímkoliv, ale to neznamená, že tím jseš a že tě tak musí ostatní respektovat.
    22.7.2024 13:26 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Opet. Sdeleni nebylo pochopeno. :-D
    22.7.2024 13:33 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Narod je skupina, do ktere se dobrovolne zaradime

    Je blábol. Protože národ je definovaná skupina do který buď patříš, nebo nepatříš. Žádný dobrovolný zařazení neexistuje.
    22.7.2024 20:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Já jsem se rozhodl být Japoncem. Nintendo katana asahi biru sudoku, wakarimasu ka?
    23.7.2024 00:56 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    hatori hanzo katananaka!
    17.7.2024 16:12 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na druhou stranu 94.7% rakusanek preferuje bobra.
    18.7.2024 09:00 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Asi jen ve tve bobri bubline osmicko :-D
    18.7.2024 09:24 karkar | skóre: 8 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Vzhledem k tomu, že se podle tebe identifikují jako němci, tak Bobr Über Alles.
    Na E55 je to v podstatě mega bobří farma. Bez něj obrat dost klesá...
    18.7.2024 10:40 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Tak nemuzes posuzovat dle sve segry jak to maji jine holky… e55 je neco jako bobri dalnice pro nemecke uchylaky. Do prostitutky z e55 ani klacikem…
    30.7.2024 06:14 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    V Rakousku se jako "Nemci" identifikuji uz vicemene jen nemecti pristehovalci. Ziju v Rakousku a nepamatuju si, ze bych potkal nejakeho starousedlika ktery by se identifikoval jako Nemec.

    Ten prechod z Nemecke identity na Rakouskou trval mnoho let/dekad, ale treba uz v 1987 jen 6% Rakusanu se povazovalo za Nemce, hadam ze dnes uz to bude < 1%.
    16.7.2024 14:16 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Česky by to nešlo? Jsi na abclinuxu.cz
    16.7.2024 14:34 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Posielate k nam pred volbami propagandistov tak Slovenska diaspora narasta.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    16.7.2024 15:51 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na slovensku je spousta krasnych hradu vybudovanych madarmi... Mate co objevovat i ve vasi krasne zemi.
    16.7.2024 20:48 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Zaplacenych madary, budovali je slovaci :-) Stejne jako pulku Budapesti.
    16.7.2024 21:36 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    V minulosti slovaci lepili cihly maltou, dnes lepi php/java/js/rust sracky…
    17.7.2024 10:05 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Ne. V dobe budovani hradu opravdu neexistovala slovenska narodni identita...
    17.7.2024 16:19 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Ja myslim ze im narodna identita byla ukradena, proste se domlouvali takhle:

    - "Feri scahni to tam kramľou o dva coľe a ja tam špricnem maltu".

    - "A ty Pepíku, nekukaj tak, tam je sersam a doneš mlatok."

    - "Co je mlatok Juraji?"

    - "Kurva, šak kladivo, himlhergotazaňadlát."
    Gréta avatar 17.7.2024 00:23 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau

    Má to aj krásne historické budovy aj mestské hradby

    maj tam prej nejvíc nejvěčí doposud stojicí středověkou bránu

    Sites of interest

    • Castle hill
    • Danube-Auen National Park, floodplain forest
    • Braunsberg, hill with Celtic fortress
    • Wienertor (Vienna Gate): built in the 13th century, largest still existing medieval gate in Europe. Today it contains the city museum.
    • The Philippus-und-Jakobus-Kirche, a catholic church, was built in 1263 and rebuilt in the Baroque style in 1683
    • Protestant Church, opened in April 2011, newly built by the Austrian architect group Coop Himmelb(l)au

    ta věc na kopci je podle těch vykukujicích bastionů něco víc novějšího, asi modernizovanej hrad na novověkou pevnost vojenskou :O :O

    17.7.2024 13:30 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Odporučím vyjsť na ten kopec čo je pri prístave. Je tam pekná kaplnka s väčšinou slovanskými menami. Akurát som si nie istý či je tam ešte ten prievozníkov domček pri Dunaji. Odkedy som sa naň bol pozrieť, tak sa niekoľko krát vylial Dunaj.
    18.7.2024 12:21 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na tom hrade na prvej fotke som bol na Silvestra roku 202x. Strasne fukalo, tak sme sa vratili pred polnocou dolu do mesta, ale vyhlad na osvetlenu Bratislavu aj Vieden bol slusny. Chodnikom od Schlossbergstraße je to velmi dobre dostupne.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    18.7.2024 13:19 Senior Erlang Developer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Pekne vylety su este z Petrzalky pesi na Königswarte, pripadne priamo z Bergu, je tam aj zrucanina hradu po ceste. Alebo potom z Hainburgu peso cez Bad Deutsch-Altenburg do byvaleho rimskeho tabora Carnuntum. Je tam cely areal zrekonstruovany a rimske pamiatky su aj po okoli...
    19.7.2024 11:53 sw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Dík. Stavím se tam, asi až u vás nebude vládnout ten pán na F. :-)
    19.7.2024 14:30 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na to nebinární Šimečko se teda načekáš...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.