abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:55 | Humor

    Microsoft poskytl FBI uživatelské šifrovací klíče svého nástroje BitLocker, nutné pro odemčení dat uložených na discích třech počítačů zabavených v rámci federálního vyšetřování. Tento krok je prvním známým případem, kdy Microsoft poskytl klíče BitLockeru orgánům činným v trestním řízení. BitLocker je nástroj pro šifrování celého disku, který je ve Windows defaultně zapnutý. Tato technologie by správně měla bránit komukoli kromě

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    včera 01:44 | Komunita

    Spotify prostřednictvím svého FOSS fondu rozdělilo 70 000 eur mezi tři open source projekty: FFmpeg obdržel 30 000 eur, Mock Service Worker (MSW) obdržel 15 000 eur a Xiph.Org Foundation obdržela 25 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 18:11 | Zajímavý software

    Nazdar! je open source počítačová hra běžící také na Linuxu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Autorem je Michal Škoula.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.1. 16:55 | Nová verze

    Po více než třech letech od vydání verze 1.4.0 byla vydána nová verze 1.5.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené stejnojmenné distribuci GNU Guix. S init systémem a správcem služeb GNU Shepherd. S experimentální podporou jádra GNU Hurd. Na vývoji se podílelo 744 vývojářů. Přibylo 12 525 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 30 011. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.1. 15:44 | Zajímavý software

    Na adrese gravit.huan.cz se objevila prezentace minimalistického redakčního systému GravIT. CMS je napsaný ve FastAPI a charakterizuje se především rychlým načítáním a jednoduchým ukládáním obsahu do textových souborů se syntaxí Markdown a YAML místo klasické databáze. GravIT cílí na uživatele, kteří preferují CMS s nízkými nároky, snadným verzováním (např. přes Git) a možností jednoduchého rozšiřování pomocí modulů. Redakční

    … více »
    2012 | Komentářů: 0
    23.1. 12:55 | Zajímavý software

    Tým Qwen (Alibaba Cloud) uvolnil jako open-source své modely Qwen3‑TTS pro převádění textu na řeč. Sada obsahuje modely VoiceDesign (tvorba hlasu dle popisu), CustomVoice (stylizace) a Base (klonování hlasu). Modely podporují syntézu deseti různých jazyků (čeština a slovenština chybí). Stránka projektu na GitHubu, natrénované modely jsou dostupné na Hugging Face. Distribuováno pod licencí Apache‑2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    23.1. 01:11 | Nová verze

    Svobodný citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 8. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.1. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.93.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.1. 14:00 | Komunita

    Svobodný operační systém ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, slaví 30. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    22.1. 11:00 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi má nově v nabídce flash disky Raspberry Pi Flash Drive: 128 GB za 30 dolarů a 256 GB za 55 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (34%)
    Celkem 607 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník

    Hainburg an der Donau

    15.7.2024 23:19 | Přečteno: 1364× | Programovanie | poslední úprava: 15.7.2024 23:47

    Popravde, pocestoval som toho už dosť veľa, ale Slovensko, Česko a Rakúsko som nejako vždy ignoroval, teda okrem Viedne, kde občas chodím nakúpiť. Ale to, že máme rovno za rohom, za Bratislavou, krásne malé mesto, z ktorého dýcha 2000-ročná história, som netušil až do včera.

    Myslel som si, že Hainburg an der Donau je malá dedina s pár domčekmi (zo strany Devína to tak vyzerá), a ono je to relatívne veľké stredoveké mestečko (oproti bratislavskému Devínu so 700 obyvateľmi, kde tiež žije na Slovenské pomery veľa Nemcov, je neporovnateľne väčšie). Len je tam viac hôr, kopcov a lesov. Devín a Hainburg sú si inak veľmi podobné, aj architektúra domov, aj kostol vyzerá ako ten Devínsky. Cítim sa tam ako doma a na rozdiel od BA sa tam človek cíti bezpečne, žiadne smažky, ani ožrani a odpadky.

    Má to aj krásne historické budovy aj mestské hradby. Všade okolo sú kopce a lesy. Jeden obnažený kopec, Braunsberg, vyzerá ako devínsky hradný kopec, ale je väčší, sú tam aj keltské stavby (asi zrekonštruované, lebo pochybujem, že drevo by tak dlho vydržalo). Mesto obývali okrem Keltov potom aj Rimania, asi aj germánske kmene, počas sťahovania národov (ale nie som zase taký veľký historik). Takže aj po nich sa niečo nájde. Na ďalšom kopci, už lesnatom, je zase hrad z 11. storočia, ktorý dal postaviť cisár Svätej rímskej ríše Henrich III. Už sa ani nedivím, že sa tam čoraz viac sťahujú Slováci z Bratislavy. Lebo nielenže sú tam lacné domy (oproti BA), ale ako bonus je tam krásna príroda čistý vzduch a neverím, že tam niekto trpí nadváhou, keďže aj ulice mimo hradieb sú tam na mierne strmých kopcoch, takže ten, kto nešportuje, tak bude po malej prechádzke k.o.

    Ak tam prídete cez víkend, tak počujete slovenčinu cca 1:1 k nemčine. Je tam aj Bratislavská ulica (Pressburger Reichsstrasse). Slovákov poznáte hneď - hovoria nahlas, Nemci sú tiež milí, aj keď o trošku distingvovanejší, stále vás zdravia nejaké nemecké babky, keď idete niekam za turistikou. Je tam aj kúpalisko aj široký Dunaj, pôsobí to trošku ako Devínsky sútok Dunaja a Moravy. Proste Hainburg je v podstate pokračovanie Devína, naozaj by to mohlo byť jedno mesto.

    Kto je z BA, bude sa tam cítiť, ako keby objavil novú mestskú časť Bratislavy, dokonca tam chodí aj Bratislavská MHD ktorá ešte prechádza cez Bratislavskú Petržalku (kedysi tiež nemeckú) a rakúsky Wolfsthal. Jedlo je tam podobné ako u nás v BA a okolí. Kto chce nakupovať, nájde tam pomerne velkú nákupnú galériu. Akurát v nedeľu je všetko zatvorené, lebo Rakúšaci sú tvrdí katolíci a nedeľu poctivo dodržiavajú, tak ako Izraelci sabat, takže v nedeľu je tam otvorených tak 5 reštaurácií a kúpalisko. Všetky obchody sú v nedeľu pozatvárané snáď okrem pumpy. Kto má kvalitný bajk, môže tam zájsť aj na ňom, fakt to neni ďaleko.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 16.7.2024 08:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    To já se ženkou cestoval vždy jen po ČR a trvalo hafec let "poznat svou vlast".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.7.2024 12:05 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    To je teda řiť todlencto. Ovšem celkem pěkná... Něco jako zruč nad sázavou... Ale článek je dezinformační, v rakousku žijou rakušáci a né němci a bratislavská ulice tam nejni, je tam dyž už prešpurská ulice.
    Ale aspoň mají slováci inspiraci kam táhnout svoji eurokárku, u nás ve fialovém čechistánu moc nepochytěj...
    17.7.2024 10:16 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Spousta obyvatel rakouskeho uzemi se identifikuje s nemeckou narodnosti.
    17.7.2024 13:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Zase ta progresivní propaganda od Valgrinda. Vy levicoví aktivisté byste se pořád nějak identifikovali. "[chlapský hlas se silným rakouským přízvukem] Jsem z Vídně a identifikuju se jako německá žena, she/her."

    Můžeš se identifikovat jak chceš, ale pravdu říkají geny a podle genů žijí v Rakousku Češi, lol. (Nebo obráceně.)
    18.7.2024 08:59 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Ne, to neni zadna propaganda OMG. Ja chci, aby kazdy mel svobodu identifikovat se tak, jak sam uzna za vhodne. Na druhou stranu nikdo nema povinnost a stat nesmi nikoho nutit na to brat zretel. Proste: mej si jake chces pohlavi, v me hospode jsou jen damske a panske zachody. Takze muj, nazveme to treba pravicovy a spravny, pristup spociva v tom, ze kazdy si muze rikat, co chce, a kazdy ma svobodu chovat se k druhemu tak, jak sam chce. Proste svoboda a prirozene mezilidske vztahy a respekt nebo treba disrespekt. Proste ti do toho v mem systemu nebude stat nijak zasahovat. To same by mohl aplikovat nas umirajici stat tak, ze by u svych obcanu proste prestal pohlavi resit.

    Dalsi vec - narodnost. Ta prece s genetikou vubec nesouvisi. Zrovna Cesi a Rakusane jsou brutalni smesice haploskupin... A co? Chcete urcovat narodnost ci prislusnost k narodu podle genetiky? Opravdu?
    18.7.2024 14:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    V pořádku. Asi bych měl dodat, že jsem ten komentář myslel ze srandy.

    To cos popsal je za mě prostě anarchismus a jestli je pravicový nebo levicový mě osobně nevytrhne, neviděl jsem ani jedno :-D

    Když se nad tím zamyslim vážněji, jedna věc, které úplně nerozumim, je, jaký má smysl se identifikovat s nějakým národem, jestliže zároveň postuluješ zrušení států, ie. pak ten národ nemá takříjakjíc "právní subjektivitu" a je otázka, co to teda vlastně znamená. Vlastně je to opravdu analogické tomu progresivnímu přístupu ke genderu: Progresivismus propaguje genedrovou sebe-identifkaci, ale zároveň se nechce omezovat genetikou a bojuje za zrušení (resp. dobrovolnost) tradičního rozdělení rolí, takže v důsledku také nerozumim, co je to gender, jestliže se nepojí ani s biologií ani se společenskou rolí. Mam z toho pak dojem, že v obou případech to jsou pak jenom taková označení bez inherentního významu, něco jako jméno.
    19.7.2024 09:14 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    To není náhoda, to tak samozřejmě vždy bylo. Celý moderní nacionalismus je prostě ta původní "identity politics". Obyčejní kmáni si začali sami rozhodovat o tom, k jakému národu patří podle toho jak se cítí (jak se identifikují) místo toho aby prostě byli poslušni svého právoplatného, bohem vyvoleného, pomazaného pána (jak je/bylo "přirozené").

    Pak se to začalo aplikovat na jiné oblasti, což samozřejmě spoustu lidí irituje. Za dvě století budou tito lidé vykládat jak samozřejmě volba rodu je naprosto přirozená věc a nedá se srovnávat s tím, že se někdo identifikuje jako Andorian.
    20.7.2024 07:01 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Narod a stat, i kdyz narodni, jsou dve naprosto odlisne veci. Narod je skupina, do ktere se dobrovolne zaradime, jelikoz nas spojuje jazyk, kultura, zaliba v tucnych jidlech, atd atd. V evrope samozrejme mame historicky staty vetsinou castecne odvozeny od narodu. Kdyz uz musi existovat stat, je dobra volba, aby byl narodnim, jelikoz se tak minimalizuji vnitrni tlaky, ktere mohou vznikat. Podivejme se na slepenec, kterym bylo ceskoslovensko po prvni valce.

    Neni spatne, ze se nekdo s necim identifikuje. Nesmi jen vyzadovat po ostatnich, treba i prostrednictvim statu, zmenu chovani k nemu. V tom vidim jen to, ze chci ostatnim doprat svobodu a zaroven si zachovat svobodu svou. Jaka anarchie??? Ano, anarchie je zruseni naseho dekadentniho statu, ale to je jina pisnicka.
    21.7.2024 14:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    No já si právě nejsem jistej, jak by ten koncept národa vlastně vypadal bez národního státu. IMO nejsilnější aspekt je rodný jazyk, který ale není něco, co si můžeš vybrat / sebeidentifikovat se - to prostě záleží na tom, jakým jazykem n tebe hovořili tvoji rodiče a v dospělosti už s tím nic moc neuděláš. Jasně, můžeš se naučit jiné jazyky, i do úrovně srovnatelné s rodilými mluvčími, ale prostě rodný jazyk to nikdy nebude.
    22.7.2024 08:15 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Tak mame zde narodni staty, ale mame i staty, ktere s narody nesouvisi. Co treba Belgie? Co treba Svycarsko? Vlastne i USA? A souhlasim, ze materske jazyk a vychova jsou klicove ve vetsine pripadu k identifikaci s narodem, to je pravda.
    22.7.2024 10:08 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Jako, tak zkus prohlásit že jseš američan, třeba až budeš dělat pohovor na imigračním při svých určitě častých cestách do us, když si to bereš dohuby. Uvidíš jak funkční je ten tvůj koncept ;-)
    22.7.2024 13:24 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Koukam, ze sdeleni nebylo pochopeno. :-D
    22.7.2024 10:03 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    No to rozhodně ne. Dřív na to měl áda takový dost přísný metriky, ale i dneska na to jsou určitý požadavky, aby ses mohl stát součástí nějakýho národa. Samozřejmě plácat si můžeš cokoliv, stejně jako se můžeš prohlásit čímkoliv, ale to neznamená, že tím jseš a že tě tak musí ostatní respektovat.
    22.7.2024 13:26 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Opet. Sdeleni nebylo pochopeno. :-D
    22.7.2024 13:33 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Narod je skupina, do ktere se dobrovolne zaradime

    Je blábol. Protože národ je definovaná skupina do který buď patříš, nebo nepatříš. Žádný dobrovolný zařazení neexistuje.
    22.7.2024 20:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Já jsem se rozhodl být Japoncem. Nintendo katana asahi biru sudoku, wakarimasu ka?
    23.7.2024 00:56 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    hatori hanzo katananaka!
    17.7.2024 16:12 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na druhou stranu 94.7% rakusanek preferuje bobra.
    18.7.2024 09:00 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Asi jen ve tve bobri bubline osmicko :-D
    18.7.2024 09:24 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Vzhledem k tomu, že se podle tebe identifikují jako němci, tak Bobr Über Alles.
    Na E55 je to v podstatě mega bobří farma. Bez něj obrat dost klesá...
    18.7.2024 10:40 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Tak nemuzes posuzovat dle sve segry jak to maji jine holky… e55 je neco jako bobri dalnice pro nemecke uchylaky. Do prostitutky z e55 ani klacikem…
    30.7.2024 06:14 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    V Rakousku se jako "Nemci" identifikuji uz vicemene jen nemecti pristehovalci. Ziju v Rakousku a nepamatuju si, ze bych potkal nejakeho starousedlika ktery by se identifikoval jako Nemec.

    Ten prechod z Nemecke identity na Rakouskou trval mnoho let/dekad, ale treba uz v 1987 jen 6% Rakusanu se povazovalo za Nemce, hadam ze dnes uz to bude < 1%.
    16.7.2024 14:16 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Česky by to nešlo? Jsi na abclinuxu.cz
    16.7.2024 14:34 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Posielate k nam pred volbami propagandistov tak Slovenska diaspora narasta.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    16.7.2024 15:51 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na slovensku je spousta krasnych hradu vybudovanych madarmi... Mate co objevovat i ve vasi krasne zemi.
    16.7.2024 20:48 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Zaplacenych madary, budovali je slovaci :-) Stejne jako pulku Budapesti.
    16.7.2024 21:36 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    V minulosti slovaci lepili cihly maltou, dnes lepi php/java/js/rust sracky…
    17.7.2024 10:05 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Ne. V dobe budovani hradu opravdu neexistovala slovenska narodni identita...
    17.7.2024 16:19 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Ja myslim ze im narodna identita byla ukradena, proste se domlouvali takhle:

    - "Feri scahni to tam kramľou o dva coľe a ja tam špricnem maltu".

    - "A ty Pepíku, nekukaj tak, tam je sersam a doneš mlatok."

    - "Co je mlatok Juraji?"

    - "Kurva, šak kladivo, himlhergotazaňadlát."
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 17.7.2024 00:23 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau

    Má to aj krásne historické budovy aj mestské hradby

    maj tam prej nejvíc nejvěčí doposud stojicí středověkou bránu

    Sites of interest

    • Castle hill
    • Danube-Auen National Park, floodplain forest
    • Braunsberg, hill with Celtic fortress
    • Wienertor (Vienna Gate): built in the 13th century, largest still existing medieval gate in Europe. Today it contains the city museum.
    • The Philippus-und-Jakobus-Kirche, a catholic church, was built in 1263 and rebuilt in the Baroque style in 1683
    • Protestant Church, opened in April 2011, newly built by the Austrian architect group Coop Himmelb(l)au

    ta věc na kopci je podle těch vykukujicích bastionů něco víc novějšího, asi modernizovanej hrad na novověkou pevnost vojenskou :O :O

    17.7.2024 13:30 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Odporučím vyjsť na ten kopec čo je pri prístave. Je tam pekná kaplnka s väčšinou slovanskými menami. Akurát som si nie istý či je tam ešte ten prievozníkov domček pri Dunaji. Odkedy som sa naň bol pozrieť, tak sa niekoľko krát vylial Dunaj.
    18.7.2024 12:21 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na tom hrade na prvej fotke som bol na Silvestra roku 202x. Strasne fukalo, tak sme sa vratili pred polnocou dolu do mesta, ale vyhlad na osvetlenu Bratislavu aj Vieden bol slusny. Chodnikom od Schlossbergstraße je to velmi dobre dostupne.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    18.7.2024 13:19 Senior Erlang Developer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Pekne vylety su este z Petrzalky pesi na Königswarte, pripadne priamo z Bergu, je tam aj zrucanina hradu po ceste. Alebo potom z Hainburgu peso cez Bad Deutsch-Altenburg do byvaleho rimskeho tabora Carnuntum. Je tam cely areal zrekonstruovany a rimske pamiatky su aj po okoli...
    19.7.2024 11:53 sw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Dík. Stavím se tam, asi až u vás nebude vládnout ten pán na F. :-)
    19.7.2024 14:30 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hainburg an der Donau
    Na to nebinární Šimečko se teda načekáš...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.