abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 32
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 27, poslední dnes 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.4.2011 17:24 IPv6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Az átállás az IPv4-ről IPv6-ra nem tud az egész Interneten egy időben lezajlani, ezért szükséges, hogy a két rendszer egymás mellett működhessen, akár az Interneten vagy a gépen belül is. Ezt az átmenetet a kompatibilis címek (az IPv4 címek egyszerűen átalakíthatók IPv6-címekké), és a különféle alagutak alkalmazása biztosítja. Használható egy kettős protokollcsomag, (dual stack IP ) nevű technika is, amely mindkét protokollt egy időben támogatja. A két teljesen különálló hálózati alrendszer és a két különböző protokollverzió nincs hatással egymásra.
    AsciiWolf avatar 20.4.2011 19:50 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment

    Jdi do prdele s tím trollingem.

    Pokud ti dělají problémy základy technické angličtiny, nechápu, proč navštěvuješ tento portál a ne technet, zive a podobné portály, určené pro jedince, jako jsi ty.

    20.4.2011 20:28 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Netušil jsem, že podmínkou pro čtení abclinuxu.cz je znalost angličtiny...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    AsciiWolf avatar 20.4.2011 22:57 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment

    Není, nicméně dle mého názoru je alespoň elementární znalost technické angličtiny nutnost, pokud chce člověk jako "IT profesionál" obstát.

    A osobně si myslím, že velkou část návštěvníku ábíčka tvoří právě lidé, pracující v IT, druhá velká část jsou "geekové".

    Obě tyto skupiny by dle mého názoru s angličtinou, minimálně na technické úrovni, neměly mít problém.

    p.s. A ruku na srdce. Vás ti místní trollové neštvou? :-)

    pavlix avatar 21.4.2011 16:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Není, nicméně dle mého názoru je alespoň elementární znalost technické angličtiny nutnost, pokud chce člověk jako "IT profesionál" obstát.
    Podle mě jsou zase základy slušného chování elementární znalost, pokud nechce člověk působit jako nevychované hovádko :).
    A osobně si myslím, že velkou část návštěvníku ábíčka tvoří právě lidé, pracující v IT, druhá velká část jsou "geekové".
    Nicméně ABCLinuxu nemá vstupní formulář k odsouhlasení geekovství (jako mají některé jiné weby odsouhlasení věku) ani znalost angličtiny.
    p.s. A ruku na srdce. Vás ti místní trollové neštvou? :-)
    Ano, štvete mě :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.4.2011 17:56 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment

    Myslím, že v úvode (a x-krát predtým v tomto blogu) je vysvetlené, prečo sú texty v angličtine. A práve to, či študenti dokážu napísať text, ktorý má hlavu a pätu anglicky je potrebné zistiť. Verím, že podľa názvu nie je problém klikať len na vhodné blogy (prípadne si tento rovno zablokovať).

    Bývalá redakcia mi publikovanie tohoto blogu v angličtine odsúhlasila. A ďalšie študentské práce budú nasledovať, takže koho to štve nech si blog zablokuje.

    pavlix avatar 22.4.2011 09:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Myslím, že v úvode (a x-krát predtým v tomto blogu) je vysvetlené, prečo sú texty v angličtine. A práve to, či študenti dokážu napísať text, ktorý má hlavu a pätu anglicky je potrebné zistiť. Verím, že podľa názvu nie je problém klikať len na vhodné blogy (prípadne si tento rovno zablokovať).
    Mně to neříkej :).
    Bývalá redakcia mi publikovanie tohoto blogu v angličtine odsúhlasila. A ďalšie študentské práce budú nasledovať, takže koho to štve nech si blog zablokuje.
    Já čtu anglicky víc než česky, a angličtina v blogu mi vůbec nevadí. Navíc je to uvedeno česky, což taky chválím.

    Reagoval jsem na AsciiWolfa a na to co psal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    AsciiWolf avatar 22.4.2011 21:41 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Ano, štvete mě :).
    Já netrolluju. Kdybych trolloval, vypadá to jinak. :-D
    pavlix avatar 22.4.2011 22:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    To záleží na úhlu pohledu :).

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    AsciiWolf avatar 22.4.2011 21:48 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Podle mě jsou zase základy slušného chování elementární znalost, pokud nechce člověk působit jako nevychované hovádko :).

    Jestli narážíš na slovo "prdel", máš pravdu, trochu jsem to přehnal. Měl jsem místo vulgarity použít něco jiného.

    Jen mne prostě už štve, že pod každým blogem či článkem člověk nalezne hromadu voidů, fredů, Woknařů a ostatních anonymních individuí.

    pavlix avatar 22.4.2011 22:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Jestli narážíš na slovo "prdel", máš pravdu, trochu jsem to přehnal. Měl jsem místo vulgarity použít něco jiného.
    Jazyk nezná sprostá slova... takže o prdel jako takovou mi fakt nejde :).
    Jen mne prostě už štve, že pod každým blogem či článkem člověk nalezne hromadu voidů, fredů, Woknařů a ostatních anonymních individuí.
    Já jsem se s nima tak nějak sžil :). Ten první příspěvek mě náhodou i docela pobavil, ačkoli jsem mu vůbec nerozuměl (nebo spíš proto).

    Woknař je úsměvná postavička, o kterym vůbec nevíš, co to je ve skutečnosti za člověka. Prezentuje se tu jako až neuvěřitelnej blb, takže ho trochu podezřívám z hulánovství.

    Ale to tvrzení, že každej (nebo skoro každej) návštěvník Abclinuxu musí umět anglicky, to je totální volovina.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.4.2011 12:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    To je podmínka pro libovolný odborný portál z oblasti IT, ne? :)
    21.4.2011 13:21 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    Abclinuxu nepovažuji jako odborný portál z oblasti IT, poslední dobou se sem sem tam kouknu jako na zábavný web :-) (nebo spíš :-( ?)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    20.4.2011 17:30 RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    K tomu NATu. NAT by nemel byt treba, pokud si firma zazada o vlastni sit (/64). Pak bude mit porad stejnou a pri zmene ISP by se zmenily pouze routovaci tabulky do firemni site. Bohuzel, kdyz se firma nacpe k "ISP", ktery prideluje pouze jedno IPcko na zakaznika, tak ma samozrejme nasledne problem. Kazda normalni firma by mela pouzivat skutecne ISP.

    A nebo pouzivat IPsec nekam do Internetu.
    20.4.2011 20:51 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    K tomu NATu. NAT by nemel byt treba, pokud si firma zazada o vlastni sit (/64). Pak bude mit porad stejnou a pri zmene ISP by se zmenily pouze routovaci tabulky do firemni site.
    Tomuhle se rika Provider-independent address space. Ale tezko se to da povazovat za univerzalni a dostupne resini, protoze to zvysuje zatez globalnich smerovacu a tak si to muze dovolit jen opravdu velka firma.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    20.4.2011 22:19 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment
    To michas do sebe dve neprilis souvisejici veci - pokud firma dostane vlastni sitovy prefix (treba /64 nebo i vetsi), tak obvykle z rozsahu sveho ISP a takova sit je pak dostupna jen pres daneho ISP a pri zmene ISP ty adresy musi prestat pouzivat. Je mozne tedy zazadat i o provider independent adresy, ale ty se pouzivaji dost malo. Zaprve - alespon pro IPv4 - za ne RIPE chce dost vyrazne poplatky, zadruhe je (AFAIK) nedostanete pokud neprovozujete alespon multihoming (najednou pripojeni pres vic ISP) a navic je to narocnejsi na administaci (nestaci jen default routa, je treba provozovat BGP router na hranici s IPS).
    20.4.2011 23:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AToL: Configuration and NAT in IPv6 environment

    Traktát by měl větší informační hodnotu, kdyby jednotlivé závěry (žádná stabilní implementace shim6, nepodpora RDNSS) byly podloženy (alespoň názvem implementace), jinak si laskavý čtenář nebude moci za půl roku ověřit, zda tomu tak stále je.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.