abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 155 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.1.2015 21:32 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    On někdo očekával na systému napsaném v JavaScriptu, že bude mít roota? K čemu by to bylo?
    20.1.2015 01:28 ovce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Jsme poslušné ovečky.

    TS Bohemia, Alza, CZC a další společnosti provedly v noci zdražení produktů.

    Na webu TS se objevilo, že od 22.30 do 1.00 probíhá údržba. A když stránky znovu naběhly, zboží bylo zdražené. Synchronně zdražila i Alza a jiní.

    A jako poslušné ovečky budeme nakupovat zdražené zboží.
    20.1.2015 01:55 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Když dolar zlevňoval, tak ti nejspíš fakt, že jsou na něj navázané ceny elektroniky, asi moc nevadil, žejo?

    Tohle není problematika ovcí, spíš problematika dobytka (v tom smyslu, že to tady zkoušíš nadhazovat, jako by to bylo nějaké společensko-politické téma nebo co, lol).

    Co by by jako mělo být neovčí jednání? Vyjít na náměstí a házet kostky do výloh, aby kapitlaistický prasata zase "zlevnili dolar"? Takhle devizovej trh bohužel nefunguje, když začneš ve státě dělat mrdník, tak spíš kurz ještě víc oslabí :)
    20.1.2015 02:49 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Mobily kupuju v eurech, takže je mi to úplně jedno ;-)

    Jak to ale souvisí s mým příspěvkem?
    Bystroushaak avatar 20.1.2015 09:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Na webu TS se objevilo, že od 22.30 do 1.00 probíhá údržba. A když stránky znovu naběhly, zboží bylo zdražené. Synchronně zdražila i Alza a jiní.
    Nad tímhle jsem uvažoval a dospěl jsem k názoru, že alza to musí sklízet a dopočítávat nějak automaticky. Neumím si představit, že by tam seděli tisíce lidí, kteří by jen sledovali ostatní weby a přizpůsobovali jim ceny.
    20.1.2015 10:49 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Tipuju, že interně má Alza uvedené nákupní ceny v eurech a dolarech a sleduje kurz. Odpovídalo by to tomu, že iPhone nedávno prodávali za cenu, kterou má právě v eurech (někdo zapomněl u nákupní ceny vybrat eura a dal tam koruny).
    20.1.2015 18:09 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    CZC měla u řady produktů automatické sledování kurzu dolaru už dřív. Tuším že vždycky v určitou dobu, nevím už kdy, se cena nastavila podle v té době aktuálního kurzu stanovéného ČNB.
    Bystroushaak avatar 20.1.2015 19:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Nemyslel jsem dolaru, ale ostatních eshopů. Tedy když czc něco zlevní, tak zlevní i alza.
    20.1.2015 21:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Nebude to třeba tím, že se jim snížila nákupní cena?
    Jendа avatar 20.1.2015 10:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Ale za to nemůžou eshopy, za to může ČNB.
    20.1.2015 18:10 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Zapomínáš, že ČNB zasahovala jen aby dostala kurunu pod 27/Euro. Když šel kurz i bez těch intervencí sám vejš *z vnějších ekonomických důvodů*, tak už je jí to srdečně jedno.
    20.1.2015 22:48 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Kdyz se ti ceny nelibi, nekupuj nic. Hlady bez mobilu nezemres :-D
    Josef Kufner avatar 20.1.2015 22:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    A jak si bude objednávat pizzu?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 20.1.2015 10:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    No pod tím je kernel a nějaký minimální linuxový userspace stejně jako na Androidu, ne?
    20.1.2015 12:02 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Ano, proto ma root smysl
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    Josef Kufner avatar 20.1.2015 15:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Jo, jen místo Javy tam je Javascript a docela obstojně to běhá v běžném Firefoxu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 19.1.2015 21:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Pokud máš Xperii od Sony, tak na jejich webu můžeš získat klíč a odemknout si ji. Není to úplně ono, ale aspoň něco.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.1.2015 22:15 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Mě by prislo celkem ok reseni kdyby se zarizeni prodávala locknuta s tim, že by na webu byla zveřejněna romka s "rootnutou" verzí.

    Uvidím co mi napíší z Alcatelu, jinak to info o možnosti rootnuti xperie je zajímavé.
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    Josef Kufner avatar 19.1.2015 22:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Ono to tak u té Xperie je. Při odemčení se celý telefon vymaže a tím i nějaké DRM věci, co už se pak nedají vrátit. Ale dostaneš zcela čistý hardware. Pak si tam pomocí stejného nástroje, který jsi použil k odemčení, nahraješ nový bootloader a operační systém, přičemž od výrobce si lze stáhnout původní (bez těch DRM věcí; nezkoušel jsem).

    Lepší řešení by bylo mít možnost si telefon odemknout i bez získávání klíče na webu a s možností telefon pak opět zamknout s vlastním systémem, aby to případný zloděj neměl moc jednoduché. Odemknutí by muselo vždy znamenat kompletní vymazání telefonu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.1.2015 23:08 Tassadar | skóre: 11 | blog: Lorris | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Přesně takto je to uděláno u Nexus telefonů & tabletů, až na to, že u nich se žádné DRM věci nemažou.
    return 4;
    Saljack avatar 20.1.2015 00:04 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Sony je opravdu největší shit. Měl jsem SE Xperii Neo a teprve co jsem z telefonu vykopal ten hnůj co tam Sony dává a nazývá to "Android" a na modelu z roku 2011 nainstaloval konečně pořádnou ROM (nějaký KitKat) jsem zjistil, že největší slabinou byl právě ta jejich ROM. Nechal jsem se napálit s tím, jak budou nové aktualizace systému a jak se Sony zlepšilo a podobný kecy a nakonec sliby chyby. Aktualizace byli asi dvě jedna z tuším 2.3 na 4.0 a druhá s drobnými opravami a dál nic. Takže jsem měl telefon se systémem, který byl plný chyb a žral spoustu paměti a na baterku nic nevydržel. Ale jako největší bonus jsem nemohl nic instalovat z Play, protože telefon má jako systémové aplikace hrozný bastl od Sony plus nějaký golf a kupu aplikaci pro facebook. Navíc se telefon pomalu začal rozpadat a to všude. Měl jsem za celý život tak 8 telefonů a všechny fungují a vypadají až na malé škrábance velmi dobře až na SE K550i tomu upadali všechny klávesy a SE Xperia Neo. Pořídil jsem si levný telefon z Číny (Elephone P2000) a jsem nadmíru spokojený a jenom si říkám proč já blb tu Xperii nezahodil už dávno. A ještě jedno ponaučení do Xperie mi šli pouze ta originální sluchátka jiné šuměli a ty originální nikde jinde nejdou.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    rADOn avatar 20.1.2015 10:40 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Ja si proste nemuzu pomoct
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Jendа avatar 20.1.2015 10:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    2015 - prodávají se stovky milionů zařízení s GNU/Linuxem, ovšem majiteli je znemožněno získat roota.

    Já myslím že před 10 lety by mi tohle nikdo nevěřil.
    20.1.2015 12:04 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Ano kupujeme neco co nemuzeme plne ovladaty, je to smutne
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    20.1.2015 13:00 Tassadar | skóre: 11 | blog: Lorris | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Tak je nekupujte. Na trhu je nemalé množství zařízení, na kterých se dá k rootu dostat bez problémů (celá řada Nexus, Google Play edice, OnePlus One, novější Motoroly, novější Sony telefony, HTC telefony (i když tady pořád zůstane část uzamknutá), ...). Ale pravda, že je to další "parametr" který je potřeba si hlídat.

    Jak přesně byste si to představovali? Každý telefon nabootuje do konzole a bude mít nainstalované sudo? Souhlasím s tím, že Android zařízení jsou velmi uzavřená, nicméně pokud je root všechno, co potřebujete ke spokojenosti, není to problém.
    return 4;
    Josef Kufner avatar 20.1.2015 15:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Jak už jsem psal na začátku: Stačí mít možnost telefon z PC odemknout (a přitom zcela vymazat) a zas zamknout.

    Výrobce celkem pochopitelně chce, aby se v tom lidi nerejpali, ale na druhou stranu by uživatel měl mít možnost své zařízení plně ovládat. A zamčení telefonu by mohlo zvýšit bezpečnost dat při ztrátě telefonu, neboť dokud se neodemkne, tak se k PC nepřipojí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Rezza avatar 20.1.2015 16:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Tak priznam se, ze nemoznost roota je asi nejvetsi slabina BB10. Tolik krasnych veci by se tam dalo delat...
    20.1.2015 19:40 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Skoada a to jsem po Q10 take pokukoval, ale nechci uz z principu "chytre" zarizeni bez "roota"
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    Bedňa avatar 22.1.2015 11:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Androidí výrobcovia majú všetci na svojich stránkach postup ako na roota, teda prešlo mi ich rukami dosť a nenarazil som na problém. Prdtým som lámal roota cez rootkity. Mne toto príde ako vyrvávanie malého chlapca ktorý asi stratil gogel.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.1.2015 11:52 Lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Googlit myslim "umim", postup na rootnuti meho telefonu jsem nenasel,ale to neni ten problem.

    Lamani pres rootkity je z principu napytel, ja si koupim zarizeni a abych nad nim mel pnou kontolu tak musim najit/pouzit bezpecnostni chybu. To mi prijde jako hodne zvracene.

    Ted nekteri vyrobci maji na strankach navod na roota, ale rekl bych ze ani omylem vsichni a nebylo to tak urcite vzdy.
    Bedňa avatar 22.1.2015 12:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    ja si koupim zarizeni a abych nad nim mel pnou kontolu tak musim najit/pouzit bezpecnostni chybu. To mi prijde jako hodne zvracene.
    Mne to príde zábavné.
    Ted nekteri vyrobci maji na strankach navod na roota, ale rekl bych ze ani omylem vsichni a nebylo to tak urcite vzdy.
    Vždy to nebolo, to je pravda. Niektorí to možno nemajú, ale zas niektorí čiňanci ponúkajú priamo podporu alternatívnych ROM. Narazil som na telefón kde ponúkal výrobca priamo podporu troch alternatívnych ROM, ale to už bola vyššia cenová hladina (Cyanogen, AOSP based a ešte niečo). Takže človek nieje nútený si kupovať zariadenia od výrobcov ktorý to neponúkajú.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Rezza avatar 22.1.2015 12:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Tak na Q10 ani Google nepomuze :). Cele je to obava o placeny obsah vyrobcu a proto nam roota nedavaji.
    Bedňa avatar 22.1.2015 13:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    To bude tým že tieto telefóny si väčšinou kupujú ľudia, ktorým je nejaké hackovanie ukadnuté. Zato veľká časť Android užívateľov si kúpila telefón práve pre možnosti hackovania. Viď. obrovská komunita na XDA a tisícoch lokálnych Android komunít. To bola tak veľká sila že ustúpilo aj Sony.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.1.2015 21:10 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Nevím jak je to u telefonů, ale např u mého tabletu je cesta jak dostat root a jak zpětně dostat unroot. Jasně že to není jednoduché, ale chápu to jako použitelnou cestu. A když bych vybíral mobil, hledal bych takový, který cesty root/unroot má.
    21.1.2015 13:57 zxcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    jako na nokiich s maemem -- z normalnich repozitaru nainstaluji balicek gainroot a jedu
    Grunt avatar 21.1.2015 19:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Spíš 2015, prodávají se stovky zařízení téměř s jednou platformou o výkonu běžného desktopu a aplikace na ně jsou interpretované v Javě a JavaScriptu.

    Já myslím že před 10 lety by mi tohle nikdo nevěřil.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    lukve avatar 21.1.2015 10:22 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?

    ja som si kupil lacny fakt lacny Lenovo Miix 3 8 tablet s windowsom..... akurat cakam kym dojde z alzy a musim povedat ze alza ma celkom dobre ceny u vybraneho zbozi. ale co sa tyka firefox a pod neverim ze OS podobny Androidu a celkovo moze byt fajn. ok mozte ma linuxaci ukamenovat za to co poviem ale android je strasne fajny system na spehovanie a cudujem sa ze kopec paranoidnych linuxakov ho pouziva. to radsej fakt ten windows 8 tam sa to da aspon vypnut sluzby / services a vyladit. co sa tyka toho tabletu tak viem ze tablet za 140e po zlave za 120 bude riadna nekvalitna mozno sunka normalne win tablety su drahsie ale ako upgrade mojho terajsieho ANDROID tabletu Prestigio 7 Duo HD mi postaci a hlavne prec s androidom. pokial v androide nebude riadne nastavenie sukromia tak tento system ma bod dole u mna

    linux user more than 20y
    21.1.2015 13:59 zxcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    aha, misto androidu se spatnym nastavenim soukromi si koupis windows, ktere maji rovnou backdoor
    21.1.2015 20:50 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    No ale je to široce použitelnej desktopovej OS a na x86/Intelu se od toho dá slibovat, že hardware nebude úplně debilní (pro potřeby standardního Linuxu).

    @backdoor - nejspíš chujovina, ale i kdyby ho tam NSA měla, tak mě osobně to je v podstatě šumák.

    Posláno z desktopu s W8.1.
    24.1.2015 16:04 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    uplny suhlas, ako najlepsie by bolo keby na takyto tablet sa dal lahko nahodit nejaky linux najlepsie s GNOME3 ale ten Windows to je moj subjektivny nazor je lepsi nez android aspon co sa tyka uz len ovladania.
    24.1.2015 08:04 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Proč mám jít k čertu?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    7.2.2015 22:56 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MIKROBLOG - Jsme Ovce?
    Vcelku s tebou souhlasím, že očekávání od Firefox OS je takové jak sis myslel. Ale to by ho nesměli výrobci přetvořit k obrazu svému (jen svému) a integrovat tam co chtějí bez možnosti aby si to mohl změnit pak uživatel. Díky za info, že Firefox OS implementovaný jakýmkoliv výrobcem hw není zárukou otevřenosti!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.