Přemýšlíte, jak začít prázdniny? Už v úterý 1. července se bude konat Virtuální Bastlírna, tedy online setkání bastlířů, techniků, vědců i akademiků, kde se ve volné diskuzi probírají novinky ze světa techniky, ale i jiných zajímavých témat.
Za poslední měsíc jsme byli svědky plamenů několika raket. Zatímco malá raketa od Hondy se úspěšně vznesla a opět přistála, raketa od SpaceX se rozhodla letět všemi směry najednou. Díkybohu méně … více »Linus Torvalds zmínil, že souborový systém Bcachefs zřejmě odstraní z mainline Linuxu v začleňovacím okně pro vydání 6.17. Kent Overstreet mu totiž posílá kód s novou funkcionalitou i pro začlenění do kandidátů na vydání, kdy očekává pouze opravy chyb. Kent Overstreet byl již dříve z vývoje vyloučen kvůli konfliktní komunikaci.
Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].
Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.
Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 2. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
Weby mám hotové a další dělám, ale nevim jestli o tom budu psát blog.
Bezcennost této informace, nechám na ostatních.
Jinak pěkné příklady realizací jsou třeba tady.
Demo aplikace: http://processwire.com/demo/
Blog profile: http://modules.processwire.com/modules/blog-profile/
Hlavní killer feature (jako která vás může někdy opravdu zabít) je absence jakéhokoliv testování a záruky, že s vydáním nové verze PHP či nějákou změnou kódu, se vám nepošle projekt, který převedete na novější verzi (například kvůli opravené chybě), totálně do kytek.
Mezi další perličky patří namátkou takovéto nespravovatelné bloky kódu či mixování HTML výstupu a logiky skrytého někde v kódu.
Dále jsem někde zahlédl že je to čerstvě otevřený projekt, ovšem že na další verzi se podílelo již spousty autorů. Podle toho co vidím zde, tak mi to jako dost nepříjde. Což sice není až taková překážka, ale neutším jak se tedy lidé podíleli. Nápady ve fóru či překlad?
Jen mě zajímá, co by mě mělo tak zaujmout na tomto projektu.
Absence jakéhokoliv testování? (ze nejsou hotovu unit testy, neznamena ze se netestuje) - false
Záruky? Ryan a komunita kolem projektu je slusna zaruka, migrace se resi - false
Připomínky ke kódu muzete napsat primo do fora nebo issues projektu, tady to rozhodne nevyresime.
Ono se na skoro hotove verzi 2.3 opravdu podili mnoho lidi, to ze vsichni nekomituji svoje zmeny, ale dela to Ryan, neznamena ze je to one-man show. (jine projekty to delaji stejne). Nicmene nejvice je to poznat na sekci modules.
No a podle Vasi paticky usuzuji, ze naproste idioty tento projekt nezaujme.
Tak poukažte na automatické (nebo nějáké systematické) testy někde na více verzích PHP. Nejde jen o unit testy.Absence jakéhokoliv testování? (ze nejsou hotovu unit testy, neznamena ze se netestuje) - false
Migrace čeho? Možná je to jen taková ta kecací komunita. Takovej typickej českej styl.Záruky? Ryan a komunita kolem projektu je slusna zaruka, migrace se resi.
Já jsem se jen podíval na pár míst a jelikož podobně psaný kód spravuji, tak vím jaké je to utrpení.Připomínky ke kódu muzete napsat primo do fora nebo issues projektu, tady to rozhodne nevyresime.
A kde tedy jejich příspěvky mohu vidět? Myslíte "http://modules.processwire.com/" tohle? To ovšem není podílení se na ProcessWire nýbrž přidávání funkčnosti přes moduly, pokud chápu dobře. Ten odkaz který jsem posílal by měl být souhrn všech lidí, co přispěli kódem.Ono se na skoro hotove verzi 2.3 opravdu podili mnoho lidi, to ze vsichni nekomituji svoje zmeny, ale dela to Ryan, neznamena ze je to one-man show. (jine projekty to delaji stejne). Nicmene nejvice je to poznat na sekci modules.
Na této adrese "https://github.com/ryancramerdesign/ProcessWire/commits/dev" je aktuální verze 2.3, kde není žádný rozdíl.
njNo a podle Vasi paticky usuzuji, ze naproste idioty tento projekt nezaujme.
Nejsem core developer projektu. Co mohu říci je, že nahlášené bugy se řeší a odezva je opravdu rychlá. Zárodek automatických testů je zde.
Řeší se migrace projektu jako takového (export profilu aplikace apod.) a samozřejmě i fungování na stabilních verzích prostředí.
Český styl diskuse to rozhodne není, všichni se snaží ochotně poradit/pomoci a ne jen hledat problém.
Samozrejmě je utrpení spravovat rozsáhlý mixovaný kód, na nic takového jsem při realizacích pomoci PW nenarazil.
Ohledně přesného přehledu nemohu sloužit, jestli je to tak duležité napište do fóra projektu.
PW je jeden z mála projektů u kterých jsem si řekl, že je škoda že jsem je nenašel/nezkusil dříve.
Tak to je opravdu jen zárodek. Ale přeju hodně štěstí k dotáhnutí autorovi.Nejsem core developer projektu. Co mohu říci je, že nahlášené bugy se řeší a odezva je opravdu rychlá. Zárodek automatických testů je zde.
Řeší se migrace projektu jako takového (export profilu aplikace apod.) a samozřejmě i fungování na stabilních verzích prostředí.
Já jsem na něj narazil téměř všude. Ovšem pokud používáš jen to "API" interní, tak to nevypadá zle.Samozrejmě je utrpení spravovat rozsáhlý mixovaný kód, na nic takového jsem při realizacích pomoci PW nenarazil.
Neva, zase tolik mě to netrápí.Ohledně přesného přehledu nemohu sloužit, jestli je to tak duležité napište do fóra projektu.
Tak by možná zasloužil dalšího kontributora :)PW je jeden z mála projektů u kterých jsem si řekl, že je škoda že jsem je nenašel/nezkusil dříve.
Pro me je to o zpusobu prace, pocitu pri tvorbe stranek a snadnosti reseni veci.
Kdyz jsem PW nasel, rekl jsem si zase dalsi CMS, ale realne jsem byl schopen po jednom dni uceni produktivne pracovat a co vic system neomezoval, ale opravdu pomahal.(i bez modulu).
Srovnani se resilo například na foru
Tiskni
Sdílej: