Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Jack Dorsey představil (𝕏, Nostr) svůj nový projekt bitchat. Jedná se o bezpečnou decentralizovanou peer-to-peer aplikaci pro zasílání zpráv bez potřeby internetu, serverů a telefonních čísel. Využívá se Bluetooth Mesh Network. Detaily v technické dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Unlicense.
Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové verzi 3.3 "Far Above the Clouds". Nově je postaven na Qt6/KF6 a využívá GStreamer místo Phononu.
Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
To: ASUS so mnou ukončil spoluprácu.Vsechno zle je pro neco dobre, ja jsem dopadl podobne pri komentovani clanku a Linuxový ERP systém. Resilo se to na mezinarodni urovni > Dodavatel CZ > Dodavatel DE > Matka firmy CH > Nase firma CZ a problémy jsme vyřešili paralelně na osobní úrovni = byl jsem na hodinu "odejit". Priznam se, nebylo to jednoduche - 1 mesic po narozeni syna, 14 dni pred vanoci, ve firme jsem byl 15 let. S odstupem 2.5 roku se na to divam uplne jinak - bylo to nejlepsi co mne potkalo, protoze v byvale firme jsem se posledni rok jen trapil ale nemel jsem silu odejit. Toto mi dodalo dalsi motivaci, zjistil jsem, ze se da pracovat v uplne jine pohode, byt spokojeny a videt za sebou vykonanou praci.
Jake mam z toho ponauceni: - k vecem co se mi nelibi budu kriticky vzdy - jen za kritiku musim nest nekdy nasledky - v internetovych diskuzich neventiluji kazdou blbost ktera mne napadne - snazim se byt vice anonymni - zmrdi jsou vsude (v diskuzi kritizuji jen technickou stranku, ale ta osobni ....)
Nemal som ASUS pred pár rokmi nejako extra v láske, hádzal som ich do jedného vreca s Acerom.Nechápu, Acer je super! Lidi co ho nemaj rádi buď za a) uměj hovno, b) nemaj Mandrivu
ASUS kupujte, je to podľa mňa OK značka za väčšinou rozumné peniaze. Nemal som ASUS pred pár rokmi nejako extra v láske, hádzal som ich do jedného vreca s Acerom. Dnes by som povedal, že spracovaním je to lepšie, najmä rada Zenbookov je slušne spracovaná (kov je kov).To je lepšie ako kava za obedom
veľmi Vás prosím, nakupujte (ak máte minútku) priamo u predajcov, majú na základe toho počítanú výplatu ... Predajcovia sa budú snažiť nahovoriť Vás aj na službyTakže já někomu dopomůžu k většímu platu a on mne za to bude ještě otravovat a cpát mi služby, o které nestojím? Asi jsem příliš staromódní, ale prodavač má podle mého pomáhat zákazníkovi, ne ho obtěžovat - tzn. nechá mne v klidu prohlížet zboží a až když se budu chtít na něco zeptat nebo s něčím poradit, či jinak projevím zájem, aby mi začal něco vyprávět, začne se mi věnovat. Tohle platí pro všechny obchody (i oblečení atd.). Je zajímavé, jaké jsou mezi prodavači obrovské rozdíly - někdo dokáže dělat i takovouhle práci s noblesou a být po ruce přesně ve chvíli, kdy ho zákazník potřebuje - a jiný se chová jako hovado a buď otravuje pořád, nebo tam vůbec není (třeba se vykecává s kolegy nebo si čte), ani když člověk chce třeba jinou velikost nebo potřebuje poradit.
Tiskni
Sdílej: