AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
Společnost OpenAI představila svůj vlastní webový prohlížeč ChatGPT Atlas. Zatím je k dispozici pouze na macOS.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.5 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Rodina jednodeskových počítačů Orange Pi se rozrostla (𝕏) o Orange Pi 6 Plus.
Na Humble Bundle běží akce Humble Tech Book Bundle: All Things Raspberry Pi by Raspberry Pi Press. Se slevou lze koupit elektronické knihy od nakladatelství Raspberry Pi Press a podpořit Raspberry Pi Press, Raspberry Pi Foundation North America nebo Humble.
Přidaný režim autonomního řízení vozidel Tesla Mad Max je dostupný pro vybrané zákazníky v programu EAP (Early Access Program). Nový režim je na silnici agresivnější, častěji mění pruhy a ne vždy dodržuje rychlostní limity. Agentura JPP spekuluje, že v Česku by se mohl nový režim namísto Mad Max jmenovat Mad Turek...
Byla vydána nová verze 9.18 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Nově také pro NanoPi R3S, R3S LTS, R76S a M5. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
bat, tj. vylepšený cat se zvýrazňováním syntaxe a integrací s gitem, byl vydán ve verzi 0.26.0.
Byla vydána první verze 0.0.1 [Mastodon] multipatformního renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Vývoj Serva započal v roce 2012 v Mozilla Corporation. V roce 2020 bylo Servo předáno nadaci Linux Foundation. Servo je napsané v programovacím jazyce Rust.
Cloudovou službu Amazon Web Services (AWS) americké firmy Amazon dnes postihl globální výpadek. Omezil dostupnost řady aplikací a webů, například populární platformu Snapchat nebo aplikaci s prvky umělé inteligence (AI) Perplexity. Podle webu Downdetector hlásily problémy také uživatelé obchodu Amazon, streamovací platformy PrimeVideo nebo platební služby PayPal.
Tak som prezrel ponuku, potešil sa že to majú dokonca lacnejšie (je to vec u ktorej jediným reálnym parametrom je pre mňa cena), založil som si účet aby som vyskúšal prípadne aj ich aplikáciu do prenosného telefónu a objednal. Dokonca som z nejakého dôvodu bol tak dôverčivý, že aj zaplatil (<300 CZK).
A čakal som - zjavne to tam vozia 1x za deň, nevadí, nepotrebujem to okamžite, stačí mi to v ten deň. 16:59 dorazí SMS že teda je to tam a keď som asi u druhého slova tej SMS, tak prišla ďalšia o tom že to tam teda nie je a viac bude v maili. Tak som si otvoril email a naozaj, bolo tam viac. Klasicky jedna správa o tom že si môžem produkt vyzdvihnúť a druhá o tom že sa im to nepodarilo. Viac oproti SMS tam bolo - logo Mall.
Nechal som to 20 minút uležať, možno ľudská chyba a niekto sa preklikol a prišli mi dve správy. Ale nič sa nedialo, tak som zavolal na ich infolinku, pani bol ochotná, nevedela síce prečo sa to stalo ale prisľúbila že zavolá na predajňu (ako dôvod jej napadlo že to prišlo ale bolo poškodené, tak to prijali a hneď aj "odmietli") a za chvíľu zavolá. Hovor skočil včera o 17:27, zatiaľ som sa nič nedozvedel.
Objednal som ešte večer na Alze, mám tam už SMS že je to hotovo a čaká to na mňa. Alzu nemusím mať rád, ale percento fungujúcich vecí som zatiaľ mal vyššie. Jasné, jedna objednávka nie je reprezentatívny prieskum, ale ak sa pri nej pokazí všetko čo môže, nerobí to dobrý dojem.
Tiskni
Sdílej:
x = x
To jsi vymyslel sám, nebo ti někdo pomáhal?
Mall nabízí dva druhy zboží:
- vlastní
- prodává pro druhé.
Uvádí u jednotlivých položek. Možná v tom bude problém.
Obecně je fakt, že i jiné e-shopy mívají problém. Dojde info k vyzvednutí, ale ve výdejně není. Raději chodím vyzvednout až druhý den. Naposledy Mironet. Nebo vůbec neinformují, pokud označeno, že je skladem na prodejně (Autokelly).