Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Už dlhšiu dobu ma v našom firemnom FreeBSD systéme (popísaný v mojom seriále)trápil jeden problém. Zo záhadných dôvodov jeden z užívateľov po určitom, vždy inom čase po prihlásení (niekedy po polhodine, niekedy po troch až štyroch hodinách) vždy zahltil systém. Medzi procesmi sa objavil jeden alebo niekoľko bežiacich "zombíkov" kioexec a tie zahltili systém až do 98 %. Na plynulosť práce servera to kupodivu veľký efekt nemalo a ostatní užívatelia mohli pracovať, spomalenie bolo iba malé. Ale štvalo ma to, že tento problém mal len ten jeden užívateľ a u ostatných som danú nestabilitu nepozoroval
Začiatkom leta tohto roku som menil zamestnanie. Nastúpil som do malej strojárskej firmy, kde bolo niekoľko separátnych počítačov, ktoré neboli nijak prepojené.Jeden z nich bol pripojený na internet cez mikrovlnného providera. Vo firme nebol nikto, kto by sa staral o počítače, a tak som mal vybudovať firemnú IT infraštruktúru navrhnúť a vybudovať sám. Moja prvá úloha bola prepojiť stroje do siete a umožniť všetkým staniciam komunikovať cez internet, a to za minimálnych obstarávacích nákladov.