Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »========================================= Poruchu osobnosti jsem vylecil Macbookem. Linuxovy desktop neprovozuji PS: Macum zdar, linuxum zmar!
ALE ZEMĚ JE KRYCHLE! 
naše paňčitelka chemie vypouští skleníkový plyny a hlavně CH4
že to je skelníkový plyn bych ji klidně odpustila ale dejchat se v tom nedá ze všeho nejlepší je zdrhnout ven a dělat že se jako stávkuje ;D a když se zrovna stávkuje za klima tak je to vlastně pravda :D

K pocitacu som mal potom este tlaciaren BT100 - jednoihlickovu, ktora tlacila len cez kopirak a jedna A4 jej trvala asi hodinu ,-)Asi jako dnesni domaci 3D tiskarny?
Na apokalypsu jsem, myslím, dobře připraven (viz příloha)!
Jinak i pro Z80 je už k dispozi model na úrovni tranzistorů: http://www.visual6502.org/JSSim/expert-z80.html
SPECIÁLNĚ PR□ VÁS JSEM VYTV□ŘIL JEŠTĚ JEDNU VERZI KTERÁ SNAD NEBUDE VYV□LÁVAT PŘÍLIŠ MN□H□ □TÁZEK 
Skutečný programátor si přečte standard jazyků C/C++ - a ví, že co je psáno, to je norma jazyků C/C++. A když je v normách C/C++ psáno, že uint16_t nemusí existovat, tak skutečnému programátorovi stačí, že je to psáno v normě jazyka. Nicméně světem se pohybují čím dál větší hlupáci. Například ti, kteří považují standardy a normy jazyků za něco, čím se řídit nemusí, a co je pro ně toaletní papír.V tom případě ale sám taky nejsi skutečný programátor, protože jsi v té diskusi předpokládal, že
CHAR_BIT == 8, což standard nezaručuje. Když jsem na tuto skutečnost poukázal, napsal jsi na to "Až se s takovou platformou setkáte, dejte mi vědět."
S tím uint16_t je to nemlich to samé - právě proto jsem se tě ptal na ty platformy, o kterých jsi tvrdil že existujou, nicméně nebyl dodnes schopen dát příklad. Je od tebe pokrytecké chtít po ostatních, aby nespoléhali na uint16_t , když ty sám spoléháš na CHAR_BIT == 8 , a tudíž taky neprogramuješ skutečně striktně jen podle standardu.
Čím více mi píšete a rozmazáváte nepovinnost existence uint16_t v normě, tím více jsem si jist, že jste programátoři na baterky.Děláš schválně blbého a úhybné manévry? Minimálně my dva jsme nikdy nebyli ve sporu o to, jestli
utin16_t je nebo není nepovinný v normě. Samozřejmě, že je nepovinný a samozřejmě, že tím pádem není striktně vzato možné spoléhat na jeho existenci, stejně jako není striktně vzato možné spoléhat na to, že char má 8 bitů.
Šlo mi vždy jen a pouze o tvůj výrok, že je mnoho implementací bez uint16_t. Takže se můžeš uklidnit, přestat s těmi osobními útoky i s tím neustálým omíláním standardu a prostě akorát napsat, která teda platforma to měla být, co nemá uint16_t. To by bohatě stačilo.
Jestliže je v normě napsáno, že uint16_t nemusí existovat, tak tím pro mě diskuse a argumenty končí. (...) Mně stačí, že tak praví norma a standard C/C++, a to je svaté jako slovo boží.Ok, ale proč jsi teda trval na tom, že implementace bez
uint16_t existují? A proč jsi mě žádal, abych ti dal vědět, až narazim na platformu, kde CHAR_BIT != 8?
Jestliže tedy stačí to, co říká standard a je to svaté slovo boží, pak by ti snad mělo být jedno, jestli existují nebo neexistují ty platformy. A také tudíž předpokládám, že veškerý tvůj kód počítá s tím, že se může stát, že sizeof(char) == 64 .
Když vystrčíte čumák z PC a ARMu, a půjdete do exotických architektur, narazíte na leccos včetně chybějících 16bitových intů.Jo, už tu byl zmiňován třeba Atmel AVR. Implementace C/C++ pro tyhle platformy nicméně mají
uint16_t. Proto jsem se ptal na implementace, ne hardwarové platformy, v tom je totiž rozdíl.
Tiskni
Sdílej: