Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
mozem sa este opytat ake mate skusenosti s mod_python? ja som bezal povodne na nom, ale mal som problemy s kesovanim skriptov.No, tak nevim, jestli ted mluvime oba o tom samem, ale ja mel (a obcas i mam) takove problemy taky. Mod_python mi neznamo proc casto nereloaduje moduly a to i kdyz mam explicitne nastaveno
PythonAutoReload On
Ale to je problem jen pri vyvoji.
Jinak s nim mam zksuenosti dobre, zvlaste s tim vestavenym templatovacim systemem. Na opravdu male weby je cisty mod_python spickova vec. I ten jeho CGIHandler je 15x rychlejsi nez ciste CGI
Ta rychlost myslim, ze bude jedna z nespornych vyhod mod_pythonu oproti mod_rewrite. To mi precijen pripadne jako takove "spinave" reseni
kid.enable_import()
je spolehlivejsi nez normalne ty soubory natahovat, hazi to mene chyb (neznamo proc mi to pri beznem natahovani obcas napise, ze tam ten soubor neni, nekdy je to OK). Stejne je to pres ten import elegantnejsi
vo verzii 3.3 to ma uz byt odstranene...Jeee, to bych byl stastny jako blecha! Jedina opravdova vada mod_pythonu...
Nedostal jsem se zatím k tomu, abych naimplementoval podporu pro jiné databázové datové typy, což už asi bude horší.Mozna, ze lepe by to slo v TurboGears, kterej pouziva SQLObject, ne? btw: podle tohoto postu pod kapotou Djanga taky tluce CherryPy
Tiskni Sdílej: