abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 740 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    skunkOS avatar 2.9.2016 06:39 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já si koupil Xiaomi Redmi 2 Enhanced. Nahrál neoficiální očištěnou MIUI 7 z xiaomi.eu a doposud jsem neviděl ani jedno mikrotrhnutí. Celkově mi ta romka přijde mnohem odladěnější než mnoho víc plain romek na jiných telefonech. Jo a výdrž baterie cca 9 dnů (10 minut denně Wi-Fi, jeden hovor denně dvakrát týdně půl hodiny hudba, občas FM rádio).
    http://martinrotter.github.io
    mirec avatar 2.9.2016 06:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Ja som asi pred rokom prechádzal z iOS na Android. Prechod bol nečakane ľahký. Momentálne používam rozhranie MIUI 7 na low end telefóne od Lenova (cena 60€, ale kúpil som ho za asi 20€). Plynulosť a rýchlosť je celkom akceptovateľná.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    2.9.2016 07:22 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Ještě pořád chtějí telefony s Androidem pro aktivaci číslo účtu, krevní skupinu, otisk prstu, rodné číslo + pár dalších naprosto nezajímavých údajů nebo se zlepšují i v oblasti soukromí? Používání Androidu a linuxu mi přijde vcelku úsměvné.
    mirec avatar 2.9.2016 07:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Neviem, ja som žiadne číslo účtu nedával.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 2.9.2016 07:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Kompletnú inštaláciu a prvé spustenie mám zverejnené tu.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    skunkOS avatar 2.9.2016 08:07 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    ? Chce to použít normální romku. Předinstalované romky téměř automaticky z nového telefonu mažu a nahrávám čistou neoficiální, například CM.
    http://martinrotter.github.io
    Max avatar 2.9.2016 08:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Znám telefony s Androidem od verze 2.3 (Sony, Samsung, LG, HTC) a vždy šel spustit bez jakékoli registrace. Naopak iPhone nešel jeden čas aktivovat/spusit bez iTunes.
    Zřejmě si tedy jen vymyšlíš, jen aby jsi mohl něco napsat.
    Zdar Max
    PS: používat android s otevřeným kódem a linux s otevřeným kódem mi tedy úsměvné nepřijde
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 4.9.2016 13:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Znám telefony s Androidem od verze 2.3 (Sony, Samsung, LG, HTC) a vždy šel spustit bez jakékoli registrace. Naopak iPhone nešel jeden čas aktivovat/spusit bez iTunes. Zřejmě si tedy jen vymyšlíš, jen aby jsi mohl něco napsat.
    Já teda mám teda zkušenost s levným androidím tabletem, ale ten chtěl registraci taky. Jestli existoval nějaký způsob jak to přeskočit, tak jsem na něj nepřišel.
    Max avatar 2.9.2016 07:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já v tom akceptovatelnou plynulost nevidím. Ale možná je to tím videem jako takovým.
    Každopádně za tu cenu to je rozhodně dobrý.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mirec avatar 2.9.2016 08:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Reaguje to rýchlejšie net iPhone 6. Prečo nie je akceptovateľná?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Max avatar 2.9.2016 08:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tak akceptovatelné to za tu cenu samozřejmě je, ale jinak ne. Jak už jsem řekl, nevidím tam plynulost, ale možná je to videem jako takovým, to nevím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mirec avatar 2.9.2016 08:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Animácie nesekajú, prekresľovanie je rýchlejšie než fps videa, točil som na plnú dieru s 1/200s na záber pri 25fps.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bedňa avatar 2.9.2016 16:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Max hoci ho mám rád, je Android hater a nejak zbúda na to že iPhone je bez jailbreaku úplná nepoužitelná sračka. Tie reakcie na vídeu vyzerajú fajnovo rýchle.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    AsciiWolf avatar 2.9.2016 19:20 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    iPhone je bez jailbreaku úplná nepoužitelná sračka.
    Proč?
    Bedňa avatar 2.9.2016 19:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Kúp si ho.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.9.2016 23:25 kančík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Ty si ho kup, abys viděl ten rozdíl, to na videu nemá s plynulou odezvou nic společného.
    AsciiWolf avatar 3.9.2016 23:30 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Upřímně o tom docela uvažuji. Nexus 5 pomalu dosluhuje a jelikož se Google rozhodl Nexusy zabít a nahradit je novým brandem Pixel, který již nebude mít čistý Android, přemýšlím, jestli má smysl pořizovat si Nexus 5X, jemuž Google za necelé dva roky zařízne podporu a žádná rozumná náhrada již uvedena nebude. Používat zasekané krámy s nástavbou od výrobce a OS bez aktualizací či řešit CyanogenMod se mi vážně nechce.
    Bedňa avatar 3.9.2016 23:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tak flashovanie ROMiek je zábava, ale chápem že sa to každému riešiť nechce. Nexus5 je slušná mašinka, čo na ňom dosluhuje?

    Inak Ubuntu Touch by mal na päťke v pohode chodiť, ale nemám to odksúšané. Nerozmýšľal si nad tým? Sprevádzkovať UT na podporovaných smartoch je hračka už som o tom písal.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    AsciiWolf avatar 4.9.2016 13:30 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Nexus5 je slušná mašinka, čo na ňom dosluhuje?
    Nejspíš je vadný eMMC čip - telefon se při zápisu/čtení občas sekne a je třeba jej restartovat.
    Bedňa avatar 4.9.2016 14:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Neskúšal si nejakú apku na kontrolu eMMC? Možno aj cez adb shell by sa dala skontrolovať, prípadne ošetriť chyby. Neskúšal som to, ale určite nebudeš prvý kto s tým má problémy.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Vykook avatar 7.9.2016 23:52 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tak já ho kupříkladu mám a znova se ptám: Proč?
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Bedňa avatar 8.9.2016 19:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Viac menej tu bolo všetko už spomenuté. Dá sa už spojiť moderními technológiami s hocičím bez nejakej closed šmejďárny? Myslím tým napríklad počítač s Linuxom (nechcem cloud), dá sa k nemu pripojiť hocijaké čínske blooth, dajú súbori hádzať kde chcem bez nejakých obmedzení na DRM, alebo len preto že to nejde.

    No a kde sú k tomu zdrojové kódy?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.9.2016 19:54 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    No a kde sú k tomu zdrojové kódy?
    Argumentace zdrojovymi kody me vzdycky pobavi. Obcas jsem to treba videl jako argument, proc je GNU/Linux lepsi nez Windows: "Mas k tomu zdrojove kody a muzes si to upravit, kdyz chces". Napr. zdrojove kody ruznych standardnich utilit jsou ale natolik zprasene, ze je jakakoliv uprava - zvlast pro nove prichozi vyvojare - natolik narocna, ze je obcas lepsi to vyresit napsanim uplne noveho programu.

    Onehda jsem chtel do programu tree pridat switch, ktery by nastavil maximalni pocet vypsanych polozek pro kazdou uroven a doplnil tam .... Par perlicek z kodu:
    • jmena identifikatoru jsou naprosto otresna
    • v kodu se michaji ruzne coding styles, vc. takovych zrudnosti, jako soubezne odsazovani tabulatory i mezerami pred prvnim nebilym znakem
    • implementaci samotneho algoritmu se v kodu nachazi z historickych duvodu vic - kombinace pouzitych switchu ovlivnuje, ktery z nich se pouzije
    Svou upravu bych tedy musel provadet na mnoha mistech, pricemz cely kod je velmi spatne citelny. Kdysi jsem s podobnou motivaci otevrel zdrojaky ls a kvalita kodu byla podobna. Moznost podilet se na vyvoji je tedy v rade pripadu ciste teoreticka (samozrejme netvrdim, ze vzdy - to rozhodne ne).

    Argumentum o vyssi bezpecnosti zalozenych na domnence, ze open-source kody dulezitych aplikaci neustale nekdo ihned po releasu zkouma, docela podtrhl nohy napr. heart bleed, shellshock v Bashi apod.

    Open-source pouzivam dlouhodobe, ale s podobnym pristupem bych byl opatrny, protoze malokdo detailne studuje zdrojove kody vseho, co pouziva. Vetsina OSS projektu ma par vyvojaru, tu a tam nekdo pri reseni bugu nakoukne do zdrojaku a mozna posle patch. Ano, je pravdepodobnejsi, ze nekdo odhali backdoor pohledem do zdrojaku nez diassemblovanim binarky, ale porad to je minoritni. Kdyby se nekdo z maintaineru balicku rozhodl, ze do binarky sikovne schova backdoor, tak infiltruje obrovske mnozstvi systemu. Skoro mi to prijde pravdepodobnejsi nez to, ze by neco podobneho provedl zamestnanec korporace, ktery by v pripade jisteho budouciho odhaleni celil obrovskym trestne-pravnim postihum (zatimco OSS vyvojar muze byt v kompletni anonymite).
    Bystroushaak avatar 8.9.2016 19:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Na druhou stranu je třeba říct, že iPhone je uzavřený úplně hodně. Což by se prostě s přístupnými zdrojovými kódy nestalo. Je tam taky pár věcí, které mě doslova serou a stejně tak pravděpodobně i nemalé procento uživatelů a prostě s tím nejde vůbec nic dělat. Doslova jsi vystavený na milost a nemilost korporaci.
    8.9.2016 20:21 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tomu verim a je to jeden z duvodu, proc se produkty Applu nijak nezaobiram - nepovazuji se za clena cilove skupiny (ackoliv si iOS i Mac OS X rad osaham jakmile k tomu budu mit prilezitost, abych mel i trochu objektivnejsi nazor).

    Absenci zdrojovych kodu bych to ale neprisuzoval - vyvojari proste razi uplne jiny pristup. U OSS muzes udelat fork, ale dost mozna nebudes schopny se v tech kodech orientovat. Nektere veci ani zmenit nemuzes, pokud nechces rozbit kompatibilitu s jiz napsanymi aplikacemi apod.

    Abych to nejak shrnul. Souhlasim s tim, ze mit k dispozici zdrojove kody by bylo lepsi (z vice ruznych duvodu). Na druhou stranu jim neprisuzuji nijak zasadni vahu. Validnim argumentem proti iPhonu by IMHO mohla byt prilisna uzavrenost, ale nikoliv absence zdrojovych kodu sama o sobe.

    Rekneme si to na rovinu: open-source software se zprasenymi zdrojaky je defacto freeware (protoze i freeware muzu z binarky zpetne prelozit do hnusneho necitelneho C). Nestaci tedy zdrojove kody, ale citelne zdrojove kody. Kdybych treba vzal dobre napsany kod, stripnul z nej komentare a ruzne ho obfuskoval tak, ze to nepujde zadnym dostupnym nastrojem automaticky vratit do puvodniho stavu, tak to sice muzu licensovat jako open-source a tvarit se, ze je to open-source, ale pritom to open-source v pravem slova smyslu neni.

    (To je zjevne, ale pouzivam to k podtrzeni sve hlavni myslenky, ze veskere predpokladane vyhody open-source lze tezit jen u dobre napsaneho kodu, ve kterem se snadno zorientuje i novy vyvojar bez ustni komunikace s ostatnimi.)
    Bedňa avatar 8.9.2016 20:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Takže si sa vyhol všetkým argumentom o komunikácií a schoval si neschopnosť za výhodu?

    Nazdravie hipsterom a už ma prosím neopťažujte odpoveďami na otázky ktoré nechcete zodpovedať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.9.2016 20:35 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    To sis zrejme spletl nicky, protoze ja tu otazku nepolozil. Ty argumenty jsem tedy preskocil proto, ze k nim nemam co rict, a neptal jsem se na ne ja. Reagoval jsem na konkretni vyrok, ktery povazuji za nevalidni. Pokud si prectes zbyle me komentare v teto diskuzi, zjistis, ze pouzivam Sony M4 Aqua, tj. telefon s Androidem.
    Bedňa avatar 9.9.2016 17:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Výhoda slobodného kódu je hlavne v tom, že sa tam dá spustiť softvér ktorý nejaké tie detské backdoors odhalý aj bez skúmania kódu. V Apple softvéri nieje šanca na nič prísť a pokiaľ ako píšeš programuješ tak vieš že je to tak. A so 100% istotou je tam aby ti môhli opravu poslať nadiaľku, to je proste istota. Je to rovnaká istota ako ti môžem predviesť že tretina slovenska má deravé routre a napísal som si na to detský skript. Hoci odrežeš prístup z vonku je to úplne jedno, som tam.

    Nieje jediný dôvod prečo by som do uzavretých aplikácií nedával backdoor, keď to zákazníci chcú.

    Ako že to chceš postihovať? Ná základe technickej podpori? Heh.

    Alebo že samo Apple zistí backdoor od zamestnanca a zverejní to? To je fakt trefa.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.9.2016 18:37 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tak zalezi, cemu rikas backdoor. Upgrade v jakemkoliv systemu je v podstate "backdoor". Pak uz zalezi jen na tom, jak je to zrealizovane. Pokud by bylo mozne do iPhonu pres WiFi sit v kavarne poslat libovolny kod a on ho spustil, pak je to bezpecnostni dira jako prase. Jestlize je to rozumne vyresene, podepsane apod., problem se tim resi a o backdooru bych nehovoril (to by byl backdoor i apt upgrade v CRONu).

    Nevim, proc se mylne domnivas, ze si myslim, ze by to Apple zverejnil sam od sebe. Odbornik na americke pravo nejsem, ale predpokladam, ze vedeni soudniho sporu se zamestnancem lze pred verejnosti skryt. Na verejnost by se to dostalo v pripade, kdy by si neceho podezreleho vsiml nekdo z uzivatelu - pak je postoj Applu irelevantni. Kdyby si toho vsimli vyvojari interne, snazili by se to IMHO ututlat.

    Mimochodem, bezpecnostni audity se daji provadet vice zpusoby - a zkoumani zdrojovych kodu nemusi byt nutne ten nejlepsi (zvlast u tak rozsahlych projektu, jako bude iOS). Jako jednotlivec nemas sanci cele kody precist a pochopit v rozumnem case - bez ohledu na tvuj skillset. Realne bys s iPhonem pracoval jako s blackboxem, zkoumal jeho sitovou aktivitu apod. Tim bys zjistil, jak probiha treba stahovani aktualizaci. S touto znalosti se jiz muzes snazit prijit na zpusob, jak ji podvrhnout/zfalsovat. Teprve pri posuzovani jednotlivych ochran ti muze byt k uzitku nalezeni konkretnich snippetu ve zdrojovych kodech. Dukazem, ze se lze obejit i bez nich, je napr. nedavna RCE na Pornhubu, ale samozrejme i cela rada dalsich utoku.

    Jak rikam - dostupnost zdrojovych kodu bych neprecenoval.
    Bedňa avatar 9.9.2016 19:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Backdoor je backdoor :-) Proste kus kódu ktorý zareaguje len keď vyšleš ten správny reťazec na zariadenie, v uzavretom kóde je nulová šanca niečo také odhaliť, teda až na nejakú náhodu. V otvorenom kóde je ďaleko ľahšie zistiť, že sa niečo niekam odošle ak ...
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.9.2016 20:58 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Ja chapu, jak to myslis, ale snazim se vysvetlit, ze realita tak ruzova neni a vetsina lidi, ktera takto argumentuje, pouze teoretizuje. Jak jsem zminoval, tak podstatna je i kvalita zdrojovych kodu, nikoliv pouze jejich dostupnost. Od toho se pak odviji ty vyhody. "Nejake" zdrojaky vygenerujes i tim reverznim prekladem (nekdy lepsi, nekdy horsi).

    Abych to nejak uzavrel: Dostupnost zdrojovych kodu u dvou jinak shodnych projektu vyhodu predstavuje (jak velkou, to uz zalezi na jejich kvalite). Pokud by vsak iOS byl (pro zamyslene uziti) v ostatnich ohledech lepsi nez Android, absence zdrojovych kodu by me nijak netrapila - radeji dobry closed-source nez spatny open-source.

    Moje hlavni myslenka byla, ze dostupnost zdrojovych kodu neni samospasna a ve tvem puvodnim komentari chybel podstatny parametr (jejich kvalita), tak jsem to jen chtel doplnit. Dal to asi nema smysl rozpitvavat, protoze ve faktickem sporu nejsme a osobni preference jsou zalezitosti kazdeho zvlast.
    Bedňa avatar 9.9.2016 21:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Jasne samospasiteľné to nieje, ale slobodný kód dáva väčšiu šancu na audit bezpečnosti, v čom asi ani sme v rozpore, len to zdôrazňujem. Napríklad je v slobodnom kóde jednoduché nájsť časti kódu kde sa niečo posiela von, v uzavretom je to nemožné. Sledovanie siete naozaj nič nerieši, pokiaľ nepošleš ten správny reťazec aby sa spustil backdoor.

    Som v tejto diskusií viac menej omylom, už nemám chuť nikoho presviedčať a výhodách slobodného kódu, ale proste sa raz za čas neudržím.

    Kľudne nech si každý používa čo chce.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 10.9.2016 01:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Pro mě je třeba o dost silnější svoboda možnosti si systém upravit, než otázka bezpečnosti. Když jsem měl kdysi android, tak jsem na něj třeba docela běžně dostával hudbu tak, že jsem se tam lognul po SSH a přenesl jí tam zatarovanou netcatem (na tom slabém procesoru to bylo lepší, než scp). Dostat hudbu z linuxu na iPhone je něco, čemu jsem zatím věnoval asi 5 hodin čistého času a pořád to nefunguje.

    Je to také silný argument z hlediska budoucnosti a ekologie, protože ve chvíli, kdy se apple rozhodne systém dál nepodporovat, tak je v podstatě „mrtvý“ a nelze ho používat na něco jiného, i když fakticky by dnešní iPhone stále byl použitelný s třeba optimalizovanějším firmwarem.

    Na druhou stranu musím říct, že jsem uživatelem iPhone a do velké míry mi vyhovuje. Přijde mi, že v některých zásadních bodech uživatelského rozhraní a funkčnosti prostě saje prdel míň, než všechno ostatní, ale to se snad do budoucna změní.
    mirec avatar 10.9.2016 16:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Práve v oblasti podpory starých zariadení je apple top. Tak dlho ako apple nepodporuje svoje zariadenia ani google. Okrem toho fakt, že mám zdrojové kódy k Androidu ešte nezaručuje, že ho dokážem aktualizovať sám.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bedňa avatar 10.9.2016 17:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Z Linuxu som naučený na luxus, systém všetko čo vie tak mám k dispozícií. Nevidím jediný dôvod spraviť systém aby mi kládol polená pod nohy ako MS a Apple. Je to proste pomýlená korporátna stratégia, nič pre mňa.

    Inak čo sa týka voľnosti robiť so systémom čo chceš, je top asi Ubuntu Touch, proste pridáš si zdroje a inštaluješ softvér ako na klasickom Debiane/Ubuntu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Vykook avatar 9.9.2016 02:11 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    • Vidíš a já(a drtivá většina dalších) cloud chci, protože taháním věcí kabelem se fakt zabejvat nebudu. Jinak nevidím, co by z Linuxu a samotného telefonu nešlo udělat. Samozřejmě ti nebude fungovat handoff a podobné funkce, ale to je vcelku jedno, protože to ostatní stejně nedovedou...
    • Co je  "hocijaké čínske blooth"? Jestli to co myslím, tak ano.
    • Co znemaná "kde chcem"? Ne, do repráčku si fakt nic neuložíš...
    • Proboha proč? Stejně to není napsaný v Perlu.
    Jinak jsem rád, že jsi pořád tím komikem. Mám rád konzistentní lidi! Jen tak dál!
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    AsciiWolf avatar 9.9.2016 15:20 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Vidíš a já(a drtivá většina dalších) cloud chci, protože taháním věcí kabelem se fakt zabejvat nebudu.
    Proč kabelem? Přenos i synchronizaci souborů přes Wi-Fi uměly pokud si dobře vzpomínám již staré Windows Mobile.
    Vykook avatar 9.9.2016 16:17 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Synchronizovat se to přes wifi taky dovede
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Bedňa avatar 9.9.2016 17:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Nozaj? Priamo bez iČoudu? Pokiaľ áno, tak konečne nabrali správny smer. Ako to je?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Vykook avatar 9.9.2016 17:45 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Ano, už od verze 5. Což je zhruba rok 2011.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Bedňa avatar 9.9.2016 17:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Takže zapichnem do usb hocičo? Wifi, bluetooth a spojím sa z Linuxu s iPhone a voľne môžem prenášať súbory kde chcem?

    Tak túto zmenu som nečal a skoro sa mi to nechce veriť, ale berom to a ospravedľňujem sa za moju neinformovanosť a sprostotu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 9.9.2016 17:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Nedá sa proste spojiť mimo to čo Jabko posvetí z ničím, alebo sa niečo zmenilo?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    cezz avatar 5.9.2016 10:41 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Moja draha ma iPhone a velmi si ho pochvaluje, takze by som nepovedal, ze to vseobecne je "nepouzitelna sracka", ale je tam par veci, ktore to u mna degraduju pouzitelnost az na uroven nejakeho featurephone.

    Zalohy foto/video - pokial nechces zalohovat na ten ich jablcny cloud, tak jedine cez kabel, co znamena, ze to musis manualne pripojit, co znamena, ze to po case prestanes zalohovat lebo je to otrava. Software ktory by vedel nieco zalohovat automaticky na SMB share, co mam doma proste neexistuje. Ak existuje tak nevie zalohovat automaticky alebo spolahlivo.

    Praca so subormi. Otvorit prilohu k emailu, upravit ju a poslat niekomu inemu je snad nadludsky vykon. Minule som nevedel najst sposob ako prilohu prijatu emailom na jeden ucet odoslat emailom z ineho uctu. Nemas ziaden lokalny filesystem, da sa to obchadzat tym, ze dropbox a podobne aplikacie budu zastupovat ulohu lokalneho zdielaneho FS, ale to je taky dirty hack, ktory aj tak nefunguje rovnako dobre ako obycajny zdielany adresar..

    Beh aplikacii na pozadi a podobne. iOS strasne limituje, co a ako mozu aplikacie na pozadi robit. Je to vsetko cielene na vyssiu vydrz baterie a celkovo chapem dovody preco to robia, ale je to neskutocne limitujuce. Neviem, ci sa nieco zmenilo v poslednych verziach iOS, ale co viem aplikacie nevedia napriklad v pravidelnych intervaloch vykonavat nejaku cinnost (spominane zalohy napriklad) pretoze nemaju nejaky casovy event, ktory by vedeli sledovat a reagovat nan - programatori to obchadzaju barlickami typu "ked sa zmeni wifi siet" tak sa nieco vykona, alebo nahradzuju casovac push notifikaciami v pravidelnych intervaloch - na to ale potrebujes mat niekde server ktory tie notifikacie posiela a nefunguje to offline..

    Exportovat kontakty z telefonu bola tiez pekna zabava, co si spominam.

    Urcite je toho viac, vacsina sa da zrejme poriesit jailbreakom, ale potom musis riesit to, ci mozes upgradovat iOS a podobne, cim sa dostavam niekde do oblasti Androidu a custom ROM, a tam je to zas o niecom inom. V reali vacsina ludi nechce riesit ani jailbreak ani custom ROM a ked ano, tak ten custom ROM na Androide zvycajne prinasa viac benefitov.

    Opat opakujem, nic proti iPhone. Na facebook a nejaky ten web je to OK. Pre beznych ludi to nie je uplne zly system a na 99% robi to co potrebuju, len je obcas proste odpoved na ich otazku, ze "ako urobim toto", ze zial neda sa.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bystroushaak avatar 5.9.2016 10:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Zalohy foto/video - pokial nechces zalohovat na ten ich jablcny cloud, tak jedine cez kabel, co znamena, ze to musis manualne pripojit, co znamena, ze to po case prestanes zalohovat lebo je to otrava. Software ktory by vedel nieco zalohovat automaticky na SMB share, co mam doma proste neexistuje. Ak existuje tak nevie zalohovat automaticky alebo spolahlivo.
    Dropbox a podobné.
    Exportovat kontakty z telefonu bola tiez pekna zabava, co si spominam.
    Je na to free aplikace MCBackup (je i pro android).
    cezz avatar 5.9.2016 11:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Dropbox a podobné.
    Prehanat nieco cez Dropbox, ked chcem zalohovat na lokany NAS mi pride trochu na hlavu. (nehovoriac o tom, ze tym posielam vsetky tie data nesifrovane vonku) Plus to ma presne ten isty problem s behom zalohy na pozadi v pravidelnych intervaloch, dalej to hlavne ta konkretna aplikacia musi umoznovat - priklad: mam password manazer a chcem vsetky zmeny v databaze (v jednom subore) pravidelne zalohovat/synchronizovat. Dokumenty v nejakej office aplikacii su na tom podobne..

    Jasne, jednotlivo skoro kazda aplikacia nejaku formu zaloh umoznuje (zvycajne proste podporuju Dropbox), ale nie kazda podporuje vsetky sposoby a ked chcem nieco nestandardne (v reali cokolvek okrem Dropboxu a iCloud) tak mam zrazu kopec individualnych pripadov, ktore musim riesit nejako inak, alebo sa to proste neda.
    MCBackup
    Nejak si nespominam v com bol konkretne problem, uz je to davno. V zasade sme proste chceli synchronizovat vsetky kontakty z iPhone na Android a nejako to neslo. Myslim, ze sme to nakoniec poriesili nejakou takouto aplikaciou, ale uprimne posielat si kontakty emailom namiesto toho aby si ich vsetky oznacil a poslal cez Bluetooth.. (alebo proste spojil telefony cez NFC) Ved to vedela aj moja dumb Nokia este v minulom tisicroci a ziadnu externu aplikaciu na to nepotrebovala.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bystroushaak avatar 5.9.2016 11:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Prehanat nieco cez Dropbox, ked chcem zalohovat na lokany NAS mi pride trochu na hlavu.
    Od toho je tam ta druhá část „a podobné“. Vím že to funguje například s tím Synology softwarem, pak máš ještě bittorrent sync, seafile, spideroak a kopec dalších, z nihž některé jsou opensource a můžeš si je hostovat sám na tom NASu bez potřeby třetích stran.

    Alternativně některé aplikace umí pustit wifi a synchronizovat věci přes malý http server přes wifi, ale to je snad ještě větší opruz.
    Jasne, jednotlivo skoro kazda aplikacia nejaku formu zaloh umoznuje (zvycajne proste podporuju Dropbox), ale nie kazda podporuje vsetky sposoby a ked chcem nieco nestandardne (v reali cokolvek okrem Dropboxu a iCloud) tak mam zrazu kopec individualnych pripadov, ktore musim riesit nejako inak, alebo sa to proste neda.
    Tak to není problém iPhone, to je obecně problém dementního konceptu mobilních „aplikací“.
    cezz avatar 5.9.2016 12:05 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Od toho je tam ta druhá část „a podobné“
    Ja viem, ze existuje Bittorrent sync, seafile a podobne. Dokonca by som aj akceptoval fakt, ze teda budem na NAS instaloval nejaky software len pre ten iPhone, zatial co vsetky ostatne systemy (vratane OSX) v pohode zalohuju na sambu. Ale to stale neriesi moj problem, ze niektore veci sa tak jednoducho synchronizovat nedaju, lebo ta app podporuje len Dropbox alebo inu vec a nie to, co by som chcel.
    Tak to není problém iPhone, to je obecně problém dementního konceptu mobilních „aplikací“.
    Toto konkretne je problem iOS a jeho obmedzeneho API, ktore neumoznuje pristup k lokalnym suborom. Na Androide vacsina aplikacii vie otvorit/ulozit svoje data na nejake zdielane ulozisko.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bedňa avatar 5.9.2016 11:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Teda ja už iPhone proste odmietam riešiť a ani nesledujem vývoj, no nemožnosť ho spojiť s kompom inak ako cez kábel ma privádzala do zúrivosti a minulého tisícročia, teda ešte ďalej to vedela aj moja sprostá Nokia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    cezz avatar 5.9.2016 12:19 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tak zas aby som len nekydal, ked si spokojny kompletne zit v Apple ekosysteme, tak ta vec funguje paradne. Zalohy/synchronizaciu mas automaticky v iCloud a to funguje tak dobre ze o tom ani nevies - a to doslova. Ono sa to ma obcas taky ten zvyk samo zapnut (po aktualizacii sa to tusim stalo) a nikto o tom nevedel kym sa to neohlasilo s tym, ze free limit bol dosiahnuty a musis zaplatit pre extra kapacitu.

    Samozrejme ma to nastvalo, lebo si to len tak samo cuclo vsetky data k sebe na cloud, co je presne to, co som nechcel. Ale na druhej strane keby si si zaplatil za extra storage kapacitu, tak ti to naozaj funguje uplne bezudrzbovo.

    Problemy nastavaju ked potrebujes nieco ine. Tam ti pomoze uz len ten kabel a niekedy ani ten nie.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Max avatar 5.9.2016 14:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    To není pravda, co vím, tak už hodně dlouho šlo připojit iOS přes wifi. Většinou to funguje tak, že máš zapnutý PC a pokud se v síti objeví autorizovaný iOS, tak iTunes v PC automaticky spustí sync.
    Samozřejmě to předpokládá mít MS nebo MACOS.
    Osobně řeším kontakty a další přes Exchnage, nebo přes Google (hlavní je nemít nic v telefonu, nebo na simce).
    Pokud bych je chtěl řešit svépomocí, tak bych prostě rozjel nějaký cardav server a syncoval přes něj (např. SOGo).
    Jinak připojení kabelem k PC s linuxem je ok, řeší to ifuse a funguje dobře, zatím jsem nenarazil na problém.
    U androidu pak používám jmtpfs
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    cezz avatar 5.9.2016 15:27 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Co vsetko to synchronizuje? Vie to cez wifi synchronizovat foto a video z iPhone do PC? (resp. Mac) Lebo co som videl, tak to bud riesilo iba hudbu a videa z iTunes (cize nie moj vlastny obsah, ale to co oni predavaju) alebo to beztak vyzadovalo mat zapnuty iCloud na mobile aj PC, co je presne to co nechcem.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Max avatar 5.9.2016 15:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    iPhone mám jen krátce, něco přes rok, ale v rámci iTunes je knihovna, která obsahuje všechno možné a sync všeho běží. Neměl jsem nikdy koupenou žádnou hudbu, jen jsem si jí v pc přidal do knihovny a pustil sync.
    Pravdou je, že s tím nemám větší zkušenost. Mám linux a na jednom ntb win, kde jsem si jen hrál s itunes, abych mohl případně lehce školit uživatele.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    cezz avatar 5.9.2016 16:04 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    No mna prave zaujima ten opacny smer, cize vytvorim nejake foto, video, dokumenty na mobile a chcem ich automaticky stiahnut na PC.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bedňa avatar 5.9.2016 19:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    MS Windows ani Mac nemám a ani nemám dôvod si ich v budúcnosti zadovážiť, prečo? Môj názor je jednoduchý, keď minulom tisícročí išlo prenášať dáta vzduchom, tak dnes to nejde? Nemám už chuť si ani kupovať VHS pásky, pretože to stojí za kulové, keď tu existujú otvorené štandarty, ktoré to zvládnu lepšie a kvalitnejšie.

    Uzatvoené technológie až neskutočne spomaľujú vývoj a to nehovorím o patentoch, ktoré hlavne dnes neprinášajú inováciu, ale priam ju brzdia.

    Zacitujem Amiga: "Proste cpát prachy tem hodnejm" to je všetko. To samozrejme neporovnám Google a Apple, dnes by si najskôr Google vybral BSD a jeho aktivity smerujú k tomu, že Linux asi skôr či neskôr opustí, pretože ... je až moc slobodný.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 2.9.2016 22:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Ee, ty jsi spíš Android fanatik :). Já se považuji za realistu. Spousta lidí třeba radí naladit alternativní rom. To je sice pěkné, ale na většinu telefonů vycházejí alternativní rom až za rok po vydání telefonu a většinou nebývají plně vyladěný (a donedávna ještě bez fcí, které nabízely jen komerční rom - třeba mirror link). Teď jsem opravoval display na Samsungu S4 (2013) + jsem do něj naladil ResurrectionRemix s Androidem 6.0.1 a teda nic moc. Když je telefon vypnutý a běží nabíjení, tak se okno se stavem baterie dá vyvolat jednou za tři kliky. Lock screen občas také jen problikne, stmívání displeje v návaznosti na světlo je také úděsně provedený. Asi nezbývá, než zkusit nějakou variantu se starším Androidem :-/. Každopádně na to moc času není.

    A teď si vem, že jako firma máme smlouvu s nějakým operátorem. Součástí smlouvy je i nějaký budget. Operátor nabízí omezený sortiment telefonů, takže nějaké pokusy s Číňany jsou mimo. Většinou je v nabídkách Sony, Samsung, Apple, Lenovo ...
    Opravdu nemám čas s každým modelem zápasit týdny testováním různých alternativních rom s vidinou, že trefím na nějakou extra vyladěnou (pokud tedy vůbec nějaká rom pro daný nový model vůbec existuje).
    A vzhledem k tomu, jak postupně ožívaly telefony (při upgrade rom) po přechodu z androidu 4.2 na 4.4 a z 4.4 na 5.x je myslím jasné, že systém prostě dřív nebyl vyladěný a žral hodně zdrojů.
    Zdar Max
    PS: to, že jsem v blogu uznal, že všechny problémy, na které jsem ve firmě s Androidem narazil, jsou vyřešený + v posledních modelech od Samsungu uznávám i velmi dobré latence, display apod., to podle mně moc neznamená, že jsem Android hater ;-).
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 3.9.2016 02:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    OK, OK len mi pripadá že na Android máš proste prísnejší meter :-)

    Ja som s Androidom začal, keď sa v našich končinách ešte nepredával a bola to veľká zábava. Fakt oproti iPhone veľký posun vpred, hlavne tá otvorenosť, to boli úplne nové obzori a že všetko tam ide a nikto nediktuje nejakú politiku. Toto bol obrovský rozdieľ proti Apple, z toho som bol maximálne nasraný.

    Je pravda, že aby to chodilo svižne, je treba ako prvé vyhodiť brandovanú ROM a preliesť si XDA, no výkonnosť stúpla aj niekoľko násobne. Chápem že na to nemáš čas, ale proste to ide, potom zas treba preliesť ďalšie časti fóra ako si skompilovať kernel, alebo ktorý použiť ...

    Tak časom ma to prešlo a teraz by mi už stačila aj stará Nokia :-)

    PS: Čo ma štve že som po čase vytiahol HTC Desire Z, ktorý som fakt vytunil, na čom som pracoval dosť dlho a nejde ani nabiť. Nemáš ho (alebo niekto) po ruke, či ide napájanie aj bez batérie? Pretože ak by to bola len zhebnutá batéria, tak by som ho oživil. Inak HTC Dream (alias prvý Google telefón) stále šlape.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 4.9.2016 13:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Animácie nesekajú, prekresľovanie je rýchlejšie než fps videa, točil som na plnú dieru s 1/200s na záber pri 25fps.
    Ale ty reakce.. Na to hmátneš a tomu telefonu trvá snad 100ms než něco začne dělat.
    mirec avatar 4.9.2016 14:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Reakcie sú podľa mňa akceptovateľné. S vypnutými animáciami je to tých 100ms na zobrazenie aplikácie alebo 200-500ms na spustenie ak nie je v RAM. Na Android som prešiel kvôli obmedzeniam od Apple, takže momentálne si celkom užívam také drobnosti ako super antispam na telefonáty, dobrý GPS tracker (spotreba 5% batérie za hodinu, možnosť nechať aplikáciu na pozadí aj so zapnutým GPS bez toho aby mi ju systém vypl), podporu smart hodiniek (ehm nie apple watch fakt nenahradia pebble), naplánované zapnutie režimu lietadla ...

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bystroushaak avatar 4.9.2016 14:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tohle mi trochu připomíná staré počítače - kdysi jsem s nimi neměl žádný problém a nepřišlo mi na tom nic divného. Nedávno jsem jeden starší zkoušel a fakt sině mi vadilo, jak pomalu reaguje. Co chci říct je, že ti to dojde jen zpětně.
    S vypnutými animáciami je to tých 100ms na zobrazenie aplikácie alebo 200-500ms na spustenie ak nie je v RAM.
    Já tu nemluvím o „zobrazenie aplikácie“. V tom videu kdykoliv na něco klikneš, nebo použiješ libovolný prvek na obrazovce, tak to má lag. Prostě to nereaguje hned. Američani na to mají takové krásné slovo „cringe“, což je přesně můj pocit z celého toho videa.

    Myslím, že se to vztahuje k tomu výzkumu od Microsoftu. Dobře odvedený dotykový UI v tobě v podstatě vzbuzuje pocit, že nepracuješ se softwarem, ale s fyzickými objekty, které by klidně mohly být mechanické. Je to určitá abstrakce, kde uživatelé můžou aplikovat své zkušenosti z reálného světa a tím ti vzniká konzistence. Apple tohle zvládá fakt dobře. Často se například fakt jen zamyslím nad tím, jak by se ta aplikace chovala, kdyby to fakt byly třeba mechanické destičky, nebo kdyby tohle mohlo rotovat a zjistím, že se tak chová i softwarově. Ale zpět k tématu; ve chvíli, kdy pak vidím androidí telefon, kde je přesně tohle všechno porušeno, tak mi to fakt aktivně vadí, stejně jako by mi vadilo sekání se reálného světa a šel bych třeba zjišťovat, jestli nemám parkinsona.
    Na Android som prešiel kvôli obmedzeniam od Apple, takže momentálne si celkom užívam také drobnosti ako super antispam na telefonáty, dobrý GPS tracker (spotreba 5% batérie za hodinu, možnosť nechať aplikáciu na pozadí aj so zapnutým GPS bez toho aby mi ju systém vypl), podporu smart hodiniek (ehm nie apple watch fakt nenahradia pebble), naplánované zapnutie režimu lietadla ...
    Tak to je všechno fajn, ale co na plat, když mě sere už jen na ten telefon koukat :) Ale co, třeba se jednou fakt dočkáme, jak píše Max.
    mirec avatar 4.9.2016 15:55 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Keď chceš prejdi si to po záberoch. Ja som praktický človek, nemám dôvod masturbovať nad tým, že zareaguje o 0.05s rýchlejšie ale aplikácia nabehne o 0.5s neskôr.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bystroushaak avatar 4.9.2016 16:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Aha, lol. Tobě fakt přijde jako „praktické“, že aplikace naběhne o půl vteřiny dřív, než že kdykoliv něco děláš, tak to má lag?
    mirec avatar 4.9.2016 17:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Příloha:

    Krátka odpoveď áno, dlhá odpoveď - zvyčajne na mobile len pozriem titulky e-mailov, alebo rozkliknem SMS, takže je pre mňa dôležitejší štart než celková odozva. A mimochodom tu je screenshot z videa, rozdiel v reakcii MIUI oproti iOS9 sa nedá z videa určiť pretože oba telefóny začínajú reagovať v rovnaký frame (tj rozdiel je menší než 0.04s).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    4.9.2016 18:00 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Jak casto zapinas telefon?
    Josef Kufner avatar 4.9.2016 16:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    dobrý GPS tracker (spotreba 5% batérie za hodinu, možnosť nechať aplikáciu na pozadí aj so zapnutým GPS bez toho aby mi ju systém vypl
    Stačí, aby ta aplikace ukázala notifikaci. Pak ji Android nechá běžet libovolně dlouho.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    mirec avatar 2.9.2016 08:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Takto vyzerá napríklad voda natočená s rovnakým objektívom a rovnakou clonou.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    2.9.2016 09:05 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Nezlobte se, ale to, že se netrhají animace, neznamená, že je telefon rychlý. Příklad na vašem videu - změřte si, jak dlouho po kliknutí na sluníčko trvalo, než se vykreslilo počasí (dá-li se jedinému údaji uprostřed obrazovky tak vůbec říkat). První, co na každém telefonu udělám, je vypnutí animací (z neznámého důvodu se to v CM nachází v nastavení "Pro vývojáře"), protože neskutečně zdržují jakoukoliv práci (mám-li dostatečně rychlý telefon, ale v opačném případě animace stejně jen zamaskuje zdržení).
    mirec avatar 2.9.2016 09:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Bez animácií zobrazuje obsah za menej než 0.5s (obvykle okolo 0.2). Rýchlosť animácii / možnosť vypnúť je tak isto v menu pre vývojárov.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    skunkOS avatar 2.9.2016 09:28 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Souhlasím. Taky vypínám animace. V MIUI jsou ty volby na vypnutí animací dvě. Druhá je taky v developer options.
    http://martinrotter.github.io
    Bedňa avatar 2.9.2016 16:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Animácia za 0sekúnd je fakt nejaká vymoženosť v iPhone? Rád si to pozriem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.9.2016 11:47 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Mě přijde senzor otisků zezadu bez problémů. Nezabírá místo zepředu (androidí telefony mají běžně displej přes celou přední stranu, nemají tlačítka pod displejem) a je umístěný pod ukazováčkem či prostředníčkem (stačí nahrát všechny čtyři). Problém by mohl nastat, pokud je telefon v nějakém držáku, ale to mám jen v autě, kde stejně používám Smart Lock na BT handsfree.
    Max avatar 2.9.2016 22:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já ten telefon měl v ruce, myslím, že to byl LG, a moc mi to nevyhovovalo, měl jsem problémy se trefit na senzor :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Rezza avatar 12.9.2016 13:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Jj, v aute to mam taky jako smart lock.
    2.9.2016 15:59 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Update na W10 jen u některých mobilů je škoda, ale přece jenom Lumia 520 má jenom 512 MB RAM, na to by se dnešní Android taky asi vecpat moc nedal. Ale mrzí mě to, když ji mám :) Na druhou stranu, jak je, tak funguje, tak si moc nestěžuju. Třeba by ji to pokazilo výkonově jako novej iOS moří starý ayyyfouny.

    Snad jediná věc, mě mrzí, že jsem udělal tovární reset a od tý doby do ní nejde nahrát ta oficiální aplikace na odemknutí dotykem ("není určena pro vaše zařízení").
    Max avatar 2.9.2016 22:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Řeknu ti to takto, iPhone 4s, rok vydání : 2011, velikost ram : 512MiB a hádej co. Běží na tom aktuální verze iOS9. Jinými slovy, Apple tento kus hw podporuje už pět let. Musel sice z iOS9 něco ubrat, aby ho 4s utáhl, ale běží to (šéf si stále 4s hřeje na srdci a jedno 4s jsem opravil a dal bráchovi, který taktéž aktualizuje). Jak moc je to pomalý, to nevím. Když jsem 4s držel v ruce, tak bylo znát, že je oproti 5s pozadu.
    SW updaty vydává Apple docela často během roku (za rok 2016 jsme na 7 aktualizacích).
    Jak často sype nové věci a opravy do telefonů MS, nebo jiný výrobce? Docela bídně ;-).
    Výjimkou je Xiaomi s MIUI, za ním Nexus a jak je na tom Blackberry nevím.
    SW podpora je prostě u Android zařízení velký fail. Samozřejmě to není chyba Androidu, ale výrobců. Nicméně jako koncovému zákazníkovi mi to může být jedno, výsledek je pro mně vždy stený, telefon bez aktualizací/oprav/vylepšení.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.9.2016 23:02 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tak jestli to funguje, tak asi není co řešit. Já ani nikdo okolo to nemá, takž ejsem bez vlastní zkušenosti, ale po vydání posledních tak dvou major verzí iOS se na to stížnosti objevovaly. Na častější padání aplikací kvůli OOM a taky na to, že systémzabírá o dost víc místa, takže v těch nižších modelech s menší flash zbývá málo na uživ. data (a microSD to bohužel neumí).
    Max avatar 2.9.2016 23:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já spíš za nepodporu microsd děkuji. Apple se podle mně rozhodl správně. Důvod byl výkon, kdy microsd je oproti interní paměti šíleně pomalá. Díky tomu si i spousta lidí stěžovala na šílěně špatný výkon androidu (cpali spoustu věcí na microsd kartu a nikdo si neuvědomoval / neuvědomuje, jak je to pomalý).
    Proto i Samsung od microsd upustil u S6. U S7 ho asi zase přidá, protože křik uživatelů je asi velký.
    Kromě pomalosti má microsd karta další nevýhodu, poruchovost (lze částečně eliminovat správným výběrem výrobce a modelu, ale kdo to z obyčejných uživatelů dělá).
    Známej si nedávno pořídil Sony Aqua M4, má to 8GiB interní storage a už po instalaci měl 70% zaplníno a systém hlásí v systray, aby si uživatel uvolnil místo.
    Do vysoké třídy telefonů podle mně microsd nepatří. Tam je třeba myslet na interní storage od 32GiB výše. U low endu je to smůla, interní storage je menší, výkon telefonu horší a ještě si ho uživatel musí sundat přidáním microsd karty. S tak nízkými cenami to ale asi jinak nejde :-/.
    Můj iPhone 5s má 16GiB storage, k dispozici/aktuálně volné asi 2GiB (mám nainstalovanou navigaci a pár věcí kolem, nic velkého). Když si vezmu, že nové telefony dělají fotky o větší velikosti (iPhone 5s 3MiB, Samsung A3 - 5MiB) + videa mají také větší rozlišení, tak je 16GiB interní uložiště opravdu nedostatečná věc. Jen systém sežere přes 4GiB.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.9.2016 06:19 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Známej si nedávno pořídil Sony Aqua M4, má to 8GiB interní storage a už po instalaci měl 70% zaplníno a systém hlásí v systray, aby si uživatel uvolnil místo.
    Mam take Sony M4 Aqua a po zakoupeni mi to nic takoveho rozhodne nehlasilo. Nastvalo me, ze po par mesicich odeslo sluchatko a telefon jsem musel reklamovat. Doufam, ze to byla jen nahodna vyrobni vada. Jinak je to totiz (s ohledem na cenu) docela fajn telefon.
    3.9.2016 13:19 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Mě "odešel" repráček od té L520. Ukázalo se, že je to jenom špatný kontakt (moc nechápu jak to tam vzniká, přijde mi, že ty pérka mají dost velký přítlak, ale holt nějak se to stalo). Ale člověk si to nemůže spravit (v podstatě rozloženim a složením), dokud si nekoupí blbej šroubovák T4.
    Josef Kufner avatar 3.9.2016 22:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Časem to trošku zoxiduje a kontakt zmizí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.9.2016 08:58 Error414_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    U me m4 hlasi 776MB volneho mista. To ti prijde jako ok? Po wipu telefonu je to cca 2.3GB volneho mista. Proste kram.
    4.9.2016 11:05 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    A jako co cekas, ze ti na to reknu? Rekl jsem svoji zkusenost. Jaka je tvoje zkusenost nevim a popravde je mi to vcelku jedno, protoze ty telefony neprodavam. Ze by vetsi uloziste nebylo na skodu nikdo nezpochybnuje, ale nikdo ti prece nebrani poridit si drazsi telefon, ktery tvoje ocekavani splnuje. Ja si proste koupil za par stovek poradnou pametovku a snazim se vsechno presouvat na tu, takze me to nejak moc netrapi.
    Max avatar 4.9.2016 12:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Sony M4 Aqua + full update = necelých 70% storage zaplněno. Když člověk udělá pár fotek, nebo nainstaluje pár menších app, tak se dostane na těch 70% a pak systém začne hlásit, ať si uživatel uvolní místo.
    Lidi na netu radí neaktualizovat, nebo použít alternativní rom.
    Každopádně jsem tím chtěl říci, že 8GiB interní storage je v dnešní době i pro běžné použití prostě málo skoro už od samotného začátku.
    Telefon za tu cenu je asi ok.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.9.2016 13:38 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Bez microSD by ten telefon byl na hranici (ne)pouzitelnosti, to souhlasim. Pouzivam Kingston Micro SDXC 64GB Class 10 UHS-I, problemy s rychlosti jsem nezaznamenal.
    3.9.2016 13:17 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Ale vždyť tě nikdo nenutí tu kartu používat - je to jenom možnost (bavme se o telefonech, které schválně nemají opižlanou interní NAND). To, že se to dá používat nevhodně, snad není argument proti, šmarjá. Podle mě exemplární příklad zabalení nevýhody do jakože pro zákazníka pozitivního růžového obalu, vždyť je to hotovej doublthink.
    mirec avatar 3.9.2016 16:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Interná NAND pamäť nie je vždy výhra. Na stole mi práve leží hynix. Nemám benchmarky ani sa mi ich neche robiť, ale mám identický systém ktorý bootujem buď z microSD, alebo NAND (podľa nastavenia bootloadera) a z microSD štartuje za polovičný čas. Inak teoretická max rýchlosť micro SD je 832 Mbit/s.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Grunt avatar 3.9.2016 16:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já taky nechápu kde Max vzal že SD karty jsou pomalé. Moderní kamery většinou vyžadují minimálně Class 10 což je nějakých 10 MB/s což IMHO není vyloženě málo a pak je třeba nezapomínat že tu máme i UHS-I a UHS-II. Jediné co u SD karty vidím problém je přístupová doba a malé sekvenční zápisy kvůli předřazenému řadiči, ale jinak si nemyslím že by zrovna integrovaná NAND měla být nějaké terno. Když už nic SD kartu jde snadno vyměnit nebo z ní dostat data když systém padne za vlast.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 3.9.2016 17:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Příloha:
    OK, tak oprava. Třídy jsou pro zápis, pro čtení jsou zase ty kategorie a např. moje HC-I má rychlost čtení jmenovitých 45MB/s což není vůbec málo, ale v nabídce CZC,Alzy jsou samozřejmě i UHS-II o úplně jiných číslech (a samozřejmě za úplně jiný peníz :-)), takže IMHO je potřeba prostě potřeba vybírat a nevybrat k nějakému dělu nejlevnější kartu na trhu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 4.9.2016 11:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já se vždy snažím lidem kupovat tu nejrychlejší možnou microsd kartu, nejsem blbej (většinou kupuju SanDisk Micro SDHC 16GB Extreme UHS-I (U3) ). Ale pokaždé, když jsem nějakou app přesunul na microsd kartu, tak byla silně zpomalena. Ten rozdíl je tam velký. Aspoň já to tak cítím. Pokud jde o rychlosti nand vs microsd, tak nand je nesrovnatelně rychlejší a při randomu je to pak šílený rozdíl (teoretické maximální sekvenční zápisy/čtení nikoho nezajímají a osobně nechápu, jak tím někdo trochu jen zkušený může argumentovat).
    Stačí zadat do google vhodou frázi, viz třeba : Samsung Galaxy S6 storage performance test
    Zdar Max
    PS: opět platí, že důležitá data se musí zálohovat, argument, že po rozbití telefonu můžeš vyndat microsd kartu a obnovit z ní data prostě neberu
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 4.9.2016 12:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Jinak u kamer a foťáků se microsd vyplatí, je tam vždy sekvenční zápis, nic víc. Je to pak levné a dostatečně rychlé řešení, které lze nafukovat dle libosti.
    Pokud chci ale používat microsd kartu v telefonu a mít na ní app, tak musím počítat s random read/write a to se pak člověk dostává na dno ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 4.9.2016 13:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Aspoň já to tak cítím.
    OK, you're the pro.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 4.9.2016 14:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Jsem svůj pocit podložil odkazem na testy rychlostí nand vs microsd u docela slušných modelů telefonů. Ty se jen opíráš o teoretické maximum sekvenčního čtení/zápisu (což je naprosto irelevantní pro účely, o kterých se bavíme) uváděných výrobcem karty.
    Pokud se chceme bavit trochu konstruktivněji, tak by jsi měl také něco přihodit a nesnažit se dehonestovat mou opozici osobními útoky/posměšky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 4.9.2016 14:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já se o nic neopírám. Mně je to upřímně naprosto šumák. Sám SD karty používám i s aplikacema a nic strašného nepozoruju, ale budiž. Každá ves, jiný pes. Že tu něco pleskneš a odkážeš na jakýsi benchmark který jsem ani neotevřel nedělá z názoru ještě zainteresovaný příspěvek (a z tebe osobu angažovanou). Takových mají iDěcka čtyři kupy každý den a nikdo se z toho neposere. Budiž, mi odpuštěním že jsem prostě ještě microSD jakožto médium pro provoz systému netestoval. Což ovšem můžu nakopnutím svého věrného plechového dvourychlostního oře vz. 210 obratem změnit. A asi si to taky koupí nějaké standardní a lepší microSD a instalací nějakého systému ověřím. A tobě doporučuju udělat to samé. U USB jde Wiresharkem normálně měřit délky burstů při komunikaci s mikrokontrolerem, třeba to bude fungovat i pro MMC čtečku. Pak to můžeš klidně sepsat do blogu a pak se teprv můžeme začít bavit trochu konstruktivněji. Souhlas?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 4.9.2016 18:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Já microsd karty pro provoz systému používám. Aktuálně takových systémů mám v provozu asi 10 (Olimex A20, BananaPI). Přijde mi to dostatečně rychlé (Olimex mám s NANDkou, ale podpora ještě nebyla natolik dobrá, abych si zkusil běh systému přímo z ní, takže nemám u těchto desek porovnání). Ale pokud mám v telefonu používat nějakou aplikaci běžící s microsd karty, tak je prostě pomalejší, než kdybych jí používal z nand. A o tom je thread. Vyvstaly tady argumenty, že to není pravda, že je microsd karta dostatečně rychlá a aplikace na ní běžící je stejně rychlá, jako by běžela v telefonu.
    Sice testy říkají něco jiného, výrobci telefonů také (viz Apple, viz Samsung a S6), já jsem si to také vyzkoušel na několika telefonech se stejným výsledkem, ale protože pár zdejších "nepozorují zpomalení", tak se budou hádat.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.9.2016 18:28 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Tak ono hlavně ta karta není až tak na aplikace, jako na hudbu, fotky, video, což IMHO fakt interní paměť telefonu zaplácávat (a opotřebovávat, pokud se to často přepisuje) nemusí.
    Max avatar 5.9.2016 20:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Je na aplikace, proto to Android i oficiálně podporuje. Když si koupíš telefon s 8GiB storage, z toho 5GiB a více sebere systém, tak pak už máš pro ty své vlastní app pramálo místa.
    Problémů je s microsd kartou více. Nejen, že sama o sobě je pomalejší, jak nandka, ale zhoršuje se to tím, že Android k ní přistupuje přes několik vrstev (nevím, jak je na tom aktuální verze, dřív to tak bylo) + standardně se používala fat32. V kombinacích toho všeho člověk nedostává moc přívětivý storage. Co vím, tak situace se měla zlepšit. Karta jde zformátovat a používat jako interní storage a nepoužije se při tom fat32. Přístup k microsd kartě by se snad měl také zlepšovat. Ale abych pravdu řekl, tak u tohoto trochu vařím z vodu, protože nejsem programátor, kódy Androidu jsem neprocházel, jen jsem tu a tam občas něco četl.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mirec avatar 5.9.2016 20:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Když si koupíš telefon s 8GiB storage, z toho 5GiB a více sebere systém

    To nie je problém Androidu, ale niektorých výrobcov, ja mám napr zo 4GB storage 2GB voľné.

    Nejen, že sama o sobě je pomalejší, jak nandka

    Písal som vyššie, nie vždy, napr. Olimex má na NAND pomalšie sekvenčné aj náhodné čítanie.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.9.2016 20:46 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Jak na aplikace? Vždyť ty už jsou pouze na interní paměti. Na kartu mohou jen odkládat data. Nebo se pletu?
    9.9.2016 21:01 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Pletes. Aplikace je mozne instalovat i na pametovou kartu.
    Max avatar 4.9.2016 12:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Nevím, odkud toto bereš, ale já mám několik arm, které taktéž bootuji z microsd karty. Tam je ale spousta věcí v initrd a celý boot je vesměs sekvenční čtení a systém naběhne opravdu rychle. Samotná práce v systému pak už tak rychlá není (protože random read/write).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mirec avatar 4.9.2016 12:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Tu je boot u mňa z micro SD karty (od bliknutia LCD po zobrazenie top). Po výpise killed štartuje GUI (Qt 5), ktoré sa spúšťa asi 3s (2.5s warm start). Mimochodom tých 45MB/s, čo zvláda bežná microSD spomalí štart bežnej aplikácie (cca 10MB) o 0.2s.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Grunt avatar 4.9.2016 13:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    On je problém když se aplikace spouští. Typicky se celá binárka, připojené knihovny a vše co potřebuje k běhu (data) natahuje do paměti po spuštění a to prostě na flash paměti a skrze nějaké vrstvy (já zkoušel skrze USB) chvilku trvá, ale pokud to není nějaká šíleně pomalá paměť nebo není odezva od kontroleru tak 1000ms, tak to vcelku jde (ty lagy při spouštění prostě pocitově jsou). Když se aplikace natáhne tak pak většinou běží čistě z RAMky. Já zatím zkoušel běh z USB klíčů ale mám i MMC/SDcard čtečku a teoreticky by z ní mělo jít nabootovat, tak až se stavim v Euronicsu pro nějaké spotřební zboží, hned to vyzkouším. IMHO to nemůže být o moc horší než běh z USB.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 4.9.2016 14:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Moje opozice je v něčem jiném, ty reaguješ na něco, s čím s tebou souhlasím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mirec avatar 4.9.2016 15:28 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone

    Štart rozhodne nie je sekvenčný. Žiaden initrd nepoužívam a spustenie služieb rieši hromada shell skriptov.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Grunt avatar 3.9.2016 17:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Navíc cpát fotky, videa, hudbu a jiný „consumer grade“ materiál na interní NAND, to dle mého názoru zcela nesmysl. To je plýtvání drahocenným omezeným počtem zápisů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 4.9.2016 11:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Ten tvůj drahocenný počet zápisů je podle mně argument vycucaný z prstu. Celková životnost telefonu je menší, jak životnost nand. Tento argument je podle mně dávno pohřben v propadlišti dějin stejně jako argument u ssd disků a jejich maximálnímu počtu přepisů.
    Osobně jsem za ty roky (4 roky vs cca 70 telefonů/pda) měl v ruce jen jeden telefon, který nesl známky poškození storage. Tím telefon byl iPhone 5s (v servisu řekli, že to je poškozená základní deska).
    Zbytek telefonů skončil v popelnici buď proto, že byl fyzicky poškozen (utopený, přejetý apod.), nebo proto, že byl pomalý a uživatel měl po 2 letech nárok na nový.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    k3dAR avatar 6.9.2016 14:28 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Update na W10 jen u některých mobilů je škoda, ale přece jenom Lumia 520 má jenom 512 MB RAM, na to by se dnešní Android taky asi vecpat moc nedal.
    haha :) mam Huawei Y300 coz je parametrama velice podobne te 520, take z pocatku 2013, CPU MSM8225 2x1GHz(v 520 mas vykonejsi MSM8227), 512MB RAM(dostupne pro sys+app ale jen 397MB)... a Android 6.0.1+secure20160805 na tom bezi v pohode (prumerne zabrana RAM 66%) ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Rezza avatar 12.9.2016 13:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    "Bohužel, setkal jsem se se snímáním otisku prstů ze zadní strany telefonu, což mi přijde silně neergonomické :-/."

    V cem? Je to presne tam, kde kdyz vezmu telefon, tak mam prst. Na snimani prstu pod displejem musim vzit, prehodit si telefon v ruce a pak odemknout.

    Jinak sviznost Androidu je dneska urcite lepsi, Passport uz jsem prodal, tak neni s cim srovnanavat. Ale kdyz jsem ted do ruky vzal 3 roky starou Q5 jiz s tehdy shit HW a porovnal s dnesni stredni tridou (V10), tak jsme male brecel :D.
    Max avatar 13.9.2016 14:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Asi to bude jen o zvyku, já to měl v ruce a špatně se mi trefovalo. Zajet palcem zepředu nad spodní okraj mi přijde lehčí (možná proto, že když chci něco dělat, tak už na telefon koukám a mohu i opticky zaměřit).
    Občas jsem také ve fázi, kdy mi telefon leží na stole a chci si ho jen odemknout, abych se podíval na mail aniž bych ho musel zvedat. V takovém případě mohu jen se snímačem vepředu.
    Každopádně jsou to samozřejmě jen blbosti, člověk si zvykne na vše.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Rezza avatar 13.9.2016 19:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Každopádně jsou to samozřejmě jen blbosti, člověk si zvykne na vše.

    Nakonec si mozna na ten Android i ja zvyknu :).
    11.6.2018 15:34 asd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android konečně dotahuje iPhone
    Online stores sell out even faster and within minutes if not seconds, the iPhones are back ordered and ship dates slip back to many weeks. Cozip manufactures a superb polycarbonate case for the iPhone that is very sleek and elegant Bought Cool case cover from Provcases.com

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.