Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Dnesni decka nevi, za ktery konec se drzi sroubovakSi mu měl koupit socialistickou stavebnici MERKUR. Tam by to měl i s návodem k použití.
deti, ktere vsak bavi predevsim (jenom) jejich dospele tvurceNo to bych teda neřekl, nás jako děcka (7-8 let) logo bavilo teda hodně.
Ja se bavim o HW, o pajeni, schematech, elektrice, a elektronice, kde jsem o o tolik skeptictejsi, ze proste vyslovim hypotezu, ze to "samo" nepujde.Já bych se toho nebál. My jsme chodili na kroužku elektroniky na DDM od druhé třídy a základní školy, pájet se naučíš rychle a od jednoduchých zapojení (baterie vypínač žárovka) se dá k těm tranzistorům dospět docela rychle. Zase bych ty děcka nepodceňoval. Vedle jsme chodili na kroužek osmibitů a tam se "programovalo" v logu a po roce ti vyspělejší klidně v BASICu. Takže od těch 7-8 za rok, dva klidně můžou programovat arduino nebo něco podobného. Nevím, co bylo myšleno tím "samo nepujde", ale já jsem se naučil sám BASIC na Z80 jen s pomocí slovenské knížky.
Uz jen pro nedostatek zakladniho vzdelani, kdyz nevis, co je proud a napeti, jak se lisi stridavy a stejnosmerny, co dela tranzistor, a kdyz vetsina elektronickych stavebnic, co mi prosla rukama, kdyz jsem vybiral, jak to ucit svyho 8mi letyho syna, obsahuje zkurvene integrace, ktere sice hraji melodii, ale naprosto NIC nikomu nevysvetli a tema spis zamlziŠpatná stavebnice. Já měl svého času MEZ elektronik, kde byla sada základních součástek (odpory, transistory, ledky, spínače, reprák, fotoodpor apod.) a k tomu knížku od nejjednodušších blikačů až po FM VKV rádio. Super věc.
Kolik arduino veci vam funguje napoprve? 100%?Proč by to mělo fungovat 100% napoprvé? Nevím jak koho, ale mě na tom bavilo to objevování (třeba co všechno ještě snese kazeta, aby se ten program dal ještě na osmibitu přečíst) apod. To, že program nefunguje napoprvé je součástí toho objevování. Ono možná, kdyby všechno fungovalo hned, tak s tím jako děcka praštíme, protože by to byla strašná nuda.
Uz jen pro nedostatek zakladniho vzdelani, kdyz nevis, co je proud a napeti, jak se lisi stridavy a stejnosmerny, co dela tranzistor, a kdyz vetsina elektronickych stavebnic, co mi prosla rukama, kdyz jsem vybiral, jak to ucit svyho 8mi letyho syna, obsahuje zkurvene integrace, ktere sice hraji melodii, ale naprosto NIC nikomu nevysvetliMy měli doma Logitronik 2 a Alfa 2 - kromě věcí, které jsem už věděl, jsem se z toho nenaučil nic. Karel mě ve škole (5. třída) moc nebavil, protože to k ničemu nebylo. Na druhou stranu takový QBasic (doma, ve škole ani náhodou), to už je něco jiného...
Na druhou stranu takový QBasicQBasic už byl celkem humus. Ale jinak co tak pozoruju je to tady víc než časté.
Nejprve bude potřeba proškolit samotné vyučující.To bude legrace.
Tiskni
Sdílej: