Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Dnesni decka nevi, za ktery konec se drzi sroubovakSi mu měl koupit socialistickou stavebnici MERKUR. Tam by to měl i s návodem k použití.
deti, ktere vsak bavi predevsim (jenom) jejich dospele tvurceNo to bych teda neřekl, nás jako děcka (7-8 let) logo bavilo teda hodně.
Ja se bavim o HW, o pajeni, schematech, elektrice, a elektronice, kde jsem o o tolik skeptictejsi, ze proste vyslovim hypotezu, ze to "samo" nepujde.Já bych se toho nebál. My jsme chodili na kroužku elektroniky na DDM od druhé třídy a základní školy, pájet se naučíš rychle a od jednoduchých zapojení (baterie vypínač žárovka) se dá k těm tranzistorům dospět docela rychle. Zase bych ty děcka nepodceňoval. Vedle jsme chodili na kroužek osmibitů a tam se "programovalo" v logu a po roce ti vyspělejší klidně v BASICu. Takže od těch 7-8 za rok, dva klidně můžou programovat arduino nebo něco podobného. Nevím, co bylo myšleno tím "samo nepujde", ale já jsem se naučil sám BASIC na Z80 jen s pomocí slovenské knížky.
Uz jen pro nedostatek zakladniho vzdelani, kdyz nevis, co je proud a napeti, jak se lisi stridavy a stejnosmerny, co dela tranzistor, a kdyz vetsina elektronickych stavebnic, co mi prosla rukama, kdyz jsem vybiral, jak to ucit svyho 8mi letyho syna, obsahuje zkurvene integrace, ktere sice hraji melodii, ale naprosto NIC nikomu nevysvetli a tema spis zamlziŠpatná stavebnice. Já měl svého času MEZ elektronik, kde byla sada základních součástek (odpory, transistory, ledky, spínače, reprák, fotoodpor apod.) a k tomu knížku od nejjednodušších blikačů až po FM VKV rádio. Super věc.
Kolik arduino veci vam funguje napoprve? 100%?Proč by to mělo fungovat 100% napoprvé? Nevím jak koho, ale mě na tom bavilo to objevování (třeba co všechno ještě snese kazeta, aby se ten program dal ještě na osmibitu přečíst) apod. To, že program nefunguje napoprvé je součástí toho objevování. Ono možná, kdyby všechno fungovalo hned, tak s tím jako děcka praštíme, protože by to byla strašná nuda.
Uz jen pro nedostatek zakladniho vzdelani, kdyz nevis, co je proud a napeti, jak se lisi stridavy a stejnosmerny, co dela tranzistor, a kdyz vetsina elektronickych stavebnic, co mi prosla rukama, kdyz jsem vybiral, jak to ucit svyho 8mi letyho syna, obsahuje zkurvene integrace, ktere sice hraji melodii, ale naprosto NIC nikomu nevysvetliMy měli doma Logitronik 2 a Alfa 2 - kromě věcí, které jsem už věděl, jsem se z toho nenaučil nic. Karel mě ve škole (5. třída) moc nebavil, protože to k ničemu nebylo. Na druhou stranu takový QBasic (doma, ve škole ani náhodou), to už je něco jiného...
Na druhou stranu takový QBasicQBasic už byl celkem humus. Ale jinak co tak pozoruju je to tady víc než časté.
Nejprve bude potřeba proškolit samotné vyučující.To bude legrace.
Tiskni
Sdílej: