Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Nesocka tip E-tron.Zajímavé, to je asi první (elektro) SUV co vidim, které na poměry SUV nevypadá úplně příšerně a má kufr adekvátní k velikosti auta. Nicméně tu cenu (2 mega) bych si asi fakt odůvodnit nedokázal ani sám před sebou, to je moc i na elektroauto, a furt mi to přijde trochu přerostlé. Velikost á la oktávka kombi bych viděl jako strop. Elektrifikace auta by mohla být příležitost přejít na o něco menší auto. Ale pořád nevim, co by to mělo být. Možná nějaká Kona nebo tak něco, těžko říct. Uvidíme asi, jak se nabídka vyvine, kdyžtak sdílejte tipy...
Měl jsem strach, jak budu ovládat větrání, teplotu a další věci bez knoflíků. Škodovky totiž odstranily knoflíky a přešly na dotykový displej.Tuhle hovadinu dělají všichni a nejenom v autech. Místo toho, abyste na funkci, kterou potřebujete mít po ruce a potřebujete ji obsloužit bez nějakého většího přemýšlení (máte koukat před sebe), měl vyhrazený ovládací prvek, tak místo toho musíte matlat po displeji. Ale je to cool a vyjde to levnějc, protože nepotřebujete koupit přepínač/potenciometr/whatever
Alfa Romeo Crosswagon Q4 (přes 4 roky) a tento typ auta mi vyhovujeNa bezne jezdeni proc ne.
Vím, že příště už nechci mít 110kW/150 koní, ale více (a u 4x4 chci zůstat).Ctyrkolka se hodi vzdycky. A ano, vykonu neni nikdy dost.
Ještě v době bez prostředků jsem jezdil s jedním člověkem, co měl Chrysler 300C v kombíku, myslím, že to byl 3l diesel. Fakt moc pěkný auto a u nás ani moc nestojí+1 Spousta lidi si rika, jak jsou ty ameriky drahe, a ono to pri tom vubec neni pravda. Kdyz rikam kamaradum, za kolik jsem si poridil svuj dodge, tak mi vetsinou neveri.
Slyšel jsem, že mají drahý a méně dostupný servisMyslis americke znacky? Jiste je mene "tovarnich originalnich " servisu, ale neni problem najit slusny servis, ktery je ochoten pracovat na aute. Ceny dilu i prace jsou podle mne srovnatelne s evropskymi znackami. Dluzno dodat, ze ameriky potrebuji servisu v prumeru mene nez evropska auta.
servis pojízdních topení (aut se spalovacím "motorem") je drahý / náročný z principu, takže možná na tom až tak nesejdeDrahy z principu? Spousta veci je u obou druhu aut totozna, ergo maji stejny servis. Elektromotor jiste takovy servis nevyzaduje, ale toto je vyvazeno malou zivotnosti baterie a vysokymi naklady na jeji vymenu. Take dluzno dodat dojezd. Nevim jak ty, ale mne by nebavilo starnout pri nabijeni meho vozidla.
Auto ma smrdetStačí lahvička odpovídající tekutiny.
kouritMusíš brzdit smykem.
a poradne rvat.Ok, tady asi bude muset zapůsobit trh. Až bude poptávka, bude v příplatkové výbavě i kvalitní venkovní reproduktor. Koneckonců, spousta modelů už dávno má speciální součástku která výrazně zesiluje hluk motoru (konkrétně vím že Subaru Impreza to mívala už před dvaceti lety).
V Tesle S jsem jel kousek jako pasažér a zrychlení to má.Samozřejmě, je v tom elektromotor, ten táhne vocpodu líp než cokoliv spalovacího.
Párkrát si zamachruješ. Opravdu užitečný to bude málokdy, nejspíš nikdy.Vám nepřijde užitečné mít možnost se při dodržení ustanovení o přednosti v jízdě zařadit do provozu? To máte malou fantazii, nebo "si ten za váma počká"? Nevýhoda toho zrychlení je v tom, že lidi zvyklí na benzín/naftu mají větší šance nabourat při rozjíždění na křižovatce toho před sebou. (Což AFAIK pojišťovny zatím nereflektovaly v ceně povinného ručení, protože by to nebylo populární.)
Jenže někdo vymyslel, že co když to způsobí nehody chodců?Já bych místo toho zavedl, že před elektroautem musí jít někdo s červeným praporkem. I na dálnici, co kdyby náhodou někdo šel kolem. Samozřejmě majitel takového vozu musí sehnat někoho, kdo na té dálnici před ním půjde rychlostí 80km/h, jinak by na dálnici nesměl.
Demagogii stranou, tohle je realny problem treba pro slepce - ti se jinak nez zvukem orientovat nemohou a valivy sum pneumatik v mestskem hluku snadno zanikne.Jenže někdo vymyslel, že co když to způsobí nehody chodců?Já bych místo toho zavedl, že před elektroautem musí jít někdo s červeným praporkem. I na dálnici, co kdyby náhodou někdo šel kolem. Samozřejmě majitel takového vozu musí sehnat někoho, kdo na té dálnici před ním půjde rychlostí 80km/h, jinak by na dálnici nesměl.
Asi si děláš srandu, ale v zásadě máš pravdu - proto taky některý města po pár incidentech začaly ty koloběžky banovat...Predpokladam, ze je zakazuji ta stejna mesta, ktera je predtim z dani stedre zadotovala...a blabolila pri tom o cirkularni ekonomice, uhlikove stope a zelene budoucnosti.... Miliony v prdeli, kupy toxickeho odpadu z baterek, ktere vydrzely tak 2 roky, hnusne vraky kolobezek vsude...ale strana si to prala, a kralici nadsene souhlasili....vzdyt kdo by byl proti pokroku...a to vse pro to aby se par rudozelenych aktivistu citilo chvili dobre...nebylo by pro lidi i prirodu lacinejsi zaplatit jim permanentku do bordelu nebo vyhlidkovy let vrtulnikem jako za pinocheta? Ale v pohode, lidi jsou prilis zbabeli, nez aby se vzbourili, prilis predposrani. 2 roky nam ukazaly, ze si nechaji libit cokoli, jakykoli nesmysl. Nepovstanou ani kdyz jim zdrazis benzin na 50 korun za litr, ani kdyz budou kupovat ceskou elektrinu 3x draz pres nemeckou burzu, ani kdyz jim eurosoudruzi zaridi zimu a hlad, budou jen drzet huby a slapat brazdu...Sikanovat takovy material zvladne kazdy idiot, dokonce i humanitni intelektual...
Miliony v prdeli, kupy toxickeho odpadu z baterek, ktere vydrzely tak 2 roky, hnusne vraky kolobezek vsude...ale strana si to prala, a kralici nadsene souhlasili....Dokaž, že jsem někde podporoval elektrický koloběžky, nedejbože městem financovaný. Jinak mimochodem, z nás dvou jsi to byl ty, kdo se přestěhoval do země, kde vládnou 150 let 2 politické strany.
Ale v pohode, lidi jsou prilis zbabeli, nez aby se vzbourili, prilis predposrani. 2 roky nam ukazaly, ze si nechaji libit cokoli, jakykoli nesmysl. Nepovstanou ani kdyz jim zdrazis benzin na 50 korun za litr, ani kdyz budou kupovat ceskou elektrinu 3x draz pres nemeckou burzu, ani kdyz jim eurosoudruzi zaridi zimu a hlad, budou jen drzet huby a slapat brazdu...Sikanovat takovy material zvladne kazdy idiot, dokonce i humanitni intelektual...Tebe to musí hodně štvát, co, že lidi nedělají to, co bys chtěl, že mají jiné názory...
A ted si vezmi, jak je tichy spravny eurosoudruh na (elektro) kolobezce. To je pro slepce jeste vetsi riziko nez valici se tesla.Co teprve slepci na koloběžce (řídí pes, samozřejmě).
Znám vozidla co zrychlují i bez elektriky a vozidla na elektriku co moc nezrychlují.I kdybyste se na hlavu postavil, pokud se výrobce toho vozidla bude snažit, elektromotor vždycky bude mít v nulové rychlosti větší výkon (a z toho vyplývající parametry, třeba sílu, co vás táhne dopředu) než motor spalovací (který v nulové rychlosti má výkon přibližně nulový)
Opravdu někdo potřebuje na "zařadit do provozu" zrychlení odpovídající nebo dokonce, v případě některých kejklů s Teslou S, překonávající supersporty?Pamatuju si jeden rozjezd, kdy jsme se do provozu zařadili stylem za jedna, 5000 otáček, za tři, 50 na tachometru, to celé do kopce. Mít auto s horší akcelerací, stáli jsme tam do večera. Nebo bysme museli někomu vjet před čumák a zabrzdit ho. Což vám podle všeho přijde víc ohleduplné, než využít dostatečně velkou mezeru, do které se při té padesátce (ve městě) to jedno auto navíc při dodržení bezpečné vzdálenosti vešlo.
Pokud někdo nabourá na křižovatce toho před sebou, nemá to nic společného se zrychlením. Mám to rozepisovat dál?Ano, můžete zkusit rozepisovat, jak to, že auto zrychlilo více, než řidič čekal, nemá nic společného s následným nabouráním. Sice vám nutně vyjde nesmysl, ale zkusit to můžete.
protože vidím zásadní nedostatky v základních dovednostechAno, to už je na vás, abyste si ty základní znalosti doplnil.
protože spalovací motor který má nulové otáčky, je motor vypnutý.Což je přesně ten případ, kdy má nulový výkon. A jiné než nulové otáčky při nulové rychlosti mít nemůže, protože se jaksi nehýbou kola. S tím se nerozjedete. Jistě teď přijdete s něčím objevným, že tento problém již byl vyřešen například zařízením, které se jmenuje spojka. No, on byl spíš obejit. A teď porovnáme s motorem elektrickým, který v nulových otáčkách má výkon nenulový a dle provedení může v takovém stavu mít dokonce největší kroutivý moment. Ergo: "táhne to vocpodu" a při srovnatelných ostatních parametrech obou řešení (váha vozu, výkon těch motorů apod.) se vám ten spalovací motor prostě a jednoduše nebude rozjíždět lépe než elektrika, i kdybyste se rozkrájel.
můj ty světe kulatej, řadit jedna tři, když potřebuju zrychlení, to se učí kde?To nevím, kde se to učí, ale pokud při zařazeném stupni n zabere zrychlení z rychlosti, při které by již bylo možné řadit stupeň n+1, na rychlost, při které je možné řadit stupeň n+2, méně času, než zabere zařazení stupně n+1 a zrychlování mezi těmito dvěma rychlostmi na tomto stupni, pak vynecháním stupně n+1 bylo dosaženo vyššího zrychlení. Ano, pokud to zkusíte s náklaďákem, tak vám to nevyjde. O náklaďák se ovšem - překvapivě, skutečně nejste takový génius, aby jedině vás napadlo, že s tím by to nešlo - nejednalo.
Neboli, zvolit správný rychlostní stupeň patří k základním řidičským dovednostemSprávně, a v dané situaci a při daném cíli - dosáhnout co nejrychleji rychlosti adekvátní pro jízdu ve městě - bylo toto u daného vozidla (které nebylo náklaďákem) splněno. To, že vy byste prostě raději vjel někomu před čumák a ať si poradí, brzdy má, na věci nic nemění.
Pro vysvětlení to je řadění kdy se hýpnutím do páky nebo klapnutím páčky na volantu sází jeden kalup za druhým, hezky popořadě.Možná se obvykle pohybujete na webu o vaření nebo tak někde, kde vám tyhle informace berou jako naprostý zázrak, ale tohle je web technického změření, tady skutečně takovouto informací nikoho neohromíte. Dobrá, někoho možná jo, ale mě skutečně ne. Je ovšem zajímavé, proč do diskuze o rozjezdu osobního auta taháte nejdřív náklaďák a teď pro změnu závodní auto. Tedy vozidlo, které má - narozdíl od toho obyčejného osobáku - převodovku stavěnou na extra rychlé řazení.
Když tam dáš po jedničce trojku, otáčky ti spadnou někam do hnoje a pojedeš jak s hnojem.Dobrá, tím se vyjasňuje, že tím teoretikem jste tady vy, protože zatímco já jsem napsal, jak se něco stalo, vy mi tady oponujete s tím, jak se to stát podle vás mělo. Jenom pro vaši informaci, když se tam dala po jedničce trojka, otáčky spadly ne do hnoje, ale na hodnotu, která spolehlivě zapadla do rozmezí optimálních otáček.
Ta prodleva při řadění nic neznamená, ona totiž není. Na rozjezd na 50 kmh stačí dvojkaUkažte mi vůz, ve kterém zařazení dvojky nemá žádnou prodlevu. Aha, těžko, ono to zařazení dvojky prodlevu má. Teda pokud tady nechcete ještě přijít se zásadním objevem, že rychlý rozjezd je nejlepší na tu dvojku. Každopádně neřadit a zrychlit na požadovanou rychlost na jedničku - čímž mimo jiné nejrychleji eliminujete rozdíl rychlosti od auta za vámi, kterému nechcete překážet - prodlevu nemá.
A náklaďák se od osobáku v základech ovládání vlastně vůbec neliší.Ano, má to volant, pedály, řadící páku... další informace, které tu nikoho nepřekvapí. Ovšem v jiných parametrech se od osobních aut většinou liší a jedním z nich je i zrychlení, které oproti osobáku bývá výrazně nižší. Tudíž se vám řazení oproti době, po kterou tam ten kvalt máte, při snaze o co nejrychlejší rozjezd pořád vyplatí. Což není případ, o kterém mluvím já.
A fakt nevím jak reagovat na to o té prodlevě. Já snad někde psal že řadění dvojky nemá prodlevu?No, to jste nepsal, problém je v tom, že doporučujete postup, který tu prodlevu, kterou, jak přiznáváte, řazení dvojky má, do toho rozjezdu zavleče. A to v situaci, kdy se snažíme o co nejrychlejší rozjezd. Oproti tomu já popsal postup, kterým jsme se v dané situaci této prodlevě vyhnuli tím, že jsme tento rychlostní stupeň přeskočili. Což nám vede na:
A když chci maximálně zrychlit, potřebuji co? Maximální výkon. A ten máme kde? Asi tak, podle druhu motoru, o nějakých 2000 otáček výš než jsou ty "optimální otáčky" ať už si pod tím pojmem představíme cokoliv. Což je přesně asi tak nějak rozdíl jednoho převodového stupňě.Možná i dvou.To je možná pravda, ale celkově se mýlíte. Potřebujeme maximální výkon přes celý proces zrychlování a zejména přes jeho počáteční část, kdy nás vozidlo za námi dohání nejrychleji a hrozí, že mu budeme překážet, tj. že zcela bezohledně nesplníme ustanovení o přednosti v jízdě. V situaci, kdy jsme právě sundali nohu z plynu a sešlápli spojku, protože řadíme, je výkon přenášený na kola jaký? Je nu-lo-vý. A vozidlo nám co? Ne-zry-chlu-je. Tudíž - vzhledem k tomu, že to dané vozidlo umožňovalo, ne, opravdu to nebyl náklaďák - jsme pokračovali v rozjezdu na jedničku, vozidlo stále zrychlovalo, načež jsme řadili za tři, v kteréžto situaci nás ten za námi doháněl rychlostí svižnější chůze. Tj. nebyl omezen, protože - jak jsem již psal - původní mezera byla dost velká na to, aby se do ní při zachování bezpečných vzdáleností vešlo jedno vozidlo navíc. Ano, v dalším zrychlování je potřeba pokračovat na tu trojku v otáčkách, které nedávají maximální výkon, ale to už je v situaci, kdy pro dosažení původního cíle - nepřekážet - není zapotřebí maximálního výkonu. Pokud vám to stále nedochází, namalujte si to.
Zkrátka z rozeřvané vytočené jedničky šup do trojkyAno, ta jednička jednoznačně bude rozeřvaná a přetočená. Rozhodně nic, co bychom chtěli provozovat, když máme jinou možnost. Hurá, právě jsme přišli na to, co jste si nedokázal představit: výhodu elektromotoru, který v takové situaci umožňuje rozjezd bez negativních vedlejších jevů typu kravál všude kolem.
Takže ještě jednou: Není žádná ušetřená prodleva. 1-3, jedna prodleva. 1-2, taky jedna prodleva.Můžete své teorie opakovat kolikrát chcete, ale hádáte se s realitou: 1-2, jedna prodleva. 1-3 po dosažení rychlosti, které jsme chtěli dosáhnout, žádná prodleva.
Ovšem pokud bylo cílem dokázat na příkladu řidičského neumětelství...Tuhle formulaci jste klidně mohl vynechat, z předchozí diskuze už dávno vyplynulo, že jste nejlepší řidič na světě, nemusel jste to explicitně potvrzovat (Z definice nejlepšího řidiče na světě: a) když někdo řídí jinak než vy, dělá to špatně. b) když se vy zachováte bezohledně, ten druhý počká/měl to čekat/zasloužil si to, protože jel jinak, než byste si představoval.)
jak by s elektromobilem byl svět báječný béžový růžový, protože se s tím rozjede i trotl co má obě ruce levý a nohy zahnutý opačně, pak ano, je to tak.Tak jasně, z pravidelného politického školení mužstva víte, že elektroauta jsou ze zásady špatná ááno. Nicméně je pravdou také to, že kromě toho trotla se s tím dokáže rozjet i člověk, který už toho má docela dost najezděno a je zkušeným řidičem. A to - narozdíl od vozidla se spalovacím motorem - v provozním stavu, který pro elektromotor nepředstavuje žádný problém. Ale dobrý, holt všichni asi časem dosáhneme věku, kdy je jakýkoliv pokrok špatný a dřívbylolíp. O něčem ostatně vypovídá i absence vaší reakce na to Audi na Dakaru.
Ale to je jedno, trekkerovi šlo o to dokázat jak jsou na tom IC vozidla špatně oproti EV.Tady se bohužel hádáte s představou ve svojí hlavě. Ale dokud si to oba užíváte, bránit vám samozřejmě nebudu.
"na 1 vytahnout 50 neni zadne nadnormal, proste jen vytocene", asi to byla vzpominka na nejake predchozi auto, s aktualnim sem to dnes zkusil a na 1 to bylo asi 45km/h - asi 6500rpm a omezovac uz to stopnul, tedy auto prestalo zrychlovat a nez sem zaradil 2 to byla neprijemna prodleva, v praxi pri potrebe rychleho rozjezdu radim 1-2-3, z1/z2 pri max ~5000-5500rpm, prodleva prerazeni neznatelna... z 1 na 3 dam tedy jen pokud 1 vytocim a dal uz nepotrebuju tolik zrychlovat...
ták, to je správnej přístup. Jdu a zkusím to.Zajímavé, když se tenhle přístup použije a ukáže se, že funguje to, o čem jste teoreticky přesvědčen, že není možné, tak to najednou správnej přístup není...
tak trochu beru zpet sveTak jsem to dnes taky vyzkoušel, na 50 km/h to bylo něco mezi 5.5~6k otáček, dalo by se z toho asi vyždímat něco mezi 55 km/h a 60 km/h, ale už to teda řvalo dost (Oktávka gen 3). No takže co píše trekker proveditelné (s tímhle autem) určitě je a v zásadě mi to nepřijde nějak špatně, ten 3. kvalt od cca 40 km/h vejš i dodává zrychlení. Jestli bych to ale reálně udělal, nevim, myslim že spíš ne. Pokud bych fakt neměl čas řadit, asi bych spíš řadil 1→2→4 ... ona dvojka je tak trochu univerzální kvalt, dá se na ni na jedné straně rozjet ze stoje, na druhé jet i docela rychle. Ale těžko říct, v reálné situaci to může být jinak a taky se to bude lišit od auta..."na 1 vytahnout 50 neni zadne nadnormal, proste jen vytocene", asi to byla vzpominka na nejake predchozi auto, s aktualnim sem to dnes zkusil a na 1 to bylo asi 45km/h - asi 6500rpm a omezovac uz to stopnul
Tak jsem to dnes taky vyzkoušel, na 50 km/h to bylo něco mezi 5.5~6k otáček, dalo by se z toho asi vyždímat něco mezi 55 km/h a 60 km/h, ale už to teda řvalo dost (Oktávka gen 3).Já jsem to zkoušel před pár dny a v té oktávce co občas řídím já (1.8 diesel, šestikvalt) si vůbec neumím představit jet na jedničku padesát, tam si připadám blbě i když jedu 20, jednička je tam fakt jen na rozjezd, nebo nějaké super pomalé popojíždění po parkovišti. U téhle mi teda trvalo roky než mi to přestalo chcípat i na jedničku, rozjet se na dvojku je úplně nemožné. Ale je teda fakt že jsem měl jeden čas půjčenou oktávku co byla benzínový pětikvalt a tam to bylo úplně jinak a na tu dvojku by se klidně rozjet dalo.
děkuji za potvrzení, že to co vídám na silnicích není náhoda, že takoví řidiči skutečně existují.Nemáte zač, vy dokonce ani nemusíte na silnici, stačí se podívat doma do zrcadla.
To u většiny běžných osobních aut je už dost přes normál, řve to jak prokopnutý a už to nezrychluje.A teď záludná otázka. Je to, že už to nezrychluje při rychlosti, které jsme chtěli dosáhnout (nebo něco málo pod ní), problém? Není. Takže hurá! Konečně vám to došlo.
A šup tam trojku která je pod otáčkama a taky nezrychluje.Tady to ještě bude chtít trochu snahy na vaší straně, protože přestože to bylo napsáno přinejmenším jednou, u daného auta trojka v té rychlosti pod otáčkami nebyla.
Ale jestli bylo účelem dokázat jak jsou spalováky k ničemu, toho já se rád účastním.V tom bohužel nemohu posloužit. Účelem bylo dokázat, že v situaci, kdy je zapotřebí velké zrychlení, má elektromotor výhody oproti spalovacímu motoru (s mechanickým přenosem výkonu.) Nebo přesněji - že existují situace, kdy se možnost toto zrychlení využít hodí.
A hybridní Audi na Dakaru nekomentuju...Prostě a jednoduše někdo přišel na to, jak využít výhody elektromotoru v závodním autě, což je špatně, protože elektrika.
Ano, je to problém. V tom "něco málo pod ní" což jak se tak dívám je přiznání že ono to asi té požadované rychlosti nedosáhlo.Ne, není to problém. Něco málo pod ní - což je ta rychlost chůze - dává tomu za vámi spoustu času, aby zareagoval. Nebo - a to je ta důležitá část, co vám uniká - že reagovat vůbec nemusí, protože překonat desítky metrů (rozdíl vzdáleností obou vozidel) rychlostí chůze je záležitost na desítky vteřin. Prostě něco, se v běžném provozu naprosto běžně děje, protože se auta nepohybují přesně stejnou rychlostí - tak se k sobě občas pomalu přibližují a pak zase od sebe pomalu vzdalují. Od toho ty rozestupy máme, že? Já vám to řeknu úplně jednoduše: na jedničku to vozidlo dosáhlo takové rychlosti, že i kdyby už dále vůbec nezrychlovalo, nikdo nemůže říct ani popel. (Teda samozřejmě kromě nejlepších řidičů na světě jako vy, kteří ví, že ve městě máte jet tak, aby na tachometru bylo přesně 53.91km/h)
Trojka možná nebyla pod otáčkama, otázka je co si kdo pod tím představí ale rozhodně to bylo ve spodní části rozsahu otáček. Čili někde tam kde to vyhovuje pro poklidnou jízdu, ne pro akceleraci co by stála za řečJsem rád, že máte jako teoretik přesnou představu o jízdních vlastnostech toho vozidla. Kdyby to bylo potřeba, tak ta vaše takzvaná "spodní část rozsahu otáček" na sešlápnutí plynového pedálu reagovala více než dostatečně. Ale nebylo, vozidlo se pohybovalo rychlostí adekvátní pro městský provoz.
Co je pozoruhodné, to je to paušalizování, že elektromotor má obrovské zrychlení a zašlape všecky spalováky do asfaltu. Jaký elektromotor? V jakém autě? S čím a jak to porovnáme?Já bych začal tím, aby ta vozidla byla stejně těžká. To sice vylučuje vašeho trpaslíka, ale je to fér, ne? Pak bychom tu měli nějaké stejné příkony, ať už v podobě el. energie nebo paliva, co do toho motoru teče - to je taky fér. A víc už asi k tomu, aby ten spalovací motor s poloviční účinností před převodovkou a spojkou neměl moc velké šance, potřeba není.
Elektro v závodním autě. Já před lety viděl jak zkoušeli v rally diesely.Mhm, diesel je typický příklad elektromotoru. Pro někoho teda, asi...
Elekrikám by se mohly dát slabší dráty žejo.Ale, pročpak? Že by pro takové auto byl ten restriktor ve spalovacím motoru nedostatečný, tak je potřeba mu přidat dodatečné omezení, aby náhodou nebylo lepší než ostatní?
[...] a jiný řekne dyť to stačí, však má místa dost aby zpomalil. A pak se auta přibližují a vzdalují, kolonou se šíří vlna a není to jízda ale trhanec a to jen proto že někomu to tak stačí. Velmi ohleduplné. O bezpečnosti nemluvě.A také to znamená, že dotyčný nedal přednost v jízdě neboť omezil toho, kdo přednost měl.
dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdyOno by to ani jinak nešlo, protože pokud třeba nezvládneš jet tak rychle jako ostatní, tak tě vždycky časem někdo dojede.
Ale sám už může být najetý uprostřed křižovatky.Ano, to je správný postup...
Někdo řeší situaci tak aby ostatním nepřinášel pokud možno žádné obtíže... což byl tento případ...
a jiný řekne dyť to stačí, však má místa dost aby zpomalil... což je zřejmě váš případ, hlavně když věci děláte "správně"
A pak se auta přibližují a vzdalujíCož se ovšem děje za normálních okolností vždy, protože jednotlivá auta prostě nikdy nejedou stejně rychle. Kolonou se ovšem v takovém případě vlna šíří pouze v případě, že nějaký nejlepší řidič na světě vašeho typu se tomu před sebou musí nutně lepit na zadek a pak prudce brzdit. V případě, že se zrovna nejlepší řidiči na světě v daném místě neobjevili a účastníci provozu si zachovávají rozestupy, se žádná vlna nešíří.
Navíc je to blbost, kromě machrování to stejně nikdo nevyužije a vymýšlení teoretických situací kdy "by se to hodilo" na tom nic moc nezmění.A ejhle, o hodinu a půl později: #215 . Ale jasně, prostě hlavní politruk stanovil, že elektroauta jsou špatná áno, takže situace, kdy se zrychlení hodí, prostě musí být "teoretické" a "machrování"
Kdyby se ti výrobci elektroaut, místo na poměřování pindíků, zaměřili na to jak udělat normální auto za dostupných podmínek,...Narazili jsme na výhodu elektroaut, je potřeba honem změnit téma a vypsat nevýhody elektroaut.
aha, docházejí argumenty tak se budeme vztekat a urážet.Klidně si poslužte, do toho já nejdu. Psal jste, že si nedovedete představit, kde může být značné zrychlení výhodou. Dostal jste - nejenom ode mě - příklad, kde tomu tak zjevně je. Pokud se chcete vztekat a urazit se, prosím.
Obracení faktů naruby taky o lecčem svědčí.Obecný výrok, který je sice pravdivý, ale nevztahuje se k textu, na který reagujete.
Taky jsem nikde nenapsal ani nenaznačil že elektroauta jsou špatná,No jo, naposledy jste to nenaznačil v #212
jen nehodlám přistoupit na náboženské dogma že jsou nejlepší protože pár z nich dobře zrychluje....což se ovšem také nevztahuje se k textu, na který reagujete. Zbytek dtto.
potom zase staly i jiste mimoradnosti z moji strany
"+1000 za vyjez o vikendu, +150 za lahev rumu za pujceni detektoru kovu..."Slo by toto vice rozvest? Lahev rumu za pujceni detektoru kovu?
Rozpoznavani znacek v holobytu mas proto, ze je to povinna vybava. Od 06/22 povinne doplnena o bonus klepani volantem, pokud rychlost inidikovanou znackou prekrocis.Je nekde nejaky prehledny seznam, spise historie, od kdy je ktere z tech ruznych elektronickych kurvitek povinne v autech? Aby clovek vedel jak stare auto ma vybirat....chce-li mit aspon sanci se tem narizenim hloupe vrchnosti vyhnout.
Intelligent speed assistance (ISA) will have to be fitted to all new vehicles sold from May 2022.https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12222-Vehicle-safety-technical-rules-&-test-procedures-for-intelligent-speed-assistance_en
čim je auto placatější tim je lepčejší :D ;D ato je asi tak všecko co vo autech vim :D
Tiskni
Sdílej: