Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Známý se rozhodl, že si udělá radost a pořídí si obytňák. Nevím přesně, kolik do toho vrazil, ale částka bude někde kolem dvou mega. Součástí je i satelit s automatických vyhledáním družic atd. Vybrané auto byl Weinsberg 250/2 R57. Obytná vestavba se vkládá do Fiatu Ducato. Jako radio to má Pioneer. V rámci úprav z něj vytáhli dva šlahouny s usb, které volně leží v přihrádce. Úkol zněl jasně, ta navigace je k ničemu, nainstaluj mi tam něco lepšího.
Podle fotek (nebyl jsem na místě, jen předpříprava na návštěvu) jsem dohledal, že tam má tento model rádia, viz ofiko web. Pročetl jsem dokumentaci, provedl nezbytné registrace na internetu a o víkendu nastala akce.
Na místě jsem zjistil, že firmware v radiu je aktuální, mapy ovšem byly z roku 2016. WTF? On si v roce 2021 koupí nové auto a by default s takto starýma mapama? Manuál nikde, nebo to aspoň tvrdil. Aktualizace map probíhá celkem zajímavě. Kroky jsou následující:
Postup je tady:
"How to update?" guide .
Je třeba zdůraznit, že některý model může mít jiné rádio a mapy se budou tahat jinak. Toto je postup pro Pioneer AVIC-EVO1-DT2-C***
Známý má Samsung Galaxy A52s 5G 6GB+128GB, má zakoupeného Sygica a má i Waze. Dle dokumentace to rádio umí jak Android auto, tak Apple car. Dle další dokumentaci už není potřeba extra aplikace pro Android, ale Android auto už je nějakou dobu součástí (asi od Android 10 nebo 11). Zkusil jsem tedy propojit s usb kabelem a nic. Po chvilce laborování bylo jasno. Android auto funguje jen přes jeden z usb kabelů, ale funguje, a to velmi dobře. Sygic sice neuměl zobrazit navigaci na Head-Up displeji, ale má zakoupenou jen verzi Premium, nikoli Premium+ s addonem. Možná tedy Sygic v placené verzi bude moci využít i vestavěný Head-Up displej, ale pochybuji (podle mě umí fungovat jen s displejem telefonu).
Majitel je spokojen, v autě má aktuální navigaci/mapy + možnost využít navigaci v telefonu. Já osobně jen čumím, že v dnešní době musí člověk pořád dělat takový vopičárny, který normální smrtelník prostě nedá ani omylem. A to ani nemluvím o tom, že se prodává nové auto s tak starými mapami, jejichž cena je na takové úrovni, že by člověk blil.
Zdar Max
Tiskni Sdílej:
Clovek nejakej cas ztrati tim, ze musi adresu do navigace zadatTo asi fakt roli nehraje… A ten druhý argument je podle mě taky dost divný - pokud pojedu praha - Děčín od cedule k ceduli, tak možná jo, ale pokud se budu muset nejdřív z prahy vymotat a pak v Děčíně doptat, tak se vsadím, že podle navigace to bude rychlejší a jednodušší A to píšu o městech která trochu znám - jak do toho zatáhneme cizinu a delší trasu, tak navigace dostane dalších +1000 bodů…
Já osobně jen čumím, že v dnešní době musí člověk pořád dělat takový vopičárny, který normální smrtelník prostě nedá ani omylem
tttsss toje záměr :D ;D komu neva 139€ mikrotransakce zato co máš třeba v osmand max za vosum dolarů si určitě jako zaplatí i autorizovanýho servisního technika kterej ho určitě až přijede přesvěčí že si nutně musí koupit uplně novej víc lepčejší točivej satelit třeba :D ;D