abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    6.1. 02:22 | Pozvánky

    Rok 2026 sotva začal, ale už v prvním týdnu se nashromáždilo nezvykle mnoho zajímavostí, událostí a zpráv. Jedno je ale jisté - už ve středu se koná Virtuální Bastlírna - online setkání techniků, bastlířů a ajťáků, kam rozhodně doražte, ideálně s mikrofonem a kamerou a zapojte se do diskuze o zajímavých technických tématech.

    Dějí se i ne zcela šťastné věci – zdražování a nedostupnost RAM a SSD, nedostatek waferů, 3€ clo na každou položku z Číny … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.1. 22:00 | Komunita

    Vývojáři GNOME a Firefoxu zvažují ve výchozím nastavení vypnutí funkce vkládání prostředním tlačítkem myši. Zdůvodnění: "U většiny uživatelů tento X11ism způsobuje neočekávané chování".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    5.1. 15:22 | Nová verze

    Nástroj pro obnovu dat GNU ddrescue (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 1.30. Vylepšena byla automatická obnova z disků s poškozenou čtecí hlavou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.1. 12:55 | IT novinky

    Protokol IPv6 má již 30 let. První návrh specifikace RFC 1883 je z prosince 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (5%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (52%)
    Celkem 257 hlasů
     Komentářů: 6, poslední včera 19:22
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    msk avatar 12.11.2007 09:19 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Hmm, uz ani neviem kde, ale tusim na nejakom faq-u internetoveho vysielania nejakeho cz radia som narazil na otazku, preco nestreamuju v ogg. Odpoved bola, ze encoding do ogg je niekolkonasobne vypocetne narocnejsi a ze na to nemaju hw. Ktovie, aky encoder pouzivali, lebo z tych nameranych vysledkov vidim jasny naskok ogg voci mp3.
    12.11.2007 10:52 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    lame v defaultnim nastaveni alg. kvality je skutecne o neco pomalejsi nez oggenc. To si ostatne muzete vyzkouset sam. Je pravdepodobne, ze v tom radiu pouzivaji jine kodeky pro kompresi mp3 (je jich mnoho a lame nepatri k nejrychlejsim ale dava kvalitni vystup) nebo pouzivaji nizsi algoritmickou kvalitu. A nebo to je, jak rikaji bratri slovaci, vyhovorka. Staci se podivat na vysledky jak by asi zatizila komprese streamu do ogg, kdyz komprese souboru probiha desitkykrat rychleji nez realtime...
    12.11.2007 10:25 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Zajímavější by bylo zkompilovat to bez všech MMX/SSE (a vůbec všech ASM optimalizací), které budou pro každou architekturu jiné (patrně výrazně lepší pro 32bit).
    12.11.2007 11:01 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Tohle jsou prakticke testy. Synteticke budou v jinem dilu. BTW zajimavejsi? Opravdu? Pro koho? Podle me se nenajde teoretik dosti odvazny aby z vysledku zmrzaceneho kodeku chtel vyvozovat nejake obecne zavery.
    12.11.2007 12:38 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    To je otázka, co mělo být výsledkem. Jestli benchmarkovat procesory nebo programátory.
    12.11.2007 12:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Haha. Benchmark ve stylu Prakticky to funguje tak a tak, ale to nás nezajímá. Co říká teorie?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    12.11.2007 12:51 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Mě zajímá poměr výkonu 64bit a 32bit režimu a ne poměr optimalizací nějakého programu (který díky náskoku 32bit dnes vypadá nějak, ale za měsíc může vypadat úplně jinak).
    12.11.2007 13:07 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Mě zajímá poměr výkonu 64bit a 32bit režimu
    Pokud myslite nejaky obecny pomer tak ten neexistuje, v kazde aplikaci bude nutne jiny. A uz vubec by se nedal poznat z vami navrhovaneho testu.
    a ne poměr optimalizací nějakého programu (který díky náskoku 32bit dnes vypadá nějak, ale za měsíc může vypadat úplně jinak).
    A pak vyjde nove gcc a vese vysledky budou take uplne jinak. Berte to z praktickeho hlediska. Rozhuduju se zda jit do 64bit nebo 32bit distribuce. Vykon je jednym z kriterii vyberu. Aplikace a prekladace se meni ale nedokazu odhadnout jak, kristalova koule se mi rozbila. Nejrozumnejsi v takove situaci je IMO vyjit z aktualnich verzi aplikaci a prekladace.
    12.11.2007 13:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A naprosto jiné výsledky budou mezi 32 a 64 bit verzí téhož hw pod jiným operačním systémem. A naprosto jiné výsledky budou při použití kvalitně optimalizujícího překladače, ne gcc, mám dojem, že nyní měříte spíše kvalitu optimalizátoru gcc, než skutečnou rychlost 32 a 64 bit provesorů.
    12.11.2007 15:51 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A naprosto jiné výsledky budou mezi 32 a 64 bit verzí téhož hw pod jiným operačním systémem.

    Pokud pujde o aplikaci ze stejnych zdrojaku, ktera nebude travit spoustu casu v jadru tak nevidim duvod proc by tomu tak melo byt.

    A naprosto jiné výsledky budou při použití kvalitně optimalizujícího překladače, ne gcc

    Tady souhlas. Ovsem pomoci gcc je v praxi kompilovana vetsina aplikaci. Pouzitim icc bych se zase vzdalil od bezne praxe.

    mám dojem, že nyní měříte spíše kvalitu optimalizátoru gcc, než skutečnou rychlost 32 a 64 bit provesorů.

    Buh chran, do takoveho projektu jako urceni skutecne rychlosti 32bit vs 64bit bych se nikdy nepustil. To by bylo nad lidske sily. Jen nez by nejaka komise slozena z odborniku pres rozne obory schvalila nejaky reprezentaticvni kod tak by byl mereny procesor obsolete :-)

    Ja merim jen jak pomoci aktualniho prekladace a aktualnich aplikaci a kodeku prevedu audio z wav do mp3, kolik RSA podpisu zvladnu za vterinu a podobne.
    12.11.2007 16:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Pokud pujde o aplikaci ze stejnych zdrojaku, ktera nebude travit spoustu casu v jadru tak nevidim duvod proc by tomu tak melo byt.

    Protože prostě i ty aplikace v 64 bit se překládají do dosti jiného strojáku. Protože každý operační systém má režii.

    Tady souhlas. Ovsem pomoci gcc je v praxi kompilovana vetsina aplikaci. Pouzitim icc bych se zase vzdalil od bezne praxe.

    Na Linuxu ano, tam je většina kompilována pomocí gcc. Pokud chcete dosáhnout praktický výsledek pro Linux a gcc, pak jsou Vaše testy super.

    Ale skutečnou rychlost mezi 32 a 64 bit změříte daleko objektivněji pomocí icc - to je kompilátor, který vymáčkne maximum z procesoru - a při testu na icc poznáte, jaký je skutečný potenciál 32 a 64 bit prostředí a kak to v budoucnu půjde. Osobně si myslím, že stejně výsledky z testu v gcc budou v budoucnu pomalu (možná hodně pomalu) konvergovat k tomu co byste naměřil pomocí icc. Takže bych i prakticky považoval test pomocí icc za objektivnější, více vypovídající a po praktické stránce hodnotnější - protože k tomu budeme v budoucnu mířit (snad).

    Buh chran, do takoveho projektu jako urceni skutecne rychlosti 32bit vs 64bit bych se nikdy nepustil. To by bylo nad lidske sily. Jen nez by nejaka komise slozena z odborniku pres rozne obory schvalila nejaky reprezentaticvni kod tak by byl mereny procesor obsolete :-)

    No to bylo, ale pro praxi prostě stačí přeložit algoritmus nejlepším kompilátorem , co je dnes k dispozici - což je icc - a to by bylo v podstatě velmi vypovídající o skutečné rychlost 32 x 64.

    Ono nezlobte se, ale měření pomocí gcc, když vím, že dnešní Microsoft kompilátor bez problémů zvládne vygenerovat o 10% i daleko více procent rychlejší kód oproti gcc na 32 bit platformě - a to ještě není nic proti tomu, co zvládne Intel kompilátor, pak řekněme, že statistická chyba Vašich výsledků s gcc může být klidně i dost mnoho desítek procent. To není kritika, já vím, že to přiznáváte a děláte to i s tímto záměrem - ale Vaše testy nejsou moc vypovídající a za půl roku už může být všechno naprosto, ale naprosto jinak.
    12.11.2007 14:39 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A pak vyjde nove gcc a vese vysledky budou take uplne jinak.
    Ale řádově v jednotkách procent. Rozdíl mezi zkompilovaným generickým C kódem a ručně optimalizovaným MMX/SSE může být klidně v řádu stovek procent. Tudíž rozdíly mezi kompilátory/systémy jsou v chybě měření.

    Ale to je nakonec fuk. Prostě mě to jenom zajímá, nic víc. Nechápu, proč mě hned někdo musí okřikovat.
    12.11.2007 15:39 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Ja vas neokrikuju, pouze upozornuju, ze i nasledujici testy budou delany takto v praktickem duchu tzn. na zaklade cinnosti, ktere uzivatele bezne provadeji. Az v posledni casti serialu planuju dat synteticke testy, ktere jsou staveny za tim ucelem aby otestovaly nejcastejsi algoritmy pouzivane v aplikacich. Urcite tam bude tucne upozorneni ze i tyto specialne za timto ucelem vytvorene synteticke testy jsou... no proste synteticke a usuzovat z jejich vysledku neco o vykonu v realnych aplikacich muze byt znacne zavadejici.
    Limoto avatar 12.11.2007 14:51 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A kdy bude porovnání rychlosti kompilace? ;-)
    12.11.2007 15:33 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Bude. Po kryptografii jsem tam chtel dat povray a blender, nasledne mysql ale asi tam misto toho dam kompilaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.