Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »@{} kamkoliv se dá.
Posledně mě vypeklo něco jako
$a = undef; $a += undef; print defined($a);
Mě v tom nutí dělat taky, jsme na stejné lodi.Myslím že ne Time
. Afaik je Perl jeho oblíbeným jazykem.
undef+undef je 0+0 a undef.undef je ''.''. Stejně jako 'text'+0 je 0 a 'text'.0 je 'text0'.
1 << 32 == 1, -1 | 1 == 4294967295 a podobné vypečenosti..
Operátor << není definován pro posun větší nebo rovný šířce slova (na i386 posouvá modulo šířka slova), operátor | je z definice unsigned.
Jenže takhle podivnou aritmetiku má i CéčkoTo ano, ale u skriptovacích jazyků nebývá argument "takto se chová i céčko" moc dobrý
. Tvůrce Pythonu například bezmyšlenkovitě okopíroval sémantiku dělení, kdy int / int --> int, kdežto Perl na 5/2 vrací 2.5.
from __future__ import division jsem nevěděl.
To ano, ale u skriptovacích jazyků nebývá argument "takto se chová i céčko" moc dobrýNe, ale říká, že jsou dobré důvody k tomu, aby takovéhle výrazy neměly definovanou hodnotu..
Tvůrce Pythonu například bezmyšlenkovitě okopíroval sémantiku dělení, kdy int / int --> int, kdežto Perl na 5/2 vrací 2.5.
Perl vrací buďto 2 nebo 2.5 podle toho, jestli jste si zapnul integerový nebo floatový mód (use integer).
$ perl -le 'print 2**32' 4294967296 $ perl -le 'print (2**32) + 1' 4294967297 $ perl -le 'print 2**31' 2147483648 $ perl -le 'print (2**31)*2' 2147483648 (ehhh?) $ perl -le 'print 1 << 31' 2147483648 $ perl -le 'print (1 << 31) << 1' 2147483648 (ehhh?)
$ perl -le 'print 2*(2**31)' 4294967296 $ perl -le 'print ((2**31)*2)' 4294967296
perl -w -le 'print (2**31)*2' print (...) interpreted as function at -e line 1. Useless use of multiplication (*) in void context at -e line 1. 2147483648
perl -w -le 'print (1 << 31) << 1' print (...) interpreted as function at -e line 1. Useless use of left bitshift (<<) in void context at -e line 1. 2147483648perl imho predpokladá, že ho používa rozmýšľajúce stvorenie
() pro volání funkcí nepovinné, dá těm implicitním závorkám aspoň rozumnou prioritu vzhledem k ostatním operátorům.. Nebo ať aspoň print není funkce, ale statement, jak bývá (nepříliš dobrým, uznávám) zvykem.
Jasně, já jen čekal že Perl při počítání s undef-em buď hodí výjimku (ala Python), nebo aspoň garantuje že výsledek bude zase undef (ala SQL). Ale on to vesele zkonvertuje na nulu a směje se....Je to součástí specifikace. Co by jste chtěl, když je tvůrcem jazykovědec a ne matematik? Prostě si na to musíte zvyknnout a nebo používat něco jiného.
ale funkce scalar vyhodnotí pouze výsledek poslední funkce. Vyhodnotí se OBĚ funkce (jako skaláry), ale vrátí se jen výsledek té druhé. Zřejmě se tak Perl snaží napodobovat chování operátoru "," z C. To že tím vznikne sémantický rozdíl mezi vyhodnocováním listu (ala C) a vyhodnocováním proměnné obsahující ten identický list (ala length), je FAKT zábavné.O vašich informacích se dá z úspěchem pochybovat. (Zkráceně: kecáte.) Perl nic takového jako operátor "," z C nezná a nikdy se tak nechová. Ba právě naopak:
perl -le '$,=", "; @a = 1,2; print @a'
Je nutné to pole materializovat a potom se to chová správně. Aneb přístup když ti tvůj program v Perlu nefunguje, napiš identický algoritmus znovu, ale na víc řádků, s více dočasnými proměnnými, a s méně závorkami. :) :) :)Originál:
sub b {
a($_[0]), a($_[1])
}Řešení:sub b {
@{[a($_[0]), a($_[1])]}
}Alternativní řešení:sub b {
my @res = (a($_[0]), a($_[1]))
}
Ani v jednom případě se počet závorek nezmenšil a jen jedna alternativa potřebuje víc proměnných. Fakt je mi vás líto, jestli programovat v Perlu opravdu musíte. Já bych s takovým trvalým rozčarováním pracovat nemohl.
$ perl -le 'sub a {print shift;} print scalar (a(1), a(2), 5)'
1
2
5
ad 2) Ano, máte pravdu. Opravu lze provést i přidáním závorek, aniž by se zvyšoval počet řádků nebo pomocných proměnných.
ad 1) Zkráceně: nekecám.
$ perl -le 'sub a {print shift;} print scalar (a(1), a(2), 5)'
1
2
5
Beru zpět, nekecáte. Teď jsem se na to díval a fakt ten operátor má a chová se stejně jako v C, ale jen v skalárním kontextu. To jeho podivné chování se jak na potvoru projeví tak zřítka, že jsem ho dodnes úspěšně ignoroval. Jak na potvoru právě scalar to skalární chování operátoru čárky vynutí.
Tiskni
Sdílej: