abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    prometeus avatar 25.4.2006 01:42 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Kludne sa vyjadrite, uvitam aj negativne nazory. Som uzivatelom linuxu, tak ako vy, dost mi tym pomozete, alebo v pripade negativnych nazorov vybudite :) Uvedomujem si, ze mozno som otvoril trochu tabuizovanu temu...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    25.4.2006 15:34 cinester | blog: cinester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Uff, to je tema. Ani sa mi nechce citat tie komentare lebo pre mna je to jasne. Samozrejme ze by si mal dostat zivnost a nechapem preco si to mysli len ca 40% opytanych. Komunisti tu robili take veci ze v kazdej skutocne demokratickej krajine by za to museli pykat ale u nas este stale platia ich pravidla. Po '89 sme ich nepozatvarali a tak nam treba. Jedine rozumne riesenie je emigracia - uz kvoli nasim detom. Aspon ja nechcem aby vyrastali v takejto spolocnosti. A ze to este potrva kym to tu bude v poriadku, my sa toho mozno ani nedozijeme. ked mas stale problem tu zivnost ziskat skus sa spytat v diskusnom klube sme-l, tam ti urcite niekto poradi co s tym:

    http://chcem.info/sme-l/showpage.php?name=smelcojeto
    25.4.2006 07:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    No ja bych to videl takhle. Kdo kradl tehdy a byl odsouzen (takze to asi nebyla jen cokolada ze samoobsluhy), bude krast i ted, zlodej je u me zlodej.

    Ale ty jsi preci byl spis politicky vezen, nez nejaky zlodejicek. Nevidim tam sebemensi duvod proc by ti meli dnes zakazovat podnikat.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    25.4.2006 08:11 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Kdepak hochu politický vězeň. Ti parchanti to takhle navlíkali, že z kriminalizovali kde co. I to že se někdo jen tak potuloval světem. Tak byl aspoň zavřen za nedovolené opuštění republiky, Pokud ho nemohli zavřít protože se nevrátil, tak mu byl aspoň zabaven majetek. A nebo nějaký čas nepracoval a na to byl pragraf za poškozování petiletého plánu a národního hospodářství případně úmyslné se vyhybání práci. V tomhle případě zřejmě šlo o cílenou provokaci a s úmyslem vyvolat konflikt a dotyčného zcela "podle práva" zavřít až zčerná. Svině komunistický.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    prometeus avatar 25.4.2006 12:23 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    S tymto nazorom uplne suhlasim. V 80. rokoch uz neboli u nas vedeni ziadni politicki vezni, iba kriminalne zivly, deklarovala to strana, deklarovali to jej predstavitelia.
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    JiK avatar 25.4.2006 08:08 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    byt chuligan a punker je jedna vec (i tohle je podle mne dost debilni, casto to jsou ultraleviccaci, squatteri, deticky, ktere si na sebe nemuseli nikdy vydelavat salonni komunisti a zlata mladez pobirajici socialni podpory-tedy penize sebrane jinym lidem) ale tys evidentne nejen rebeloval ale i normalne a proste kradl, mam-li rozumet spravne tomu, co je to trestny cin vuci majetku...vyjasnis to?

    Pokud mas pocit, ze je to nespravedlive, bylo by asi systemove a spravne napadnout rozhodnuti bolsevickeho soudu a zadat rehabilitaci, ne chtit nejakou nadstandardni vyjimku ci 'privreni oci' od urednika co ti povoluje podnikat. Bude to ale tezke, spousta lidi v justici ma jeste v supleti rudkou knizku a jsou blbi jako spravni soudruzi, protoze 'vystudovali' z rozhodnuti Strany.

    wake avatar 25.4.2006 08:12 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    no, ja podle toho clanku mam dojem, ze spis neco rozflakal.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    JiK avatar 25.4.2006 08:23 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    ty by pak bylo spis vytrznictvi, ne? nicmene pokud se to nedovime od autora, je dalsi hadani co asi udelal dost bezpredmnetne.
    xvasek avatar 25.4.2006 08:25 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    V podstatě souhlasím tady s tím názorem. Chápu, že může být otravné a svým způsobem zbytečné trmácet se znovu po soudech, ale na druhou stranu se nedá říct, že každý, kdo byl odsouzen za komunismu, si to nezasloužil.

    Jinými slovy bylo odsouzeno spousta nevinných lidí a spousta darebáků a nějaká "globální amnestie" mi nepřijde jako moc dobrý nápad. Proto jsem v anketě hlasoval "v odůvodněných případech". Celkem se divím, že jako první...
    prometeus avatar 25.4.2006 12:27 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    O rehabilitaciu som poziadal v roku 1990, z tohoto dovodu som si nedaval ani ziadost na vymaz trestov, vlecie sa to doposial, snad sa to vyriesi a nejaky moji prapotomci obdrzia nejaky ten lajster :)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    prometeus avatar 25.4.2006 13:12 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti

    byt chuligan a punker je jedna vec (i tohle je podle mne dost debilni, casto to jsou ultraleviccaci, squatteri, deticky, ktere si na sebe nemuseli nikdy vydelavat salonni komunisti a zlata mladez pobirajici socialni podpory-tedy penize sebrane jinym lidem) ale tys evidentne nejen rebeloval ale i normalne a proste kradl, mam-li rozumet spravne tomu, co je to trestny cin vuci majetku...vyjasnis to?

    Tvoj nazor na hnutia mladych vnimany ako urcity stereotyp ti nezazlievam a dost ho chapem. Tento problem tu bol vzdy, ci sa jednalo o polku, foxtrot, charleston, hippies, punk, alebo neskôr oi alebo hip-hop. Vzdy nejakym sposobom provokovali majoritnu spolocnost. Co sa tyka spolitizovania punku v jeho zaciatkoch u nas, ako politicky zavadne hnutie ho zacali vnimat az STBaci a policajti, o nejakom politicky vyhranenom nazore z mojej strany vtedy sa nedalo vobec hovorit, snad az po opusteni kriminalu, o socialnych podpore zo strany statu, teda peniaze zobrate inym ludom, ako pises v tom case nemohla by ani rec. Co sa tyka toho trestneho cinu, z pochopitelnych dovodov tu nemozem uviest svoj konkretny pripad, tak aspon ilustracne: Si nasrany, si v koncoch, nevies co mas spravit, si bezzradny, si sam a proti tebe stoji cely statny aparat. Nieco v tebe vrie a chce to ist von, nechces ublizit, ale vies, ze musis udriet, lebo inak sa zblaznis. Zbadas vyklad vypustas ventil, sklo praska, a ty len udieras ako blazon do vsetkeho navokol, do vsetkych tych mrtvych veci, ktore su sucastou toho sveta, ktory ta nenavidi. Zrazu zacujes sirenu, nepokusas sa ani ujst, lebo vies, ze pre teba ziadna buducnost neexistuje. Blizi sa koniec, vrhaju sa na teba, zatial co ti jeden prilozi hlaven svojho kveru k slucham, ostatni ta dobijaju obuskami. Vyklad je rozbity, pachatel prichyteny, policajti spokojny s ulovkom, ktory si nabrali na mieste cinu a ktory taktiez pripadne na vrub pachatelovi...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    xvasek avatar 25.4.2006 15:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Jasně, je to hnus, ale přece jsi tu škodu objektivně způsobil, ne? Pohnutky jsou jenom přitěžující / polehčující okolnost, ale skutková podstata byla naplněna a nedá se s tím nic dělat. Tady nejsi před Božím soudem, který ti to odpustí, protože jsi to tak nemyslel, tady je právní stát a všichni se pořád musí držet litery zákona, ať je jakkoli blbý.
    prometeus avatar 25.4.2006 16:31 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti

    Myslis si, ze v minulom rezime tu existovalo nieco ako pravny stat? Pisal som o cine spred 20 rokov. Pri rozsudkoch sa pritom prihliadalo aj na okolnost, ze uz som bol trestany za cin proti spolocnosti, vid post, co som mal ako pritazujucu okolnost. Naopak v pravnom state sa prihliada na motivaciu a pohnutky pachatela... Ze to bol cin spachany pod tlakom vonkajsich faktorov dosvedcuje aj fakt, ze po roku 1989 som nemal ziadne problemy so zakonom.

    Podstatna je ale ina vec, ci su rozsudky vynesene voci obcanovi nie nezavislym tzv. ludovym sudom relevantne a akceptovatelne aj dnes. Ak ano tak politicky vazen snaziaci sa o utek cez hranice, pricom pri uteku spacha aj trestny cin poskodzovania majetku a nedovoleneho ozbrojovania tym ze odzbroji napr. policajta, alebo pohranicnika a zoberie mu zbran, je obycajny kriminalny zivel. Bol jeho motivaciou umysel nezakonne sa obohatit a nedovolene ozbrojit, alebo utiect z neslobodneho statu? Podobny pripad, ked pohranicnik zahodil zbran do rieky Moravy a presiel na rakusku stranu. V ociach vtedajsieho systemu to bol trestny cin.

    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    xvasek avatar 25.4.2006 16:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Ano, to všechno byly trestné činy a taky byly takto posouzeny. Ale ČSFR pak uznala všechny soudní výroky z té doby jako právní kroky oprávněné a platné (tím uznala minutý režim jako právní). Ono to dost jinak ani udělat nešlo, protože jinak by nefungovaly třeba vlastnické smlouvy k bytům atd.

    Já chápu, že jsi něco udělal pod velkým tlakem, že by bylo záhodno se na to podívat z dnešního pohledu jinak a jinak posoudit okolnosti (přitěžující / polehčující). Taky si myslím, že by tě měli rehabilitovat za pobyt v kriminále, který by při novém posouzení okolností určitě nebyl na místě. Ale na druhou stranu pokud jsi něco (řekněme) rozbil, tak to bylo objektivně skutečně uděláno a je to trestné jak podle tehdejšího, tak podle dnešního práva, takže by ti to mělo být "zahlazeno", nikoli úplně vymazáno.
    prometeus avatar 25.4.2006 17:02 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Tak tomuto vykladu sa snad neda ani co vytknut, vdaka :)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    Heron avatar 25.4.2006 09:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Podle mě by měl být člověk po odpykání trestu čistý. Dost dobře nechápu, jaký má smysl záznam v rejstříku trestů po 20 letech za něco, co jste si už odseděl. Takový záznam je pak trestem do konce života...

    Nelze požádat o výmaz?

    PS: Sám jsem ve 12 letech "zakopl". Naštěstí hranice trestní odpovědnosti byla 15 let. V rejstříku to nemám. Nedokážu si představit situaci, kdy půjdu na pohovor a oni mi řeknou, pane před deseti lety jste něco udělal, nebereme vás.

    Prosím ty, co říkají "zloděj zůstane zlodejem", aby si tu větu raději odpustili.
    25.4.2006 09:32 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    samozrejme ze zlodej ostane zlodejom :-) nie je mu totiz dovolene napravit sa.
    prometeus avatar 25.4.2006 12:31 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Tuto situaciu som si doposial nevedel predstavit ani ja, nepotreboval som to, ak to uz niekoho zaujimalo, myslim v praci a pod., otvorene som to vysvetlil a tym to aj bolo ako nepodstatne uzavrete....
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    25.4.2006 10:18 greggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    hmm ved predsa niektore spolocensky malo nebezpecne trestne ciny (nenapisal si co si sposobil, ale asi nic velke) sa z tr. registra vymazavaju, po co ja viem mozno 10 rokoch? ale neviem ci to je automaticke, alebo treba podat ziadost... pri nasej byrokracii asi to druhe :)

    tu je este rozdiel v tzv. odpise a vypise z reg. trestov - odpis obsahuje veskty trestne ciny aj "vymazane" (existuje na to nejaky terminus-technicus, ale neviem si teraz na to spomenut) a vypis obsahuje len "aktualne"...
    25.4.2006 10:21 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    proklate, byls o dve minuty rychlejsi :-D
    25.4.2006 10:20 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti

    vetsina trestnych cinu se po urcite dobe vymazava, IMHO ciny s maloui zavaznosti za 6 let a ciny s velkou zavaznosti za 15 let, nejake se nemazou vubec a zustanou do konce zivota, teda alespon v cr. nez se doprosovat urednika, zajdi si za pravnikem a porad se s nim, jestli mas na vymaz z trestniho rejstriku narok ;-)

    aha, tak sem to nasel, je to v tvym pripade /kdyby si byl cech/ pet let od odpykani, viz http://business.center.cz/business/pravo/zakony/trestni_zakon/cast1h5.aspx pod hlavickou Zahlazeni odsouzeni

    takze jde jen typicky o neznalost a tvou hloupost!

    25.4.2006 10:25 greggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    sice o 2 minuty neskor, ale zase si nasiel ten vyraz - ano je to zahladenie tr. cinu :)
    25.4.2006 10:28 greggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    k tomu este len to, ze ale napr. niektore funckie, alebo miesta v statnej sprave, ale napr. pri bezpecnostnej previerke sa berie do uvahy odpis, tzn. aj zahladene tr. ciny...

    v pripade zivnosti ide len o vypis, samozrejme, to by nemohla podnikat polovica republiky :)
    25.4.2006 10:38 mivrap | blog: Mirkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    Podle mě ti podnikání zatrhnou. Ale nesmutni, podnikáním nikdo nikdy nic nevydělal. Doufám že jsi v tom vězení dával pozor a něco jsi se naučil! Protože ty zkušenosti teď můžeš využít.

    Můžeš třeba kšeftovat s autama, vykrádat byty, vekslovat, možností pro trestnou činnost je tu dost a vyděláš milióny. Stát tě odkopl, tak mu to oplať! :)
    prometeus avatar 25.4.2006 12:34 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Banánstan II. - závan minulosti
    To by asi cerveni bananstanci dosiahli to, co dosiahnut chceli.
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.