abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Komunita

    Po Canonicalu oznámilo také SUSE, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.27.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly funkce pro přerazítkování datových zpráv systémem ISDS. Uživatel muže zvolit zprávy, jejichž časová razítka má aplikace sledovat. Aplikace jej upozorní na časová razítka, která lze přerazítkovat. Uživatel pak může

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:00 | IT novinky

    Bylo představeno all-in-one PC aneb mechanická podsvícená klávesnice s Raspberry Pi 5 uvnitř Raspberry Pi 500+. S 256 GB Raspberry Pi SSD a 16 GB RAM za 200 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:11 | IT novinky

    Google, potažmo YouTube umožní návrat tvůrcům, kteří byli zablokováni kvůli údajnému šíření dezinformací souvisejících s COVID-19 a volbami. Tvůrci teď mohou požádat o navrácení přístupu. Společnost Alphabet v této souvislosti uvedla, že zákazy byly uděleny kvůli tlaku tehdejší Bidenovy administrativy.

    karkar | Komentářů: 17
    včera 18:33 | Zajímavý článek

    Vývojári z distribúcie Artix, ktorá je postavená na Arch Linuxe, alebo skôr jeho forkom, už skôr prešli na Open-RC init systém, stále však niektoré projekty ako GNOME boli závislé na systemd. Teraz pretiekol pohár trpezlivosti a počnúc GNOME 49, kvôli ktorému komponenta gnome-session je úplne závislá na systemd-init, padlo rozhodnutie na odstránenie GNOME z repozitárov Artixu. Táto zmena sa podľa všetkého týka viac než 90 distribúcií, ktoré tiež nepoužívajú systemd. Viac v príspevku na DistroWatch.

    lukve | Komentářů: 7
    včera 17:33 | IT novinky

    Magazín IEEE Spectrum opět po roce publikoval svůj žebříček programovacích jazyků. Vedou Python, Java, C++, SQL a C#.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:11 | Komunita

    Repozitáře pro spolupráci v rámci projektu Fedora se přesunou z Pagure na nově vzniklý Fedora Forge. Ten stejně jako třeba Codeberg běží na softwaru Forgejo, které bylo už před časem vybráno jako náhrada za Pagure. Pagure pochází z dílny Fedory, ale mimo ni se příliš neuchytil. Jeho vývoj a údržba byly náročné a Fedora se rozhodla jít cestou úspěšnějšího projektu, který má větší základnu přispěvatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.3 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 12:33 | IT novinky

    V IT4Innovations národním superpočítačovém centru byl dnes slavnostně spuštěn první český kvantový počítač VLQ disponující 24 fyzickými qubity s unikátní hvězdicovou topologií. Systém dodala společnost IQM Quantum Computers a jeho celková pořizovací cena činila přibližně 125 milionů korun.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    23.9. 12:22 | IT novinky

    Výrobce čipů Nvidia chce investovat až 100 miliard dolarů (přes dva biliony Kč) do společnosti zaměřené na umělou inteligenci OpenAI. Firmy o tom informují v tiskové zprávě. Oznámené partnerství přichází v době, kdy se mezi technologickými giganty a start-upy zostřuje konkurence o zajištění přístupu k energii a čipům potřebným pro rozvoj umělé inteligence (AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (42%)
     (52%)
     (10%)
     (11%)
     (12%)
     (11%)
     (18%)
     (11%)
     (14%)
    Celkem 91 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 17:28
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    8.2.2009 21:57 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

    Wow! Ty 500MB reiserfs partisny pro /usr/portage, /var/cache/edb a /var/db delaji s update-eix fakt divy:) To je jako blesk oproti tomu, co to delalo na tom 170GB ext3. BTW, kdyz jsem zkousel /usr/portage udelat jako 500MB ext3 (s default nastavenim), tak mi dosly inody:)

    lukve avatar 8.2.2009 22:27 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

     zdar. trosku prispejem do diskusie aj ja. sice sa az tak nevyznam v ZFS a lvm som sice skusal ale len okrajovo.. dneska som prave si nainstaloval dragonflybsd a ponuklo mi to volbu pri instalacii novy cluster filesystem HAMMER. tiez to je dost podobne ako ZFS. hlavnou myslienkou bolo urobyt filesystem podobny ZFS .. nejako mi to urobylo tak ze mal som slice rozdelenu na HAMMER+slice a ten Hammer obsahoval dalsie podpartisny ako /, home var tmp.. fakt zaujimave.. a len tak podotknem ze to bolo celkom rychle ale testy som nejake neskusal.. inac pre pouzitie ZFS na freebsd je potrebne minimalne mat 1gb pameti RAM aby to fachalo.

    linux user more than 20y
    8.2.2009 22:31 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
    Teda, takovy cachry ... nebylo by jednodussi koupit za patnact stovek 600 GB disk, windows nechat na tom starem, a system si presunout na novy a nemuset se takhle drbat levou nohou za pravym uchem?

    ZFS neumi vyndat nemirrorovane zarizeni z poolu (coz samozrejme saje), ale umi vymenit jedno zarizeni za jine (zpool replace), udelat z nemirrorovane konfigurace mirrorovanou pridanim zarizeni (zpool attach), nebo udelat z mirrovane konfigurace nemirrorovanou odebranim zarizeni (zpool detach), takze se s nim vymena jednoho disku za druhy da provest docela snadno.

    (s raid5 a bootdiskem to neni tak jednoduche)
    8.2.2009 22:39 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

    No jo, a co pak s tim 600GB diskem?:) Mam 250GB interni, pak 500GB externi USB a 160GB externi. Na co dalsi 600GB?:) I ted mam 70GB na tej VG volny:) To se mi zda zbytecny vyhazovani penez za novej disk, kdyz ho fakticky nepotrebuju. Fakticky to byla prace tak max. na 30 minut (kdyz nepocitam ty casy, kdy to samo bezelo - resize, kopirovani - protoze to jsem delal neco jineho (instalace a konfigurace freebsd). To bych stravil vic casu i tim nakupem disku v obchode, pripadne objednanim v eshopu, prevodem penez, cekanim nez disk dorazi, vyzvednuti na poste a instalaci do bedny.

    Nahodou tyhle hratky s diskama jsou zabavny:)

    9.2.2009 14:00 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
    U vetsich systemu je docela obvykly pozadavek, ze potrebujete docasne pripojit jeden disk navic, aby sel nasledne nejaky disk vyjmout. Kvuli snadnosti implementace a rychlosti vysledku.

    Jinak mate pravdu, vas postup je rychly, jen je treba dat bacha na mozne lidske chyby :-)
    9.2.2009 14:21 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

     

     

    Jinak mate pravdu, vas postup je rychly, jen je treba dat bacha na mozne lidske chyby :-)

    Hehe, taky jsem kazdy postup kontroloval a nekolikrat si opakoval, jak to musim udelat, a nekolikrat kontroloval pocatecni a koncovy blok partition v fdisku:) Ale porad to bylo casove vyhodnejsi, nez se babrat s dalsim diskem.


     

    9.2.2009 00:41 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
    Po rebootu z disku se jádro a initram disk načte v pořádku, ale nenajde LV s Gentoo.

    Tak jsem to nasel. init (linuxrc script) ocekavam parametr "dolvm", nastavi USE_LVM_NORMAL=1. Kdyz se pak spusti funkce startVolumes, tak ta otestuje, jestli je nastavena ta promenna USE_LVM_NORMAL a jestli existujou programy (zde symlinky) /bin/vgscan a /bin/vgchange, ty vytvori init-linuxrc, pokud je spustenej jako /init a pokud existuje /bin/lvm). Snad to bude fungovat.

    9.2.2009 01:38 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

    Fuj, moje blbost. Je to v man genkernel, ze se musi pridat dolvm.

    stativ avatar 9.2.2009 08:58 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
    Neni 146 MB v bootu trochu hodně? Mně se vleze do ca 3MB.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    9.2.2009 14:18 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

    no, mam tam asi 4 nebo 5 jader a jeste dva rozbaleny initramdisku. Experimentuju ted s jadra, mel jsem 2.6.24 a ted jsem chtel nahodit novy jadro. Mel jsem teorii, ze staci udelat make allmodconfig a vsechno pojede v pohode, ale radne jsem se prepocital. Jako zaklad se allmodconfig vzit muze, ale pak to chce doladit. Napr. ATI-drivers si nerozumi s virtualizaci, takze tu zase hezky povypinat, pak jsem nechtel vsechny ty debug hlasky, takze najit a vypnout debug, pak mi neco nechodilo kvuli embedded volbe, dal zvolit spravne CPU, a pak jeste framebuffer musi byt IN, aby chodil VESA FB pri bootu (obcas se hodi mit na konzoli vic nez 80x25).

    No a momentalne resim problem, ze mi nechodi PS/2 klavesnice a mys (mam jadro 2.6.28 - 2.6.28.3). Pritom ale v Knoppixu v jadre 2.6.28 PS/2 klavesnice chodi, takze zrejme bude nekde neco bud zapnutyho (chyba v jadre), nebo v modulu nebo to nebude aktivni kvuli necemu jinymu v modulu (ala vesa framebuffer). Takze, kdyby nekdo vedel, budu docela rad, protoze kompilovat jadro kvuli malej zmene je otrava. Zkousel jsem uz usb-handoff, acpi=off (+par dalsich kombinaci), ale i tak poradte dyztak.

    9.2.2009 13:58 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?
    Odebirani zarizeni ze zpoolu nemelo donedavna v Sunu prioritu, ac CR existuje pet let urcite. Predpokladem pro kvalitni vyjmuti zarizeni je schopnost (nejlepe) on-line defragmentace/presunovani bloku v ramci zpoolu, tak jednoduche, aby to bylo poradne, to neni. Dnes uz to CRko prioritu ma a existuje clovek, ktery na tom pracuje.
    9.2.2009 14:19 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kouzla s diskem pomocí LVM2 - umí to ZFS taky?

    Parada. On to asi opravdu v produkcnim nasazeni ve firme moc nepouzije, protoze tam se budou disky opravdu asi jenom pridavat, ale na testovani by se to hodilo. Tak to mozna ozkousim s FUSE.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.