abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    16.2. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.5.20 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 03:11 | Zajímavý článek

    Společnost Backblaze zveřejnila statistiky spolehlivosti pevných disků používaných ve svých datových centrech za rok 2025. Ke konci roku 2025 vlastnila 349 462 pevných disků. Průměrná AFR (Annualized Failure Rate), tj. pravděpodobnost, že disk během roku selže, byla 1,36 %. V roce 2024 to bylo 1,57 %. V roce 2023 to bylo 1,70 %. V roce 2022 to bylo 1,37 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    15.2. 21:55 | Zajímavý software

    Nástroj sql-tap je proxy mezi aplikací a databází, které zachytává všechny SQL dotazy a zobrazuje je v terminálovém rozhraní. Zde lze téměř v reálném čase zkoumat dotazy, sledovat transakce a spouštět SQL příkaz EXPLAIN. Podporované databázové systémy jsou pouze PostgreSQL a MySQL. Zdrojový kód je dostupný na GitHubu, pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 896 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.7.2011 02:30 DanBlack
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Pozdrav z budoucnosti... :-D (vloženo 02:30)
    Petr Tomášek avatar 10.7.2011 10:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    ha!
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Max avatar 10.7.2011 21:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Pokud jde o vybírání účtu, tak jsem toto zjišťoval. Člověk si bez OP může vybrat jen tím, že udá číslo účtu + udělá správný klikyhák až 1000EUR denně. To je limit. Když jsem se ptal ve spořce, co s tím, zda by ten limit šel snížit, tak ee. Nakonec mi navrhli, že bych mohl účet zaheslovat, tzn., zvolit si nějaké heslo(nebo asi i frázi) a to při výběru vždy psát v plaintextu na papírek, kterým o výběr žádám.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7.2011 09:13 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Jo, taky jsem se jeden cas zajimal, jak nejaka slecna v KB prozkouma muj podpis na platebnim prikazu, ktery vhodim do "offline" schranky - umoznovali vyplnit platebni prikaz, sam si ho orazitkovat razitkem v KB a pak vhodit do nejakyho boxu. Tak jsem premyslel, jestli pak ty papirky zpracovavaji nejaky profesionalni grafologove a overuji, ze ten podpis je opravdu muj, protoze neverim, ze je nekdo tak dokonalej a dokaze se vzdy podepsat naprosto stejne - ja to nedokazu. Takze za kontrolu OP jsem rad (ikdyz samozrejme OP se da padelat nebo ukrast, ale je to mnohem vetsi usili, nez zkopirovat podpis).
    Petr Tomášek avatar 11.7.2011 10:43 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Mně kupodivu kdysi dávno z ČSOB volali na mobil a chtěli potvrzení, že jsem příkaz zadal skutečně já ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    11.7.2011 06:20 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    V zahranici je to jeste volnejsi, platebni karta prijde postou, v druhy obalce pin (ma to chodit jindy, ale je to vetsinou v jedny varce) kartu vyndas, zavolas na linku, reknes robotovi datum narozeni a adresu a karta je aktivovana. Rozdil je jen JEDEN, tim zahranicim nemyslim vychodni evropu. Normalni je to totiz nekrast a nepodvadet, kapisto? Proto je i vyrizeni cehokoliv v celku v klidu a ne porod jako v cechach, kde si clovek musi vzit dovcu aby vyridil zakaldni veci na ouradech.
    11.7.2011 09:17 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Ano, znam presne tenhle pripad z CH. Dokonce je to tak volny, ze ten pin a karta prijdou normalne do schranky (mozna PIN se musi vyzvednout na poste, uz si nejsem jistej), ale treba i jakakoliv dalsi posta - kdyz je to moc velke a nevejde se to do schranky, proste to nechaji za dverma.

    No, prave to me vytaci. Ale nejde mi do hlavy, ze to ty blbci z CS nedokazou pochopit, ze takovahle blbost je pro slusny obtezujici a pro podvodniky to nic neznamena. Bud, at to teda udelaji pouze na RC nebo nejaky kod, ktery poslou na vypisu nebo ktery si osoba bude moct zadat, nebo at to zrusi. Proste at slusnym lidem nedelaji prekazky s vymluvama, ze se snazi nekoho chranit.
    Petr Tomášek avatar 11.7.2011 10:42 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Rozdíl je v tom, že ve vyspělém světě nese riziko banka...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    11.7.2011 16:43 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    No ano, ale je to taky tim ze tech podvodnicku je tam daleko min, ted uz se to meni, jak vim od znamejch tak od doby co se otevrely hranice na vychod musej zamykat baraky a byty a celkove si davat vetsi pozor. My tomu rikame ze jsou naivni a pitomci (ze se nechaj ojebat), oni to videj tak, ze jsme (ti na vychod od nemecka) svine a zlodeji bez moralky.
    12.7.2011 08:29 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Pravda pravda - ja tady kolegum v praci rikam, ze udelali chybu, kdyz ty hranice otevreli. Sice to trosku zpomalovalo na hranicich, me osobne kontrolovali jen jednou (mel jsem cerne bryle), ale nic jsem na cerno neprevazel, takze pohoda. Nastesti i ted dost casto kontrolujou pochybna auta, tak aspon to, ale hrozne tady pribyva pristehovalcu a nasili:-( Taky rikam, at se modli, aby sem nanelezli "nasi milovani romsti spoluobcane" (cikani by tady zrejme mohli zit a pracovat naprosto v pohode) [doufam, ze chapete rozdil mezi cikanem a romem].
    12.7.2011 08:17 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Tak hlavne je to o tom, jakou zvoli banka strategii. Budto chce opravdu spokojenost zakazniku a zvoli pro ne jednoduchy zpusob komunikace a vezme na sebe odpovednost, nebo proste nebude chtit nest odpovednost (protoze je proste v CR velke riziko podvodu a museli by casto resit se zakaznikem problemy) a proto zvoli opravdu bezpecne overovani (a dal by se urcite vymyslet bezpecny a pritom jednoduchy zpusob, aby i rodinny prislusnik timto overenim prosel, pokud by ten zakaznik s tim souhlasil) nebo proste budou nutit zakaznika chodit na pobocku.

    Problem je, ze CS zvolila uplne jinou strategii. Zakaznikum ztizila komunikaci, protoze vyzaduje, aby pohlavi osoby souhlasilo pri overovani RC, takze manzele nemuzou za toho druhe ty veci vyridit uplne sami a podvodnikum nechala volny pristup. Naprosto nepochopitelne.

    Bud maji proste jenom overovat RC nezavisle na tom, kdo ho rekne, nebo maji nejakym zpusobem domluvit specialni kod a pak jim ma byt jedno, kdo ten kod sdeli. Stavajici system je pouze otravny pro jejich poctive zakazniky a vubec nezabezpecuje pristup k udajum.
    12.7.2011 21:03 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
    Asi se CS orientuje na 4% populaci. Tam ověřování hlasem v "rodině" není problém. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.