Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
10.7.2011 11:00
| Přečteno: 1784×
| Humor
| poslední úprava: 9.7.2011 22:21
Tak v předchozím zápisku "Blesková soutěž" jste měli hádat, která z tří situací se skutečně stala a který žadatel byl podvodník.
Jak jsem psal, jména, čísla účtů a rodné číslo jsou smyšlená, ale jedna situace se podobně stala a může být kdykoliv provedena.
Situace, kdy se podvodník představí jako někdo jiný a na základě toho žádá nějaké informace o někom jiném se může kdykoliv odehrát na telefonické lince České spořitelny a.s. Pokud chcete získat informace o svém (nebo cizím) účtu penzijního přípojištění, musíte operátorce sdělit své jméno, číslo smlouvy a rodné číslo. Pokud sdělíte tyto tři údaje, komunikuje s vámi operátorka jako se skutečným majitelem účtu.
Nevím, které pako vymyslelo tento způsob ověřování identity, ale pokud tenhle člověk není zavřený v blázinci, tak by měl jít dělat maximálně k lopatě, tam by ho mohli odnaučit přemýšlet a tak by byl o něco méně nebezpečný. Tenhle blb by neměl v žádném případě rozhodovat o zabezpečení čehokoliv, natož důvěrných dat.
A pokud to nikoho z ČS a.s. nenapadlo, tak tady je malé zamyšlení:
Pokud bude chtít osoba něco vyřídit za rodinného příslušníka a přitom se chovat poctivě (nefalšovat svoji identitu), tak musí obtěžovat toho konkrétního rodinného příslušníka jenom kvůli třem věcem, což ale může být dost problém, pokud tito dva od sebe bydlí daleko (např. pokud děti něco vyřizují za své rodiče nebo manželé za toho druhého), nebo pokud zrovna v pracovní době (pracovní doba detailních informací penzijního připojištění je 8:00-17:00) pracuje každý z těchto dvou na různých místech. Prostě pro poctivé lidi je toto zbytečná překážka navíc.
Pokud bude chtít podvodník něco zjistit, tak to pro něj nepředstavuje žádný problém. Malinký problém bude, když bude chtít někdo zjistit informace o účtu osoby, která je jiného pohlaví, ale takový podvodník bude mít určitě spoustu mužských i ženských známostí v "oboru", takže pro něj nebude vůbec problém zajistit někoho takového na přečtení jména, čísla smlouvy a rodného čísla. Když tak nad tím přemýšlím, mohl by si dokonce nechat tyto údaje nahrát předem a pak pouze přehrát, nebo dnes by to šlo možná dokonce i pomocí festivalu nebo jiného generátoru lidské řeči. Ti lepší pak určitě naprosto bez problémů druhé pohlaví imitují sami.
Takže zjišťování oprávněné osoby tímto způsobem je úplně k ničemu, podvodníkům to v ničem nezabrání, není to pro ně žádná překážka, ale poctivým lidem to ztěžuje jednání a případně z nich toto dělá podvodníky. A rozhodně toto není zabezpečení.
Tento zápisek není v žádném případě návod na pokus o neoprávnění získání informací o někom cizím. Toto je pouze varování spotřebitelům, aby se vyhýbali České spořitelně a.s. v oblasti penzijného připojištění, protože dokud bude ČS ověřovat identity volajících zákazníků tímto způsobem, hrozí klientům vyzrazení jejich dat cizím osobám.
A nyní odpovědi na položené otázky z minulého zápisku:
První případ je zcela smyšlený. Nevím, že by se něco takového stalo a pokud to někdo zkoušel, tak snad neuspěl u žádného peněžního ústavu a pokud ano, tak doufám, že tento peněžní ústav již nefunguje.
Tak druhý případ jsem si vymyslel, ikdyž je možné, že se nějaký vyšinutý jedinec o něco takového mohl pokusit, ale předpokládám, že hlídač na hradě, ikdyby to byl starej dědula, tak by takovýho idiot vyhodil.
Třetí případ je bohužel smutnou realitou v podání ČS a.s. Nevím, co přesně se dá na té telefonní lince všechno s účtem provádět, osobně doufám, že jenom zjišťovat informace, protože jestli se dají provádět také úpravy, tak je to pěkně na ho... Ve třetím případě osoba1 poprosila jinou osobu2 z rodiny, aby se vydávala za další osobu3 z rodiny, protože osoba1 chtěla zjistit nějaké nesrovnalosti účtu osoby3. Sama osoba1 (i osoba2) měli výpis z účtu osoby3 a také znají její rodné číslo a osoba1 dokonce ze svého účtu převádí osobě3 na penzijní účet peníze (osoba3 nemá v ČR zaměstnání, takže si platí sama). Takže ano, ve třetím případě se opravdu osoba2 vydávala za osobu3, ale bylo to bohužel nutné (ČS byl ten, kdo z poctivých osob udělala nepoctivé), aby bylo možné zjistit nesrovnalosti, aniž by musela být osoba3 obtěžována. Naštěstí, Mimochodem, věděli jste, že když zaplatíte na dva roky dopředu, tak vám ten druhý rok může přijít upomínka pro neplacení, protože (jak se pak dozvíte), ČS v případě nějaké "max" varianty sama vezme přeplatek a započítá ho do končícího roku, aby vám maximalizovala státní příspěvek? A že se pak cítíte jako idioti, že jste si dali upomínku na konec druhého roku, ikdyž jste ten druhý rok "nezaplatili", to je jim u pr....
Tiskni
Sdílej:
Komentáře
Vložit další komentář
10.7.2011 02:30
DanBlack
Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
10.7.2011 21:16
Max | skóre: 72
| blog:
Max_Devaine
Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
11.7.2011 06:20
mustafa
Re: Blesková soutěž: Ověření identity v podání ČS a.s.
Založit nové vlákno •
Nahoru